חיפה לא באמת בנויה לארח את האירויזיון // טור מפוכח
בשולי המרכז העירוני הכי כושל בישראל, לב המפרץ, הידוע כצ'ק פוסט, נחנך השבוע עוד פרויקט תחבורתי "חשוב מאין כמוהו" - מרכזית המפרץ. מיד נחזור אליו, אבל נזכרתי בכל אותם פרויקטי תחבורה "חשובים מאין כמותם" שקדמו לו. התחנה המרכזית בחוף הכרמל. מנהרות הכרמל. עוקף הקריות. המטרונית. כל אחד מהם הבטיחו, ישנה הכל. זה זה, בהשקעת עתק, מה שירים את חיפה ויהפוך אותה למקום נחשק. חכו יש עוד. אחרי הכרמלית באה המטרונית ועכשיו יש רכבלית. בקיצור, כסף לא חסר - כולו הולך למיזמי תחבורה.
חזרה למרכזית המפרץ החדשה, שעלתה כמו אצטדיון שלם - שני רציפים קטנים מתחת לגשר רכבת העמק, בין גשר הקריות וגשר צומת קרית אתא. והכותרת השבוע: עקב לחצים של קניון לב המפרץ הסמוך, לא הוקמו במרכזית המפרץ מסעדות, אפילו לא מכונות לממכר פחיות". אתם הבנתם את זה? הילד צמא? תפספסי את הרכבת, שתייה זה בקניון.
עמדתי חצי שעה בפקק ביציאה מחניון חוף הסטודנטים עד מת"ם, יחד עם כל מי שירד מהרכבת לתל אביב ויצא מהעבודה. פאקינג חצי שעה בטור רכבים לכל אורך החופים, וזאת רק רכבת רגילה של אחר הצהריים מתל אביב. מה יקרה כשעשרות אלפי תיירים ינסו להשתמש ברכבת הזו שנה הבאה? ועוד ינסו לקחת מונית מהרכבת?
בכלל חיפה מתהדרת בהמון, המון דברים איך נקרא להם? מוזרים ממש. בטיילת החופים של דדו או בת גלים, אסור לרכב על אופניים. בחוף הגושלים כבר 4 שנים יש מועדון גלישה מתחת לגשר, שלא הושלם. הגשר נפתח, המבנה למועדון נטוש. בניין המשרדים שהוא סמל של העיר, בניין אגד בת גלים, נטוש. טוענים שיש מחסור בדירות, אבל דירה בחיפה מושכרת במחיר חדר בתל אביב. העירייה טענה שהקימה את החמ"ל הכי מוכן בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה ובעקבות השריפה בפארק הכרמל ב-2010 אבל לפני שנה לא הצליחה להשתלט על השריפה בכרמל בתוך העיר. ואיזו עיר יכולה להתהדר בנתון הבא: בחיפה יש כיום חצי ממספר מועדוני הלילה שהיו בה בשנות ה-90, חצי ממספר בתי הקולנוע בשנות ה-80?
מילא אם זה היה רק הבלבול שנוצר משתי תחנות מרכזיות, וקוי אוטובוס שממוספרים באופן זהה לשני הכוונים, העדר מפות קווים בתחנות, והעובדה שלא תוכלו לקנות שתייה ואוכל בתחנה מרכזית שעלתה 200 מליון שקל - מה דעתכם על אצטדיון שלא יכול לארח הופעות מלבד הופעה אחת בשנה (השנה - זו של עומר אדם), שכולל קניון ריק שאיש לא רצה לקנות, שכולל לידו מגרש עם יסודות לקומפלקס בתי קולנוע שאיש לא רצה להקים וכולל גשר להולכי רגל שהעירייה סירבה לבנות, בית מלון שלא נבנה, ובכיכר תחנת מטרונית שנבנתה אבל הקו לא עובר דרכה. הא, רגע. עוד לא שמעתם על מרכז הקונגרסים שקטן מדי לארח הופעות כמו הפסטיגל, אז הן בכלל מתארחות בהיכל הספורט. מלונות שנבנו במקום הכי רחוק משפת הים.
בקיצור אחרי שאכלתי את הראש על העיר השופעת דברים מוזרים או שמנוהלים בצורה כושלת - ורק מייצרת עוד מהם, כולנו שכל כך רצינו את האירויזיון בחיפה צריכים להסתכל למציאות העירונית בפנים: חיפה לא בנויה לארח ארוע בסדר גודל כזה.
כשנהיה עיר עם תחנה מרכזית שאפשר לקנות בה שתייה, שדה תעופה שבאמת מאפשר קישור לערים מרכזיות באירופה, ואצטדיון שבאמת בנוי לארח הופעות כל הקיץ ולא כאילו, נוכל גם לארח את האירויזיון. עד אז נגיד בהכנעה ובצער: חיפה כרגע לא ערוכה לארח דבר ענק כזה, וזה הרבה מעבר לקירוי האצטדיון.
