הגעתי למסקנה עצובה

DH1212

New member
הגעתי למסקנה עצובה

האירוויזיון כתחרות שירים היא בעייתית. והרי, אין חובב ריאליטי שירה גדול ממני, ואין חובב מוזיקה ישראלית גדול ממני. אז היום, תוך כדי עבודה, ריפרתי בין הביצועים ההיסטורים האהובים עליי, וחזרתי אל זמר בשם ניב דמירל שהתמודד בעונה השלישית בדה וויס. הביצוע שלו ל"צילו של יום קיץ" פשוט מושלם!
הוא לא לוחץ, לא צורח, לא מלא באובר דרמה, הוגה את השפה העברית בצורה פשוט יפיפייה!

ואז חשבתי לעצמי בלב שהלוואי והיינו שולחים את השיר הזה עם הבמצע הזה לאירוויזיון, ואחרי כמה דקות חשבתי לעצמי שאין סיכוי שזה יצליח.

למה? כי באירוויזיון, כולם מנסים לגנוב תשומת לב. עם צרחות, אובר דרמה, לבוש מגוכח ומוגזם, פיצוצים, זיקוקיםף, רקדנים ומה לא (כבר הזכרתי צרחות)?

שלא תבינו אותי ךא נכון, אני חושב שסלבדור הוא מניאק ואני נגד המילים שלו לגמרי. אני חושב שאנחנו צריכים שירים שמחים בחיים שלנו, קצב ומסיבה.
אבל באירוויזיון? אם לא פוצצת את הבמה בצרחות וזיקוקים כאילו לא יצאת ידי חובה. כולם מנסים לסחוט עוד כמה קולות עם עוד הגזמות וקישקושים וקיטצ' מיותר ששירים באמת יפים ומרגשים פשוט לא יעבדו!

ולכן זה מעציב אותי. האירוויזיון פשוט בולע ופולט כל מה שהוא לא קרחנה אירופאית וזה עצוב מאוד. אני תוהה מתי האירוויזיון ישנה את פניו ויתמקד יותר במוזיקה, שירים, שפות ורגש ולא בניסיון לפוצץ את הבמה. כן, גם שירי מסיבה אפשר לעשות בטוב טעם!

 

MM22

New member
לא ברור לי על מה הטענה שלך כי .. רק בשנה שעברה זכתה פורטוגל

השיר של פורטוגל 2017 שזכה באירוויזיון , הוא בדיוק ההיפך מזיקוקים , תלבושות מיוחדות , דרמה , צעקות , אנגלית , רעש .

לפעמים זוכה שיר בסגנון של סלבדור , לפעמים שיר כמו של נטע .
זה מה שיפה בתחרות הזו .

אם יש שיר טוב - צריכים לשלוח אותו ולקוות שהוא ייתפס בכל אירופה ויצליח .
 

DH1212

New member
סלבדור הוא היוצא מהכלל שמוכיח את הכלל

מה שאני אומר שלא משנה מה הז'אנר של השיר, ברוב המוחלט של המקרים כשהוא מופק לאירוויזיון, מכל מדינה, תמיד הכל מוגזם - יותר צעקות, יותר קשקושים, יותר מידי דרמה.
זה כאילו אם השיר שלך לא צעקני בשום צורה הוא פשוט לא יצליח באירוויזיון, וזה מה שמרגיז.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל הוא לא היוצא מן הכלל; רבים הצליחו ללא צעקות או דרמה

 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמו בלדות מובהקות כמו Rock 'n' Roll Kids

וגם בשנתיים שלאחר מכן, זכה שיר כמעט אינסטרומנטלי שקט ועדין בשם Nocturne ואחריו שיר אירי עדין מאוד בשם The Voice.
או שיר פולק כמו Fly on the Wings of Love של שני גברים מבוגרים עם גיטרות.
גם שירים שאינם בלדה לא מחייבים צעקות או דרמה, למשל Satellit שהוא סתם שיר פופ חמוד.
גם המנון כמו Only Teardrops לא כלל "צרחות, אובר דרמה, לבוש מגוכח ומוגזם, פיצוצים, זיקוקיםף, רקדנים ומה לא".
&nbsp
כמובן, אם הולכים לעשורים הראשונים יש הרבה יותר דוגמאות.
&nbsp
בכל מקרה, הופעה בימתית חיה אמורה להרשים ואני לא רואה שום בעיה ברקדנים (להפך) או בתוספות כאלה ואחרות שמוסיפות לשיר. יש שירים שזה הולם אותם מאוד. ההיסטוריה מוכיחה שיש גם הרבה שירים שזכו גם בלי, וכמובן, זה בלי לספור אין ספור שירים מצוינים שהגיעו גבוה אך לא זכו.
 

