חשאיות? הספינה של כאן דולפת.. עוד חשיפה שמראה שתל אביב תארח
היי בואו נעשה סיירת חשאית שתתקדם כבר עם הקונספט והעיצוב [על בסיס לוגו תל אביב] אבל נעשה כאילו עוד לא בחרנו. הסיירת הזו חשאית בערך כמו תמלילים מבית ראש הממשלה. קיפ-אמ'-קאמינג,
והיום בתפריט: שני משרדי קריאטיב (בשושו, כן) שכבר הקימו "צוותי משימה" מיוחדים לקריאייטיב של התחרות שזה לוגו, סמלים, ועיצוב כולל. היי רוצים לדעת מה נאמר להם שכנראה יהיה הקונספט, ומה הם עיצבו? אין בעיה, מיד נגיע גם לזה.
אז ברמת "תתחילו לעבוד, הנה הקונספט" הוא ידגיש שונות או להיות שונה. המשפטים שעולים הם be different ו-love the difference על משקל ה"diversity". השונות תהיה בתרבות, במוזיקה ותתבסס גם על שונות סגנונות ושכונות בתל אביב.
הא, תל אביב. הלוגו הצבעוני שלה נמסר לשני הצוותים כדי שיהווה את הבסיס ללוגו התחרות, אבל אי אפשר יהיה כמובן להשתמש בו. בצוות קריאיטיב משרד א'.. במקום ריבועים היוצרים את המעגל, צורות שונות הלקוחות היישר מהלוגו הצורני של ישראל באנגלית. צורות משוננות, מעוגלות צבעוניות שיחד מתנקזות למעגל. צוות משרד ב' הולך על כיוון אחר, שבו הקוים הצבעוניים של לוגו תל אביב לא יוצרים עיגול אלא שפתיים פתוחות של פה שר. ויש עוד כמה כיוונים שכוללים צורות וקוים בצבעי יסוד שמתחברים ויוצרים לב, שתואר באוזני כ"משהו בין הלוגו של יוניליוור לזה שם שחל, אבל צבעוני ועדכני".
אוקיי אבל אתם אומרים, עוד לא בחרנו עיר? אז הנה עוד סימן לכך שכנראה הבחירה נעשתה מאחורי הקלעים: לא רק סמלים ולוגו וקונספט וצבעים, אלא שטקס חנוכת כיכר צינה דיזנגוף (באיחור משמעותי, כרגיל) מתוכנן להתבצע, אולי בשנית - כחלק מהארועים.
התרשמו לרעה מתחנות האוטובוס וה"מסופים"
בתוך כך, יש גם בעיות רציניות. הצוות המכין התרשם לרעה, שלא לומר הזדעזע, ממצב התחנות המרכזיןת בתל אביב (אם אפשר לקרוא כך למסופי כרמלית ו-2000/ארלוזורוב נטולי כל סממן של מסוף), מקומות שאמורים לשרת כמובן עשרות אלפי תיירים ביום בזמן הארוע. תידרש השקעה מאסיבית, עד כדי עשרות מליוני שקלים, של הקמת ססכות, מרכזי מידע, הסדרת שילוט ועוד. כאילו שלא ידענו, אלא שכשבאים ממדינות עם תחבורה ציבורית מתוקתקת ומסופים ממוזגים ונוחים, קשה להתרגל לעמידה מיוזעת ליד עמוד עם שלט בעברית בלבד ומספר כלשהו עליו.
נקודה זו היא קריטית ואחד המענים לה מטעם המנהלת, כך נמסר לי, היה "שאטלים בצירים מרכזיים שמיועדים למחזיקי כרטיסים לארועים". נצטרך לחכות ולראות אם זה ימומש. לכך מצטרפת גם ביקורת על נהגי מוניות - לא דוברים אנגלית, מתנהגים בצורה גסה. גם בלאגן הרב-קו, עולה כנושא. וגם כאן יש הצעה מקורית: חלוקת "רב קו לארוע" כזה שיכובד בשבוע התחרות ויבוא כבר טעון ב"לכל הארץ" ל-3 ימים או שבוע.
