יש אולם: היכל מנורה יארח את אירוזיון 2019

tapuzzo

New member
יש אולם: היכל מנורה יארח את אירוזיון 2019

הפרסום של הקריטריונים לא מקרי, ונועד למעשה לאותת כי החלופות שלא דורשות קירוי ויאפשרו קיום חזרות ביום התחרות, הן רק שני האולמות בתל אביב. גני התערוכה והיכל נוקיה. בעוד שיש העדפה טכנית לגני התערוכה, עם אפשרויות רבות למתחם עיתונאים, וגרין רום בביתן 1 הסמוך לביתן 2, הרי שנושא הבמה מחייב הרחבת ביתן 2, ככל הנראה אין נכונות להתחייב לפרויקט כזה, ומן הסתם הקריטריונים מתעדפים אולם שלא דורש הרחבה. ביתן 2 בעייתי מסיבה אחרת, של יציעים ארעיים והפחד מארוע נוסח "גשר מכביה".
הגורם אישר שנעשו פניות לארנה בירושלים "אבל המבוי הסתום הוא חוסר הרצון שלו (ברקת) להתעמת עם החרדים ועוד 3 חודשים לפני הבחירות, כשהוא מסתכל הלאה על דרכו הפוליטית שאחרי העירייה".
"מנורה למעשה נבחר"
מדבריו עולה שהבדיקה הרצינית ביותר, היא לגבי היכל מנורה מבטחים (יד אליהו) בתל אביב. הבדיקות נעשו גם לגבי שכירת שטחי משרדים עבור עיתונאים והפקה בסמוך להיכל.
כאן נכנס לתמונה מגדל משרדים חדיש שנמצא בשלב סיום הבנייה - מגדל אדגר C עם 17 קומות כש-5 התחתונות יהיו שגרירות גרמניה החל ינואר 2019. הכניסה בינואר 2019 אידיאלית לצרכי התאגיד, מכיוון שהמגדל נמצא מעבר לכביש, מרחק 50 צעדים מההיכל. העובדה ששגרירות גרמניה (אחת המממנות של התחרות) ומשרדי קישור של גופים אירופאים ימוקמו בבניין מבטיחה שהותאם לדרישות אבטחה. אותו גורם מדבר על סגירת מתחם שלם סביב היכל מנורה.
לדבריו הרחבה בין רחובות וינגייט והשלושה תיסגר כמתחם אירויזיון. זה כולל גידור וסגירת הכניסות למורשים בלבד, ולאחר מכן לבעלי כרטיסים בלבד. בנוסף למשרדים במגדל C שיפתח בינואר 2019, ניתן יהיה להזמין עמדות עבודה במספר חללי שיתוף שנמצאים בסמוך כמו במגדלי אלון.
העירייה לדברי הגורם, תצטרך להשקיע בעיקר בשדרוג התחבורה הציבורית מתחנות הרכבת, ובעיקר התחנה המרכזית החדשה (ותגבור תחושת הבטחון , נקיון רחובות או סגירת מסלולים מהתחנות להיכל, עבור הולכי רגל ואופניים).
כמות הקהל והבמה במנורה
כמות הקהל תיקבע בהתאם ליציעי עמידה או ישיבה. על פיו, מספר היעד של ההיכל, גם אחרי ביטול 4 יציעים עבור הבמה וזויות צפייה, תהייה למכור 10 אלף כרטיסים (לאו דווקא מושבים). כרטיסים ליציעי עמידה, אולי החלפת כסאות בחלק מהיציעים לספסלים המשכיים ממוספרים (כמו קיסריה) כדי להוסיף כמה מאות מקומות גם בהם.
אין לו כרגע שום מידע מה יעשו עם גרין רום או פרטים מדויקים, אבל יימצאו פתרונות מתאימים ומספקים לכל הדרישות בתוך ההיכל עצמו ללא תוספות בינוי.
הבמה
לדבריו "אפשר להגיע לתוצאות מעולות בהיכל, דווקא ממגבלות שונות נולדים העיצובים הכי מעניינים". שאלתי לגבי האפשרות לבמת אמצע "גלדיאטור" כשאולי המופיעים "יעלו במעלית" ויופיעו בצורה היקפית עם פחות קירות מסכים, או שימוש ברצפה בלבד כקיר המסך. לדבריו זה יקבע עם מעצבי הבמה, אבל "צריך ללכת עם מה שעובד, כי בארוע כל כך מורכב, חידושים גדולים מדי ייצרו תקלות או ייקרו מאד עלויות.
ככה שנראה שילכו על במה סולידית, באותו מיקום של הופעות שכבר נערכו באולם (ביטול 4 יציעים 10-11-12-1).
שוב הוא מעריך שיגיעו "למספר העגול של 10 אלף, שנשמע בהחלט מספק ויאפשר סה"כ מכירת כ-30 אלף כרטיסים לשלושת הלילות".
מכבי תל אביב וארועים נוספים
מכבי תל אביב תשחק בארנה בירושלים או בהיכל חולון (5 אלף), ינתן פיצוי כלשהו (כלכלי) על אבדן הכנסות מהאולם וכן סיוע בהסעת אוהדים (שאטלים ישירים לארנה בירושלים)
הוא מעריך שעיריית תל אביב תהיה בעלת האינטרס להפיק ארוע נוסף, אולי במקום בו ניתן למכור כרטיסים, כך שיתכן שכן יעשה שימוש בביתן 1 או ביתן 2 כאולמות ארועים נלווים לפני או במהלך התחרות (הקרנה)
אך זה לא יהיה בשיתוף פעולה עם התאגיד.
בתאגיד מודאגים מהמראה המוזנח של חלקי העיר סביב היכל מנורה ויקראו לעיריית תל אביב להיכנס בתחילת 2019 לתהליך מואץ של שדרוג האזור לקראת הארוע.
 

