"הקול הקורא של התאגיד נותן עדיפות ל'הכוכב הבא'

DH1212

New member
"הקול הקורא של התאגיד נותן עדיפות ל'הכוכב הבא'

בבחירת הנציג לאירוויזיון"

https://e.walla.co.il/item/3168273

עכשיו זה רשמי: כאן תאגיד השידור הישראלי יוותר גם בשנה הקרובה על שידור בחירת הזמר, הזמרת או ההרכב שייצגו את ישראל באירוויזיון, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות לפני כשבועיים.

היום (ראשון) הוציא התאגיד קול קורא לערוצי ברודקאסט אחרים להפקה ושידור של משדרי בחירת הנציג הישראלי לתחרות אירוויזיון 2019, שצפויה להתקיים בישראל. משדר הקדם, אם כן, לא יחזור השנה בשום דרך לשידור בערוץ הציבורי, והקרב האפשרי כעת על בחירת הנציג לתחרות הוא בין קשת, שבחרה את הנציג בארבע השנים האחרונות בתכניתה "הכוכב הבא לאירוויזיון", לרשת, שעל פי פרסום בוואלה! ברנז'ה בחודש שעבר מעוניינת להפיק את התחרות במסגרת העונה הבאה של "אקס פקטור", אם כי הדבר לא הוכרז רשמית. בהקשר זה, מעניין לציין כי לפני מספר ימים החליטה מלטה כי תבחר את הנציג שלה לאירוויזיון באמצעות התכנית "אקס פקטור".

בשיחה עם וואלה! תרבות, גורמים בתעשיה מתחו ביקורת על כך שהתאגיד שוב מוותר על נכס יקר כמו משדר בחירת הנציגות הישראלית לאירוויזיון, שהיה צפוי להניב רייטינג גבוה, תהודה וחסויות.

"החלטת התאגיד להוציא מידיה את תחרות הקדם גם הפעם - תמוהה", אמר גורם משמעותי בתעשייה לוואלה! תרבות, "זאת, לאחר שהתאגיד כבר סיים את תקופת 'ההרצה' שלו. לפיכך, מה שהיה נכון אולי לשלהי ימי רשות השידור ולתאגיד בהרצה - אינו מתאים יותר. הרי תחרות האירוויזיון הביאה לתאגיד למעלה מ-35 אחוז רייטינג! במקום להשתמש בקדם כמקפצת רייטינג שיסייע לתאגיד להביא קהל צופים צעיר וחדש - הוא שוב מכניס לעצמו גול עצמי ונותן לערוץ אחר מתנה שתסייע לו להמשיך להתחזק".

בהקשר לסוגיה זאת, גורם בתאגיד אמר לוואלה! תרבות לפני שבועיים כי השיקולים לכך הם "תקציב יקר ולוחות זמנים דחוקים", וציין גם את העומס הגדול הצפוי מהפקת ושידור האירוויזיון בתאגיד. בתגובה לכך, אמר היום גורם בכיר בעולם ההפקות: "הטענות האלה הן קשקוש. קדם אירוויזיון והתוכניות המקדימות עלו בעבר בסך הכל כמיליון שקל וחצי. למה התאגיד צריך סוכן משנה? זה כאילו שרשת ג' יצטרכו לשדר תכנית שלהם אצל המתחרה, גלי צה"ל. הקדם אירוויזיון זו תכנית דגל של השידור הציבורי - למה התאגיד שוב מוותרים עליה לאחרים?"

בצד זאת, גורמים בתעשיה שעיינו בקול הקורא הוסיפו חשד שהתאגיד מעניק בו עדיפות מסויימת ל"כוכב הבא לאירוויזיון" של קשת וטדי. זאת, בין השאר, בעקבות סעיף 8 ג', העוסק באופן בחירת ההצעות, ולפיו צוות הבחינה יבחן אותן גם לפי "הצלחת התכנית המוזיקלית ו/או פורמט התכנית המוזיקלית בעונות קודמות, לרבות - שיעורי צפיה וביקורות שקיבלה התכנית".

