השוואת הלופר של נטע לנורבגים:

השוואת הלופר של נטע לנורבגים:

תמיד עלתה השאלה אם הלופר חוקי בכלל. והתשובה שישר כולם אמרו זה שהנורבגים עשו את זה כבר, אז כן. לפי דעתי ההשוואה בכלל לא במקום.

לפני שנטע הייתה קיימת (ז"א שנה שעברה), אף אחד לא שם לב בכלל שהנורבגים השתמשו בלופר. הלופר היה ככ קטן ולא מורגש. עם נטע יש לופר וסביבו יש שיר. בנוסף, השימוש בלופר אצל הנורבגים לא נעשה ע"י שינוי הקול. אצל נטע היא יכולה לזייף, לעוות את הקול והכל יהיה מגניב. ייצא אחלה שיר, לכאורה, כיכול.

השימוש שנטע עושה עם הלופר הוא כמו אוטוטיונג. בדרכ זמרות לא משהו (זמרות פח, איטס בריטני ביץ') משתמשות באוטוטינג. מה הייתם אומרים אם לזמרת האזרבקסטנית ששרה miracle, ולא היו לה זמרי לווי, ובגהוהים היו עושים לה בלייב אוטוטינג? או להראל סקעת כשידע שעלול לזייף (או לאבד את הקול, מה שזה לא יהיה שאמר שלא זייף)? אני הייתי מרגיש מרומה.גם עכשיו אני מרגיש ככה.

בוא נודע באמת נטע היא לא הזמרת בעלת הקול הכי מדהים (בלשון המעטה), השימוש בלופר בא להסוות את חוסר יכולת השירה הזו. הדבר שמעצבן אותי זה שהכיוון של שימוש בלופר באירוויזיון הופך את התחרות לשירה עוד יותר מכנית, ללא נשמה, ללא רגש ומשמעות למילים של השיר.(מי אמר שיש בכלל משמעות למילים של שיר באירוויזיון?! חחח זיבן זיבן הללולו, זיבן זיבן איככטריין).
דבר שהפוך לגמרי מהמגמה והזכייה של שנה קודמת עם סלבדור. אולי השנה זה מה שמחפשים, ההפך המושלם משיר עם כוונות טובות ומשמעות.

בכל מקרה הלוואי שנזכה! :)
 
למעלה