חיפה לא באמת בנויה לארח את האירויזיון // טור מפוכח

tapuzzo

New member
חיפה לא באמת בנויה לארח את האירויזיון // טור מפוכח

בשולי המרכז העירוני הכי כושל בישראל, לב המפרץ, הידוע כצ'ק פוסט, נחנך השבוע עוד פרויקט תחבורתי "חשוב מאין כמוהו" - מרכזית המפרץ. מיד נחזור אליו, אבל נזכרתי בכל אותם פרויקטי תחבורה "חשובים מאין כמותם" שקדמו לו. התחנה המרכזית בחוף הכרמל. מנהרות הכרמל. עוקף הקריות. המטרונית. כל אחד מהם הבטיחו, ישנה הכל. זה זה, בהשקעת עתק, מה שירים את חיפה ויהפוך אותה למקום נחשק. חכו יש עוד. אחרי הכרמלית באה המטרונית ועכשיו יש רכבלית. בקיצור, כסף לא חסר - כולו הולך למיזמי תחבורה.
חזרה למרכזית המפרץ החדשה, שעלתה כמו אצטדיון שלם - שני רציפים קטנים מתחת לגשר רכבת העמק, בין גשר הקריות וגשר צומת קרית אתא. והכותרת השבוע: עקב לחצים של קניון לב המפרץ הסמוך, לא הוקמו במרכזית המפרץ מסעדות, אפילו לא מכונות לממכר פחיות". אתם הבנתם את זה? הילד צמא? תפספסי את הרכבת, שתייה זה בקניון.
עמדתי חצי שעה בפקק ביציאה מחניון חוף הסטודנטים עד מת"ם, יחד עם כל מי שירד מהרכבת לתל אביב ויצא מהעבודה. פאקינג חצי שעה בטור רכבים לכל אורך החופים, וזאת רק רכבת רגילה של אחר הצהריים מתל אביב. מה יקרה כשעשרות אלפי תיירים ינסו להשתמש ברכבת הזו שנה הבאה? ועוד ינסו לקחת מונית מהרכבת?
בכלל חיפה מתהדרת בהמון, המון דברים איך נקרא להם? מוזרים ממש. בטיילת החופים של דדו או בת גלים, אסור לרכב על אופניים. בחוף הגושלים כבר 4 שנים יש מועדון גלישה מתחת לגשר, שלא הושלם. הגשר נפתח, המבנה למועדון נטוש. בניין המשרדים שהוא סמל של העיר, בניין אגד בת גלים, נטוש. טוענים שיש מחסור בדירות, אבל דירה בחיפה מושכרת במחיר חדר בתל אביב. העירייה טענה שהקימה את החמ"ל הכי מוכן בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה ובעקבות השריפה בפארק הכרמל ב-2010 אבל לפני שנה לא הצליחה להשתלט על השריפה בכרמל בתוך העיר. ואיזו עיר יכולה להתהדר בנתון הבא: בחיפה יש כיום חצי ממספר מועדוני הלילה שהיו בה בשנות ה-90, חצי ממספר בתי הקולנוע בשנות ה-80?
מילא אם זה היה רק הבלבול שנוצר משתי תחנות מרכזיות, וקוי אוטובוס שממוספרים באופן זהה לשני הכוונים, העדר מפות קווים בתחנות, והעובדה שלא תוכלו לקנות שתייה ואוכל בתחנה מרכזית שעלתה 200 מליון שקל - מה דעתכם על אצטדיון שלא יכול לארח הופעות מלבד הופעה אחת בשנה (השנה - זו של עומר אדם), שכולל קניון ריק שאיש לא רצה לקנות, שכולל לידו מגרש עם יסודות לקומפלקס בתי קולנוע שאיש לא רצה להקים וכולל גשר להולכי רגל שהעירייה סירבה לבנות, בית מלון שלא נבנה, ובכיכר תחנת מטרונית שנבנתה אבל הקו לא עובר דרכה. הא, רגע. עוד לא שמעתם על מרכז הקונגרסים שקטן מדי לארח הופעות כמו הפסטיגל, אז הן בכלל מתארחות בהיכל הספורט. מלונות שנבנו במקום הכי רחוק משפת הים.
בקיצור אחרי שאכלתי את הראש על העיר השופעת דברים מוזרים או שמנוהלים בצורה כושלת - ורק מייצרת עוד מהם, כולנו שכל כך רצינו את האירויזיון בחיפה צריכים להסתכל למציאות העירונית בפנים: חיפה לא בנויה לארח ארוע בסדר גודל כזה.
כשנהיה עיר עם תחנה מרכזית שאפשר לקנות בה שתייה, שדה תעופה שבאמת מאפשר קישור לערים מרכזיות באירופה, ואצטדיון שבאמת בנוי לארח הופעות כל הקיץ ולא כאילו, נוכל גם לארח את האירויזיון. עד אז נגיד בהכנעה ובצער: חיפה כרגע לא ערוכה לארח דבר ענק כזה, וזה הרבה מעבר לקירוי האצטדיון.
 
