אירוויזיון 2019 בישראל, אפשר להתמודד עם האירוח למרות הקושי

אירוויזיון 2019 בישראל, אפשר להתמודד עם האירוח למרות הקושי

ישראל כמארחת לא מגיעה לתחרות במצב אידיאלי (לא מדבר מבחינה פוליטית אלא מבחינת תשתיות אירוח כמו אולם מתאים) אבל גם לא במצב הכי גרוע, בטח בהשוואה למה שהיה לנו להציע ב1999 (בנייני האומה, ההאנגר הקטן באילת, וקיסריה כשמשום מה אולם יד אליהו בכלל לא הוצע אז כאופציה). אם להשוות את ישראל למארחות אחרות בשנים האחרונות (ואני לא מדבר על האולמות הקטנים יחסית שהיו בטאלין 2002, ריגה 2003 וקייב ב2005 שלא היו עומדים בסטנדרטים של ימינו לאולמות עם מינימום 10,000 צופים). דנמרק ב2014 למשל היתה בדילמה רצינית. האולם הגדול שלה בהרנינג נמצא בעיר ללא מלונות מספיקים, הארנה שבנתה בקופנהגן היתה באותה שנה במצב שלד בנייה והעלות של אירוח באצטדיון הפארקן (שאירח את התחרות ב2001) היה בעיניה מופרז עד שבסוף אירחה בחלל מספנה גדול (שגם ככה עלה לה ביוקר). גם אוקראינה כמארחת 2017 היתה בבעיה. שום היכל ספורט גדול לא נבנה במדינה (רשמית רוב האולמות שלה מכילים פחות מ7000), למרות שרצתה בעבר לארח את אליפות אירופה בכדורסל ב2015 ולבנות עבור כך כמה אולמות, כולל ארנה גדולה בקייב הכל בוטל בגלל מלחמת קרים עם רוסיה. אז ראשי ערים הציעו הצעות מופרכות לארח באצטדיוני כדורגל שיקורו במיוחד או בבניית אוהלי ענק זמניים ולבוב אפילו התיימרה להרים תוך פחות משנה היכל ספורט לכ10,000 צופים. אבל בסופו של דבר היא בחרה בחלופה הכי זולה שהיתה לה, מרכז הירידים בקייב שהאולם בו מעט גדול יותר מביתן 2 בגני התערוכה שלנו וכדי להתקין בו יציעים זמניים לתחרות היא נאלצה (לא פחות) לפרק מושבים מאצטדיון לבוב ולשנע אותם לקייב. ואני לא מדבר על אזרבייג'אן שבעת הזכייה האולם הכי גדול שלה הכיל כ8000 מקומות ולאחר התלבטות קצרה עשתה את הבלתי אפשרי והקימה תוך 10 חודשים ארנה לאומית חדשה המכילה כפול.

אז קודם כל יש לנו כמה אולמות סבירים (ביתן 2 בגני התערוכה, היכל מנורה מבטחים, פיס ארנה בירושלים), בטח בהשוואה ל"מארחת החלופית" קפריסין (האולמות הכי גדולים בה מכילים קצת יותר מ6000 מקומות). ובנוסף יש לנו הרבה יותר כסף לאירוח מה שמאפשר תוכניות גדולות יותר למרות המחיר כמו לתכנן קירוי זמני לאחד האצטדיונים הגדולים. גם מבחינת מבחר האצטדיונים שלנו ב2019 ההיצע גדל (סמי עופר? בלומפילד המורחב? טדי שב1999 בקושי קיבל יציע שלישי ואילו כיום כבר מכיל 4? ואולי אצטדיון קומפקטי יותר כמו המושבה? טרנר? נתניה?) אז כן יש גורמים שמוכנים לשלם 200 מיליון שקל כדי לקיים אירוויזיון נוסף באצטדיון כדורגל שמקורה במיוחד לתחרות למרות המורכבות הלוגיסטית.