DH1212

New member
למעט הניצחון הדני

כל שיר הדוגמאות הם ארכיות. האירוויזיון כבר לא עובד לפי התבנית של שנות התשעים או האלפיים.
&nbsp
בשש - שבע שנים האחרונות, אחרי שנפתרנו מכל ה- novelty act מדינות מנסות לזכות על ידי הגזמת השירים, וזה מעיק ומעייף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כלומר ה"סטטיסטיקה" הנחרצת שלך מבוססת על העשור הנוכחי בלבד?

כי כתבת "ריפרתי בין הביצועים ההיסטורים האהובים עליי" וכתבת "כולם מנסים לסחוט עוד כמה קולות עם עוד הגזמות וקישקושים וקיטצ' מיותר ששירים באמת יפים ומרגשים פשוט לא יעבדו!"
&nbsp
אז ההיסטוריה שלך היא רק מהשנים האחרונות ו"כולם" זה בעצם כל מי שלא סותר את הדוגמה שלך (ע"ע סלבדור)? או בקיצור, לא לבלבל אותך עם עובדות, אתה בוחר את החלקים מהמציאות שמתיישבים עם התאוריה שלך.
 

DH1212

New member
לא לעוות את דברי

ריפרתי בין הביצועים ההיסטוריים של תוכניות ריאליטי ישראליות, כשניב דמירל היה כוכב אי שם בשנת 2014 (אחרת למה שהייתי מזכיר אותו בכלל?).

כל הפואנטה שהאירוויזיון עובר איבולוציה, לא למקום טוב.
בשנות התשעים הפוקוס היה לייצג את המדינה, השירים היו ממלכתיים יותר והיה ניסיון חזק יותר לשיר בשפת המדינה ולא באנגלית. מי בכלל ידע מה זה פופ בזמנו?
בשנות האלפיים עד בערך 2012 השיפט עבר לאנגלית ולפופ (עם נגיעות איזוריות), ונראה שמדינות יותר רצו לנצח מאשר להתרכז במוזיקה או בייצוג של המדינה שלהם, ואין ספק שהעשור הקודם הוא עשור ה- novelty act שמדינות פשוט רצו לנצח בכל מחיר.

ואז אנחנו מגיעים לשנים האחרונות - בערך מ2014 ועד ימינו: אין מצב לשלוח novelty act כי השופטים פשוט ירצחו את זה, מצד שני מדינות רוצות לזכות. אז הם עושות את כמו שכתבתי - מגזימות. בצעקות, אובר דרמה, תלבושות מוגזמות, פיצוצים ומה לא.

כמובן שאתעלם מעשורים אחרים כי השנה בחות היא לא 95 או 05 והאירוויזיון כבר לא נראה ככה.

לגבי סלבדור וג'מאלה - סבבה, הם זכו. אבל מה עם שאר 43 המדינות של אותה שנה? האם שאר השירים לא היו הגזמה אחת מוזיקלית? גימיפקציה אחת גדולה בשביל לזכות?

שוב, אני לא מדבר מה היה בעשורים הקודמים כי האירוויזיון כבר לא נראה ככה. איזה כבר זוכה מהעשור הקודם או תחילת העשור הנוכחי בכלל יעבור את הסמיז בשנים האלה? סאטלייט, לצורך העניין, היה מתקשה בכלל לעבור את הזמי כי הוא נחשב "משעמם מידי", ועל זה בדיוק אני מדבר - האירוויזיון רוצה קיטצ', פיצוצים, דרמה.

למשל השיר היווני השנה. אני זוכר שעוד לפני כל תקופת המסיבות באמסטרדם ושות', אנשים דיברו על זה שהשיר הוא זוכה פוטנציאלי. הגענו לחצי גמר והוא נשטף החוצה. למה? התירוץ הרשמי הוא הבימוי. וכאן קבור הכלב - הנאמבר לא היה "אירוויזיוני" מספיק בשביל הצופים בבית. לא היו מספיק פיצוצים, ריקודים, גימיקים בשביל למשוך מספיק תשומת לב.
 

DH1212

New member
עוד דבר אחרון שחשבתי עליו

ג'מאלה. עוד הוכחה לעניין. עזבו *מי ניצח* - התחרות מכילה 43 מדינות ושירים שונים. להסתכל רק רק על אחד מחטיא את המטרה. לא התלוננתי על המנצחים בתחרות - התלוננתי על התחרות ככלל.

אז ג'מאלה - בדיוק מוכיחה את הנקודה הזאת. כי הקהל בבית רצה שההגזמה הרוסית תנצח, ואילו השופטים רצו שההגזמה האוסטרלית תנצח.
זה מטפס על קירות בניסיון לקטוף את הניצחון, ואילו השניה צורחת כמעט שלוש דקות בשביל לגנוב את ההצגה. בסוף ה"פשרה" הייתה ג'מאלה. אבל ג'מאלה חטפה אש מימין ומשמאל בדיוק בגלל שהיא לא מייצגת את דעת הרוב - היא לא הייתה מוגזמת, לא הגזימה בצעקות וגובה כמו דמי אים ולא הגזימה בבימוי כמו סרגיי לזרוב.