מסכים, חיפה - לעומת ירושלים שהיא עיר תיירותית בינלאומית

כן חשוב להגיד שנושא התחבורה בחיפה הוא פחות רלבנטי, משתי סיבות: הראשונה - התחבורה בירושלים לא בהכרח ידידותית. השניה - התחבורה בירושלים לא תהיה קיימת בסופי השבוע שבהם תערך התחרות.

דבר נוסף הוא בתי הקולנוע והמועדונים. אתה מתאר בעצם את ההגירה השלילית מחיפה למרכז, בעיקר של צעירים. נדמה לי שזה פחות נוגע לחיפה בלבד, אלא תופעה כלל ארצית, ואפילו בינלאומית של הגירה לעיר מטרופולינית. בחיפה אין מספיק הזדמנויות תעסוקה ולכן אנשים מהגרים.
בירושלים המצב הוא דומה. לגבי בילויים, החוזק של ירושלים הוא לא מועדוני לילה, אלא העיר העתיקה.

התחרות יכלה לתת זריקת עידוד לחיפה ולתרום לה מהרבה בחינות. אבל אם נהיה רציניים, ברור שאף אחד לא לקח לרגע את חיפה ברצינות, וזה היה ברור מהרגע הראשון שהאירוויזיון הוא בירושלים.
אנחנו פשוט כותבים ומתפלספים על תל אביב וחיפה כי זאת עונת המלפפונים וכי יש לנו משאלות לב.
 

bigop1

New member
התיירים יכולים ללון במרכז

רק המעריצים השרופים ישארו בחיפה, גם אין כמות חדרים במלונות בחיפה שיכולה לאכלס 30 אלף תיירים
 

david80

Member
בדומה למאלמו שקרבתה לקופנהגן אפשרה לה לארח את התחרות

 

Brady

New member
הכל היה נהדר

אם הייתה תח"צ נורמלית בארץ (=כזו שפועלת בסופ"ש)
לא יודע מה עונה להגדרה של מעריץ שרוף, אבל הייתי אומר שכל מי שטס לאירו אוהב את האירו מספיק.
חיפה אכן לא כזו רחוקה ברכבת מת"א. נגיד ממרכז ליסבון לאולם לקח לי איזה 25-30 דק', כולל החלפות. מת"א מרכז עד חוף הכרמל זה בערך 50 דק', לא כזה נורא. אבל בחיפה אין מספיק מלונות, וכל הפתרונות האלה לפזר תיירים בכל רחבי הארץ, כשביום וחצי - בדיוק ביום וחצי הכי חשובים בשבוע האירו - אין תח"צ טובה בין הערים, נשמע לי די בלגן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה לא מדייק, ואתן רק דוגמה: סגירת בתי הקולנוע אינה רלוונטית

היא נובעת מעליית הקולנוע הביתי ומבניית קומפלקסים של אולמות בשולי הערים. אם תספור את כמות האולמות תגלה שהיא דווקא עלתה ולא ירדה. כמו כן אין לזה קשר לחיפה, גם בת"א נסגרו מאז שנות התשעים רוב בתי הקולנוע (היו עשרות ונותרו בודדים).
 