בשולי המרכז העירוני הכי כושל בישראל, לב המפרץ, הידוע כצ'ק פוסט, נחנך השבוע עוד פרויקט תחבורתי "חשוב מאין כמוהו" - מרכזית המפרץ. מיד נחזור אליו, אבל נזכרתי בכל אותם פרויקטי תחבורה "חשובים מאין כמותם" שקדמו לו. התחנה המרכזית בחוף הכרמל. מנהרות הכרמל. עוקף הקריות. המטרונית. כל אחד מהם הבטיחו, ישנה הכל. זה זה, בהשקעת עתק, מה שירים את חיפה ויהפוך אותה למקום נחשק. חכו יש עוד. אחרי הכרמלית באה המטרונית ועכשיו יש רכבלית. בקיצור, כסף לא חסר - כולו הולך למיזמי תחבורה.
חזרה למרכזית המפרץ החדשה, שעלתה כמו אצטדיון שלם - שני רציפים קטנים מתחת לגשר רכבת העמק, בין גשר הקריות וגשר צומת קרית אתא. והכותרת השבוע: עקב לחצים של קניון לב המפרץ הסמוך, לא הוקמו במרכזית המפרץ מסעדות, אפילו לא מכונות לממכר פחיות". אתם הבנתם את זה? הילד צמא? תפספסי את הרכבת, שתייה זה בקניון.
עמדתי חצי שעה בפקק ביציאה מחניון חוף הסטודנטים עד מת"ם, יחד עם כל מי שירד מהרכבת לתל אביב ויצא מהעבודה. פאקינג חצי שעה בטור רכבים לכל אורך החופים, וזאת רק רכבת רגילה של אחר הצהריים מתל אביב. מה יקרה כשעשרות אלפי תיירים ינסו להשתמש ברכבת הזו שנה הבאה? ועוד ינסו לקחת מונית מהרכבת?
בכלל חיפה מתהדרת בהמון, המון דברים איך נקרא להם? מוזרים ממש. בטיילת החופים של דדו או בת גלים, אסור לרכב על אופניים. בחוף הגושלים כבר 4 שנים יש מועדון גלישה מתחת לגשר, שלא הושלם. הגשר נפתח, המבנה למועדון נטוש. בניין המשרדים שהוא סמל של העיר, בניין אגד בת גלים, נטוש. טוענים שיש מחסור בדירות, אבל דירה בחיפה מושכרת במחיר חדר בתל אביב. העירייה טענה שהקימה את החמ"ל הכי מוכן בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה ובעקבות השריפה בפארק הכרמל ב-2010 אבל לפני שנה לא הצליחה להשתלט על השריפה בכרמל בתוך העיר. ואיזו עיר יכולה להתהדר בנתון הבא: בחיפה יש כיום חצי ממספר מועדוני הלילה שהיו בה בשנות ה-90, חצי ממספר בתי הקולנוע בשנות ה-80?
מילא אם זה היה רק הבלבול שנוצר משתי תחנות מרכזיות, וקוי אוטובוס שממוספרים באופן זהה לשני הכוונים, העדר מפות קווים בתחנות, והעובדה שלא תוכלו לקנות שתייה ואוכל בתחנה מרכזית שעלתה 200 מליון שקל - מה דעתכם על אצטדיון שלא יכול לארח הופעות מלבד הופעה אחת בשנה (השנה - זו של עומר אדם), שכולל קניון ריק שאיש לא רצה לקנות, שכולל לידו מגרש עם יסודות לקומפלקס בתי קולנוע שאיש לא רצה להקים וכולל גשר להולכי רגל שהעירייה סירבה לבנות, בית מלון שלא נבנה, ובכיכר תחנת מטרונית שנבנתה אבל הקו לא עובר דרכה. הא, רגע. עוד לא שמעתם על מרכז הקונגרסים שקטן מדי לארח הופעות כמו הפסטיגל, אז הן בכלל מתארחות בהיכל הספורט. מלונות שנבנו במקום הכי רחוק משפת הים.
בקיצור אחרי שאכלתי את הראש על העיר השופעת דברים מוזרים או שמנוהלים בצורה כושלת - ורק מייצרת עוד מהם, כולנו שכל כך רצינו את האירויזיון בחיפה צריכים להסתכל למציאות העירונית בפנים: חיפה לא בנויה לארח ארוע בסדר גודל כזה.
כשנהיה עיר עם תחנה מרכזית שאפשר לקנות בה שתייה, שדה תעופה שבאמת מאפשר קישור לערים מרכזיות באירופה, ואצטדיון שבאמת בנוי לארח הופעות כל הקיץ ולא כאילו, נוכל גם לארח את האירויזיון. עד אז נגיד בהכנעה ובצער: חיפה כרגע לא ערוכה לארח דבר ענק כזה, וזה הרבה מעבר לקירוי האצטדיון.