אלה 4 הערים שיתמודדו על אירוח האירוויזיון:

telaviv202

New member
אלה 4 הערים שיתמודדו על אירוח האירוויזיון:

אילת, חיפה, ירושלים ותל אביב.

ערוץ 20 פרסם הערב כי רה"מ נתניהו ערך התייעצות ביום שישי בנוגע לתחרות. נתניהו אמר, על פי הדיווח, כי הוא יכבד כל החלטה של איגוד השידור האירופי באשר לבחירת העיר המארחת.

בשבוע הבא יוצגו בפני איגוד השידור האירופי פרזנטציות של 4 הערים המתמודדות.

https://twitter.com/elirantal/status/1005861859256303616

https://www.haaretz.co.il/gallery/music/1.6163216
 

babyface19

New member
מבלי להתייחס לכתבה בלינק שציינת ,לדעתי....

רק אם יצליחו להציג ל-EBU תכנית עבודה לקירוי "סמי עופר" עם יעד זמנים הגיוני לסיום הפרוייקט הזה שיספק אותם, אז יתכן מאוד שכן.
&nbsp
דבר אחד בטוח: אני לא מאמין ,שאירו' 2019 יהיה באילת, כי אין שם את הדבר העיקרי - אולם לאירוח התחרות ,שעומד בתקנים של ה-EBU.
מה שאומר, שכנראה הפרזנטציה של אילת, שתוצג ל-EBU, היא פרוייקט אזרבייג'אן 2012, כלומר בנייה מאפס של ארינה חדשה , ולעניות דעתי הצנועה, אני לא רואה את זה קורה עם כל הבירוקרטיה כאן בארץ של אישורי בנייה, מכרזים וכו'.
 

tapuzzo

New member
הקירוי דורש חצי שנה. אולי לדחות הבחירות לרשויות המקומיות?

לאצטדיון יש תוכנית לקירוי מלא. קירוי מלא יכול להיות מכמה סוגים. סוג אחד זה אותם חומרים שמרכיבים את המסגרת החצי שקופה הפנימית הקיימת. סוג אחר זה קירוי מחומרים נמתחים (סוגי מפרשים עם מוטות שיחזיקו וחיבור שלהם למסגרת). סוג שלישי זה מסגרת פלדה שלמה כמו כלוב שיתלבש מעל האצטדיון עבור התקרה האמצעית.
כל האופציות האלו דורשות תהליך אישור, הזמנת חלקים והרכבה. בהנחה שיאפשרו אישור מזורז שיתבצע יחד עם התכנון, עיקר הזמן יקח הכנת החלקים ושינוע שלהם לחיפה ואז הרכבה שעליה יצטרכו לעבוד כמה צוותים במקביל (כל צוות כמה עשרות עובדים) כדי שזה יושלם בזמן.
בזמן זה לא מועד התחרות אלא מועד הקמת הבמה, שצריכה לקום באולם שהוא כבר מקורה וגם הבמה תיקח מספר חודשים הזמנה והרכבה.
לכן כדי שאופציית האצטדיון בחיפה תהיה ריאלית, ובהתחש בתקופות של חגים וחופשות בספטמבר הקרוב וחורף מדצמבר, כל הליך המכרז צריך להסתיים ביולי. כל הליך התכנון והזמנת החלקים צריך להסתיים באוגוסט. כל קבלת החלקים צריכה להסתיים עד תחילת דצמבר לכל היותר. ועבודות השינוע לאתר וההרכבה צריכות להתבצע מדצמבר עד מרץ לכל היותר.
מדובר בלו"ז צפוף מאד. באמצע הלו"ז יש בחירות מוניציפליות וראשי הערים יהיו עסוקים גם בבחירות ואם יתחלפו גם בכניסה לתפקיד. לכן ברגע שנבחר המיקום צריך מנהלת עצמאית לחלוטין שתוכל לתפקד דרך מערכת בחירות לרשויות המקומיות ואולי לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות לאמצע שנה הבאה כדי למנוע בלאגן שיפריע בהכנות.
 