סלבדור הוא עוד הוכחה - הרי הסיבה שהוא ניצח הייתה המיאוס מכל עודף הפירו והצעקות. ה"גימיק" היחידי שהיה לו שבעצם הוא בא ללא גימיקים בכלל, הוא לא היה "אירוויזיוני".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש עוד הרבה שירים כאלה שלא ניצחו. אפשר לחפש דוגמאות

אבל מה הטעם, הרי בלאו הכי תמצא סיבות לפסול אותן...
&nbsp
"סלבדור הוא עוד הוכחה - הרי הסיבה שהוא ניצח הייתה המיאוס מכל עודף הפירו והצעקות."
לא, הסיבה שהוא ניצח הייתה שמספיק אנשים התחברו לשיר שלו והצביעו לו. זו העובדה. אתה לא יודע ממה "נמאס" להם אם בכלל. כל השאר לא יותר מפרשנות שלך, שאתה מתאים להשקפה האישית שלך, בלי שום קשר לעובדות בפועל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא עיוותי את דבריך, קרא אותם שוב, זה לא מידע שציינת בפסקה

ולכן לא היה ברור למה התכוונת.

"בשנות התשעים הפוקוס היה לייצג את המדינה, השירים היו ממלכתיים יותר והיה ניסיון חזק יותר לשיר בשפת המדינה ולא באנגלית. מי בכלל ידע מה זה פופ בזמנו?"
א. לא היה "ניסיון חזק יותר לשיר בשפת המדינה", הייתה חובה... היא בוטלה ב-1999.

ב. ומי בכלל ידע מה זה פופ בזמנו?! כולם, מאז שהסוגה הפכה לדומיננטית. כבר בשנות השבעים והשמונים זכו כמה וכמה שירי פופ, כמו "ווטרלו" (שהוא אולי יותר דיסקו, אבל אין הבדל גדול), דינג-א-דונג, Save Your Kisses for Me, אבניבי (גם כן דיסקו), Making Your Mind Up, וכמובן שירים שמבקשים רוק אבל הם פופ טהור כמו Let it swing או Rock me baby וכמובן סנדרה קים שאוהבת ת'חיים.

"ואז אנחנו מגיעים לשנים האחרונות - בערך מ2014 ועד ימינו: אין מצב לשלוח novelty act כי השופטים פשוט ירצחו את זה"

בשנה שעברה זכה אצל השופטים השיר הפורטוגלי, שסותר את דבריך לחלוטין. בעצמך גם הזכרת את ג'מאלה, כך שמתוך חמש שנים, כבר שני זוכים לא מסתדרים. רק להזכירך, נטע זכתה השנה בזכות הקהל. השיר שזכה השנה אצל השופטים היה השיר האוסטרי, שיר נשמה עם זמר חזק והופעה בימתית חלשה (מבחינת הבימוי) בלי צרחות, דרמה, זיקוקים, רקדנים... בעצם די בלי כלום מלבד שיר טוב וביצוע קולי מצוין. כך שאפילו הטענה שלך על השנים האחרונות לא מחזיקה מים. כהרגלך, אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך, פשוט מזניח כל מה שלא תואם את התאוריה שלך.
 
המסקנה האמיתית היא

שלא ניתן לקבוע עד הביצוע החי פשוט. יש המון בלדות שהגיעו מאוד גבוה כמו ג'מאלה שניצחה, ופולינה ב-2015, ואפילו סלבדור.... העניין הוא שהכל בסוף נופל על איך שאתה מקבל את השיר בשידור החי, יכול להיות שאפילו תהנה מההופעה ואחר כך כשתשמע ותראה אותה שוב ביוטיוב פחות תתלהב, ולהפך. בסוף הכל נופל על הביצוע בשידור החי, שם זו התגובה הכי אמיתית לאיך השיר מתקבל. אני זוכר שב-2015 פולינה לא הייתה מדורגת גבוה ואף אחד לא התלהב מהבלדה שלה, ביניהם אני, וההופעה העוצמית שלה הטיסה אותה עד למקום השני (והיא הזוכה שלי). יש גם בלדות שמשעממות בשלב כלשהו, למשל השנה מאוד אהבתי את השיר הפורטוגלי עד לאירוויזיון עצמו, ובשידור החי הוא פשוט נפל אצלי ולא גיליתי בו שום עניין...
ככה שזה תלוי איך השיר מתקבל אצל הצופים ברגע האמת, לפעמים צריך להשקיע ממש, ולפעמים זה פשוט עובד
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 
למעלה