נתניהו: האירוויזיון לא חייב להיות בירושלים, הממשלה לא תתערב

סטילהוק

New member
נתניהו: האירוויזיון לא חייב להיות בירושלים, הממשלה לא תתערב

נתניהו: האירוויזיון לא חייב להיות בירושלים, הממשלה לא תתערב
https://www.haaretz.co.il/gallery/music/1.6163216

לפי דיווח הערב בערוץ 20, זה הסיכום שהושג בשיחה בין ראש הממשלה, שר האוצר כחלון, שר התקשורת קרא והיועמ"ש מנדלבליט. לשכת רגב בתגובה: "השרה עודכנה בשיחה"

נתניהו קיים דיון על האירוויזיון בלי רגב: "ללא מעורבות פוליטית"

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5283930,00.html

בשיחת ועידה טלפונית בהשתתפות נתניהו, השרים כחלון וקרא והיועץ המשפטי לממשלה הוחלט כי רק תאגיד השידור ינהל את המגעים על אירוח האירוויזיון. מטעם רגב נמסר בתגובה: "הוא שוחח גם איתה, הסוגיה תידון בהמשך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביום שישי האחרון שיחת ועידת טלפונית בנושא האירוויזיון שבה הוחלט שלא תהיה התערבות פוליטית בנושא ורק תאגיד השידור הציבורי "כאן" ינהל את כל ההליך מול איגוד השידור האירופי (EBU). בשיחת הועידה השתתפו שר האוצר משה כחלון, שר התקשורת איוב קרא והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. שרת התרבות והספורט מירי רגב לא זומנה לשיחה שהתקיימה יום אחרי סאגת ההודעה של נבחרת ארגנטינה על ביטול הגעתה לירושלים למשחק ידידות.

רוב השיחה הוקדש לשאלת חוק התאגיד. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר למשתתפים שאם הממשלה לא תוותר על פיצול התאגיד, היא תפגע בסיכויים שלה לארח את האירוויזיון. בדיון הייתה הסכמה - כנראה כלקח מהכשלון סביב הזמנת נבחרת ארגנטינה - שלא תהיה התערבות פוליטית בכל תהליך האירוויזיון ורק התאגיד ינהל אותו.

חדשות ערוץ 20 דיווחו כי בשיחה הוחלט שהממשלה גם לא תתערב בבחירת העיר שתארח את הארוויזיון ולא תתעקש על קיום התחרות בירושלים. ואולם גורמים שנכחו בדיון טענו ששאלת העיר המארחת כלל לא עלתה בשיחת הוועידה. גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו ש"ראש הממשלה עוד לא נדרש לנושא". לגבי סוגיית מידורה של רגב נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "השרה רגב מעודכנת באופן שוטף". מטעם שרת התרבות והספורט נמסר כי "השרה רגב עודכנה על השיחה הזו. ראש הממשלה שוחח בסוגיית האירוויזיון גם עם השרה רגב ומן הסתם סוגייה זו תידון בהמשך".

ראש הממשלה נתניהו צפוי לקיים השבוע דיון נוסף בסוגיית האירוויזיון בהשתתפות השרים רגב וכחלון שתעסוק בשאלת תקציב התחרות, ואולי גם בסוגיית העיר המארחת. ישראל נדרשת לתקציב גדול של כ-50 עד 60 מליון שקל. בדיון צפויים לדון גם בשאלת מיקום התחרות. רגב מחזיקה בדעה שאם התחרות לא תתקיים בירושלים אין טעם בכלל לקיימה בארץ. שרים אחרים מחזיקים בדעה שהממשלה לא צריכה להתערב בבחירת העיר וכי צריך לאפשר לאיגוד השידור האירופי ולתאגיד "כאן" לבחור את העיר בהליך מכרז מסודר. נציגי התאגיד צפויים לפגוש את אנשי האיגוד בשבוע הבא ולהציג להם ארבע מצגות של הערים שניגשו למכרז: תל אביב, חיפה, אילת וירושלים.

