השיר שהיה יכול להיות ״ישראל 2018״ ואולי לנצח בליסבון

צוות Kuss

New member
השיר שהיה יכול להיות ״ישראל 2018״ ואולי לנצח בליסבון

אני פשוט עצבני - הנה דוגמא לשיר מושלם לאירוויז. להבדיל מ-I Feel Alive, שהוא השיר הגרוע ביותר שישראל אי פעם שלחה לתחרות, כאן יש לנו שיר מאותו ז׳אנר הטראש שהיה יכול להיות מועמד מוביל לזכייה.

קודם כל השיר מתאים בול לאירוויז בליסבון שכן כותרת השיר וחלק משמעותי ממנו בשפה הפורטוגזית.

מעבר לכך השיר הזה מוכיח שלא הז׳אנר קובע את איכות השיר אלא השיר עצמו בלבד. שיר רוק שנחשב לז׳אנר נעלה יכול להיות פח ואילו פופ-טראשי, שזו המומחיות של סטטוס ובלי-על, ושנחשב לז׳אנר נחות, יכול להיות מדהים.

למה לא שמרתם את השיר הזה לאירוויז?


 

TA2020

New member
מקווה שמתישהו בשנים הקרובות הם ייצגו אותנו!

אני בהחלט חושב שיש להם סיכוי גדול להצלחה!
 
סטטיק ובן אל מקלפים לאט את השכבות שלהם

עדיין יחסית תמימים ויש להם רוח נעימה וכיפית. אני דווקא צופה שתוך 5 שנים הם יעברו את התהליך שעברו שרית חדד, אביב גפן ועברי לידר. שלושתם היו באמת כאלה שהתחילו מכלום.
אביב גפן חתרני ונגד העולם, לא רק שנהפך לאחד הכי מיינסטרים, אלא גם עבר לגור בוילה בצהלה. מאכזב, פוגע ובעיקר שובר את הערכים למאות אלפים שגדלו עליו...
שרית חדד שתופפה על סירים בילדותה בחדרה, ובכלל נועדה להיות קופאית בשופרסל, פרצה והגיעה למשהו. בית בצהלה, כשכל ההווי שלך הוא ש'כונה והקהל שלך הוא בעיקר עני ועממי, זה אגרוף בתוך הבטן.
עברי לידר, כאילו מכונס בעצמו, מאוד אישי, מיוחד ויוצא דופן, אבל דירה בכמה מיליונים שזה הדבר הכי מתרברב?
ההתנהגות של כל אחד מהם היא הפרצו, של המדינה. עכשיו יבואו חכמים ויגידו שהכסף הורווח ביושר ולא נגנב. שלא יספרו לי מעשיות. אם אמן מייצג משהו, המעט שהוא יכול לעשות זה לא לבגוד בקהל שלו.

סטטיק ובן אל - במקום בו אין איש, הייו אנשים!!!
 

elad5510

New member
כל שיר יצטרך קימבון בסדר השירים

כתבתי את זה אחרי התחרות - נראה שקשת הבינו פחות או יותר את הפרינציפ בחצאי הגמר, אבל ביממה שלפני הגמר לא נעשית עבודה מספיק טובה בהינדוס וקימבון של עמדה בסדר ההופעות.
 

צוות Kuss

New member
ברור, ישראל כשלה כשלון מוחץ בגלל סדר השירים

לא בגלל ״כישורי״ השירה של הזמר, חלילה. לא בגלל הופעה עלובה. ובטח שלא בגלל השיר הגרוע. אלא בגלל סדר השירים
. גם אם ישראל הייתה המתמודדת היחידה באירוויז השנה היא לא הייתה מנצחת. זימרי איב הביא את הביצוע הגרוע ביותר והמביך ביותר בתולדותינו בתחרות, זייף כאילו אין מחר והוכיח ששירה זה לא הצד החזק שלו לשון המעטה, ושירו I Feel Alive הוא השיר הגרוע ביותר שאי פעם שלחנו. ההופעה עצמה שכאילו מדגישה את היותו סמל מין עלק (אחרי שבכל ראיון הוא התבכיין שמחמיאים לו איך שהוא נראה והדגיש שהוא זמר ולא סמל מין) הביאה את המכלול של השיר הישראלי השנה לשפל של כל הזמנים. נושך שפתיים וחושף שרירים, נו באמת. אי אפשר לרדת נמוך יותר. אני עדיין בשוק שזה לא הגיע למקום האחרון עם 0 נקודות.

אפילו פינג פונג, שאחראים לאחת הפאדיחות הגדולות בתולדות המדינה, השיגו יותר נקודות (בטלווטינג) מזימרי איב. וזה אומר הכל.
 