היי בואו נעשה סיירת חשאית שתתקדם כבר עם הקונספט והעיצוב [על בסיס לוגו תל אביב] אבל נעשה כאילו עוד לא בחרנו. הסיירת הזו חשאית בערך כמו תמלילים מבית ראש הממשלה. קיפ-אמ'-קאמינג,
והיום בתפריט: שני משרדי קריאטיב (בשושו, כן) שכבר הקימו "צוותי משימה" מיוחדים לקריאייטיב של התחרות שזה לוגו, סמלים, ועיצוב כולל. היי רוצים לדעת מה נאמר להם שכנראה יהיה הקונספט, ומה הם עיצבו? אין בעיה, מיד נגיע גם לזה.
אז ברמת "תתחילו לעבוד, הנה הקונספט" הוא ידגיש שונות או להיות שונה. המשפטים שעולים הם be different ו-love the difference על משקל ה"diversity". השונות תהיה בתרבות, במוזיקה ותתבסס גם על שונות סגנונות ושכונות בתל אביב.
הא, תל אביב. הלוגו הצבעוני שלה נמסר לשני הצוותים כדי שיהווה את הבסיס ללוגו התחרות, אבל אי אפשר יהיה כמובן להשתמש בו. בצוות קריאיטיב משרד א'.. במקום ריבועים היוצרים את המעגל, צורות שונות הלקוחות היישר מהלוגו הצורני של ישראל באנגלית. צורות משוננות, מעוגלות צבעוניות שיחד מתנקזות למעגל. צוות משרד ב' הולך על כיוון אחר, שבו הקוים הצבעוניים של לוגו תל אביב לא יוצרים עיגול אלא שפתיים פתוחות של פה שר. ויש עוד כמה כיוונים שכוללים צורות וקוים בצבעי יסוד שמתחברים ויוצרים לב, שתואר באוזני כ"משהו בין הלוגו של יוניליוור לזה שם שחל, אבל צבעוני ועדכני".
אוקיי אבל אתם אומרים, עוד לא בחרנו עיר? אז הנה עוד סימן לכך שכנראה הבחירה נעשתה מאחורי הקלעים: לא רק סמלים ולוגו וקונספט וצבעים, אלא שטקס חנוכת כיכר צינה דיזנגוף (באיחור משמעותי, כרגיל) מתוכנן להתבצע, אולי בשנית - כחלק מהארועים.
התרשמו לרעה מתחנות האוטובוס וה"מסופים"
בתוך כך, יש גם בעיות רציניות. הצוות המכין התרשם לרעה, שלא לומר הזדעזע, ממצב התחנות המרכזיןת בתל אביב (אם אפשר לקרוא כך למסופי כרמלית ו-2000/ארלוזורוב נטולי כל סממן של מסוף), מקומות שאמורים לשרת כמובן עשרות אלפי תיירים ביום בזמן הארוע. תידרש השקעה מאסיבית, עד כדי עשרות מליוני שקלים, של הקמת ססכות, מרכזי מידע, הסדרת שילוט ועוד. כאילו שלא ידענו, אלא שכשבאים ממדינות עם תחבורה ציבורית מתוקתקת ומסופים ממוזגים ונוחים, קשה להתרגל לעמידה מיוזעת ליד עמוד עם שלט בעברית בלבד ומספר כלשהו עליו.
נקודה זו היא קריטית ואחד המענים לה מטעם המנהלת, כך נמסר לי, היה "שאטלים בצירים מרכזיים שמיועדים למחזיקי כרטיסים לארועים". נצטרך לחכות ולראות אם זה ימומש. לכך מצטרפת גם ביקורת על נהגי מוניות - לא דוברים אנגלית, מתנהגים בצורה גסה. גם בלאגן הרב-קו, עולה כנושא. וגם כאן יש הצעה מקורית: חלוקת "רב קו לארוע" כזה שיכובד בשבוע התחרות ויבוא כבר טעון ב"לכל הארץ" ל-3 ימים או שבוע.