האירועים שליוו את ביטול המשחק בין ארגנטינה לישראל, עוררו דאגה בקרב מפיקי תחרות האירוויזיון בארץ. גורמים בכירים, שמעורבים בפרטים, אמרו כי "אם הפוליטיקאים יתעקשו להתערב - יש סכנה אמיתית לקיום האירוויזיון בישראל", אמרו גורמים בכירים שמעורבים בפרטים.

האירופים ביקשו "מקום לא מפלג"
בפגישת העבודה הראשונה שנערכה בנוגע לאירוויזיון 2019 בין נציגי איגוד השידור האירופי לבכירי תאגיד השידור הישראלי, שאמור להפיק את התחרות, הבהירו האירופים כי הם אינם מוכנים לסבול התערבות פוליטית מכל סוג שהוא. "הם נתנו לנו את אוקראינה בתור דוגמה", אמרו בכירים, "כמעט העיפו אותה בגלל הדבר הזה. אנחנו צריכים להיות זהירים. אנשי התאגיד הבהירו שהממשלה בישראל לא מתערבת וניסו להיות ממלכתיים".

לפי הדרישות המינימליות לקיום תחרות השירה האירופית בישראל, צריכה המדינה להפקיד ערבות של כ-50 מיליון שקלים, שמהווים מעין "דמי רצינות". אם בגלל סיבה כזאת או אחרת תתבטל התחרות בישראל, יוכל איגוד השידור האירופי (EBU) לחלט את הערבויות.
 

סטילהוק

New member
הממשלה לא תתערב בבחירת מיקום האירוויזיון

הממשלה לא תתערב בבחירת מיקום האירוויזיון
https://www.20il.co.il/הממשלה-לא-תתערב-בבחירת-מיקום-האירוויז/

פרסום ראשון: בשיחת ועידה שערך רה"מ סוכם כי הממשלה לא תתערב בבחירת העיר בה יערך האירוויזיון. איגוד השידור האירופי אינו מתנגד לקיום התחרות בירושלים, אך דרש לקיים מכרז

פרסום ראשון: הממשלה החליטה כי לא תתערב בבחירת העיר בה תיערך תחרות האירוויזיון בישראל בשנה הבאה.

על פי הפרסום הערב ב"חדשות 20", ביום שישי האחרון נערכה שיחת ועידה טלפונית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר התקשורת איוב קרא, היועמ"ש אביחי מנדלבליט ונציג התאגיד. שרת התרבות והספורט מירי רגב לא השתתפה בשיחה.

על פי ההחלטה שנתקבלה בין הגורמים, הממשלה לא תתערב בבחירת העיר שתארח את האירוויזיון ולא תתעקש על קיום התחרות בירושלים. מוקדם יותר הודיע איגוד השידור האירופי (EBU) לישראל כי מבחינתם אין כל בעייתיות בקיום התחרות בירושלים, אולם דרשו שמקום האירוע ייבחר במכרז מסודר.

נציגי התאגיד צפויים לפגוש את אנשי האיגוד בשבוע הבא, שם יציגו להם ארבע מצגות של הערים שניגשו למכרז: תל אביב, חיפה, אילת וירושלים.

מטעם השרה רגב נמסר כי "השרה מירי רגב עודכנה על השיחה שערך רה"מ והיא תמשיך ותעסוק בסוגייה הזו בעתיד".
 