מן הסתם אם היינו זוכים עוד 10 שנים היו לנו אולי אופציות נוספות. ארנה בראשל"צ (כ10,000 מקומות בהופעות), ארנה בינלאומית באזור תל אביב לכ20,000 צופים שברגיל תשמש את מכבי ת"א. ויש גם אצטדיונים נוספים שהיו מוצעים כאופציה (אצטדיון מפואר בבת ים? אצטדיון למכבי ת"א ברמת השרון? אצטדיון הרצליה המורחב? אצטדיון וינטר המורחב? אצטדיון אשדוד? אצטדיון אילת? ואולי דווקא איזה אצטדיון יותר קומפקטי כמו אלו שמתוכננים ברחובות, טבריה, חדרה ועוד?).

בהשוואה בינלאומית באירופה מצב היצע האולמות שלנו המכילים כ10,000 צופים (בלי אצטדיונים) מבחינת קיבולת מירבית לא פחות טוב מלטביה (אומנם מאז אירוויזיון 2003 בנו בריגה ארנה חדשה, אבל גם היא מכילה בערך כמו הארנה בירושלים), אירלנד, בולגריה, אוקראינה, בוסניה, הונגריה, סלובקיה,

ויותר טוב מגודל האולמות (המכילים פחות מ10,000 מקומות) באסטוניה, קפריסין, מולדובה, לוקסמבורג, ארמניה, גיאורגיה, אלבניה, מקדוניה, סן מרינו, איסלנד, אנדורה, מונקו, קוסובו, ליכטנשטיין, מונטנגרו, מלטה. אז נכון אנחנו צריכים לשאוף לאולם גדול יותר באזור תל אביב לקרוב ל20,000 צופים שכבר הכינו לו תוכנית ראשונית. אבל גם אין מה להתבייש עם האולמות הקיימים שלנו. כי אם ישראל בבעיה של גודל אולמות, אז עוד 20 מדינות נוספות באירופה בבעיה דומה או אפילו חמורה יותר ושאם יזכו יצטרכו להתפשר בין אולם קטן יחסית לתחרות לבית הוצאה מופרזת לקירוי זמני לאצטדיונים בהם או בניית אוהל ענק זמני לתחרות. מה שבטוח לא רואה עוד מדינה אירופית שתיכנס להרפתקה סטייל אזרבייג'אן להרים אולם מפואר תוך פחות משנה. כי אם כן הייתי מתחיל עם ישראל ובונה את האולם החדש במרכז.

 
אני גם אומר לא צריך לשים את כל הכסף על אירוח אחד

אני מאמין שישראל תזכה עוד פעמים ותוכל כל פעם לקיים את התחרות באולם/אצטדיון אחר בעיר אחרת בארץ. אם בטווח 20 השנים שחיכינו בין הזכיות שלנו שבדיה זכתה בהפרש 3 שנים פעמיים, אוקראינה פעמיים בהפרש 12 שנה ודנמרק פעמיים בהפרש 13 שנה, גם ישראל יכולה לזכות שוב בשנים הקרובות אם תמשיך לשלוח להיטים. אבל כן צריך להשאיר רושם מוצלח באירוח התחרות שנה הבאה כדי להפוך את ישראל לאהודה בתחרות כמו שבדיה ודנמרק ומדינות אחרות שהתברגו לא פעם לצמרת טבלאות ההצבעות. אני לא אתפלא אם חלק מהסיבה שחיכינו לזכייה נוספת זמן רב היא כי התחרות ב1999 היתה ברמה ירודה ואם היינו מארחים אותה באולם יד אליהו בתל אביב הזכייה הנוספת היתה מגיעה הרבה יותר מהר.
 
אולי צריך גם להביא לתחרות בישראל מדינות מסקרנות נוספות כמו..

