נותרו 2 ערים בלבד במירוץ לאירוח אירוויזיון 2019 בישראל

  • פותח הנושא MM22
  • פורסם בתאריך

MM22

New member
נותרו 2 ערים בלבד במירוץ לאירוח אירוויזיון 2019 בישראל

הערב תיערך פגישה בשוויץ , בין נציגי תאגיד "כאן" לבין נציגי ה EBU .

על פי הכתבה המצורפת לכאן , נודע שנותרו 2 ערים בלבד במירוץ לאירוח האירוויזיון בישראל : ירושלים היא אחת מהן ולא נאמר בכתבה מיהי העיר השנייה .

ההיגיון אומר ברגע הראשון : ירושלים ותל אביב .
משום מה , לדעתי הערים הן ירושלים וחיפה .

אילת בטוח ירדה מהפרק , לתל אביב אין אולם גדול ולדעתי זה אומר שהערים הן ירושלים וחיפה .

כל הרעיון הוא לארח כמה שיותר תיירים .
תיירים = כסף , תיירים = שיפור התדמית של ישראל כשהם הופכים לשגרירינו בעולם לאחר התחרות .
לכן , לא נראה לי הגיוני שישקיעו המון כסף בתחרות , ולא ינצלו אותה בהבאת המוני תיירים לישראל , כי אין אולם גדול בתל אביב .

לחיפה לא חסרות בעיות ( עיר משעממת , אין מספיק מלונות , רחוקה משדה התעופה נתב"ג , רחוקה מתל אביב העיר האהובה על התיירים )
למרות זאת - היא הכי מתאימה בגלל איצטדיון סמי עופר .

מאוד מוזר בעיניי שבתל אביב הגדולה אין אולם גדול , אבל לדעתי , זה מה שהרס לה .
( יש לה חסרון גדול נוסף - פוליטי .
תל אביב נחשבת בעיני רבים בעולם כעיר הבירה של ישראל וקיום אירוויזיון בה יעזור להמשיך לקבע את הדעה השקרית הזו .
אני בטוח שמקבלי ההחלטות לא רוצים לעזור לשונאינו להפוך את תל אביב לבירת ישראל , על חשבון ירושלים המודחת מהאירוח של האירוויזיון ) .

אם כבר דיברנו על ירושלים ....
מתברר שלא רק בכנסת מעדיפים אותה לאירוח .
על פי הכתבה היא מועדפת גם על ידי התאגיד "כאן " .
למרות הכל , קשה לי להאמין שמשבר החרדים העתידי בגלל האירוויזיון ייפתר .
החרדים היום חזקים יותר וקיצוניים יותר ולא יסכימו להגיע לפשרות על חזרות באולם בשבת , ובטח ובטח שהעיר תפעל בשבת ( חנויות , תחבורה תציבורית ... )

בקיצור - לדעתי זה הולך לחיפה 2019 .

https://timeout.co.il/תרבות/מוזיקה/התאגיד-רוצה-ירושלים
 

bigop1

New member
ירושלים או חיפה

אין עיר אחרת שעומדת בדרישות האירוח
 

Willo the Wisp

New member
נשמע לי קצת מוזר

פורסם שאיגוד השידור האירופי מתעקש שיהיה הליך מכרזי מסודר ושנכון ללפני כמה ימים התאגיד עדיין לא הוציא מכרז עם פירוט הדרישות מהעיר המארחת - אז תוך פחות משבוע הספיקו להוציא מכרז, לקבל הצעות מערים (הצעות שצריכות להיות מפורטות ודורשות בדיקה של היתכנויות לוגיסטיות ותקציביות + זמן הכנה של פרזנטציה) ולצמצם אותן לשתי ערים סופיות?
בשנים קודמות זה היה תהליך לא קצר וההודעה על העיר המארחת הגיעה בסוף יולי או תחילת אוגוסט, או בספטמבר במקרה של קייב. קצת קשה לי להאמין שדווקא אצלנו התהליך כל כך זורם ומתוקתק. יכול להיות שניפחו משהו שהגורם המעורב בהפקת האירוויזיון אמר כדי לחלץ מזה כותרת.
אני כן יכול להאמין שהתאגיד מעוניין לארח בירושלים כי שם נמצא האולם היחיד בארץ שערוך לארח את התחרות כמו שהוא בלי להיכנס להרפתקאות של קירוי איצטדיונים, ואולי גם מתוך תקווה שזה יוסיף להם נקודות פטריוטיזם אצל ביבי, מירי וחסידיהם.
 
נשמע שחיפה היא עלה תאנה

וכנראה, אם נהיה כנים, ידענו מההתחלה, עוד בערב הזכייה, שזה הולך לירושלים.