האיצטדיון המוזהב בחיפה נבנה במיוחד עם תשתית לקירוי

עד עכשיו לא היתה הצדקה כלכלית לשקיע וקרות אותו, אבל אולי אירווזייון זה כן מצדיק. לא יודע. בעבר דיברו גם על מעבר הולכי רגל בעלות של 2/3 מיליון מעל הצומת להוביל את הצופים בבטחה (מתחנה מרכזית + רכבת חוף הכרמל קילומטר וחצי מהאצטדיון)
 

tapuzzo

New member
4 שאלות קשות לעיריית חיפה בנוגע לשימוש באצטדיון לאירוח

1. מעבר הולכי הרגל: העירייה נלחמה בבית המשפט לא לבנות מעבר הולכי רגל מעל כביש 4 והפסידה. מעבר כזה עוד לא בנוי. בשבוע התחרות אפשר להתגבר על מכשול כזה על ידי סגירת כביש 4 מצומת עתלית והפניית תושבים אל כביש החוף. ברור שאם לא יהיה גשר הולכי רגל, יהיה צורך לסגור את כביש 4 וכדי למנוע פקקים גם לסגור את כביש פרויד. האם העירייה ערוכה לזה?
2. האם לעירייה פתרונות יצירתיים לתוספת מאות חדרי מלון ליד האצטדיון?
עוד לפני שנבנה האצטדיון דובר על מלון צמוד בקרית ספורט שיוכל לארח מאות צופים, נבחרות ומשלחות במתחם האצטדיון, עם 200 חדרים. מלון כזה לא נבנה. למה העירייה לא עשתה מאמצים להביא יזמים לבנות בתי מלון ליד האצטדיון ומרכז הקונגרסים?
3. קבוצות הכדורגל. האצטדיון בבעלות עירונית ועדיין, יהיה לחץ של עשרות אלפי אוהדים של קבוצות העיר לא לעבור לעיר אחרת. האם העירייה מוכנה לעמוד בלחצים האלו, ועוד בשנת בחירות, כדי להביא לעיר את הארוע הבינלאומי הזה?
4. האם העירייה ערוכה לאשר ולנהל את קירוי האצטדיון בפרק זמן מזורז של חודשים ספורים בלי בירוקרטיה מיותרת?
 
אפשר להתגבר על קבוצות הכדורגל...

... זה יעלה כסף, אבל אפשר להתגבר. גם קירוי האיצטדיון יעלה כסף, אבל אפשר לסיימו. (ואל תהיה פסימי, מי אמר שזה יטמותת דווקא כשיש קהל בפנים). אין שום צורך בסגירת פרויד, זה מוגזם וממש לא נחוץ. גם כביש 4 יוכל להמשיך לתפקד, בידיעה שלא שווה לנסוע בו אם אין צורך ממשי. בגדול אפשר להתגבר על שלושת השאלות שלך.

עכשיו לשאלת המלונות וחדרי אירוח - אין סיכוי למצוא פתרון קצר תווך על מה שכבר היה אמור להתקיים ללא קשר לאירווזייון. ועל זה יפול אירוח האירוויזיון בחיפה.

האמת, יש לי הרבה חברים מ-16 שנות אירוויזיון, אני לא יכול לבחור את מי אני מארח בביתי ואת מי לא. שזו תהיה בעיית התל אביבים !
 

tapuzzo

New member
דווקא קבוצות הכדורגל הכי מדאיגות אותי

ההחלטה להרוס את קרית אליעזר הייתה טיפשית מאד ואמרתי גם אז שעד שאין בצפון עוד אצטדיון לפחות של 10 אלף מקומות אסור להרוס את קרית אליעזר כי הוא ישמש כשהאצטדיון החדש יהיה תפוס לארועים גדולים והכנה להופעות. בגלל זה יש בו רק הופעה אחת גדולה בשנה בזמן השזרוע (השנה של עומר אדם) ואין בסוף הקיץ.
השנה בגלל שחדרה עלתה לליגת העל ותרצה לשחק בחיפה יהיו לנו 3 קבוצות באצטדיון. הפועל חיפה, מכבי חיפה וחדרה. הבעיה לשלוח אותן לנתניה, שבנתניה משחקות גם נתניה וגם רעננה ואולי גם קבוצה מתל אביב כי גם בלומפילד בבנייה.
מה נוצר? בלאגן שלם בליגת העל. אם האירויזיון באצטדיון בחיפה זה משאיר את הקבוצות עם האצטדיון בעכו והוא קטן ל-5 אלף צופים. לא מתאים למכבי חיפה, גם הפועל חיפה אחרי ההצלחות שלה עם זכייה בגביע המדינה תמלא את עכו לבדה בלי מקום לאוהדי קבוצה אחרת.
ככה שאם זה נראה לך בעיה קטנה זאת טעות, זאת בעיה גדולה שצריכה פתרון בשינוי כל מבנה הימים שבהם משחקים בליגת העל שכרגע בונה על אצטדיון חיפה ל-3 קבוצות.
 
קודם, תודה על הסיקור המעמיק


אני בכל זאת מאמין שפיצוי כספי יפתור את הבעיות עם הקבוצות. בכל זאת, כולנו יהודים.

