מה נדרש מביתן 2 כדי לארח את התחרות
טוב בהינתן שגברו מאד הסיכויים שהתחרות תהיה בתל אביב, בגני התערוכה ביתן 2 - השאלה שתכריע היא כנראה אפשרות ההרחבה של ביתן 2. ביתן 2 כולל 4 יתרונות גדולים מאד. 1. הוא בעל מפתח גדול מאד בלי עמודים בדומה להיכלי ספורט, רק בלי יציעים ככה שיש גמישות מקסימלית בעיצוב. 2. הגג נבנה לשאת ארועים ולכן מאפשר להרים פרופס ותפאורות כבדות. 3. אקוסטית וטכנית האולם מצויד בכל אמצעי ההפקה הדרושים. 4. צמודים אליו אולמות ארועים קטנים שיכולים לשמש חדרי משלחות, הפקה, תקשורת וכמובן ביתן 1 וכל שאר מתקני וביתני גני התערוכה.
אבל הקאץ' זה הקיבולת
ביתן 2 אולי ענק כאולם כנסים, אבל לא כאולם הופעות. שני חסרונות: העדר כניסות מרובות מכל הצדדים (כך שיקח יותר זמן להכניס קהל ליציעים על פני אצטדיון עם שערים רבים) וכמובן קיבולת עם במה גדולה, שיורדת כולל טריבונות תלולות ל-6000 איש. סף המינימום לאולמות לתחרות עומד על 9,000. וכמובן בארוע כזה צריך שטח רב לוגיסטי סביב הבמה, הפרדה מהקהל, אבטחה, אפקטים (זיקוקים) וכו'.
לכן, בהינתן שעם במה גדולה על שליש מהאולם (שליש אופקי או שליש אנכי, יש צורך בעוד אגפים צדדים שיאפשר להגיע ליעד.
האם אפשר לפרק את החזיתות ולבנות האנגרים עם יציעים?
זו השאלה המכרעת. לביתן 2 שתי חזיתות שפוטנציאלית יכולות לאפשר הקמת יציעים חיצוניים במבנה כלשהו של האנגר שצמוד לבניין הקיים. הצפונית והדרומית שכוללות בכל אחד 4 אלמנטים: 6 עמודים, קירות מסך (זכוכית 3,500 מ"ר) וקירות מאלמנטים של פח אלומיניום צבוע ו"קסטות" אלומינום בין החלונות ומבני הגגונים. בהנחה שאת כל אלו ניתן לפרק (הם גם הורכבו אחרונים, עד סיום הגג שתי החזיתות עמדו פתוחות)
אז אפשר בכל צד להוסיף טריבונות גבוהות כלפי האולם. כל טריבונה בהנחה שיש מגבלה גם לגובה שלה וכמות המושבים, תוסיף כ-2000-3000 איש. כדי להגיע לקיבולת הדרושה, יהיה אפשר להסתפק בטריבונות נוספות בצד אחד בלבד. במקרה כזה "בצד" השני תמוקם הבמה (ראו אופציית סידור עם הרחבה). השקעה לא קטנה, אך יתכן שיבחרו לשמור את ההרחבה הזו גם בעתיד והיא תיבנה כקבועה.
כדי לייצר את אפקט ה"קערה" של היכלים, די בהקמת טריבונות לאורך הקירות הצדדים לשליש הגובה (עד 8 מ', כמו בניין משרדים שתי קומות). ההרחבה נחוצה גם כדי לייצר את ההפרדות הדרושות (מעברים, קהל מהבמה) וגם לתת תחושת "עומק" במצלמות הרחף שיצלמו מההרחבה לכיוון הבמה (אותן תמונות "אחוריות" שבמאים אוהבים). גם לגבי התקשורת הרבה שתסקר תידרש מחשבה. האם יבנו כחלק מההרחבה משטחי צפייה ושידור עיליים? זה אולי היתרון של הארנה ואצטדיון חיפה: תאי האח"מים ויציעי תקשורת שכבר קיימים.