דרום קוריאה עם הקיי פופ, קנדה או ארה"ב למשל. זה בהחלט יגדיל את סיקור התחרות והעניין הבינלאומי בה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תחרות ב-99' לא הייתה ברמה ירודה, והמצביעים לא עושים תחשיבים

כאלה, מסוג "באיזו מדינה בא לי אירוויזיון בשנה הבאה" אלא מצביעים לשיר האהוב עליהם (עם קצת פולטיקה). גם אם יש קומץ שהמחשבה על האירוח עוברת להם בראש, מדובר בכמות בטלה בשישים. הסיבה שישראל לא זכתה עשרים שנה היא שבעשרים שנה שלחנו מעט מאוד שירים ראויים לזכייה מלכתחילה, ואף אחד מהם לא היה להיט גדול דיו לעומת הזוכה באותה שנה.
&nbsp
שוודיה אינה "אהודה" בתחרות (מלבד הסקנדינביות האחרות שמצ'פרות אותה קבוע) ולמעשה יש לא מעט מעריצים שנמאס להם כבר מזכיות שלה; אבל היא לוקחת את האירוויזיון ברצינות תהומית ומשקיעה בו הרבה והתוצאות ניכרות בשטח. לו ישראל הייתה מנפקת להיטים לתחרות בקצב של שוודיה, היה על מה לדבר. כל עוד זה רחוק מלהיות המצב, מה הקשר לאירוח?!
 
בינתיים אחרי אירלנד, גם באיסלנד יש קריאות לא להשתתף..

וזה עלול רק להמשיך עם מדינות עוינות נוספות של המשבר בעזה. אם רוצים תחרות שמתקבלת יפה, צריך להשתיק את המצב בעזה ומהר ולדאוג לשנה כמה שיותר שקטה מבחינה ביטחונית. הייתי מציע גם לנציגי משרד התיירות להציג קמפיין משותף כמו שאורחי אירוויזיון 2019 יוזמנו לסייר מעבר לירושלים גם ברמאללה ובית לחם למשל. ואני חושב שנהיה חשוב מתמיד לגרום לטורקיה לשוב לתחרות דווקא כשהיא מתקיימת בישראל.
 

בלואנגל

New member
"צריך להשתיק את המצב בעזה ומהר"

ממשלת ישראל לא פתחה במלחמה בשביל הכיף.
החמאס, בשיתוף עם השמאל הקיצוני בישראל, פועלים מידי שנה כדי לעורר פרובוקציות מהסוג הזה.
כשמישהו מנסה לחצות את הגבול יורים בו, נקודה.
בינתיים אנשי השמאל הקיצוני מספקים רוח גבית נגד ישראל בעולם, כשהם רושמים את שמות המחבלים ההרוגים בשד' רוטשילד בת"א, עומדים דקת דומיה לזכרם, מכינים מיצגים בבצלאל ורצים להתראיין לתקשורת הזרה כשהם מציגים את צה"ל כצבא של רוצחים.
הכישלון היחידי של ממשלת ישראל הוא (שוב) בצד של ההסברה.
 

kobeonline

New member
שקט לא יהיה

הפלסטינים ממשיכים לקבוע תאריכים להתאבדות המונית על הגדר... זה לא יעזור.
ההסברה הישראלית לא קיימת, רק שבסוף לא נאכל אותה בגלל זה כי בחדשות לפני איזה חצי שעה, אמרו שגם בצרפת גברו הקולות להחרים את האירוויזיון בשנה הבאה.
 

בלואנגל

New member
לא נורא, עוד מעט יהיה עוד פיגוע בצרפת...

אף אחד לא יחרים את האירוויזיון בישראל.
הדבר היחידי שצריך לדאוג לו הוא לנטרל את הפצצה של ה-14.5.19 מבעוד מועד.
לרסס גז מרדים מעל הגדר בפעם הבאה.
 
מסכים איתך על כמה דברים ובכל זאת..

שמח לשמוע שגם אתה רוצה שנארח בתל אביב כי זו ההחלטה שהכי מתאימה לכך שהאירוויזיון יהיה מוצלח, ובהמשך לכל זה - הבעיה היא עכשיו הארנה.. ועדיין לפי דעתי צריך להתעקש על אולם גדול ולא להסתפק בבינוני - אירוויזיון זה אירוע ענקי, אולם גדול יצור תחושה של אירוע מכובד, גרנדיוזי, לעומת זאת אולם קטן ייצור תחושה של אירוויזיון מוזנח ולא מאוד מושקע.. שנית הגודל וההפקה חשובה גם אל מול כל המדינות.. בין אלה שכועסים עלינו על כל השקרים שמפיצים ובין אם סתם אומרים ששוב נפשל באירוח ונתחיל לעשות בעיות כמו קייב שנה שעברה - צריך לסתום לכולם את הפה! אירוח אירוויזיון גדול, מקצועי, מכובד יראה לכולם את המקצוענות של ישראל, יראה שאנחנו רציניים בכל הנוגע לאירוויזיון. מדינות עניות מאיתנו שזכו אירחו את התחרות והשקיעו את כל מה שיכלו כדי שיוכלו להתגאות בכך, לעשות לעצמם כבוד מול מדינות אירופה, אנחנו גם צריכים להשקיע - ובעיקר בדברים החשובים והטכניים!
 