לדברי גורם בתעשייה, הסעיף מעניק העדפה ל"הכוכב הבא לאירוויזיון", מכיוון שהיו לתוכנית אחוזי צפייה גבוהים מאלה של "The Voice" ו'אקס פקטור'". הבעייתיות כאן, לדברי הגורם, נובעת מכך שמן הסתם, "הכוכב הבא לאירוויזיון" מלכתחילה השיג הרבה מהרייטינג שלו בזכות החיבור לתחרות הזמר האירופאית.

תנאי אחר להשתתפות בקול הקורא קובע "הוא כי עונה/ות קודמות של התוכנית המוזיקלית המוצעת ו/או הפורמט כבר
הופקו ושודרו בעבר בישראל ו/או בעולם". להלן, תוכניתם החדשה של אייל גולן ואביב גפן לא תוכל לבחור את הנציג לאירוויזיון, וכך גם כל פורמט חדש - לא חשוב כמה מקורי, מבריק ויצירתי יהיה.

לצד הביקורות על ויתור הנכס והחשד להעדפת קשת וטדי, נשמעו גם מחמאות בתעשייה. זאת, בין השאר, בזכות סעיף הקובע כי יופקו "תכנים משלימים" - תכני טלוויזיה שיופקו עבור התאגיד, ויהיו מיועדים לשידור בלעדי בערוצי התאגיד ובפלטפורמות התאגיד השונות, לפני, במקביל או לאחר שידור התכנית המוזיקלית על ידי הזוכה. התכנים המשלימים יכולים להיות מז'אנרים שונים, למשל תוכניות דוקומנטריות, תכניות מאחורי הקלעים, תכניות אולפן בסגנון"האחות הקטנה" שליווה את "האח הגדול" וכיוצא בכך.

נוסף לכך, הקול הקורא משופר לעומת העבר מבחינת התאגיד בכך שהוא מציב כתנאים גם "שיתוף פעולה בכל הקשור בחשיפת האמן והשיר המייצגים ובהכנות לקראת אירוויזיון 2019"; "שיתוף פעולה בקידום האירוויזיון בטלוויזיה, בדיגיטל וברדיו"; "חשיפה לתאגיד במסגרת התכנית המוזיקלית ובמסגרות נוספות"; ותנאי ל"חבילת קידום הכוללת חשיפה לתכנים שונים של התאגיד בערוץ הזוכה".

למרות התחושה של העדפת קשת וטדי, בתעשייה נשמעה גם הערכה כי בסופו של דבר, גוף השידור שיציע את הסכום הגדול ביותר, עשויי להיות בעל הסיכויים הגדולים ביותר לזכות.

מכאן נמסר בתגובה: "המכרז פתוח לכולם, ללא העדפה כזו או אחרת, ובשונה מהעבר התאגיד מבקש להיות מעורב ושותף מלא בתהליך. המטרה היא לבחור מוצר אופימלי, בעל פוטנציאל להצליח והמבוסס על פורמט מוכח, לאו דווקא בישראל. הוויתור על הפקה עצמאית הוא תוצאה של לוחות זמנים דוחקים ועלויות לצד העובדה שעלינו להתמקד השנה בהפקת האירוויזיון".
 

DH1212

New member
אני מת שאנשים מדברים על הקדם אירוויזיון כאילו זה הגראמי

של המזרח התיכון - להזכיר למכובדי שזה האירוע שהפיק מרגליות מוזיקליות כמו time של להקת איזבו ויצירת המופת there must be another way לצד רבים וטובים כמו "דינג דונג".
 