טוב בהינתן שגברו מאד הסיכויים שהתחרות תהיה בתל אביב, בגני התערוכה ביתן 2 - השאלה שתכריע היא כנראה אפשרות ההרחבה של ביתן 2. ביתן 2 כולל 4 יתרונות גדולים מאד. 1. הוא בעל מפתח גדול מאד בלי עמודים בדומה להיכלי ספורט, רק בלי יציעים ככה שיש גמישות מקסימלית בעיצוב. 2. הגג נבנה לשאת ארועים ולכן מאפשר להרים פרופס ותפאורות כבדות. 3. אקוסטית וטכנית האולם מצויד בכל אמצעי ההפקה הדרושים. 4. צמודים אליו אולמות ארועים קטנים שיכולים לשמש חדרי משלחות, הפקה, תקשורת וכמובן ביתן 1 וכל שאר מתקני וביתני גני התערוכה.
אבל הקאץ' זה הקיבולת
ביתן 2 אולי ענק כאולם כנסים, אבל לא כאולם הופעות. שני חסרונות: העדר כניסות מרובות מכל הצדדים (כך שיקח יותר זמן להכניס קהל ליציעים על פני אצטדיון עם שערים רבים) וכמובן קיבולת עם במה גדולה, שיורדת כולל טריבונות תלולות ל-6000 איש. סף המינימום לאולמות לתחרות עומד על 9,000. וכמובן בארוע כזה צריך שטח רב לוגיסטי סביב הבמה, הפרדה מהקהל, אבטחה, אפקטים (זיקוקים) וכו'.
לכן, בהינתן שעם במה גדולה על שליש מהאולם (שליש אופקי או שליש אנכי, יש צורך בעוד אגפים צדדים שיאפשר להגיע ליעד.
האם אפשר לפרק את החזיתות ולבנות האנגרים עם יציעים?
זו השאלה המכרעת. לביתן 2 שתי חזיתות שפוטנציאלית יכולות לאפשר הקמת יציעים חיצוניים במבנה כלשהו של האנגר שצמוד לבניין הקיים. הצפונית והדרומית שכוללות בכל אחד 4 אלמנטים: 6 עמודים, קירות מסך (זכוכית 3,500 מ"ר) וקירות מאלמנטים של פח אלומיניום צבוע ו"קסטות" אלומינום בין החלונות ומבני הגגונים. בהנחה שאת כל אלו ניתן לפרק (הם גם הורכבו אחרונים, עד סיום הגג שתי החזיתות עמדו פתוחות)
אז אפשר בכל צד להוסיף טריבונות גבוהות כלפי האולם. כל טריבונה בהנחה שיש מגבלה גם לגובה שלה וכמות המושבים, תוסיף כ-2000-3000 איש. כדי להגיע לקיבולת הדרושה, יהיה אפשר להסתפק בטריבונות נוספות בצד אחד בלבד. במקרה כזה "בצד" השני תמוקם הבמה (ראו אופציית סידור עם הרחבה). השקעה לא קטנה, אך יתכן שיבחרו לשמור את ההרחבה הזו גם בעתיד והיא תיבנה כקבועה.
כדי לייצר את אפקט ה"קערה" של היכלים, די בהקמת טריבונות לאורך הקירות הצדדים לשליש הגובה (עד 8 מ', כמו בניין משרדים שתי קומות). ההרחבה נחוצה גם כדי לייצר את ההפרדות הדרושות (מעברים, קהל מהבמה) וגם לתת תחושת "עומק" במצלמות הרחף שיצלמו מההרחבה לכיוון הבמה (אותן תמונות "אחוריות" שבמאים אוהבים). גם לגבי התקשורת הרבה שתסקר תידרש מחשבה. האם יבנו כחלק מההרחבה משטחי צפייה ושידור עיליים? זה אולי היתרון של הארנה ואצטדיון חיפה: תאי האח"מים ויציעי תקשורת שכבר קיימים.