מחאת הנגד של ישראל לסאטירה האנטישמית לשיר Toy ששודרה בהולנד

סטילהוק

New member
מחאת הנגד של ישראל לסאטירה האנטישמית לשיר Toy ששודרה בהולנד

ישראל הגישה מחאה‎ נגד הסאטירה האנטישמית לשיר Toy ששודרה בהולנד
https://www.mako.co.il/news-military/israel-q2_2018/Article-afc0e4c9a478361004.htm

לאחר שקומיקאית הולנדית חיקתה את נטע ברזילי במהלך תכנית סאטירה בטלוויזיה המקומית תוך שהיא משנה את המילים לטקסט המעביר ביקורת על מדיניות ישראל ברצועת עזה, שיגרה השגרירה בהאג מכתב מחאה. בין היתר, שרה השחקנית בדמותה של ברזילי: "תראו איזה יופי, אני משליכה פצצה"

שגרירת ישראל בהאג שלחה היום מכתב מחאה להנהלת הערוץ ההולנדי בו שודרה תכנית הסאטירה בה הועברה מחאה על מדיניות ישראל בעזה באמצעות שימוש בדמות של נטע ברזילי ובשיר הזוכה באירוויזיון "Toy". כמו כן, נשלחו העתקים של המכתב למשרד החוץ ולארגון הקהילות היהודיות בהולנד.

"יכולים לחיות עם ביקורת - אתם עברתם גבול"

"חופש הביטוי, חופש העיתונות והסאטירה, הם מרכיבים חשובים בחברה דמוקרטית ופלורליסטית, כמו החברות בהולנד ובישראל"', נכתב. "אנו מוקירים ומכבדים את העקרונות הללו, אבל ההופעה הזו הרחיקה לכת. ישראל חייבת להגן על עצמה מאז נוסדה לפני 70 שנה, משום שהערבים דחו ודוחים עד היום, כל סנטימטר של עצמאות יהודית".

"מאז אנו נאלצים להילחם במלחמות ובפיגועים של ארגוני טרור כמו חיזבאללה, דאע"ש או חמאס, בהם נהרגו עשרות אלפי ישראלים, ערבים ופלסטינים. זהו מצב עצוב ומדכא שנמשך שנים רבות. אנו לא שמחים כאשר פלסטינים נהרגים. כשאנשים מאבדים את חייהם, וזה לא משנה באיזה צד, אנחנו לא צוחקים. גם אתם לא צריכים!".

"אתם מציגים קטעי וידאו עצובים ומדכאים על רקע שיר האירוויזיון הישראלי המנצח, זה לא רק טעם רע, זה לא בסדר ומביש. כל הרעיון של היצירה הזאת היה בוטה וברוטלי. אנחנו יכולים לחיות עם ביקורת, אנחנו עושים את זה בעצמנו לעתים קרובות, אבל אנחנו לא עוברים את הגבול. אתם עברתם".

"זה לא רק מוטה רק נגד ישראל, הסרטון כלל, למרבה הצער, גם כמה רמזים אנטישמיים כמו לעג לאוכל כשר או הצגת יחס לכסף בדרך הישנה והאנטי יהודית. זה לא רק בלתי מתקבל על הדעת, זה מסוכן", את הדברים חתמה השגרירה בפרגון מקצועי: "מבחינה מוסיקלית, המוסיקה והחיקוי של נטע ברזילי היו טובים ומבוצעים היטב, אבל כל השאר היה בעייתי מאוד".

תכנית הסאטירה יצרה גרסה של השיר "Toy" שמותחת ביקורת על ישראל. קומיקאית מפורסמת שהשתתפה באחת התכניות הכי נצפות בהולנד (כמעט מיליון צופים) התחפשה לנטע ברזילי וביצעה גרסה סאטירית לשיר.

במהלך התכנית, המנחה ציינה כי זה היה השבוע המדמם ביותר בעזה בתקופה האחרונה עם מעל 60 הרוגים - ואז ציינה כי ישראל תארח בשנה הבאה את האירויזיון בזכות השיר של נטע. לאחר מכן היא הזמינה לבמה את אותה קומיקאית שהתלבשה כמו נטע ולוותה ברקדניות שחיקו את ההופעה באירוויזיון.

בין היתר שרה הזמרת: "תראה כמה יפה אני משגרת את הטילים שלי", "מנהיגי העולם אוכלים בצייתנות מכף היד שלי", "פלסטינים אינם מוזמנים למסיבה שלי", "מסגד אל אקצא יהיה ריק בקרוב", "תראו איזה יופי, אני משליכה פצצה" ו"שום פלסטין לא תהיה פה".

ברקע הביצוע הוקרנו תמונות המציגות את גדר ההפרדה, את ההפגנות האלימות ברצועת עזה בשבוע שעבר, פינוי הפצועים העזתים ובמקביל את טקס העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. הביצוע עורר זעם ברשתות החברתיות.
 

