HAIFA 2019 - כמעט כלום לא בבנייה שיעשה לתיירים "ואוו"

tapuzzo

New member
HAIFA 2019 - כמעט כלום לא בבנייה שיעשה לתיירים "ואוו"

אירוח האירויזיון בחיפה לא אומר שתיירים יבלו בעיר. יתכן שרק יבואו לארוע ויצאו לבלות במרכז. בעצם, גם הרבה חיפאים גרים בעיר ומבלים מחוץ לה. אחד הנושאים הכואבים בחיפה זה מתחמי בילוי. יש מעט מדי והגיוון נמוך מדי. אולי בשנה שתחלוף ייפתחו עוד כמה מקומות. יש מעט מועדונים וגם הם נמצאים באזור חלוצי התעשייה, מקום שאפשר רק להתבייש בו ושום תייר לא צריך להגיע לבלות בו.
מנגד חיפה טובה בארגון פסטיבלים וארועי חוצות. ארגון כמה פסטיבלים כמו פסטיבלי אוכל, שווקי איכרים, ארועי הופעות בחוצות, פסטיבלי קוקטיילים וסיורי פאבים וטיולים לעכו ולגליל, יכולים בהחלט לחפות על העדר מועדונים.
מעט מדי דברים מרגשים קורים בחיפה, למרות הרבה שלטים. לא נבנה איזה מונומנט מרשים. לא מגדל מרשים. לא אטרקציה תיירותית מרשימה. חלק גדול מהאטרקציות בחיפה תמיד מפליא אנשים הן דתיות. אולי לא נראית עיר דתית אבל מערת אליהו, מנזר הכרמליטים, מנזר האחיות, כיפת הזהב והגנים הבהאים ועוד הם כולם מבני דת.
מהמעט שנבנה
הכרמלית החדשה ושיפוץ מרכז הכרמל אחרי השריפה בכרמלית היא צפויה לחזור לפעול בסוף השנה. תחנת גן האם גם תביא אתכם למרכז הכרמל שמסתיים בו שיפוץ להפוך אותו חזרה למרכז בילוי עם בתי קפה במדרכות
טיילת חוף הגולשים טיילת תחבר את פארק הכט ובת גלים בחוף הגולשים
חיבור טיילות רמב"ם ובת גלים על פי הבטחות העירייה בסיס ההדרכה יסיר את החומה שחוסמת את החופים וטיילות רמב"ם ובת גלים יתחברו
מרכזית המפרץ החדשה מרכזית המפרץ שתחבר תחנת רכבת, מרכזית אוטובוסים, אוטובוסי מטרונית ועוד נפתחת הקיץ ליד קניון הסינמול לב המפרץ
מלונות חדשים במושבה עוד 400 חדרי מלון במושבה בבנייה ויפתחו השנה ובתחילת שנה הבאה
 

PonyClub

New member
אתה מודע לעובדה שלא צריך לעשות בייביסיטינג למי שמגיע?

יש מספיק דברים לעשות מסביב לחיפה (כל הגליל, עכו, קיסריה וכו').
מי ששמשעמם לו, שלא יבוא.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 

tapuzzo

New member
הבעיה אצלנו עודף ההשקעה בכבישים ותחבורה במקום אתרים ותרבות

אני לא מבין למה מקום כמו מערת אליהו בחיפה, כל כך מוזנח. אני גם לא מבין למה אין בית כנסת מפואר אחד שאפשר להביא אליו תיירים ללמוד מהי יהדות. למה בפראג או ברלין יש בתי כנסת מפוארים ודווקא בישראל, כמעט ואין. אני לא מבין למה בערים של מאות אלפי אנשים אין מתחמי בילוי רציניים. למה בטיילת כמו בקריות אין בתי מלון ויש אולי שלוש מסעדות חוף בינוניות מאד ובקושי יש חופי רחצה.
אני חושב שזאת שאלה לגיטימית ואנחנו צריכים להעלות אותה אפילו בפורום כזה. אי אפשר רק לבנות כבישים ומחלפים במדינה וכנראה שלשם הולכים יותר מדי תקציבים. זה אחלה שיש "עוקף קריות" ב-3 מליארד שקל אבל אין בקריות לא אצטדיון ראוי, לא היכל כדורסל ראוי, לא מרינה, לא בתי מלון, לא בית חולים ולא מוזיאונים.
זה נראה למישהו הגיוני שהמדינה תשים 200 מליון שקל על מרכזית המפרץ אבל כשזה מגיע להקים בנייני עירייה במקום החורבות, ובכל העולם יש בנייני עירייה מפוארים חלקם ממש אתרי תיירות עם כיכרות ובתי קפה, אז אצלנו בונים איזה שיכון עגול כמו במוצקין עם כיכר שאפילו התושבים לא רוצים להגיע אליה עזוב תיירים.
למה אנחנו לא משקיעים באטרקציות ובפיתוח הערים שלנו?
 