אבל בכל מקרה, המלונות... המלונות ! כמעט שאי אפשר להתקדם עם המעומדות רק בגלל המלונות
(אגב, אין שום צורך שיהיו מלונות צמודים לאולם, זה פשוט יותר נח אבל ממש לא הכרוי. אבל כן צריך שיהיו במרחק בנסיעה קצרה וסבירה)
 

tapuzzo

New member
אין שום בעיה עם מספר חדרי המלון

יש במרחק של עד שעה מהאצטדיון 15 אלף חדרי מלון, אכסניות ועוד מספר דומה של דירות וצימרים להשכרה.
בחיפה עצמה יש 2,000 חדרי מלון ואכסניות. יחד עם עכו מעל 3,000. עם זכרון, חוף הכרמל ונצרת קרוב ל-5,000.
 
שעה נסיעה ??? זה לא רלוונטי !

העיתונאים (והחובבים) הבאים לסקר את התחרות לא יסעו שעתיים כל יום. ולהזכירך, בסוף כל יום חזרות, החובבים יוצאים לבלות ב-euroclub/eurocafe כך שלא יסכימו להגיע עם הלפטופים וכל ציוד העיתנות שלהם הישר מהאולם אל מתחם הבילויים בעודם מסריחים מרוב ריצות בין א' ל-ב' וג'. ואחרי זה לנסוע שעה פלוס לעיר אחרת. הייתי שם 16 פעמים, אני מכיר את הלו"ז. זכרון יעקב זה עוד סביר למשלחות, כי יש להם אוטובוס צמוד ואפשר בפחות מחצי שעה להגיע לאצטדיון, אבל זה הגבול ! נצרת לא בא בחשבון. גם לא עכו (למרות כביש עוק, קריות + מנהרות) צריך הרבה הרבה הרבה יותר מלונות בגג עשרים דקות דלת לדלת.
 

tapuzzo

New member
נו באמת שעה נסיעה בתוך ערים גדולות זה סביר בהחלט

יש ערים שמפרוור אחד בו ממוקם המלון לאצטדיון/היכל לוקח גם שעה במטרו או אוטובוסים. 50 דקות בין חיפה לתל אביב זה סביר בהחלט.
צריך לזכור שמה שעבורך נראה שגרה של עוד נסיעה ברכבת, הופך כשאתה תייר בחו"ל גם לאטרקציה. להגיע לחיפה לתחרות ללכת לבית קפה בחוף דדו לארוחת ערב ומשם לאצטדיון ובחצות חזרה ברכבת לתל אביב זה סבבה לחלוטין ומי שחושב שלא חי בסרטים זה בדיוק מה שקורה בחו"ל. יש הופעה מ-9 עד 11 בלילה ואז לוקחים מטרו במשך 40-50 דקות חזרה לפרוור/עיר לווין שבהם אתה גר ומשם ברגל או באוטו או באופניים הביתה.
 
ידוע - יש לי נסיון

בהרבה מהאריווזייונים שלי היתה לי לינה הרחק-הרחק מהאולם, כי אני תמיד נזכר להזמין טיסה ולינה ברגע האחרון (כשמסתמכים ומתכוונים רק על תחבורה צבורית באופן תדיר ברוב אירופה, אז בגדול המחיר יוצא די זול - לא בליסבון). אז כן, אני רואה את המקומיים חוזרים איתי ברכבת מהבילוי הלילי שלהם, אבל זה שונה עם קהל האירוויזיון, כי הם יוצאים ערב-ערב לחגוג (אחרי יום של חזרות או מופעים), אז זה כבר סיפור להכניס להם את הנסיעה הארוכה למשוואה.

אגב, בקופנהאגן כולנו סבלנו מזה. האירוויזיון היה במספנה מרוחקת על אי במזרח העיר, ואמנם היתה הסעה, היא הסתבכה למשך 40 דקות להגיע למרכז העיר. אז אמנם ישנתי ב-Koje המרוחקת 25 דקות ברכבת. ברגע שהגעתי לבירה, היתה עכשיו הסעה מידעת למספנה.
 

tapuzzo

New member
אי אפשר להשוות מה שאתה מתאר למצב של רכבת ליד האצטדיון

הסעה? רכבת זה לא הסעה. והיא נמצאת במרחק הליכה מחלק מבתי המלון בתל אביב ומרחק הליכה של פחות מ-10 דקות ברגל לאצטדיון (או פחות מדקה כשיהיה שאטל ממנה לאצטדיון). איך מה שאתה מתאר של הסעות דומה לרכבת מהירה של 50 דק' ממוזגת נעימה, אפשר יהיה לעשות בה "קרון אירויזיון" מיוחד או כמה כאלו, שיעשו למשל משחקי טריוויה בדרך לחיפה וכל הנסיעה תיראה כמו 10 דקות.
מלונות כמו קראון פלזה במגדל עזריאלי נמצאים דקה הליכה מתחנת הרכבת ופחות משעה ואתה באצטדיון. אין שום בעיה בזה.
אני מאמין שמרגע ההחלטה על חיפה, יפעלו להוסיף גם בה לפחות עוד 1,000 חדרי מלון בין אם בזירוז מלונות בבנייה, יצירת מאגר חדרים להשכרה, הסבת מבני מעונות,
תוספת חדרים במלונות קיימים, הגדלת האכסניה ליד האצטדיון ועוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למעט פיס ארנה, כל אצטדיון אחר יצטרכו לקרות או לבנות

