פרסום ראשון של וואלה: התאגיד לא יחזיר את הקדם אירוויזיון

telaviv202

New member
פרסום ראשון של וואלה: התאגיד לא יחזיר את הקדם אירוויזיון

פרסום ראשון: כאן תאגיד השידור הישראלי יוותר גם בשנה הקרובה על שידור והפקה של משדר בחירת הזמר, הזמרת או ההרכב שייצגו את ישראל באירוויזיון, כך נודע לוואלה! תרבות. בכוונת התאגיד להוציא בקרוב קול קורא להפקה ולשידור מחוץ לתאגיד.

עד עתה נשמעו מהתאגיד קולות אחרים. לפני שלושה חודשים בלבד הודיע התאגיד לוואלה! תרבות כי בכוונתו "לדון מחדש בהליך בחירת המתמודד לאירוויזיון 2019, כאשר אחת האופציות שיבדקו היא הפקת האירוע בתאגיד". בנוסף להכרזה רשמית זאת, בוואלה ברנז'ה פורסם לפני חודש, רגע לפני שידור האירוויזיון, כי מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ הבהיר כי הוא רוצה להחזיר עטרה ליושנה ולשדר בתאגיד את תחרות קדם האירוויזיון, כפי שהיה נהוג לאורך רוב התקופה של רשות השידור. זאת לאחר ארבע שנים שבהן נבחר הזמר המייצג את ישראל באירוויזיון באמצעות התכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" ששודרה בקשת, ובפעם הרביעית כזכור זכתה נטע ברזילי בתחרות.

מה גרם לתאגיד לוותר על הרצון להחזיר את ה"קדם האירוויזיון", במתכונת זו או אחרת, אל השידור הציבורי? מדובר בנכס יקר שהיה מניב לתאגיד בין השאר רייטינג נאה, באזז וחסויות. גורם בתאגיד אומר כי "השיקולים הם תקציב יקר ולוחות זמנים דחוקים", ומציין גם את העומס הגדול הצפוי מהפקת ושידור האירוויזיון בתאגיד. "הפרטים יסגרו רק כשהקול קורא יהיה מוכן", אומר הגורם, "זה הולך לכיוון של הפקה ושידור חיצוניים, אבל יהיו תכניות ומוצרים נלווים שישודרו גם ב'כאן'".

בכאן בחרו שלא להגיב.

https://e.walla.co.il/item/3165135
 

naudg

New member
מבאס ממש!

לפחות במכרז שיוציאו לערוצים המסחריים שיהיה מודגש קיום קדם אירוויזיון עם 15 שירים
ולא בחירת נציג לאירוויזיון
 

babyface19

New member
עם כל הכבוד לקדם שיטה מנצחת לא מחליפים.....

עם עובדות קשה להתווכח. פורמט ה"כוכב הבא לאירוויזיון" החזיר את ישראל בתחרות לקדמת הבמה תרתי משמע. 4 שנים ברצף בין השנים 2011-2014 ישראל לא העפילה לגמר, ובשנים האלה כמובן שהאירו' היה תחת רשות השידור ז"ל ולימים חשבו ברשות להוריד מעצמם את נטל האירו' עד ש"קשת" נתנה כתף של פורמט בחירת הנציג לתחרות.
&nbsp
"קשת/טדי" הביאו למצב שזכינו בתחרות ,וגם 5 שנים ברצף בגמר התחרות (כן, השנה החמישית שאני מכליל היא 2019, שבה ישראל כמארחת ישירות בגמר ביחד עם 5 המממנות של התחרות).
&nbsp
לפחות כעת זה לא נכון לקחת מ"טדי הפקות" את המנדט שניתן להם לבחור את נציג ישראל לאירו'. יש להמשיך לתת להם את הקרדיט על כך.
&nbsp
בנוסף, נציגי "קשת" ,שהם חלק מראשי המשלחת לתחרות גם מממנים את ההעמדה והבימוי של השיר. אם משאירים את זה רק בידי התאגיד ,אז בוודאי שנחזור אחורה.
 

naudg

New member
כשהתקיים קדם אירוויזיון בשנים..