TA2020

New member
כמה אתה עף! לא ייאמן!

שלחנו דברים הרבה יותר מביכים מאימרי זיו (איזבו, אדי באטלר לדוגמא).
בנוגע להופעה, לפני מספר שנים לא היינו חולמים אפילו שישראל תעמיד הופעה כזו.. אני חושב שזו הייתה אחת ההופעות המושקעות ביותר של ישראל אי- פעם!
אני באמת חושב שהשיבוץ פגע בישראל קשות! אנחנו עדיין לא מוקפים חברים ושכנות כמו שוודיה, ארמניה, אזרבייג'אן ושות' כדי לקבל נקודות על בטוח אז מן הסתם אם היינו משובצים במיקום טוב יותר היינו זוכים ליותר נקודות.
 

Willo the Wisp

New member
עד איזבו

Time הוא בעיני אחד השירים הטובים (אם לא ה) שישראל שלחה לתחרות במאה ה-21.
מסכים שהשיר הישראלי השנה לא היה מביך או גרוע באופן יוצא דופן. זה היה בעיקר פול גז בניוטרל: וידאו ארט, רקדנים, להבות ומלא זיקוקים שנשפכו על שיר בינוני וסביר שבוצע בידי זמר בינוני וסביר.
רק בשנה שעברה בלגיה הבלתי מקומבנת הופיעה ראשונה וסיימה בטופ 10 ושנה לפני זה ישראל הופיעה שלישית וסיימה בטופ 10.
יכול להיות שהשנה מיקום מאוחר יותר היה עוזר לנו לקושש עוד כמה נקודות ואולי לא. אני לא חושב שזה היה עושה הבדל משמעותי. זו כנראה היתה ההופעה הישראלית המושקעת ביותר, אבל ממש לא אומר שהיא היתה סוחפת או בולטת באופן יוצא דופן.
 
לא יעזור בית דין, הוא שר טוב בחצי גמר וגרוע בגמר

לכן איבד 200 נקודות מהתוצאה של חצי הגמר לתוצאה של הגמר. הפער בין מקום 4 למקום 23 לא יכול להיות מוטל רק על סדר ההשמעה. אין לנו דרך לבדוק את זה, למעט להסכים שבגמר נחלשנו מהסיבה שציינתי.
 

Willo the Wisp

New member
לא חושב שזה רק בגלל הזיופים

נכון שבגמר היו יותר זיופים, אבל זה לא שבסמי הוא היה פווארוטי. אני חושב שבסמי היה שילוב של נסיבות שעזרו לו להגיע למקום 3, כמו זה שלא היו לו מתחרים בנישה שלו, וגם הצבעות הקהל והשופטים קצת ביטלו זו את זו והורידו בדירוג הסופי שירים שהצליחו יותר בטלווט (כמו רומניה) או הצליחו יותר אצל הג׳וריז (כמו דנמרק).
בגמר הקלפים נטרפים. יש יותר מצביעים, יש שירים שהגיעו מהסמי השני וגם המתמטיקה של השקלול בין המצביעים לטלווט יכולה להשתנות. כבר היו דברים מעולם, עולה לי לראש כרגע הדוגמה של איסלנד 2010. סביר שלסדר ההופעה יש חשיבות מסוימת אבל אני חושב שאם כבר אז יותר חשוב בין אילו שירים אתה מופיע מאשר מס׳ השיר.
 

עiמר

New member
שיר חמוד

הקשבתי לו מיד שהתפרסם ביוטיוב כיוון שמערכת ההפעלה שלי, חלונות 10 טורחת לשלוח לי הודעות מעצבנות שאני לא יודע איך לבטל מהאתר של יוטיוב ישירות לשולחן העבודה על כל פלוץ חדש.

הקצב משגע, שירה זה לא בדיוק.... אבל סה"כ זה חמוד לגמרי ואני מסכים שאם הם היו שומרים את זה לאירו זה היה זוכה להצלחה יחסית שלא לומר היינו מוכתרים למחליפה הרשמית של טורקיה (
). הוידאו מושקע יחסית לשירים ישראלים, רון חולדאי שנדחף שם מיותר אבל אני מניח שזה מחיר פעוט לשלם על מנת להשתמש בכיכר ביאליק המקסימה כלוקיישן. מעבר לזאת הוידאו ממש תואם לקליפים הרשמיים של ישראל באירו, שלא לומר לקליפים הרשמיים לשבוע הגאווה... המעבירים את המסר שתל אביב היא עיר ללא הפסקה עם מסיבות סובלנות ופתיחות.

זה מזכיר לי להיט בלקני היסטרי "רם-טגדם" שיצא לפני כמה שנים

 
למעלה