ולא משנה איזה אצטדיון/אולם ספורט תבחר, יהיו קבוצות שיצטרכו לוותר עליו. לכן כל מה שכתבת לגבי זה לא רלוונטי דווקא לחיפה אלא נכון גם לשאר הערים. אם לא יצליחו לקרות בזמן את סמי עופר (שמכולם הוא הכי קל לקירוי כי הוא תוכנן לכך מראש וזה רק להשלים את הגג) למה שיצליחו לבנות אולם חדש באילת, למשל?
&nbsp
לסגור כבישים / לשנות הסדרי תנועה זה לא ביג דיל, ושינויים כאלה ואחרים ייעשו בכל מקום שיש בו אירוע בסדר גודל כזה. בימינו כשעל כל אירוע ספורט / צעדה / הפגנה וכו' סוגרים חצי עיר (מרכזית), זה באמת לא מה שיפריע.
 

tapuzzo

New member
אם בחיפה אומרים שיש תוכנית כבר לקירוי, זה בהחלט בהיתכנות

ברגע שמזמינים חלקים זה לוקח 2-3 חודשים לשנע בזמן הזה מסיימים אישורים והכנת צוותי בנייה ובונים את זה מדצמבר עד מרץ. אם אפשר לעמוד בלו"ז כזה אז אצטדיון חיפה הופך לאופציה המועדפת. אם אי אפשר לעמוד בו אז זה בין היכל מנורה מבטחים לבין היכל הפיס ארנה.
 
אילת ותל אביב באמת יתחרו במכרז ויש להן פרזנטציה? באמת?

אז בעצם זה אומר שראש העיר רון חולדאי שיקר פעמיים כשהוא אמר שהאירוויזיון יתקיים בירושלים? או שיש גורמים אחרים בתל אביב שאחראים על הרעיון? עד כמה הוא באמת רעיון או שממש תוכנית רצינית?

אילת - מלבד הריאיון של ראש העיר אילת (מישהו שמע עליו לפני כן? כנראה שלא, וזו הייתה ההזדמנות שלו) יש תוכנית כתובה אי שם בעיריית אילת שהוגשה ל"כאן"?

הלוואי שזה היה המצב, אבל נראה לי שיש פה יותר משאלת לב של כתבים מאשר מציאות. ומיהם אותם כתבים? בחלקם אנשים כמונו, בני 25, 35, אולי חלקם כותבים פה בפורום ממש... למה עוד הם ממציאים מעשיות על אילת ותל אביב? כי הם יכולים. מישהו יעצור בעדם? זה מעניין, זה מלבה אש.
עד שלא נראה 4 מסמכים של 4 ערים שונות, כל זה קשקוש בלבוש והתחרות היא בארנה בירושלים.
 

Willo the Wisp

New member
לא חושב שהוא *שיקר*

הוא בטח הניח כמונו שהממשלה תתאבד על אירוח בירושלים, ואולי גם חשש מזה שיוציאו אותו סמולני בוגד שמנסה לערער על הלגיטימיות של בירתנו הנצחית וסלע קיומנו.
עכשיו שהעניין נפתח אני דווקא יכול לראות את תל אביב מנסה לזכות באירוח. באסה שאין פה אולם נורמלי.
בכל מקרה אני מסכים שמאוד לא סביר שכבר יש ערים שניגשו למכרז, ובטח שאין להן כבר פרזנטציה מוכנה.
 

sg151

New member
דווקא ביתן 2 מתאים יותר מביתן 1

יש לו מס' מצבי אירוח שבמצבו המקסימלי הוא מסוגל לאכלס כרגע 9700 איש בערך אם אני לא טועה. לדעתי אפשרי לגמרי לשפץ אותו ולהרחיב אותו אפילו יותר ולאפשר לאכלס עוד אנשים וכך גני התערוכה ישמשו את אירוח כל האירוויזיון שהרי כל האיזור יכול לשמש ככפר האירוויזיון ואת מסיבות העיתונאים. הוא ממוקם על תחנת האוניברסיטה וקווי אוטובוס רבים עוברים בו.
&nbsp
לדעתי אם תל אביב זה המקום האידיאלי
 
למעלה