נסללה הדרך לקיום אירוויזיון 2019 בישראל: פיצול התאגיד יבוטל

E u r o b o y

New member
נסללה הדרך לקיום אירוויזיון 2019 בישראל: פיצול התאגיד יבוטל

בדיון שהתקיים בין רה"מ נתניהו, שר התקשורת, שרת התרבות והספורט, שר התיירות, היועמ"ש והגורמים המשפטיים, היועמ"ש חיווה את דעתו שחוק הפיצול עלול לפגוע בקיום האירוויזיון בישראל. על כן, סוכם לפעול לתיקון חקיקה בנושא חוק פיצול התאגיד, כדי לאפשר את קיום האירוויזיון בישראל.

 

babyface19

New member
תראו מי שב אלינו - ברוך שובך.

זהו, עכשיו נותר לקבוע איזו עיר תארח את התחרות.
אגב, מציע לך להחליף את הלוגו שבראש הפורום שכתוב עליו "ירושלים 2019", בלוגו הרשמי של ה-EBU , זה מופיע בהודעה שלך, כי נכון לעכשיו בכלל לא בטוח שזה יהיה בירושלים.
 

tapuzzo

New member
וגם כמעט ודאי שהאירוח בגני התערוכה ת"א

נאמר לי שיש מנהלת שנקראת "עיר עולם" או משהו כזה שכבר נערכים לגבי האירוח בתל אביב. גני התערוכה ביתן 2 או 1 כנראה יורחבו, סיכוי נמוך שבהיכל מנורה בגלל התחייבויות קודמות. חיפה ירד לחלוטין מהפרק בגלל ליגת העל.
 

E u r o b o y

New member
גני התערוכה זה אחלה, כל עוד באמת ירחיבו את החלל

&nbsp
להבנתי יש שם 10 אלף מקומות, ואחרי הקמת במה זה יצטמצם מן הסתם. לכן יש צורך בהרחבה. לדעתי צריך לעשות מעשה דנמרק ולחבר מעין שני האנגרים ענקיים שיוסבו לאולם. באחד המתחמים הקיימים יוקם מרכז העיתונות.
 

L e j l a

New member
נורא מפתיע אותי שלא מתעקשים על ירושלים

הייתי בטוח שתהיה כאן מלחמת עולם כדי שהאירוויזיון יערך בירושלים. הפתיעו לטובה (אירוויזיון בתל אביב זה חלום)
 

DH1212

New member
גם אני חשבתי ככה

אבל זה פשוט לא נתון להחלטה ישראלית. לא של התאגיד ולא הממשלה. מבחינת ה-EBU דווקא נעשה להם טובה אם נתן להם סיבה להעביר את האירווזיון לאירופה.
&nbsp
כנראה שהממשלה הבינה שזה או לפי חוקי ה-EBU או כלום ואין להם כל כך סיי בזה. אז הם סותמים.
 

bigop1

New member
מורידים פרופיל בשביל לא להרוס את הסיכויים

כרגע זה נראה טוב, המאבק לאירוח נשאר רק מול חיפה, נותר רק לפתור את זה עם החרדים ועניין השבת
 