2011 ו-2013 ההצבעה הייתה 60% שופטים שקטל לגמרי את הצבעת הקהל
40%.
אני מאמין שאם היה נבחר שיר אחר היינו עולים לגמר גם בשנים אלו. גם בשנת 2012 שזאת הייתה בחירה נטו של רשות השידור.
אם היה מתקיים קדם כמו שצריך 50% קהל/שופטים. היינו יכולים להיות בגמר
 

DH1212

New member


רק בישראל יכול להיות מצב כזה - משפל השפל, פאקינג להקת איזבו על הבמה באירוויזיון למצב שהעפלנו לגמר ארבע פעמים, השגנו את מקום 9 המכובד, השארנו חותם גם אם לא קיבלנו מקום גבוה (חובי ואימרי) וניצחנו עם נטע עם שיר ויראלי והיסטרי.
&nbsp
ואז מה? בואו נעבור רגרסיה למצב של קדם שימשוך אומנים סוג ב' ושירים סוג ג'. אני לא מבין את זה. מה כואב להם להמשיך עם הכוכב הבא?
&nbsp
עזבו את זה שהכוכב הבא זה אחלה מחנה אימונים למתמודד הסופי. אנשים לא לוקחים את זה בחשבון. עם הקדם אירוויזיון באים זמרים שבטוחים שהם יכבשו את העולם ועל הבמה הם מקבלים פיק ברכיים. לפחות בכוכב הבא הם עוברים שגרת תחרות יום-יומית עם רמת לחץ וקהל אמיתי. למה לוותר על זה?
 

DH1212

New member
מה שכן

אני כן אשמח לעברית בשנים הבאות. אבל לא משהו פח ואוריינטלי (שכמובן יגמור כמו "רק בשבילו") או משהו שמנסה לקרוץ לאירופה ללא חן (סיים הארט) אלא קלאסיקה ישראלית אמיתית. משהו שיביא את הקסם של "כל הציפורים", "ברית עולם", "מוכרת לי מפעם", "פרפרים לבנים", "עדיין ריק" או "בואי נחזור". אני בטוח שעם ההנגשה של טדי זה יכול לעבוד.
 

רמי אב

New member
וכנראה שהקדם אירוויזזיון לא יהיה בערוץ עשר גם הוא ירצה שזה

יהיה אצלו,
כי ערוץ רשת רוצה להתאחד עם ערוץ עשר בצורה שרוב השליטה תהיה של ערוץ רשת.
הייתי רוצה שהפעם הקדם יהיה בערוץ רשת בתוכנית דה וויס.
 

Gn434

New member
חכה, קודם צריך אישור של ממונה ההגבלים לאיחוד ביניהם

לדעתי, לא ייתקבל בכזו קלות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני דווקא שמחה שלא מחזירים את הקדם.

אומנם אהבתי את הקדמים, אבל פעם, כשהשירים היו ברמה. בעשרים וחמש השנה האחרונות היו מעט מאוד שירים ראויים, וההצלחה היחידה הייתה עם "השקט שנשאר".
&nbsp
ואומנם אני מעדיפה בחירה של שיר ולא של אומן, אבל גם בחירה של אומן ואז בחירת שיר מוכיחה את עצמה לא רע, כשמתמודדים שירים ראויים. היתרון בכך הוא שלא צריך לחשוף אותם ו"לשרוף" אותם בבת אחת; אם בשנה מסוימת מתחרים כמה להיטים (ורק אחד נבחר, מן הסתם), אפשר לנסות ולהגיש אותם שוב בעתיד.
 

DH1212

New member
אני חושב דווקא שיש יתרון ענק בבחירת הזמר ואז רק השיר

מהסיבה שצריך שיר מצויין, וזמר טוב שישיר אותו. בפועל, כשהזמרים והכותבים צריכים לחפש אחד את השני ועשות בינהם מאצ' מוזיקלי - זה מאוד מסובך.
נניח שכתבתי שיר זוכה ועכשיו אני צריך זמר טוב עם ניסיון שישיר אותו - אז או שאפנה לזמר אלמוני שרוצה להתפרסם, ואז אני קונה חתול בשק, כי אני לא מכיר את ההיסטוריה המוזיקלית שלו לעומק, או שארדוך אחר זמר מפורסם (הראל סקעת, שירי מיימון, בועז מעודה ושות') והסבירות שאשכנע את אותו זמר לשיר את השיר הזה היא לא גבוהה.

כבר כתבתי שהכוכב הבא היא אחלה מחנה אימונים לקראת האירוויזיון מבחינת הכל - ווקאלז, לחץ, במה, קהל והופעה. ברגע שאני יודע שהזמר נבחר אני יכול (בתור כותב שירים אלמוני) להתכוונן על היכולות והתכונות המוזיקליות של הזמר, ואם השיר שלי טוב מספיק והוא נבחר - אני לא צריך להלחם עם הזמר שיסכים להופיע איתו.

אמ,לק : כשבוחרים את הזמר ורק אז את השיר האפשרויות לבחור זמר+שיר הם פשוט אין סופיות. כשזמרים וכותבי השירים צריכים לחפש אחד את השני ולקוות שהמאצ' הזה יוליד הופעה מנצחת הוא הרבה יותר נמוך. (מה היה הסיכוי שנטע הייתה מוצאת את דורון מדלי ולהפך בעולם ללא "הכוכב הבא"? אפסי.)
 
למעלה