ברזילי: "באמת נקלעתי לסיטואציה"

ברזילי: "באמת נקלעתי לסיטואציה"


[URL]https://www.mako.co.il/news-israel/entertainment-q3_2018/Article-0c5956f56209461004.htm[/URL]

מאז הזכיה באירוויזיון נטע ברזילי לא נחה לרגע: מופיעה ברחבי אירופה בלי הפסקה, זוכה לגלי הערצה, ועכשיו כבר מצלמת קמפיין ראשון. בריאיון למהדורה המרכזית היא מספרת מה היא חושבת על סערת ההעתקה של השיר טוי, על ההתבטאויות מעוררות המחלוקת של יוצר השיר דורון מדלי, וגם על התערבות הפוליטיקאים באירוח התחרות בארץ.
כשנמצאים לצד נטע ברזילי במקום כמו קייב שבאוקראינה, מבינים מיד עד כמה בינלאומית ההצלחה שלה. היא זמרת שמצליחה בקלות למשוך את תשומת הלב ולרגש עוברי אורח. כעת כשהיא מצטלמת לקמפיין הראשון שלה לפרטנר, היא ישבה ונתנה את נקודת המבט שלה על כל הסערות סביבה.

ברמה המקומית, נטע ברזילי השיבה לנו את הכבוד האבוד אחרי 20 שנות בצורת באירוויזיון, ובכלל במדינה רוויית בעיות כמו שלנו ניצחון בתחרות הזו הוא דבר שמחזיר טיפה צבע ללחיים. אבל גם ברמה הבינלאומית היא הביאה איתה לעולם מסרים שעוררו הזדהות כמעט בכל מקום והפכו את הניצחון שלה להרבה יותר ממוזיקלי.
בעניין סוגיית השיר הגנוב וההשוואה ל-Seven Nation Army היא כלל לא מבינה על מה המהומה: "לקרוא לזה שיר גנוב זה מצחיק אותי. כשטוי הגיע אליי לא יכולתי להתעלם מכמה שהוא היה טרי וחדשני - זה לא היה נשמע כמו שום דבר אחר".
כשברזילי אמרה בתמימות בזמן הזכייה "בשנה הבאה בירושלים" היא לא חזתה את תגובת שרת התרבות מירי רגב שרכבה על העניין. "ירושלים-תל אביב זה 30 דקות. כל האירועים מסביב יכולים להתקיים בכל הארץ. אם זה יהיה בירושלים זה יהיה מדהים, ואם בתל אביב זה מדהים ואם חיפה זה מדהים - מה שחשוב זה שהאירוויזיון בישראל", טענה הזמרת. "אנחנו סתם עושים רעש".
בזמן שהיא מופיעה ומקליטה בעולם, בבית לא מפסיקים לדבר עליה, בכל פעם בהקשר אחר. אחד הרגעים הגדולים היה כמובן הרגע שדורון מדלי, אחד מיוצרי השיר "טוי" טען כי היא "רק נקלעה לסיטואציה". נטע מסבירה: "לדורון נעשה עוול גדול, זה ממש חוסר צדק".
"דורון הוא אחד מהאנשים הכי מיוחדים והכי מדהימים שפגשתי בחיים שלי", יוצאת ברזילי להגנתו, "הוא חלם על האירוויזיון במשך 10 שנים. כהוא אמר שאני נקלעתי לסיטואציה - אני נקלעתי לסיטואציה", היא מודה. "הוא כתב את השיר הזה והוא אמר לי את מוזמת להצטרף לזכייה שלנו באירוויזיון".
ברזילי באמת מחוברת לאנשים שיצאו איתה למסע הזה מהרגע הראשון. כל הצוות המקצועי שהיה צמוד אליה בתחרות בליסבון מלווה אותה עד היום, ואפילו את קמפיין הפרסום הראשון שלה בקריירה, שצילמה השבוע בקייב לפרטנר טי.וי ונטפליקס, היא עושה עם הבמאית קרן חכמה שכבר ביימה לה את הקליפ המוצלח של "טוי".
 
איזה "עוול גדול" ו"חוסר צדק" נעשו לו?

לצורך הריאיון היא רוצה ליישר קוו ולהחמיא לו, בסדר, אבל מכיוון שאנחנו לא יכולים להתעסק ב"מה היה אילו" ולדמיין עבר אלטרנטיבי, לזקוף את כל הצלחתה, את המקריות, או המזל, למדלי לבדו זה מאכזב מאוד כשזה בא ממנה.
לא הגיוני שהיא מברברת על העצמה נשית ולהיות עצמך, ואז היא קצת מגמדת את העצמך ואומרת שבעצם תהיה עצמך אבל יש מקריות, ונקלעים לסיטואציות.