tapuzzo

New member
כל ההמצאה הזאת של "מורידים פרופיל" מגוחכת לחלוטין

וואוו איזה שו-שו אם לא נדבר על זה, אז זה לא יהיה בכותרות, ואז לא יהרסו. זה על גדר מה, עכו"ם, אמונות טפלות, ווישפול ושות'? קודם כל, ירושלים בהגדרה לא יכולה להוריד פרופיל, זאת עיר עם הפרופיל הכי גבוה ביקום. היא פוגשת תחרות עם מאות ערוצי תקשורת שמסקרים כל פיפס בה. ככה שהגדרה, "לא לדבר על זה ואז.." - זה בדיחה. אפשר לדבר על ירושלים עד מחרתיים. בסבב הקודם ב-98' לא היה את הארנה, נכון. אבל הארנה בקיבולת זהה להיכל מנורה (יד אליהו). גם לא היה את ביתן 2, גם לא את האצטדיון בחיפה. חיפה ירדה מכמה סיבות. בהן משך הזמן שיקח לקרות, עלות הקירוי, וליגת העל, שפשוט אין לה אצטדיון אחר בצפון לכמות האוהדים של החיפאיות, וגם נתניה בתפוסה מלאה בגלל שיפוץ בלומפילד. מה שנקרא "סופה מושלמת" שבה יהיה שיבוש ענק בליגת העל, שנתפתחת להזכיר לנו עוד חודשיים, וכבר נמכרים מנויים, לכל העונה, לאצטדיון.
ירושלים כאמור בפרופיל גבוה. שנת בחירות, שוב - סופה מושלמת, שבה החרדים ינסו לטפס על התחרות כדי לקושש קולות ולהראות נוכחות עבור הבחירות. במדינה שלנו, מאפשרים להם "לקפוץ על הראש" ואפילו כמו שראינו לקרוא לבטל אירוע בירושלים.
הקמת ביתן 2 יכולה לשנות את התמונה במידה ויתאפשר להרחיב אותו, כי מדובר בשטח ענק שאפשר לעשות בו כמעט כל דבר. במה מעוינת, מתרוממת, אליפטית, ביצתית, זזה הידראולית ומה לא. סידור נכון של היציעים הזמניים (ובתקוה בלי ארוע קריסת גשר המכביה) והרחבות יכולים להביא את ביתן 2 לעמוד בסף הדרוש של 9 אלף. כאמור הקרנת ענק בביתן 1 ואולי גם גרין רום, יאפשר למכור עוד 5-6 אלף כרטיסים וככה להכריז שיש 15 אלף באולמות (ואולי לקיים ארועים נלווים בשטח גני התערוכה. אני מאמין שהקרנת ענק בביתן 1 שתכלול הופעות חימום, גרין רום של המשלחות במרכז האולם, ואפילו משהו אינטראקטיבי כמו קולולם וכו' יוכל לתת חווית
אירויזיון גם בצפייה מביתן 1 ולא מהאולם המרכזי. למשל לעשות מסך מפוצל שבו רואים את ההופעות בענק וליד את המשלחת הבאה נעמדת וצופה לפני העלייה.
או למשל במת ראיונות לפני הארוע עם דמויות ידועות שמסקרות את התחרות. ועוד רעיונות.
 

bigop1

New member
עזוב תפוזי כל מה שאתה כותב שטויות

ביתן 2 לא באמת אופציה, גם ביורקמן לא יהפוך את האירוויזיון לפסטיגל עם 5-6 אלף צופים ובמה מצ'וקמקת, האופציות היחידות זה ירושלים וחיפה כרגע לשניהם סיכוי שווה נחכה להתפתחויות.
 

tapuzzo

New member
זה "שטויות" ואז שבוע אחרי מתפרסם בדיוק מה שאמרתי

שבוע אחרי מה שאני כותב, כשכולם כותבים לי שטויות והמצאות, יוצא מידע זהה בדיוק בתקשורת. כתבתי שחיפה ירדה מהפרק בגלל ליגת העל, כתבתי שביתן 2 הפך לאופציה מועדפת. בדיוק שבוע אחרכך אותו מידע בכתבה שמצוטטת כאן.
לגבי "פסטיגל" בלה בלה. אז ככה: א. במה מצ'וקמקת לא קשור למיקום. אם כבר ביתן 2 מאפשר במה גדולה יותר מהאולמות כדורסל בגלל שאין יציעים משופעים.
שוב מידע בדוק באיגוד מכירים את כל האופציות בישראל ומה שמועדף עליהם זה ביתן 2. הם לא מאמינים שניתן יהיה להשתמש באצטדיון בחיפה בזמן ולאור ליגת העל עולה הסבירות שבלחץ הבחירות וחשש מבלאגן עם אוהדים הפועל ומכבי חיפה, חיפה מראש תגיש "מועמדות" סתמית וכללית וזו תישאר הצהרה בלבד.
ירושלים בכלל בספק אם תגיש מועמדות לאור הבעיה עם שבת והתחבורה.
ולגבי "אוירת פסטיגל", בוא נראה מה יציעו לעשות עם ביתן 2. אל תמהר לשפוט וזה שיכנסו 9 אלף ולא 15 לא ישנה כלום מהאוירה.
 

