הסיבה האמיתית להודעה משלשום - פורסם עכשיו

''אם מדינות יסרבו להשתתף באירוויזיון - הוא לא ייערך בי''ם

[URL]http://www.maariv.co.il/culture/music/Article-639588[/URL]


בפגישה סודית שנערכת בין תאגיד השידור הישראלי "כאן" לתאגיד השידור האירופי נחשפה הסיבה האמיתית להתלבטות ביחס למיקום האירוויזיון בשנה הבאה, כך פורסם אמש ב"צינור" בערוץ עשר.
בתאגיד השידור האירופי, כך לפי הדיווח, אמרו לנציגים הישראלים כי העניין הפוליטי הוא זה שעומד בלב ההתלבטויות. לדבריהם, מטרתם היא לקיים את האירוויזיון בלי להגיע לחרמות של מדינות אירופה. החשש הוא, למעשה, שמדינות יסרבו לשלוח את נציגיהם במקרה שבו התחרות תיערך בירושלים.
יש לציין כי במספר מדינות כבר נשמעו קולות שקראו לא לקיים את האירוע בבירה, בהן איסלנד, שם עשרות אלפים חתמו על עצומת חרם, אירלנד, שם ראש העיר של דבלין קרא להחרים את התחרות, שבדיה, שם מפלגת השמאל קראה להחרים את האירוויזיון בישראל ובריטניה, שם המפלגה הליברלית קראה לממשלה להחרים את האירוע.
בתכניתו של טל ברמן ציינו כי בשורה התחתונה נאמר לנציגים הישראלים בפגישה כי "אם המדינות המשתתפות יסרבו להשתתף - אירוויזיון 2019 לא ייערך בירושלים".
 

tapuzzo

New member
חבל להתעסק בכך, האירויזיון יערך באצטדיון חיפה HAIFA 2019

- יוקם כפר אירויזיון סגור, שיוזיל את עלויות האבטחה. הכפר יכלול את האצטדיון, מרכז הקונגרסים, בנין "פארק מדעי החיים" ממול שיהפוך כנראה למשרדים ומגורים לצוות ההפקה, ועד הספורטן ומגרשי הספורט ברחוב צביה ויצחק, שישתתפו באירוח ארועים.
ולידם האכסניה תשכן את הצוותים הטכניים.
כפר האירויזיון יסגור את כל מתחם האצטדיון לעבודה מאומצת על סגירת הגג ובניית הבמה. מלבד זה הקניון בתוך האצטדיון יהפוך לגרין רום ומרכז תקשורת ענק.
מרכז הקונגרסים יארח הופעות וארועים לאורך השנה וישמש היכל חזרות משני.
 

בלואנגל

New member
אל ג'זירה נתפס בעיני כיותר אמין מערוץ 10

אבל גם אם זה נכון, בסופו של דבר, מדובר בכמה מדינות עושות רעש, לא סיבה להיבהל.
ראש עיריית דבלין ומפלגת השמאל הבריטית הם לא גורמים שמחליטים אם להשתתף באירוויזיון או לא, ובלי קשר, שניהם מחפשים אמתלות לצאת נגד מדינת ישראל מידי יום ביומו, כך שאין כל הפתעה שהם יקראו להחרמת האירוויזיון.
&nbsp
 

Rori90

New member
ה-BDS ימנע את האירוח כמו שהוא מנע את הזכייה הישראלית


וכמו שהוא טען שהוא מנע מאימרי להעפיל לגמר (למרות שהוא כן העפיל) וכמו שהוא תמיד משלשל מהפה. ועכשיו ברצינות...גם אם יהיו מדינה או שתיים שיחרימו (לא מופתעת בכלל שאירלנד ואיסלנד הן הבולטות שבהן כרגע, אלו מדינות שידועות בהיותן ביקורתיות מאוד כלפי ישראל), כל עוד האירוויזיון ייערך בישראל, רוב המדינות ישתתפו כמו גדולות. חבל להתרגש מכל פייק ניוז שמתפרסם כל שני וחמישי
 

בלואנגל

New member
התקשורת הישראלית פשוט מחפשת אייטמים, ממש משעמם להם

זה לא רק עם האירוויזיון, הם התחילו להעלות לשידור אנשים הזויים שמתלוננים על שטויות ועושים מזה אירוע בקנה מידה של נפילת חומת ברלין.
לפני מספר חודשים העלו לשידור בערוץ 10 מישהי ששילמה הרבה כסף לטענתה על טוסט בבית קפה, והיא לא מבינה למה עשקו אותה.
במקום שהמנחה העילגת תסביר לה שהמחיר היה ידוע מראש עוד לפני שהזמינה, ושהיא יכלה ללכת לקנות טוסט במקום אחר, אז היא משתפת איתה פעולה ומזילה דמעה על מחיר הטוסט היקר. זה היה מגוחך ברמות הזויות.
 

legrandzizon

New member
מענין אותי לדעת אם אני היחידי שחושב שזה קצת מוצדק..

ישראל ישר יצאה בהכרזות וה-EBU רצה להראות לה שעם כל הכבוד היא רק המארחת ולא בעלת הזכויות על התחרות. לכן אני לא ככ מתפלא על האיומים של איחוד השידור
 

faery18

New member
גם דנה אינטרנשנל וגם נטע אמרו מעל הבמה

את המובן מאליו"נתראה בירושליים" אין פה שום דבר הצהרתי או יוצא דופן. אם הם בוחרים לראות את זה ככה הבעיה היא איתם.
 