כדאי להזכיר שההצלחה שלה שייכת להצלחתו, הם לא אחד לצד השני, הם אחד יחד עם השני.
דווקא מנטע ברזילי, שמשדרת צניעות, ומדברת על צניעות, אני לא מבין מאיפה פתאום מגיעה חוסר הצניעות כשזה נוגע למדלי. בטח שלא נעשה לו עוול גדול.
 

sapir aloud555

New member
אתה קורא לא נכון לדעתי

היא אומרת שהיא נקלעה לסיטואציה בהקשר שהיא נקלעה לתוך החלום שלו לזכייה באירוויזיון, לא שאין לה חלק בזה. שלדורון לא משנה איזה זמר היה שר את השיר שלו, הוא חלם על זה עשור והזכייה (מבחינתו) שלו.
&nbsp
יותר מפריע לי שאמרה שטוי נשמע לה חדשני, כי זה לגמרי חרטוט. היא לא התחברה לשיר בכלל, וכשמקשיבים לדמו של דורון אפשר להבין בדיוק למה וכמה נטע הוסיפה לשיר הזה ולהצלחה שלו.
אם למישהו נעשה עוול זה לה, גם תקעו לה שיר שלא התחברה אליו, השתמשו במראה שלה בציניות להעביר "מסר", נתנו לה להוסיף קטעי לופר ואז אמרו לה שהיא בכלל לא תופיע איתו. כל הכבוד לה שלמרות כל החרא שהפילו עליה המשיכה לשדר חיוביות וקרעה את הבמה בליסבון כמו שהיא יודעת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא מסכימה עם הניתוח שלך לגבי נטע.

מה הקשר בין "טוי נשמע לה חדשני" לבין "היא לא התחברה לשיר בכלל"? אין סתירה בין השניים. אפשר לשמוע שיר ולחשוב שהוא חדשני ועדיין לא להתחבר אליו. "חדשני" לא אומר בהכרח "טוב" או "אהבתי". הוא רק אומר "כזה עוד לא שמעתי". ודאי שנטע הוסיפה לשיר, לכן היא קיבלה קרדיט ואיש לא ניסה לקחת אותו ממנה.
&nbsp
אבל לא "עשו לה עוול", היא זכתה בתחרות והיא ידעה מה התנאים ולאן היא הולכת ועשתה זאת בשמחה. ולא "תקעו" לה שיר שהיא לא התחברה אליו, בחרו בשיר שהיא אולי לא אהבה משמיעה ראשונה אבל היא עבדה עליו איתם והפכה אותו לשלה ועם המסר היא דווקא מזדהה מאוד כי זה בדיוק גם המסר שלה.
&nbsp
לא " נתנו לה להוסיף קטעי לופר ואז אמרו לה שהיא בכלל לא תופיע איתו". קיבלו אישור עקרוני מה-EBU להופיע עם לופר (כי באמת מותר כשזה קול אנושי שמוקלט חי על הבמה) ואז הכינו את הקליפ, ולאחר מכן הם הודיעו שזה לא מתאים להם ולא מסתדר. זה לא היה בשליטת המשלחת בישראל ולא עשו לה שום דבר בכוונה.
&nbsp
בשורה התחתונה, לא "הפילו" עליה שום "חרא". כמו בכל הפקה יש קשיים ובעיות (זה אף פעם לא רץ חלק, ככה זה בחיים) ומתמודדים וממשיכים. כן, נטע היא פרגמטית והיא מבינה מה צריך לעשות, מה אפשרי ומה לא, והיא אכן המשיכה לשדר חיוביות (למה לא?) והייתה נהדרת כי זאת היא. אבל גם נציגים קודמים של ישראל התמודדו עם הקשיים והבעיות ולא לכלכו וידעו שמדובר בעסקת חבילה ויש בה דברים טובים ויש דברים מעצבנים. שוב, ככה זה בחיים.
 