tapuzzo

New member
זה סולל את הדרך לאירויזיון ראשון בחיפה - HAIFA 2019

עיריית חיפה מוכנה לקחת חלק בעלות הקירוי, האצטדיון בחיפה היחיד מלבד טדי שיש לו יכולת לקירוי ויכולת לאכלס 30 אלף צופים, ובניגוד לטדי הוא נגיש לתחבורה ציבורית מכל הסוגים ונגיש ברכבת מהירה לתל אביב ולנתב"ג ישירות.
חיפה הוכיחה עם ההופעה של עומר אדם, עם הפסטיבלים בעיר התחתית, עם אירוח ארועי ענק כמו בחופים, במושבה, בכרמל ובעיר התחתית כמו עיר הנוער, עיר הבירה, ג'ירו, פסטיבל קוקטיילים, פסטיבל הסרטים ועוד שמושכים עשרות אלפים שיש יכולת לארח ולקיים ארועי חוצות מרשימים.
באצטדיון בחיפה יש שטח ענק בתוך המבנה שאמור לשמש קניון, עומד ריק ויכול לשמש גם מרכז תקשורת וגם משרדים. בנוסף מרכז הקונגרסים לארועים, בנוסף חופי הים להקרנת ענק, החופים והאצטדיון שניהם במרחק הליכה מרכבת ותחנה מרכזית מאפשרים להקים כפר אירויזיון ענק. לזה אפשר להוסיף את ארועי הגאווה בתל אביב.
מקוה שישדרו הכל בלייב ויקימו אתר רציני שיציג את ההפקה, יציג את חיפה, אפשרויות הטיול בכל הצפון, יחד עם לינה בחיפה והסביבה, נתניה, הרצליה ותל אביב.
גם מי שכבר הזמין מלון לירושלים יוכל להגיע תוך חצי שעה באוטובוס לתל אביב ומשם
50 ד' לחיפה. נקוה שגם רכבת לירושלים תיפתח וככה תהיה חוויה ענקית.
 

tapuzzo

New member
דעתי על ההליך "המכרזי" שהם מעוניינים בו - הכי קצר שאפשר

יש לבצע את ההליך המכרזי, אם ממש חייבים, הכי קצר שאפשר. להגיש עד תחילת יולי. לבחור שבוע אחר-כך. יש כל כך הרבה הכנות שנלוות לתחרות, בנוסף לסידורים מסביב של תחבורה, הפקה, צוותים, לוחות זמנים, קונספט, עיצוב, בטיחות, בטחון.. ובהנחה שזו חיפה, כל תכנון וביצוע קירוי הגג תוך חצי שנה - שפשוט אי אפשר לגרור את הנושא הזה מעבר לחודש הקרוב.
הדבר הטוב ביותר, לאור הבלאגן התחבורתי במרכז ירושלים, והעובדה שגם ירושלים וגם תל אביב מארחות ויארחו ארועי ענק מכל הסוגים, זה לתת הזדמנות לחיפה לקבל את אור הזרקורים וזה כמובן לא חיפה אלא כל אזור הצפון.
במשך השנה הקרובה אפשר להכין את נושא התחבורה בין תל אביב לחיפה ככה שקו הרכבת אקספרס וקוי אוטובוס יהיו יעילים וקצרים ככל שאפשר ויאפשרו לינה מתל אביב ועד נצרת. לייעל גם את קוי האוטובוס לנצרת, להשלים מסלול BRT לאוטובוסים ביציאה מתל אביב כדי למנוע את פקקי כביש החוף עד נתניה.
בשנה הקרובה אפשר להוסיף לאכסנית חיפה עוד 100 חדרים, ככה שהיא תוכל לאכלס צוותים ומשלחות. לפנות גם את מלון לאונרדו חוף הכרמל ולזרז הקמת מלונות שכבר בבנייה במושבה (עוד 400 חדרים) ככה שיהיו בחיפה 2000 חדרי מלון, ועוד 2000 בסביבה (עכו, זכרון, חדרה). יחד עם צימרים, הסבת חדרי מעונות ועוד מלונות במרכז מנתניה לתל אביב לא יהיה מחסור במקומות לינה.
כל זה דורש זמן וכדי לא להגיע לשבועות האחרונים לפני האירוויזיון בפאניקה בגלל התארכות ההליך המכרזי חייבים לסיים אותו ולתת לוחות זמנים ברורים להתקדמות.
 
למעלה