bigop1

New member
כתבה בהארץ עם מקור אנונימי

ממש יש על מה להסתמך, בירושלים השר כץ הבטיח שהרכבת המהירה תתחיל לפעול בסוכות לא יודע אם להאמין לו כבר הפר את ההבטחה שזה יפעל בפסח(אבל מי יודע אולי בגלל האירוח הצפוי הוא יזרז את העניינים).
לגבי חיפה לא רואה בעיה עם הקבוצות בעיר, להפועל חיפה יש מעט אוהדים הם יכולים לשחק בעכו, לגבי מכבי חיפה אפשר להזיז אותם לנתניה עם אישור חריג ל4 קבוצות שמשחקות באותו איצטדיון.
שתהיה בעניין לא כל כך שואלים את האוהדים איפה לשחק, את הקבוצות התל אביביות לדוגמא העיפו מבלומפילד לטובת שיפוצים למשך 3 שנים, תשאל את אוהדי מכבי איך זה לבלות שעה וחצי כל שבוע בפקק בכביש 2, לכן לא רואה בעיה שיעשו זאת גם לקבוצות החיפאיות למשך עונה אחת.
ואני רואה שאתה ממש רגיש כשמזכירים את המילה פסטיגל אתה מבין בעצם שהאולם הוא קופסת נעליים ולא מתאים למידות של אירוע מכובד כמו אירוויזיון(כזכור הביתן בגני התערוכה קטן פי 2 מהביתן בקייב) והמספרים המנופחים שלך לא יעזרו גם בלי הגרין רום יכנסו בלחץ 6 אלף צופים, כל הנוסחאות המפגרות שלך לחבר את הביתנים רק מראות את הנאיביות של ההצעה המגוחכת אם תבוא מעיריית תל אביב וזה כמובן רק בשביל יח"צ ופופוליזם כמו שעושה עיריית אילת.
 
מספרי המושבים הקיימים באולמות המקורים, הארנה וביתן 2

רומזים מלכתחילה שמספר הנוכחים, והכרטיסים שימכרו, יהיה קטן בהשוואה לשנים קודמות.
אם אנחנו כבר יוצאים מנקודת ההנחה הזו שיהיה אירוע בנוכחות של כ-7 אלף איש, זה אומר שה-EBU מוכן לקבל תנאי חדש וסף חדש. ואם הוא מוכן להסתגלות ועליית מדרגה כזו, אין שום מניעה בכך שהוא יסכים לקבל גם תנאים נוספים.
ברגע שה-EBU מקבל את כל הנתונים שהוא צריך שמבטיחים שהארנה יופעל בשבת, עניינים כמו תחבורה ציבורית, מספר הצופים, חדרי מלון וכו' הם דברים שאין סיבה שהוא יתעקש עליהם.
זה אולי לא הוגן, אבל המופע כמופע טלוויזיוני שמשודר ממתחם מבודד בירושלים, מנותק ומאובטח יכול להתקיים, ולהערכתי זו ההחלטה שתתקבל תחת כל האילוצים.
 

bigop1

New member
כן אבל בכל זאת יש הבדל בין 10 אלף ומעלה בארנה ל6 אלף בביתן

גם מבחינה ויזואלית הביתן לא יצטלם טוב, הEBU לא באמת ישקול אותו זה פשוט סתם הצעה שתבוא מתל אביב ותיפול כמו ההצעה של אילת
 

tapuzzo

New member
גם בארנה וגם בביתן 2 המורחב יגיעו ל-9 אלף איש

בארנה אחרי גזילת שליש האולם לבמה, נשאר 8,000 ועוד 1 אלף בתאי צפייה ומגרש.
בביתן 2 אחרי גזילת שליש האולם לבמה נשאר 6,000 ונבחנת עוד הרחבה של 3 אלף.
 

bigop1

New member
אבל בארנה יש גרין רום באולם

זה יצטלם הרבה יותר טוב, ומה זה נבחנת הרחבה? יש לך סימוכין לזה? בכתבה בהארץ לא דובר על זה, באותה מידה אני יכול לכתוב פה שירחיבו את הארנה ל20 אלף.
 

tapuzzo

New member
אני אסביר שוב את ההבדלים המהותיים

א. הארנה זה אולם בצורת קערה, סגור. לא ניתן להרחיב אותו בכלום. יש אולם רב תכליתי, שיכול לשמש גרין רום או עוד מקומות צפייה. יש פרקט שאפשר להסב לשורות כסאות ויש אולמות וחדרי תקשורת. הוא לא בתוך קמפוס של אולמות כמו גני התערוכה.
ברגע שרוצים במה זה 'מנטרל' בו 4 יציעים ובזויות צפייה חלק משניים נוספים. נשארים עם 8 אלף באולם ועוד אלף בתאים ובפרקט. אם ישימו בפרקט גרין רום, אז מספר הצופים האפשרי יירד עוד. לבנות אותו ביציעים מעל הבמה די בלתי אפשרי.