סטילהוק

New member
באיזו עיר גדולה בישראל יש יותר בתי קולנוע ממה שהיו לפני?

הרי בכל הערים הגדולות הרבה בתי קולנוע נסגרו ואולמות הקולנוע עברו ברובם לקניונים הגדולים שמחוץ לערים.
 

בלואנגל

New member
ראשל"צ למשל.

נראה לי ש-trilliane התכוונה למספר האולמות ולא למספר בתי הקולנוע.
בראשית שנות ה-90 היו כ-10 בתי קולנוע בחיפה ומספר האולמות עמד על כ-20 (קולנוע עצמון היה הגדול ביותר בעיר בזמנו, עם חמישה אולמות).
היום ביס פלאנט חיפה לבדו יש 23 אולמות, ועוד 17 אולמות בגלובוס מקס.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא ברור לי מדוע יש לשער את כוונתי בהתחשב בכך שכתבתי "אולמות"

 

yogniz

New member
הדברים שכתבת פה או לא רלוונטיים, או נכונים גם לשאר הערים

 

yogniz

New member
+ או ניתנים לשינוי עד ל/במהלך האירווזיון

מספר בתי קולנוע לא רלוונטי וכמו שכבר ציינו פה - תופעת סגירת בתי קולנוע לעומת מתחמי ענק היא תופעה כלל ארצית. (אפשר להכנס לדיון האם זה טוב או רע אבל זה לא קשור כרגע). מי שממש ירצה ללכת לסרט במהלך האירווזיון ילך לyes planet או לקריון. אבל לא נראה לי שיש תייר אחד שמגיע לאירווזיון שאשכרה יחפש ללכת לראות סרט.

מה שכן רלוונטי זה המחסור במועדונים ו/או מקומות בילוי. אבל זה לגמרי משהו שניתן לשפר עד אז. לפתוח מקומות בילוי ומועדונים (בעיקר לקהילה הגאה) חדשים בסיוע של העירייה זו לא הוצאה גדולה כמו להקים אצטדיון חדש במקום אחר וזו השקעה לטווח ארוך שיכולה בהחלט לשמש כמקפצה לעיר. מה גם שהעבודה שסמי עופר יכול להכיל כמות גדולה יותר של אנשים מכל איצטידון אחר, מייצרת גם יותר הכנסות מאשר בכל מקום אחר, כך שההפסד הכלכלי הכללי יהיה משמעותית קטן יותר אם האירו' יתקיים בחיפה.
כמו כן, במהלך שבוע האירווזיון עצמו העירייה יכול לקיים אירועים רבים ולדאוג שהעיר תהיה פחות משעממת מהרגיל. לא חסר לעיר את הנתונים הטבעיים.

מאלמו לא פחות "משעממת" מחיפה (מנסיון). חיפה סופר ריאלית, למעשה הרבה יותר ריאלית מירושלים אם בר מתעקשים להיות "מפוכחים". מי שפיכח יבאמת, מבין שלירושלים יש פונטציאל להיות אסון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא באמת חסרים מקומות בילוי רלוונטיים

תיירים לא הולכים סתם למועדון שיש בו הופעות ישראליות שהם לא מכירים וודאי שלא יבזבזו את זמנם על צפייה בסרט שהם יכולים לראות בכל מקום אחר.
&nbsp
מבחינת חללים שאפשר לנצל למסיבות ואירועים, כאלה יש די והותר (ואפשר כמובן להשמיש או לשפץ עד אז, במידת הצורך). למעשה כבר בסמוך לסמי עופר נמצאים כמה וכמה מקומות שנערכים בהם מופעים – מועדון זאפה חיפה שנבנה על גג קניון חיפה, מרכז הקונגרסים, קסטרא, וכמובן חוף הים. אין מחסור במקומות לערוך בהם אירועים ומסיבות (ועיריית חיפה עושה לא מעט כאלה) גם אם לא קוראים להם "מועדון". נוסף על כך לא חסרים פאבים ברחבי העיר, הן בציר הכרמל, הן בעיר התחתית ובחוף הים.
 