גם אם לא היה אולם מקורה, זה היה הולך לשם.
לא צריך פרזנטציות ולא מכרזים. ה-EBU הוא לא איזה גוף אנכרוניסטי ומפחיד שעומד מול גוף כמו "כאן". הכל ייסגר בפגישה בין כמה אנשים שהם הקובעים, כי מאחורי התאגידים זה באמת כמה טיפוסים שמושכים בחוטים.
כל הדיבורים על פרזנטציות, מאבקים, שיכנועים, עמדות, "ינסו להגיע להבנות" וכו' - זה הכל מהפה לחוץ, כי בחור בן 25, חובב אירוויזיון אוחצ'ה כמונו ש"סידרו לו" עבודה ככתב בטיים אאוט-ישראל החליט לפרסם.
 

Willo the Wisp

New member
אבל אתה זה שמסתמך על מה שכתוב בטיים אאוט

לא שיש לי מושג לגבי מה שקורה מאחורי הקלעים, אבל הייתי מהמר שמה שכתוב בכתבה לעיל לא נכון ושבתאגיד לא הולכים להיסגר על שתי ערים סופיות בשלב הזה. נכון שירושלים היא כרגע האופציה הכי סבירה, אבל אני לא יודע איזה רוחות מנשבות במסדרונות הebu ואיזה לחצים עשויים להיות מופעלים מכל מיני כיוונים.
ואני לא רואה מה אנכרוניסטי בשקיפות ובמנהל תקין - אלה דווקא מגמות חדשות (יחסית) בהיסטוריה האנושית.
 

tapuzzo

New member
לא הייתי פוסל גם את היכל מנורה (יד אליהו)

אם משקיעים כמה מליוני שקלים אפשר להגדיל את כמות המושבים על ידי החלפת מושבים + ניצול הפרקט ולהגיע גם אחרי הבמה ל-10 אלף צופים.
זה דורש לא מעט עבודה לעקור מושבים בכל שאר האולם ולעשות משהו דמוי קיסריה עם ספסלי ישיבה רציפים כדי להכניס עוד 2,000 צופים לפצות על גריעת 4 אלף שתוריד 4 יציעים בגלל הבמה וזויות הצפייה, אבל זה ישים וזול אפילו יותר מהקירוי של גג אצטדיון.
אם מאד רוצים לארח בתל אביב, אז השקעה בשינוי הכסאות באולם מנורה זה משהו שיכול לאפשר לארח שם. כנ"ל תוספת לביתן 2 בגני התערוכה אבל אין שם את תצורת ההיכלים ההיקפית כמו באצטדיון חיפה, במנורה ובארנה.
 

bigop1

New member
מנורה בעייתי, לא משנה איך ישפצו אותו יותר מ7 אלף לא יכנסו

התצורה של ההיכל בעייתית והבמה תיקח הרבה שטח על חשבון היציעים ליד.
אבל לא רק זה, תהיה גם בעיה להקים אולם תקשורת ל1500 עיתונאים וגם אולם משלחות, אין הרבה שטח ריק מסביב להיכל.
על ביתן 2 אני לא מדבר בכלל אף בן אדם רציני לא ישקול לארח אירוויזיון באולם קטן עם 6 אלף צופים בסגנון הפסטיגל.



 

בלואנגל

New member
לטעמי זו טעות לערוך את האירו' בי-ם,

אבל רצוי שיחליטו מה שיותר מהר, לכאן או לכאן, כדי שיוכלו להתחיל בקירוי הגג בטדי או בסמי.
 

tapuzzo

New member
אם חיפה תיפסל זה רק בגלל העדר שדה תעופה בינלאומי

אחת הדרישות זה שדה תעופה בינלאומי במרחק עד 30 ד' בתחבורה ציבורית ממרכז העיר או האולם המארח. זאת היום דרישה די סטנדרטית לארועים גדולים של עשרות אלפי אנשים. למשל היא מופיעה גם באופ"א וגם בפיפ"א בתקנות לארוח חצאי וגמרי ליגות, דרישה בכינוסים בינלאומיים גדולים ועוד. בירושלים זה אפשרי באוטובוסים כשסוגרים את כביש 1 (ולכן גם כל הזמן נאלצים לסגור אותו כשבאות משלחות גדולות).
זה מאד ****מאד**** דופק את חיפה אבל לצערנו הממשלות בישראל פקה פקה מדברות, מתלבטות, מחליטות, אבל לא מבצעות. אין שדה תעופה בינלאומי בחיפה וזה מכשול ענק כלכלי ותיירותי אבל ככה זה כשיש ועד בנתב"ג שלוחץ לכל שרי תחבורה על האשכים ומתפקד כל פעם למפלגת השלטון כדי למנוע שדה נוסף בצפון.
אם חיפה תיפסל זה רק בגלל נושא שדה התעופה, כי מבחינת מקומות לינה במרחק זהה היא עומדת וזה אפשרי להוסיף עוד. שדה תעופה היה מוסיף כ-1 מליון תיירים לצפון (נוסף על עוד 2 מליון ישראלים שטסים, מה שהיה מיד מקפיץ אותו לדרגת שדה תעופה בינלאומי בינוני של 3-5 מליון נוסעים), וזה גם מה שהיה יוצר עוד אלפי חדרי מלונות ומתחמי בילוי בערי החוף בצפון.
ככה נתב"ג דפק את הצפון פעמיים גם נסיעה ארוכה אליו שיוצרת פקקים, זיהום בכבישים ותאונות וכמובן "4 שעות לפני" איבוד חצי יום ביציאה מהבית וחזרה וגם דפק את הצפון תיירותית בכך שחיפה לא יכולה לארח שום טורניר או ארוע גדול.
 