Willo the Wisp

New member
time נבחר בוועדה סגורה

ובעיני אחלה שיר, גם אם כישלון ידוע מראש.
בגדול מסכים עם השורה התחתונה שלך, נראה שהקדם לא מצליח למשוך שמות ו/או כשרונות מספיק גדולים וחבל להחליף סוס מנצח. מצד שני עכשיו שהאירוויזיון מושך עניין ציבורי גדול יש פוטנציאל למנף את זה להפקה של קדם בקליבר יותר גדול ממה שהתרגלנו בעשור האחרון, וקצת חבל לפספס הזדמנות כזו.
מבין את התאגיד שאין להם ראש לשטויות האלה בשנת אירוח, אבל זה משהו שהם לכל הפחות יצטרכו לשקול בהמשך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מבין השלושה שציינת רק "דינג דונג" של דנה נבחר בקדם

איזבו נבחרו בוועדה (לא יודעת אם בחרו בהם ואז בשיר או בשניהם יחד; אבל הוא מזעזע בעיניי) ואחינועם ניני ומירה עווד נבחרו מראש והשיר שלהן נבחר ב"קדם פרטי" של ארבעה שירים (במתכונת ירדה ארזי 1988 שחזרה בהמשך גם לבועז מעודה ואחרים). בניגוד לשני האחרים שאפילו לא עלו לגמר, השיר שלהן היה לא רע בכלל. אני מחבבת אותו ולא רק אני – הן עלו לגמר (מקום שביעי בחצי הגמר הראשון) וסיימו במקום סביר באמצע (מקום 16). זו לא הייתה הברקה אבל ממש לא כישלון.
 

tapuzzo

New member
פ..פ..פוש דה באטן.

כל התערבות של התאגיד נראית לי עשרים צעדים לאחור לימי פוש דה באטן, בי האפי ש-מייח וכמובן סיים-הארט, שתודו - שאם לא הייתי אומר את שמו לא הייתם זוכרים בכלל שדבר כזה קיים, יתכן ואתם עדיין מנסים להיזכר מי שרה אותו ובטוח שלא תדעו לזמזם אותו כרגע. אז אם רוצים את השירים הלא זכירים, הלא משמחים, והדי מפחידים (שלוש שפות חריזה על איומים על שלום העולם) עודף ההתערבות של "התאגיד" (רשות השידור, על מי אנחנו עובדים?) שוב תביא דברים כאלו. בואו נפיק פורמט ציבורי קבוע לתחרות הקדם, איקס שירים, איקס פרקים, איקס תהליך ניקוד ואיקס סכום תקציב. במקום מכרזולוגיה, חוזה הפקה חיצוני של 5 שנים של התוכנית לקדם בערוץ 1 וחלאס עם הבוג'ראס הזה כל שנה מחדש.
מה אני מציע ואיך זה קשור לאפליקציוש? על כך - בהרצאתנו הבאה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זוכרת היטב את השיר של מיי ויכולה לזמזם לך אותו בקלות

אתה בפורום הלא נכון להעלות טענות כאלה...
 

Rori90

New member


 

trilliane

Well-known member
מנהל
שום טראומה. שיר סביר. את השירה שלה אני לא אוהבת

אבל ההופעה ההיא לא הייתה מביכה ולא גרמה לי לזוע באי נחת בכיסא, רק קצת להצטער, כי יכולנו יותר.
 

tapuzzo

New member
לא היה דבר אחד לא מביך בהופעה. מהתפאורה לתנועות לקולות ולבוש

אול אובר דה מביך פלייס
 

רמי אב

New member
וגם לתוכנית הרביעיה ברשת

שזה פורמט ישראלי שהעונה הראשונה שלו בארצות הברית מאוד הצליחה, לפי ההחלטה של תאגיד כאן, גם לתוכנית הזאת יש סיכוי גדול שיהיה בה בקדם אירוויזיון.
 

DH1212

New member
על פי החוזר שהם פרסמו

רק תוכניות שכבר שודרו וזכו להצלחה בארץ יוכלו להשתתף במכרז. מכאן שרק השלושה שציינתי יכולים להיות חלק מהתהליך.
 
למעלה