Brady

New member
מבאס שזה לא יכול להיות בת"א :(

הבנתי שאין אולם שעומד בדרישה.
לא מת על ירושלים. כן כן, זו העיר הכי חשובה והיסטורית בישראל, סבבה, אבל מותר לי לא לעוף עליה. ומדובר פה באירוע כיף ובידור, לא באירוע היסטורי - לכל דבר את הייעוד שלו. לטעמי זו תהיה ירידה ברמה אחרי ליסבון המהממת והצבעונית.
אולי איכשהו יהיה שיפור בתח"צ ככה שזה לא ישנה הרבה.
&nbsp
 
אתה לא צריך התנצלויות

ירושלים באמת לא מתאימה לאירוח, אמרתי את זה ואני אמשיך - זה שהיא בירתנו לא הופך אותה למתאימה יותר. וגם כל מי שחושב שאירוח אירוויזיון שם יגרום לכולם להכיר בזה שהיא הבירה - טועה. חבל על ההשקעה והזמן. מי שנגדינו ומי שלא מכיר בכך, אירוויזיון לא ישנה לו כלום, לכן באמת עדיף לתת את כל ההשקעה באזור תל אביב - להרים אירוויזיון שבאמת יעמוד בסטנדרטים של המארחות הקודמות ואף יעקוף אותם.
 

bigop1

New member
אבל איפה בתל אביב? אין שום אולם שמתאים

היכל מנורה יכול להכיל רק 6 אלף בהופעות כנ"ל ביתן 2 בגני התערוכה

האופציה היחידה שנשארה חוץ מתל אביב וירושלים זה סמי עופר בחיפה הרבה יוכלו לבוא לשם אצטדיון גדול עם 30 אלף מקומות עומר אדם יופיע שם שבוע הבא
 
אין בחיפה שום דבר מתאים חוץ מהאולם וגם הוא לא

חיפה לא מתאימה, אין שם מה לעשות לתיירים ולכל המעריצים, גם לא מבחינה פיזית. הייתי בסמי עופר, אצטדיון ענקי, נוח, אבל יהיה קשה לו לשמש כאולם לאירוויזיון - מבחינת כניסה לאצטדיון, היא די צרה וזה שער מסתובב מפלדה, לא יודע אם יהיה שם מקום מבחינת דוכנים וכל המכירות, ובנוסף חדרים למשלחות, חדרי צפייה, אזור מאחורי הקלעים ועוד.. למרות שכן הוא באמת נוח, אבל לא יעשו בחיפה. תל אביב היא אופציה מעולה שהחיסרון שלה הוא אולם - היכל מנורה לא טוב, הוא יחסית קטן וצר, לא יהיה מקום שם גם לבמה, גם לקהל שעל הרצפה, גם לגרין רום ועוד וביתן 2 גם קטן עוד יותר.. עם כמה שזה לא נראה הגיוני עכשיו לבנות אולם בתל אביב יהיה הכי טוב - וגם ישמש לשנים הבאות, חבל שלא יתנו לזה תקציב ועזרה ...
 

bigop1

New member
לבנות אולם תוך שנה בתל אביב נשמע לא מציאותי

לא יקרה בחיים, איצטדיון בלומפילד רק לשפץ לוקח להם 3 שנים וגם זה בעיכובים אז על אולם חדש אין מה לדבר.