סטילהוק

New member
לאחרונה מדברים על העברת האירוויזיון בשנה הבאה לאוסטריה

מה יעלה בגורל אירוויזיון 2019?
https://www.mako.co.il/news-israel/entertainment-q2_2018/Article-b9a2787776e0461004.htm

חברת EBU האירופית, האמונה על הפקת האירוע שוקלת לקיים את התחרות במדינה אחרת - ולא בישראל, כך סיפר היום אהרל'ה גולדפינגר, מעורכי המשדר בישראל ב-1999. "התבטאויות של גורמים פוליטיים לא עוזרות", אמר

האם האירוויזיון יועבר מירושלים למדינה אחרת? בריאיון שנערך היום עם אהרל'ה גולדפינגר שעמד בראש צוות הפקת המשדר בירושלים בשנת 1999, בתכנית "שש עם עודד בן עמי" פורסם כי איגוד השידור האירופי EBU שמארגן את האירוויזיון, מזהיר מפני התערבות פוליטיקאים בסוגיית התחרות הפופולרית שאמורה להתקיים בשנה הבאה בירושלים. כמו כן, נשקלת האפשרות לקיימו במדינה אחרת. אתמול דווח כי השרה רגב דורשת שתאגיד השידור יתאם עם משרדה את תכני השידור הצפויים בתחרות, מאחר שהממשלה משתתפת הן במימון התחרות והן במימון תאגיד השידור הציבורי, האמון על הפקת השידור.

גולדפינגר, שימש ששנים רבות כאחד מבכירי העורכים של ערוץ 1 ברשות השידור, נשאל אם הוא זוכר התערבות כלשהי בתחרות מצד גורמי ממשלה.

"בקושי מבכירי רשות השידור היתה התערבות. היה צוות מצומצם שאיתו עבדתי על התכנית, ולא היתה שום התערבות", ציין. "הכל היה ביד הצוות שהתמנה לערוך את התכנית הזאת. ברגע שהחלטנו שנעשה אות פתיחה שייצג את העולם - זו היתה החלטה פנימית שלנו. אין הרבה מרחב להחלטות שכעורך אתה יכול לקבל באירוויזיון".

גולדפינגר הוסיף כי הגיעו לאוזניו שמועות על כך שב-EBU שוקלים להעביר את האירוויזיון בשנה הבאה לאוסטריה, שהפיקה משדר מעולה לפני כמה שנים. גולדפינגר סייג את הדברים ואמר כי "זה נדיר וזה כמעט לא יכול לקרות אבל אני יודע היום שיש דיבורים בהפקה".

עוד הוסיף כי גורם בכיר ב-EBU שהגיע לארץ כחלק ממפגשי ההכנה לקראת האירוע פגש אנשים הקשורים להפקה הישראלית וציין בפניהם כי הפקת התחרות חוששת בין השאר גם לבחירות שייערכו בירושלים בחודש נובמבר. לדבריו, החשש העיקרי הוא כי תהיה בעירייה קואליציה שלא תאפשר את קיום האירוויזיון באופן תקין וראוי.

בהתייחס לסוגיית חילול השבת שבו כרוך ארגון המשדר הוסיף גולדפינגר: "אנחנו המשכנו לעבוד גם בשבת מאחורי הקלעים כי אחרת אי אפשר לקיים את השידור הזה. אינני יודע מה יהיה פה בשנה הבאה כי מדובר בשלושה משדרים ולא באחד ואין ספק שזה הרבה יותר מורכב ושאי אפשר לקיים את זה בלי לחלל שבת. ההחלטה היכן לקיים את האירוע היא דרמטית ויש לקבלה מייד, מבלי לפגוע באיכותו".
 
למעלה