תיקון מספר 9 לחוק התאגיד

tapuzzo

New member
אין בתקנון האיגוד איסור מפורש על הפרדת חטיבת חדשות

זה נראה שהם לפתע הביאו את האיסור הזה על תקן "זה לא נעשה מעולם". זה שזה לא נעשה לא אומר שאסור שזה ייעשה, ולכן גם יו"ר האיגוד במכתב שלו כתב שהם יצטרכו "לבחון את הנושא" ולא כתב "הצעד הזה יביא לפסילת חברות באיגוד".
 

Willo the Wisp

New member
אתה טועה

יש קריטריונים לחברות בארגון. אחד מהם הוא שגוף השידור מחויב לשדר כחלק מלוח השידורים הקבוע שלו שידורי חדשות ואקטואליה, לצד ספורט, דרמה, בידור וכדומה. לכן אם יתוקן החוק באופן שתאגיד השידור הישראלי לא יכלול בשידוריו שידורי חדשות, הוא לא יוכל להיות חבר ב-EBU.
מכיוון שאנומליה כמו זו שנתניהו רצה להחיל על התאגיד לא קיימת בשום מקום בעולם (ולא בכדי), ברור שהאיגוד צריך לכל הפחות לבדוק אם הגוף מקוצץ הכנפיים עונה בכלל על הקריטריונים.
 

tapuzzo

New member
זהו שהטעות אצלך ונתונה לפרשנות אחרת

התאגיד חייב לכלול בשידורין חדשות?
מי קבע שהוא לא יכול לכלול חדשות שמפיק תאגיד שידור אחר?
גם בבי.בי.סי אגב, יש תאגיד חדשות נפרד שנקרא בי.בי.סי ניוז.
אז מה זה ישנה אם נקרא לזה "תאגיד כאן"
והוא ישדר מהדורת חדשות שיפיק תאגיד "כאן חדשות"
 

Willo the Wisp

New member
אני חושש שלא הבנת את משמעות הפיצול

בבי.בי.סי יש גוף חדשות שנקרא BBC News ואף יש לו ערוץ משלו, אבל הוא לא נפרד אלא חלק מתאגיד השידור הבריטי וכפוף להנהלתו, כפי שחטיבת החדשות של תאגיד השידור כפופה כרגע להנהלת התאגיד.
מה שנתניהו רצה לעשות זה להקים ישות נפרדת לחלוטין, בעלת הנהלה נפרדת ודירקטוריון נפרד שלא כפופה לתאגיד השידור. גוף משדר נפרד לכל דבר ועניין מבחינה ארגונית, שיכול לקרוא לעצמו בכלל ״חדשות כפתור ופרח״ או כל שם אחר, רק שהוא צריך להסתדר עם גוף שידור אחר באותו אפיק. אין דבר כזה בשום מקום בעולם - מכיוון שהפיצול הזה מסורבל, בזבזני ונבזי - כך שאיגוד השידור האירופי מעולם לא התמודד עם מצב כזה. יתכן שאם היו רוצים מספיק, אולי היו נוקטים בגישה מקלה ומקבלים לשורותיהם תאגיד מקוצץ כנפיים, אבל הם לכל הפחות יצטרכו לבדוק את העניין, וזה מה שאמרו, כי לפחות על הנייר התאגיד לא היה עונה על הקריטריונים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
באמת מזל שיש אירוויזיון כדי לשכך את גחמת הפוליטיקאים...

הפיצול הזה הוא לא יותר מהפגנת שרירים תוך בזבוז כספי ציבור (ע"ע מירי רגב). אני רק לא מבינה מה הקשר לכך שהוא ייערך בישראל, הרי זה נכון בכלל לחברות בארגון, כלומר זה יהיה רלוונטי גם בעתיד אם התאגיד ירצה להמשיך את חברותו וכמובן, להשתתף באירוויזיון.
 

tajci

New member
מה זה משנה


עוד יומיים מתחילה המלפפוניאדה, בחרתם כבר שיר?
 
למעלה