Gn434

New member
ולגבי תחנת מרכזית המפרץ - בונים חיבור ישיר למתחם האוכל

בקניון, ממש לא הקטסטרופה שאתה מציג.
 

fsociety

New member
הפוסט הזה קטנוני ברמות

&nbsp
אסור לרכב על אופניים בחוף - כך גם נהוג בשאר העולם, וזה מעולה.
בלב המפרץ אין חנויות? who gives a fuck.
תחבורה ציבורית בזמן עומס אפשר לשפר בקלות
עיר משעממת - מלא ערים אירופאיות הן סופר משעממות אבל כשיש אירוע גדול הן משתנות לחלוטין. קח לדוגמא את אדינבורו, שיעמום טילים שם, אבל היא כמו מיני לונדון בזמן הפרינג'. לחיפה לפחות יש חוף, את הכרמל, הגליל הקרוב. באמת שלא חסר מה לעשות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ברור שאסור לרכוב על אופניים בחוף עצמו, אבל מותר בשבילים

יש כיום שביל אופניים ייעודי בחיפה באזור שקמונה ובשנה האחרונה נחנך חדש גם בקריית חיים (שהיא חלק מחיפה, מוניציפלית). מתוכננים שבילי אופניים לאורך כל קו החוף בחיפה, העירייה פשוט עובדת לאט כשאין לה סיבה למהר...
בכל מקרה זה לא קשור לאירוויזיון, אני לא חושבת שתיירים באים לישראל דווקא כדי לרכוב על אופניים לאורך החוף. בסוף מאי הרבה יותר נעים ללכת בטיילת בערב כשיש בריזה, ובמהלך היום כשחם להיכנס למים או לעשות בטן/גב על החוף. זה מה שאנשים עושים בחופשה.
&nbsp
כמובן, אירועים (בין אם במועדונים ובין אם בחוץ) אין שום בעיה לארגן במיוחד, ולמעשה אם יש משהו שעיריית חיפה מצטיינת בו (יתר על המידה...) הוא בזבוז כספי ציבור על שלל אירועים...
 

yogniz

New member
אגב למה שמישהו בכלל יגיע ללב המפרץ??

אנשים יגיעו לעיר מכיוון דרום. אין שום סיבה שבכלל יעברו באזור הזה וגם אין מה לחפש שם. מה יש או אין בלב המפרץ או איך התחבורה מתפקדת שם - לא רלוונטי.
מקווה שישקיעו קצת בשדרוג חוף הכרמל ובטוח שיתגברו את הרכבות בשבוע הרלוונטי.
 

Brady

New member
לא חושב שלEBU אכפת מכל זה

הם בטח דואגים ל
1. המופע הכי טוב שיצטלם הכי טוב (אירו = טלוויזיה. 20 אלף תיירים לא שווים ל100 מיליון צופים). מניח שירושלים מנצחת פה, גם אם התמיכה של עיריית חיפה באירוע בהחלט מעודדת, רק חבל שבחיפה מספר המלונות מאוד קטן.
2. מקום שלא יעורר מהומות בעזה/שאר העולם.

איפה שלתיירים יהיה הכי כיף, נעים ומעניין אולי חשוב לנו פה בפורום (ופה ת"א לוקחת, לדעתי, ואחרי שבלילה הזכייה 4-5 תיירים דיברו איתי על כמה הם מחכים להגיע לת"א, נראה לי שגם לדעתם של הרבה חובבים
), אבל נראה לי שזה פחות חשוב למקבלי ההחלטות.
 
למעלה