sg151

New member
חייב להודות שלמרות שזה מגיע ממך

זה נשמע די הגיוני
סך הכל באמת נראה שהכל מוביל למנורה
מבאס קצת שלא יהיו הרבה כרטיסים ונאלץ להילחם כדי לראות אבל זה המחיר שצריך לשלם על מחסור במתקנים ראויים בארץ.
&nbsp
אולי עד הפעם הבאה שישראל תארח כבר ייבנה ההיכל הענק של רמת השרון שעתיד להחליף את מנורה ויכיל כ20,000 מקומות
 

tapuzzo

New member
רמת השרון לא תבנה כלום, אולי מלבד ציפיות שווא

בניית אולם של 20,000 מקומות זה משהו שרק הערים הגדולות בישראל יכולות להרים.
ראשית מדובר בפרויקט של 1 מליארד שקל. שנית זה מחייב נגישות מירבית לתחבורה ציבורית קיימת כמו רכבות ותחנות מרכזיות. לבסוף, זה מחייב מנהלת גדולה של מאות עובדים בתפעול, שיווק ותחזוקה.
אף עיריית צעצוע של 50 אלף איש לא יכולה לדמיין אפילו להקים בתחומה פרויקט כזה.
מדובר ביותר עובדים מאשר יש להן בעירייה. היכל כזה דורש צוות כמו גני התערוכה.
היכל של 20 אלף מושבים גם דורש קבוצות עירוניות שישתמשו בו כדי שיהיה רווחי, כי לא יגיעו אליו מליוני תיירים להופעות ברכבות כמו שקורה באירופה וארה"ב.
אם מדובר במתחם שנקרא רצועת הנופש ברמת השרון ולמעשה משותף לתל אביב או באזור גלילות, אני חושב שזה רעיון מצוין וכמובן שהעירייה היחידה שתוכל לממן ולהקים פרויקט בסדר גודל ענק כזה תהיה תל אביב.
 

sg151

New member
לךי מה שהבנתי התכנון היה שמכבי תל אביב תעבור לשם

אבל קראתי הבוקר כתבות על כך ונראה שהפרויקט הוקפא/בוטל
&nbsp
לא מבין למה באשדוד מקימים עכשיו איצטדיון חדש ובמרכז לא מקימים שום אולם שיכול לשמש הופעות בינלאומיות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מקווה שזה לא יותר מקשקוש רגיל. המרת המושבים בספסלים?!