וזה אפשרי לארח אירוויזיון באצטדיון כדורגל זה כבר קרה פעמיים בעשור האחרון, אצטדיון סמי עופר הוא ענקי תאמין לי יהיה שם מקום לגרין רום חדרי משלחות חדרי תקשורת וכו'
מבחינת התיירות כן אין הרבה מה לעשות שם אבל לפחות הדרכי גישה נוחות רכבת שעה מתל אביב ואני מאמין שהרכבות יתוגברו משמעותית אם נארח שם, לכן רוב התיירים יוכלו ללון בתל אביב(הייתי במשחקים גדולים בחיפה עם 30 אלף צופים התחבורה הציבורית עם השאטלים והרכבות די נוחה)
 

TA2020

New member
לא ברור מי קבע שהגרין רום חייב להיות בקהל?

זה שעשו את זה כך בשנים האחרונות לא אומר בהכרח שזה צריך להמשיך. אולי הגיע הזמן לשנות ולחדש?

לא ברורה לי עד הסוף הבעייתיות של היכל מנורה... הוא יחסית גדול.
לא צריכה להיות במה ענקית שלוקחת חצי פרקט ורבע מהכסאות - אפשר ליצור גם במה קטנה יחסית אבל שתכיל קומות ואז תיווצר אשליית עומק.. אפשר לעשות הרבה דברים. וזה עוד לפני שבכלל דיברתי על כך שאולי הגיע הזמן שתהיה במה באמצע?! אולי לא צריך קיר מסכים אלא לעשות במת מסכים ולתלות מסכים מעליה שינועו (יעלו וירדו) בהתאם לדרישות.. ואז בעצם יווצר מצב של קיר מסכים שיכול להופיע ולהיעלם בהתאם לצורך. אני חושב שיכול להיות יפה מצב שבו מדינה מבצעת שיר שתמיד רואים את הקהל ברקע..
 
לגבי הגרין רום כתבתי פה שבוע שעבר

שאפשר לתכנן אותו כחלק מהבמה רק לגובה. אין לי כח לחפש את זה... העלתי גם שרבוט שלי לאיך אני מדמיין את זה...
 

Rori90

New member
זוכרת את השרבוט, אהבתי את הרעיון

אני מקווה שמבחינה אדריכלית/הנדסית/בטיחותית הוא אפשרי (אני לא מבינה בעניין, פשוט אהבתי את הרעיון שנראה אסתטי ומעניין מאוד
)

כל הקטע הזה של גרין רום שתופס מקום בקהל הוא די חדש. במשך שנים הגרין רום היה בכלל רחוק מאוד מהבמה ועל כך יש לנו הרבה צילומים של זוכים עושים את הדרך הארוכה מהגרין רום לבמה. לא יודעת מה יעשו, לדעתי דווקא בקטע הזה כדאי שהמארגנים הישראלים יחשבו על מוטיב שיאפשר כניסה דרמטית של הזוכה ממתחם הגרין רום לבמה כי זה פשוט מוסיף המון לרגע הזכייה (כמובן גם עם מנגינת רקע מרגשת)
 

TA2020

New member
בגלל בעיית מספר האנשים בקהל אז אולי אפשר ליצור במה מרכזית

שתהיה באמצע הפרקט. מצד אחד שלה יהיה גרין רום ומהצד השני יהיה שולחנו של יאן אולה.

הקהל יקיף את הבמה ב-360 מעלות. אני חושב שאם תכנון ועיצוב נכון זה יכול להיות חדשני, פורץ דרך ומעולה!
 

bigop1

New member
אני אקח הימור פרוע בסופו של דבר האירוויזיון יהיה בחיפה

ירושלים יהיה בעייתי מאוד בגלל החרדים קשה לראות אותם מתפשרים על שבת ובנוסף הדרכי גישה לירושלים על הפנים, רכבת מהירה שהבטיחו לנו לא נראית באופק.
בתל אביב אין אולם מספיק גדול לארח את האירוויזיון.
מה שמותיר אותנו רק עם חיפה אצטדיון סמי עופר 30 אלף מקומות האיצטדיון מקורה חלקית מה שנשאר שם רק לסגור את הגג לא משהו שיהיה בעייתי.
 
למעלה