סטילהוק

New member
ישראל חייבת לדרוש את פיטוריה של המנחה האנטישמית הזאת

ומדלי חייב לתבוע אותה ואת כל רשת השידור האנטישמית שמעסיקה אותה על הפרת זכויות יוצרים ושימוש בשירו ובהעתקת כל ההופעה של ישראל בתחרות האירוויזיון בליסבון, והפיכתם לכלי זדוני לצורכי תעמולה אנטישמית ואנטי-ישראלית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ישראל לא יכולה לדרוש את פיטוריה ואנחנו לא צריכים להתערב בכך

העברנו תגובה רשמית, זה מספיק. לא תובעים על סאטירה (גם אם היא מוגזמת) וודאי שלא מנפחים את הנושא מעבר לכל פרופורציות, זה רק יוציא אותנו רק וישיג את האפקט ההפוך (ע"ע ברברה סטרייסנד).
 

Rori90

New member
סליחה על הבורות...אפשר לשאול מה העניין עם ברברה סטרייסנד?

פשוט ראיתי שהשתמשו פה בפורום הרבה במינוח הזה..
 

סטילהוק

New member
אני במקום מדלי הייתי דורש ממנה פיצויים של מיליוני יורו

א. על גניבת זכויות יוצרים ללא כל רשות.
ב. על גניבת ההופעה השלמה של ישראל בתחרות האירוויזיון.
ג. והחמור מכולם: על שימוש לרעה למטרות זדון בשיר שלי ובלחן שלי ובכל מה שקשור להופעה שאני אחראי עליה למטרות של פגיעה במדינה שלי ובנציגתה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא עובד כך בסאטירה, והוא סתם יצא "דוש" וישפוך שמן למדורה.

 

VIK האחד

New member
במקרה הזה, לא בטוח שיש לו קייס

מכיוון שפרודיה / סאטירה נופלת בקטגוריה של "שימוש הוגן".
 

legrandzizon

New member
אין פה שום עילת תביעה

יש חריגים לחוק זוכיות יוצרים ולדיני קניין רוחני בלבד - מותר לפרסם/להשתמש ביצירה של אחר לצורך ביקורת וכו. חוצמזה היא עשתה על זה פאראפראזה וזה סוג של יצירה חדשה
 

Uri04

New member
אין עילה, כמו שכבר כתבו לך

א. לפי ההנחה שלך, את 'ארץ נהדרת' ׁ(לדוגמא) צריך לתבוע על כל שיר פארודיה שהם אי פעם ביססו על שיר מוכר. זה לא תקף ולא פלילי, לא על פי חוקי ישראל ולא על פי חוקי הולנד (עד כמה שידוע לי).
ב. שוב, מותר להם תחת 'מטריית הסאטירה'.
ג. מטרות זדון כנגד מדינה היא כאשר זוממים לפגוע פיזית בתושבים של מדינה כלשהי, או כאשר מוכרים סודות מסווגים למדינת אויב. במדינה מערבית כמו הולנד סאטירה אינה נחשבת ל"פגיעה" שמשמעה זדון/בגידה/ווטאבר.
 

סטילהוק

New member
כן ממש, כמו שביבי ימוטט את שלטון החמאס בעזה

מתי הוא הבטיח את זה? ב 2009? כמה שנים עברו מאז אותה הבטחה?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
סאטירה קצת מוגזמת, אבל זו סאטירה... לא פעם היא לא בטוב טעם

והיא גם מוגזמת ואכן חוטאת גם באנטישמיות מעבר לביקורת הלגיטימית (בעיניהם) על התנהלות ישראל (ואני לא אומרת שאני מסכימה עם הביקורת אלא שזכותם להשמיע אותה) אבל ככה זה עם סאטירה בועטת ונושכת, לא PC.
&nbsp
ובכל זאת יש משהו משמח בהדים שהשיר הזה מעורר, בכמות החיקויים וגרסאות הכיסוי... הם ממש השקיעו שם גם ברקדניות, והביאו חתולים... הורשמתי. גם הבגד המיוחד שלבשה זוכה עכשיו לאין ספור "מחוות" (כבוד למעצב?
) אף שהתפירה לא איכותית כמו המקור (והשרוולים שלה נופלים לאחור, כי לא תפרו לה פסי אשליה קסומים, הא!
).

 

סטילהוק

New member
באמת? נראה את החלאה הזאת עושה סאטירה על הנביא מוחמד

ונשארת בחיים. עלק 'אבל זו סאטירה'.
 

סטילהוק

New member
הקשר שזו לא סאטירה, זו אנטישמיות ושנאת ישראל גרידא

ואין לך מה להתווכח איתי על זה, כי אני ממש לא מתכוון להתווכח עם מי שנוהגת להתווכח על כל דבר רק לשם הויכוח.
 
למעלה