הם גם ככה כ"כ לא נוחים וצפופים שלצופף את הקהל יותר זה כבר צער בני אדם. צפיפות כמו באוטובוס עירוני, רק בלי הריפוד. ההבדל הוא שבאוטובוס לא באים ליהנות ולא מדובר בשעות (באוטובוס עירוני). בפעם האחרונה שישבתי שם ביציע חשתי אינטימיות גבוהה משהייתי רוצה עם האנשים הזרים שישבו לידי.
 

tapuzzo

New member
אין תחליף להיכל מנורה כל היתר כבר לא ריאלי

בעיריית חיפה קיפלו את מצגי השווא וההדמיות כשהבינו שהציבור שואל מה יקרה עם מכירת המנויים של מכבי חיפה והפועל חיפה לאצטדיון. בעיריית ירושלים קיפלו את מצגי השווא כשהתברר שהחרדים מקבלים יד חופשית שם להפריע בתנאים בלתי אפשריים.
ביתן 2 נדרש לתהליך בנייה שאין שם מי שמוכן לקדם הרחבה כזאת בזמן קצר.
מה שנשאר זה היכל מנורה ולהשתדל להוציא מהלימון לימונדה וזה כולל הגדלת מספר הכרטיסים למקסימום האפשרי בכל האמצעים. לא פשוט יהיה להגיע ל10 אלף עם הבמה שתתפוס שליש מהיציעים
 

Dani 87

New member
כל כך הרבה שטויות רשומות פה

הבעיה העיקרית של היכל מנורה היא הזירה הקטנטנה שלו. הנה למשל הופעה של סטטיק ובן אל יכולה להכיל רק 8 אלף מקומות, זה בזמן שהבמה שם קטנה בהרבה מבמת אירוויזיון ממוצעת ואין נקודות של צלמים שתופסות המון מקום, בנוסף יש להתקין 46 נקודות שידור לפרשנים שמן הסתם ישבו על היציעים (כי איפה עוד ישימו אותם?) ויורידו את הקיבולת עוד יותר. בחיים הם לא יגיעו ל10 אלף בתצורת אירוויזיון (מאיפה כל האקסטרה מקום הזה אם בהופעה רגילה יש רק 8 אלף?), הם בחיים לא יצליחו להגיע אפילו קרוב ל8 אלף וזה בעצם כבר פוסל את המקום. לגבי הקשקוש המקושקש על החשש שבגלל שהיציעים בביתן 2 הם זמניים אז יהיה ״אסון המכביה״. מה? מה?? עשרות פסטיגלים עם אלפי ילדים הם לא מפחדים לשים על היציעים האלה, שלא לדבר על הופעות אחרות שהתקיימו על היציעים האלה אבל פתאום האירוויזיון זה בעיה? למה, לחובב אירוויזיון ממוצע יש משקל של 250 קג? לא הבנתי בכלל מאיפה הוקרצה הטענה הזו.
ביתן 2 מסוגל להכיל במה גדולה ולפחות 8 אלף בקהל, אין סיכוי בכלל שזה יהיה במנורה, תזכרו מה אמרתי.
 

draugr

New member
ולפני שבועיים היית בטוח שזה גני התערוכה

מנורה לא ריאלי בעליל. באיזה הזיה אתה חי שאפשר לדחוף לשם 8,000 איש, פלוס גרין רום, פלוס תקשורת?

התחרות כרגע היא בין גני התערוכה וסמי עופר. מנורה לא היה אפשרות ריאלית מלכתחילה.

או, אם בנס, מישהו יצליח להוריד את החרדים מהעץ, ואז ישראל תתעקש על הארנה במלחה.
 
למעלה