PonyClub

New member
ישראל זה לא אירופה. מכיר את השיר?

באותה מידה אפשר לשאול למה לבנות אצטדיון ב200 מיליון שקל בקריות.
כזאת השקעה באצטדיון באמת תהיה שערוריה.
לגבי ללמד תיירים יהדות - הם לא באים לפה ללמוד יהדות. או שהם נוצרים או שהם חילונים. כשיש עיר בירה כזאת מדהימה כמו ירושלים לא צריך איזה בית כנסת מפואר.
אחרי שיבנו כזה בית כנסת כולם יצווחו פה על כך שכל הכסף הולך לדתיים. בישראל אוהבים שיש המון סיבות להתלונן. זה ספורט לאומי.
לגבי שאר התלונות על הקריות - רוב הפורום מעולם לא היה שם. אתה משלם שם ארנונה? התלונות לראש העיר, בטח לא למדינה.
 

בלואנגל

New member
"למה אנחנו לא משקיעים באטרקציות"?

מי זה "אנחנו"? הממשלה/המדינה לא צריכה לבנות אטרקציות.
היא צריכה לעודד יזמים לבנות אטרקציות, וזאת ע"י קיצור בירוקרטיה והתרת חסמים ביבוא.
אמנם מדינת ישראל במצב הרבה יותר טוב מזה שהיה לפני 30 שנה למשל,
אבל עדיין יש בעיה למשוך לכאן יזמים, כי ההשקעה כרוכה בסיכון, ובנוסף הבירוקרטיה שאין לה סוף, מבריחה כל אדם שיש לו שכל בראש.
ברגע שיצוצו מפלגות עם מצע כלכלי שיעודד יזמים, והציבור יצביע עבורן, אז יהיו אטרקציות.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בתי כנסת מפוארים הם לרוב לא אורתודוקסיים. היהדות לא מפארת

(למעט, כנראה, בית המקדש). המבנים המפוארים, הקישוטים, הציורים, הפסלים וכו' הם קטע נוצרי, והם קיימים גם בבתי כנסת בעיקר מהשפעה נוצרית. ביקרתי בסן פרנסיסקו בבית כנסת (רפורמי, למיטב הבנתי) שיש בו ויטראז'ים של קבלת התורה וכו'. איך לומר, זה נראה מאוד אירופה של ימי הביניים וממש לא כנען או מצרים שלפני הספירה. אגב, היו שם גם פסנתר כנף ועוגב.
&nbsp
אם מבתי כנסת כאלה אתה מצפה שילמדו תיירים "מהי יהדות" נראה שאתה לא מבין אותה בעצמך.

&nbsp
בישראל אפשר לקחת תיירים לעיר הבירה ירושלים, לבקר במקומות זניחים כמו הכותל המערבי, העיר העתיקה, מגדל דוד, היכל הספר, יד ושם... נראה לי שהם כבר יבינו "מהי יהדות".
 
מעריצי האירוויזיון תקועים כל היום בבועה שלהם...

... או שבחזרות, או ברדיפה אחרי זמרים כדי להצטלם איתם.
מצידם, באמת, תתקע אותם באום אל פחם, שיהיה להם את ה-euroclub/eurocafe שלהם, מלון במרחק נסיעה סביר וכמה מסעדות וסופר לקנות בו, ושכחת מהם למשך כל הבוע. הם בקושי יוצאים מהבועה. בבאקו נדמה לי ששמו לנו צ'יפ אם יצאנו מאזור הטיילת (שחלילה לא נראה את שאר העיר המתפוררת).

וכן, לא מעט מעריצי אירוויזיון באמת צריכים בייביסיטר צמוד, (מנסיון !)
 
למעלה