Uri04

New member
בדיוק. ובגלל הספינים האלה של חבורת המירי-רקב עוד נחטוף מהEBU

קצת צניעות וענווה לא יזיקו לכמה אנשים שם למעלה שהשתן עלה להם מעל הראש.

עם זאת, אני מסכים שהתקשורת בארץ נוהגת להפוך זבוב לפיל ולחפש פרובוקציות זולות בשביל להצדיק את עצמה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה מוצדק? אילו "הכרזות"? כבר היו שתי תחרויות בירושלים בעבר

השתתפו בהן איסלנד ושוודיה (ב-1999 ראש בראש בהצלחה יתרה) וגם אירלנד (איסלנד לא השתתפה ב-1979 כי היא החלה להשתתף רק מ-1986). אירוויזיון 1979 נפתח בצילומי אוויר של ירושלים לכל העולם. אין כאן שום דבר "הצהרתי" או חדש. ירושלים היא בירת ישראל והאירוויזיון צפוי להיערך במערב ירושלים, אזור שנמצא בשליטת ישראל מ-1948 והוא בירת ישראל כבר שבעים שנה. אין כאן שום דבר חדש או שונה מלפני עשרים או ארבעים שנה, לכל היותר אקלים פוליטי אחר שמאפשר לגורמים קיצוניים לצעוק ולהישמע טוב יותר.
 

legrandzizon

New member
אני אסביר

ב-79 המציאות היתה שונה מאד והיה הסכם שלום עם מצרים. ב-99 גם היה דיבור מאד מינורי לפי מיטב זכרוני שגווע.
מה ששונה היום (18-19) זה מספר דברים: ראשית, אנחנו חיים בעידן גלובלי שבו המדיה והרשתות החברתיות בפרט, מכתיבים סדר יום אחר. לא עוד עיתונות מסורתית שבד"כ מיישרת קו עם הממסד. יש לזה מן הסתם אפקט מאד רציני עיצוב דעת הקהל. שנית, לא ניתן להתעלם מהאירועים שארעו בירושלים ובפרט הכרזתה על ידי ארצות הברית כבירת ישראל. זה צעד פרובוקטיבי שמן הסתם גורם לאיחוד האירופי להחזיר לישראל בפרובוקציה הולמת...
לא הייתי מקל ראש בהצהרות של האיחוד ואני לא אתפלא אם נקבל אולטימום - אירוויזיון בעיר לא שנויה במחלוקת או לא אירוויזיון כלל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אה-הא. בדיוק כמו שהם נתנו "אולטימטום" לאוקראינה
יאללה

יאללה, כאילו שחסרה פוליטיקה בתוך אירופה. שלא יתחילו להתייפייף פתאום.
 

legrandzizon

New member
אני מסכים ולא מסכים

בגדול אני מסכים שזה התייפיפות. אבל צריך לזכור ששניה אחרי שזכינו כבר יצאנו בהכרזות בומבסטיות אז מן הסתם מחזירים לנו (הכוונה לביבי, מירי ושות')

ואני עדיין לא הייתי מבטל את הרמזים העבים של האיחוד אבל אני מקווה שאת/ה צודק/ת פה ואני טועה.

אני רוצה להנות משנת האירוויזיון הבאה עלינו לטובה ומקווה שאף אחד לא יעכיר את האוירה. עברו שבועיים וכבר מעכירים. מקווה שזה לא מלמד על העתיד לבוא
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא היו שום הכרזות בומבסטיות, אין לי מושג על מה אתה מדבר

 

legrandzizon

New member
היו גם היו

ביבי אמר שבגלל שהתעלמו מירושלים בהצבעה הם יקבלו אותה באירוח
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא היו שום הצהרות כאלה או אחרות, והאירוח בירושלים הוא בגלל?!

נטע, כמו דנה לפניה, הזמינה את כולם לירושלים כי היא בירת ישראל. האירוח בירושלים היה בפעמיים הקודמות (ומובן מאליו) וירושלים היא בירת ישראל כבר שבעים שנה. אין כאן שום קשר סיבתי להצבעה ושום דבר חדש.

רצה הגורל ויום ראשון שלאחר התחרות היה גם יום ירושלים (ויום לפני העברת השגרירות) ולכן היה הרבה עיסוק בירושלים בלי שום קשר לאירוויזיון. אתה מוזמן לקרוא את הדברים שנשא נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, הוא לא אמר את המשפט ששמת בפיו:
http://www.ch10.co.il/news/435903/
 

faery18

New member
אם הדברים נכונים הרי שזה חמור מאוד


להחרים את ישראל בשביל שלא יחרימו את האירוויזיון
ביזיון

רואים שממש כואב להם שזכינו אבל לאירוויזיון יש חוקים ואם הם ייקחו מאיתנו את פרס הניצחון שזו הזכות לארח ולהחליט בעצמינו איפה לארח(גם בשני הניצחונות הקודמים אירחנו בירושליים) אז אנחנו יכולים לתבוע את איגוד השידור האירופאי והם יצטרכו לשלם לנו לא מעט פיצויים.
&nbsp
מיום ליום הניצחון שלנו נראה ממש כמו נס לאור השנאה והאנטישמיות האירופאית. הם פשוט לא יודעים איך לבלוע את הניצחון הישראלי. ובאשר אלינו מקווה שמשרדי התרבות והתיירות שלנו נכנסו כבר לפעולה ומביעים מחאה על הדברים השערוריתיים. מהתאגיד אין לי ציפיות לא נראה שהם הגנו יותר מידי על הזכויות שלנו אם יצאה אותה הודעה הזויה בטוויטר שלהם.
 
למעלה