בואו נהיה ריאליים: רוב הסיכויים שהתחרות תהיה בירושלים

L e j l a

New member
בואו נהיה ריאליים: רוב הסיכויים שהתחרות תהיה בירושלים

קשה לי להאמין שמדינת ישראל, שכל כך מתעקשת להראות פעם אחר פעם שירושלים היא בירתנו הנצחית, תוותר על אירוח בעיר הבירה. במקרה הכי גרוע שבו יחליטו מסיבות פוליטיות לא לארח בירושלים אז אני מאמין שהתחרות תהיה בתל אביב, שזה דבר נהדר - עיר תוססת ומלאת חיים.
האופציות האחרות נשמעות חלומיות - חיפה שהיא העיר שבה אני גר ואירוויזיון דקה מהבית שלי נשמע מהמם אך מצחיק כל כך, ואילת - שזאת עיר שאני מאוד אוהב אבל לא מאמין שיקחו אותה בחשבון.
מצד שני, אם ישראל תחליט לא לערוך את התחרות בירושלים זה באמת יהיה תקדים כי אנחנו כל כך עקשנים שקשה לי לראות את זה קורה. הם יכולים להפתיע ולוותר על ירושלים וזה כן יראה מצד אחד ראש פתוח אבל מצד שני וויתור על עקרונות.
בקיצור - ירושלים או תל אביב.
 

yogniz

New member
להיפך, דווקא חשיבה ריאלית נטו מובילה לחיפה

גם ירושלים וגם תל אביב נראות כרגע כמחשבות על הנייר בלבד שהם פחות פרקטיות.
תל אביב- כי אין אולם ראוי, אז עם כל הרצון ועל אף העובדה שזו בהחלט העיר המתאימה והראויה ביותר לארח את האירווזיון, ריאלית - אין ממש איפה.
ירושלים היא נטו התעקשות שכרגע מתנגשת עם קרקע המציאות. מעבר לקונטרוברסליות שלה, ירושלים פשוט לא עומדת בתנאים של ה-EBU והקושי עם החרדים הוא כנראה בלתי פתיר (ואל תתנו את אירווזיון 99 כדוגמא פה, כי התחרות אז היא לא מה שהיא היום). ויותר ויותר שומעים קולות של ירידה מהעץ כי מבינים שזה כנראה לא ממש ישים.
אילת לא ריאלית בשום תסריט, לא יודע מאיפה הקריצו את הרעיון בכלל.

*ריאלית* - חיפה נראית כרגע כאופציה המתאימה ביותר ונראה שהרוח נושבת לשם.
 
ככה זה נראה


ולמרות שאני לא אוהב את הרעיון הזה (יסלחו לי החיפאים בינינו אבל חיפה עיר ממש כעורה ולא אטרקטיבית) זו כנראה האופציה הכי ריאלית לארח.
עדיין אני רואה קושי עם נגישות, (שדה תעופה בינלאומי... נו באמת) ועם מספר חדרי המלון אבל כמקום אירוח סמי עופר יהיה מרהיב!! זה יהיהיה אירוויזיון ענק.
 

yogniz

New member
כעורה היא בטוח לא, חיפה היא עיר יפיפיה

בעיני, הכי יפה בארץ, תמדי חשבתי ככה.
מה שכן, אני מסכים משעממת ולא אטרקטיבית במיוחד - בכל מה שנוגע לנייטלייף, בעיקר לקהילה הגאה שהיא הבייס של האנשים שאמורים להגיע לאירווזיון... אם משווים אותה לתל אביב בפרמטרים האלה חיפה בהחלט אפורה ומשעממת.
אבל זה משהו שבהחלט אפשר לעבוד עליו עד אז ובעיקר - לגרום לכך שהשבוע הסצפיפי של האירווזיון יתפקד באופן אחר, למלא את העיר באירועים, לפתוח מקומות עד מאוחר, לייעד ברים מסויימים עם אירועים מתאימים וכו' - להעיר את העיר לחיים במיוחד לתקופה הזו... אף אחד לא אמור לדעת שדברים שם נסגרים מוקדם ביום יום


וחוצמזה, דווקא בגל לחיפה מפגרת אחרי תל אביב במובנים האלו - זו סיבה לקיים בה את האירווזיון, כדי לתת לה את זריקת העידוד שהעיר צריכה, כי פוטנציאל לא חסר.
 