לעומתו, ביתן 2 נבנה עם שני כיוונים ש"סגרו" אותם עם קירות מסך ואלומיניום ו-6 קורות גדולות שתומכות בקיר. אם מסירים אותם, אפשר להצמיד לו האנגר ש"יחזיר" את שליש האולם שיילקח לבמה. ככה, אפשר יהיה להוסיף ל-6 אלף עוד 3 אלף ביציעים בהרחבה, ונתתי דיאגרמה של סידור ביתן 2 עם הרחבה. לא "דובר" על כך כי זה בבדיקה לגבי היתכנות הנדסית. להערכתי [בבדיקה עם חבר מהנדס קונסטרוקציה] יהיה זול הרבה יותר להקים האנגר קופסתי כזה בצמוד לביתן 2 מאשר 'כלוב' שלם שיצטרכו כדי להחזיק את תוספת קירוי אצטדיון חיפה למשל. כמובן שיש בעיות כמו תפרי התפשטות (חיבור ההאנגר למבנה הביתן) אבל אם רוצים זה פתיר בכל מיני צורות.
גם בצד השני, כלומר מאחורי השליש בו תמוקם הבמה, אפשר לפתוח את הדלתות או את כל החזית גם, ולעשות אוהל הפקה ענק שיכלול גרין רום. עוד סידור אפשרי זה גרין רום בביתן 1, שיאפשר למכור בו עוד 5-6 אלף כרטיסים. ככה אפשר יהיה להכריז שיש באולמות 15 אלף איש. באולם 1 אפשר לעשות גרין רום ע-נ-ק במרכז האולם, ולהקרין בו את התחרות על מסך ענק. זה יספק חוויה לא פחות יפה למי שלא השיג כרטיס לביתן 2. כמובן שניתן יהיה לערוך בביתן 1 גם מסיבת אפטר פארטי למשל בהשתתפות האומנים ועוד צ'ופרים שונים.

אם ניתן יהיה להרחיב את ביתן 2 ברור שגני התערוכה מוכנים יותר ומאפשרים יותר ארועים וחווית אירויזיון ממה שהארנה יכולה לספק כהיכל סגור בקצה העיר. בנוסף הם נגישים לרכבת ובנוסף גם נגישים לפארק הירקון שגם בו אפשר לקיים ארועים.
 

david80

Member
לי עושה רושם שניתן להגדיל את הקיבולת של פיס ארנה לגובה

והרי הפיס ארנה והגלוב ארנה בשטוקהולם הינם בעלי שטח זהה שהוא עיגול בקוטר 120 מטר. אז לפחות מבחינה תיאורטית ניתן להסיר את הגג של הפיס ארנה, לבנות עוד יציעים מעל 2 הלובאים ואז לבנות גג חדש מעל הכל.

עם זאת, לאור העובדות שרשמת, הגדלת הארנה היא אולי רלוונטית יותר לאירוויזיון 2039
 

TA2020

New member
עדיין לא מבין מדוע לא נבחנת האפשרות לבניית במה מרכזית

כמו שעושים בפסטיגל. בצורה הזו לא צריך להרחיב שום דבר ולא נעליים.
הארנה בירושלים והיכל מנורה בת"א מכילים כ-10,000 כסאות. אם הבמה במרכז אז היא לא גוזלת כסאות ולא צריך לשבור ולבנות שום דבר...
בצורה הזו ניתן לעשות גרין רום ליד הבמה (על הפרקט) ועדיין לא לפגוע בכמות הצופים..

צריך רק לחשוב ביצירתיות.
 
באירוויזיון לא מאפשרים במה באמצע כשהקהל מאחורה

יש תפאורה שמכניסים ומוציאים במהלך השירים ובמהלך האינטרבל אקט.
בשנים האחרונות עם הפריצות של אנשים מהקהל אל תוך הבמה, אני חושב שאפילו השימוש בCATWALK הופך למסוכן, ורצוי שבעיקר בישראל יוותרו עליו וייצרו חיץ רחב ומאובטח בין הקהל לבמה.
 
למעלה