sapir aloud555

New member


לא ציפיתי לתגובה שתנתח כל משפט וחצי משפט - לא ניסיתי לתקוף את נטע, פשוט היה קצת מוזר לי לקרוא דעה חיובית על השיר שקראתי חלק מהראיונות שלה מאותה תקופה. גם לא ציפיתי שהיא תתחיל ללכלך על אנשים מהמשלחת או משהו כזה, היא כולה חיובית.
&nbsp
צודקת, יש הבדל בין "נשמע חדשני" ל"לא אהבתי" אבל הדמו של דורון לא נשמע חדשני (לפחות לי. נשמע כמו שיר פופ מבולגן), אולי היא חשבה אחרת. מה שכן הוא בהחלט נשמע מעניין ולא דמה לשום דבר אחרי שהיא התערבה
&nbsp
MeToo =/= קבלה ואהבה עצמית (המסר שנטע דאגה לדבר עליו בהקשר של טוי). היא הפכה את המסר למה שהיא מאמינה בו עם התוספת של הקרקור (והבריון הפחדן). לא נראה לי שזה מה שעבר לדורון בראש כשהוא כתב אותו (גם על זה אפשר להתווכח אבל אין טעם - מה שחשוב שבסופו של דבר היא הצליחה לגרום לעצמה להתחבר לזה ולהעביר את המסרים שכן חשובים לה, כמו שכתבת. בשבילה זה לא היה שיר "פמניזם").
&nbsp
בשורה תחתונה היא עשתה את הטוב ביותר ונהנתה מהתהליך למרות הקשיים. מהממת. (אגב, בלי קשר, הדהים אותי לראות חלק מהשאלות שהאירופאים שאלו אותה בתקופת האירוויזיון - שאלו אותה דברים שנראה לי שגם מעריצים ישראלים לא מודעים אליהם, וראו שזה ריגש אותה - על העבר שלה כזמרת ג'אז, על הלהקה שהייתה בה והחיים בניגריה).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
Me too = העצמה נשית. זה לגמרי זה, נטע הרחיבה את המסר הלאה

אבל זה לא סותר. קבלה עצמית, ביטחון עצמי, לדעת שאת שווה ולעמוד על זכויותייך – כל אלה ועוד הם בדיוק מה שמונעים ניצול, הטרדה וכו' שנובעים מאנשים בעמדות כוח שמנצלים את כוחם לרעה. לא רק שאין סתירה בין הדברים, הם קשורים ושזורים זה בזה.

לא משנה מה עבר לדורון ולסתיו בראש; כל שיר עובר תהליך בישול והבשלה מהסקיצה הראשונית לתוצאה הסופית, כל אחד מהשותפים ליצירה (כותבים, מעבדים, מפיקים, מבצעים) יכול לתרום את חלקו ואין כאן משהו חריג. כשמקשיבים לסקיצה הראשונית (שהיא מקסימה בעיניי, אגב) מזהים היטב את השינויים שנעשו עד לתוצר הסופי, אבל אין ב-TOY כמות או איכות שינויים יוצאת דופן. זו הזדמנות מצוינת להמליץ על ההסכת "שיר אחד" שעוסק בסיפורים מאחורי שירים מוכרים).
 

sapir aloud555

New member
לא כתבתי שהיה משהו חריג או יוצא דופן בתהליך

להפך, טוב שתרמה מעצמה ומצאה נקודת חיבור. על העיקר אנחנו מסכימות - היא עשתה את המקסימום
&nbsp
תודה על הלינק
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הוציאו את דבריו מהקשרם והוציאו אותו מנאיק כדי לעשות כותרת

כתבתי על כך כאן בהרחבה:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/262/183245317
וטור דעה שפורסם במאקו טען דברים דומים:
https://www.mako.co.il/tvbee-tv-review/Article-685de32c9a0a361006.htm
&nbsp
ובקיצור:
במהלך הריאיון הוא החמיא לנטע מאוד ופרגן לה לא מעט, הסביר שהיא מופלאה, שהיא הייתה ההשראה לשיר, ולמעשה אמר מפורשות שהוא לא היה יכול לנצח עם כל אחד ושאחרי חובי סטאר הוא חיכה למתמודד שהוא מרגיש שהוא יכול לעשות את זה.
&nbsp
כשהוא אמר שהיא "נקלעה לסיטואציה" זה לא בא להקטין מחשיבותה (ששוב, הודגשה שוב ושוב לאורך כל הריאיון) אלא להבהיר את הדברים מנקודת המבט שלו, אדם שחי ונושם אירוויזיון מילדות, שחולם על זה שנים, שהיה מכוון מטרה. היא לא חלמה לזכות באירוויזיון מילדות, זה באמת קרה לה די במקרה: חיזרו אחריה שנים ל"כוכב הבא" ולבסוף היא נענתה. היא אפילו לא חשבה שהיא תזכה בתחרות אלא שתקבל די חשיפה שתעזור לה בהופעות ובתשלום שכר הדירה. לעומת זאת דורון מדלי כבר כמה שנים מנסה להתכוונן על ניצחון, זה המסלול שהוא התווה לעצמו. נטע חצתה אותו ברגע הנכון. היא נפלה עליו משמיים כפרי בשל והשלימה את החתיכה החסרה בפאזל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ריאיון מקסים, נטע מהממת כרגיל, שמה דברים בפרופורציות הנכונות

בעניין דורון מדלי, בעניין העיר המארחת ובאופן כללי לגבי עצמה. כמה מרענן ומהנה לראות אדם כ"כ פיקח ומפוכח לגבי עצמו, המציאות ובכלל, בלי היסטריות ודרמות מיותרת. נטע עונה בצורה ישירה, עניינית, כנה ואפילו נון-שלנטית תשובות כ"כ רהוטות ומדויקות... הלוואי שכולם היו ככה.
 
למעלה