בעיני זו עיר מאד מכוערת. בעיקר העיר התחתית שלה.

ברור שיש בה מקומות יפים בעיקר על הכרמל והגנים הבאהים אבל בכללית זו עיר תעשייה עם נמל שהופך אותה לעוד יותר מזוהמת.
לא משהו מדליק.
שוב מילסטריט או מלמו לא יותר יפות ממנה וגם דיסלדורף או באקו....
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה מהבודדים שחושבים זאת. גם תיירים אומרים שהעיר יפה

ברור שהיא לא מושלמת, אבל אתה מכיר עיר שאין בה אזורים מכוערים/מג'ו'יפים? שאזור התעשייה שלה יפה? אני לא מכירה כאלה, לא בארץ ולא בחו"ל (בחו"ל בד"כ לא מגיעים אליהם כי מתמקדים באזורים המעניינים והמתוירים).
&nbsp
אבל זה לא משליך על העיר בכללותה, וגם הזיהום בחיפה זה לא סין, לא תחושה שאתה צריך ללכת עם מסכה על הפנים כשאתה הולך ברחוב. גם בעיר התחתית יש אזורים יפים מאוד, למשל אזורים היסטוריים או אזורים משופצים ומטופחים כמו קמפוס הנמל, השוק הטורקי או המושבה הגרמנית.
&nbsp
הכרמל יפה, לא רק הגנים הבהאיים אלא בכלל, ויש נוף, ים... זו ממש לא עיר כעורה. בכל עיר יש גם אזורים לא "ייצוגיים".
 
עניין של טעם.

היא אכן כעורה בעיני. בעינייך לא. וזה שהרוב לא חושב כמוני( אם...) רק הופך את דעתי למקורית וייחודית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זכותך, כמובן; אבל הוא לא רלוונטי לאירוח האירוויזיון

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל לשם מה לפתוח דיון נוסף בנושא שנדון כבר בכל שרשור בעמוד?

בחייאת, זה ממש קשה לעקוב כך אחרי הדיון כשכל אחד מחליט שהוא פותח שרשור משלו כדי לתפוס יותר תשומת לב. כל שרשור דוחק סתם את הדיונים הקיימים מהעמוד הראשון, בבקשה תתחשבו.
 

בלואנגל

New member
ירושלים ירדה מהפרק, אפשר להגיד בוודאות

הסיעות החרדיות מתעקשות שהאירו' לא יתקיים בי-ם בגלל חילול השבת,
והן דורשות שהאירו' יעבור לת"א או לכל עיר אחרת, כך פורסם היום בחדשות 2.
הימור שלי - יקבלו את זה, וכולם יצאו מרוצים.
&nbsp
 

בלואנגל

New member
נחכה ונראה.

אני סבור שבקשת החרדים היא סולם הצלה לפוליטיקאים מסויימים.
באופן אישי אני מקווה שהאירוויזיון לא יערך בי-ם, כי ממילא חודש מאי הוא חודש נפיץ בלוח השנה (עם כל המחבלים והפגנות השלום הבלתי אלימות שלהם),
כך שאם ניתן למנוע מראש נקודת חיכוך אחת, הרי זה מבורך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה "חתום וברור" בזה? ההצהרה שלהם לא מחדשת דבר

אין ולא הייתה בעיה עקרונית לקיים אירוויזיון בירושלים, וזה כבר קרה פעמיים. יש בעיה עם התערבות פוליטית (בלי שום קשר לירושלים). האירוויזיון יוכל להתקיים בכל עיר בישראל שתעמוד בתנאים, גם בירושלים. הפוליטיקאים כבר הצהירו שלא יתערבו, התאגיד הצהיר שהעיר תיבחר משיקולים ענייניים, וזהו, את כל זה אנחנו כבר יודעים.
 
למעלה