2 שאלות

עידן 8888

New member
2 שאלות

נניח ומדינה מסוימת מודיעה 8 חודשים לפני התחרות שהיא פורשת מהתחרות עקב בעיות כלכליות ושהפרישה שלה הוא רק לשנה אחת ושהיא תחזור שנה לאחר מכן.

האם היא יכולה לשדר רק את הגמר או שהיא חייבת לשדר גם את שני חצאי הגמר או לפחות אחד מהם?

יש מדינות שלפעמים לא משדרות את חצי הגמר שהן לא משתתפות בו.

האם מדינה שמשדרת את חצי הגמר בו היא לא משתתפת האם זה עולה לה כסף ?

האם מדינה שלא משדרת חצי גמר בו היא לא משתתפת חוסכת כסף?
 
דמי השתתפות כולל גם את שידור כל אירועי האירוויזיון

זה לא רק חצאי גמר וגמר, המדינות רשאיות לשדר מסיבות עיתונאים במלואם ואת אירוע השטיח האדום (או איזה צבע שלא ישתינו עליו היום). זה הכל חלק מדמי ההשתתפות. במידה ולא משדרים את האירועים הללו, לא מקבלים על זה כסף בחזרה, ומי באמת מעוניין לשדר מסיבות עיתונאים ? אז אי שידור חצי גמר זה לא יוצא יותר זול.

בנוגע לחוק על חובת שידור הגמר הקודם, הוא אינו כ"כ רלוונטי מאז 2004 כשיש חצאי גמר. בשנות הרלגציה היתה לזה משמעות, כי היו יותר מדינות שביקשו להשתתף מאשר מקומות פנויים בתחרות, ולכן נכנס החוק הזה. קראו לזה השתתפות פאסיבית דאז. אז גם היה הרבה יותר קריטי לקבל החלטה סופית על השתתפות עד תאריך היעדף והיו יותר נוקשים לגבי זה, כי אם מדינה לא אישרה השתתפות, ישר פנו להבאה בתור. אבל מאז שקיבולת התחרות גדלה עם חצאי הגמר, אין בעיה לאפשר למדינות להשתתף, גם אם לא שידור את הגמר האחרון.אחרי הכל, המדינות האלו משלמות דמי השתתפות. כרגע ה-ebu הגביל את חצאי הגמר ל-20 משתתפות, כך שהמקסימום מדינות שיכולות להשתתף הוא 46. וכידוע עוד לא עברנו את ה-43, אז אין טעם לעכוף חוק על שידור הגמר הקודם.

המקרה היחיד שאני זוכר זה רוסיה שלא יכלה לחזור ב-1999 מאחר ולא שידרה את 1998.
 

עידן 8888

New member
תודה


 
למעלה