יש תקלה ב-SPOTIFY שתוקעת את סלבדור במקום ה-1

צוות Kuss

New member
יש תקלה ב-SPOTIFY שתוקעת את סלבדור במקום ה-1

מיום שבת ה-14.5, היום בו זכתה פורטוגל באירוויזיון (ככל הנראה בשל זיוף קולות ושיחוד שופטים) ישנה תקלה במצעד 50 הגדולים בעולם בספוטיפיי שגורמת לשיר של סלבדור להתקע במקום הראשון. מיום הזכייה ועד היום השיר לא יורד מהמקום הראשון וברשת מתחוללת סערה, הכיצד שירות המוזיקה המוביל והמצליח בעולם לא מצליח לתקן את התקלה.

כרגע אין צפי למועד תיקון התקלה, ו-AMAR PELOS DOIS ימשיך להופיע במקום הראשון במצעד הזה, עד לתיקון התקלה כאמור.

בנוסף, מופיעים גם דיווחים על 3 מיליון סטרימס בספוטיפיי לשיר של סלבדור. ככל הנראה המדובר בפריצה של האקרים רוסיים, ונמתין בסבלנות עד לחשיפת הנתונים האמיתיים. מה שכן, ובהערת שוליים, לא מפתיע שמי ששיחד שופטים וזייף קולות, ידאג גם ל"תקלות" שכאלה.
 

סטילהוק

New member
יש היום הרבה אנשים בעולם עם טעם מוזיקלי גרוע

מה לעשות שהדורות החדשים Y+Z שלא הכירו את הקלאסיקות הגדולות והאלמותיות שאנחנו הדור הישן יותר הכרנו וגדלנו עליהן, רואים בכל שיר מיושן וענתיקה שיוצא בימינו קלאסיקה גדולה ואף מתייחסים אליו ככזה. בעידן שאליו משתייך הסגנון של השיר של סלבדור השיר הזה לא היה מגיע אפילו לטופ 10, בטח שלא זוכה בתחרות, וספק רב אם מישהו בכלל היה מתייחס אליו או זוכר אותו שנייה אחרי התחרות. כי הוא פשוט היה מחוויר לעומת כל הקלאסיקות הגדולות שיצאו אז. אך בימינו אנו, נראה שכל קוץ במדבר נחשב לפרח וכל ממזר ומגלומן למלך.
 

סטילהוק

New member
אגב, זה לא המצעד הרשמי של ספוטיפיי, זה הטופ 50 הויראלי

במצעד ספוטיפיי הרשמי של הטופ 200 השיר הזה בכלל לא מופיע.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גרוע = לא כמו שלך?
כמה סובלני ופלורליסטי מצדך...

לחלק ציונים לטעמם של אחרים...


חבל רק שהתאוריה שלך לא עומדת במבחן המציאות. אני (למשל) לא דור Y וגם לא Z, אהבתי את השיר. גם אנשים לא צעירים כמו קובי מנורה (בן 40+) ואזרחים ותיקים מתחום המוזיקה שעלו לשידור (יזהר כהן, אילנית, קובי אושרת) אהבו את השיר. אבל נו, מה הם מבינים?

מה באמת מבינים אלפי ומיליוני אנשים שאינם אתה? הרי אתה רק אתה יודע מהי מוזיקה טובה.
למרבה הצער עד עכשיו העולם לא הבין זאת, ולא נפל אפיים ארצה אל מול טעמך המוזיקלי המשובח והנעלה יותר משל כולנו; אולי נערוך איזה קמפיין לטובתך, כדי שבשנה הבאה לא תקוים הצבעה באירוויזיון, אתה תהיה השופט היחיד וכך תהיה מרוצה ב-100% מהתוצאות ולא תיאלץ לבוא בתלונות או למלא את הפורום בשלל קונספירציות.
 

סטילהוק

New member
הבנתי, רק לכם מותר לקבוע שלכל מי שלא חושב כמוכם יש טעם גרוע

שלא לדבר בכלל על החולה המדומה שלכם השחצן והמגלומן שהספיק לקבוע שהוא סטייק וכל השאר המבורגרים, ושרק המוזיקה שלו,שבשביל לבצע אותה מספיק ילד בכיתה ב, כי אין בכלל צורך בווקאל, והוא בכלל לוחש את רוב השיר, שווה, ושל כל השאר זה פשוט זבל. מעניין שהוא לא שחרר בינתיים עוד כמה משפטים מגלומניים שחצניים מבית מדרשו, כמו למשל שהוא כריש וכולם דגיגונים, או שהוא אל וכולם בני תמותה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הבנת. אין "אתם"; אני אחת, ואני מכבדת את טעמם של אחרים

מעולם לא כתבתי כאן שלמי שלא חושב כמוני יש "טעם גרוע" (אתה מוזמן לבדוק). למעשה רוב השנים זוכים שירים שאינם לטעמי (למשל בשנה שעברה) ואני מקבלת זאת בשלוות נפש וממשיכה הלאה בחיי. לא מתמרמרת, לא מתבצ'בצ'ת, לא תוקפת אף אחד, לא ממציאה שלל תאוריות קונספירציה... מכבדת את העובדה שלאחרים יש טעם שונה משלי ויותר מהם הצביעו לשירים שפחות אהבתי, גם אם אני לא מתחברת אליהם ונשגב ממני מה מצאו בהם. קורה. זו דרכו של עולם. זו דרכם של אנשים בוגרים. לפעמים זוכה השיר האהוב עליי ביותר, לפעמים זוכה השיר האהוב ביותר על אנשים אחרים (ולפעמים זה אפילו שיר שממש ממש לא אהבתי).

לגבי האישיות של הזוכה או מצבו הבריאותי, כבר כתבתי יותר מפעם אחת שזה לא מעניין אותי. לא עקבתי לפני או אחרי, למעשה אפילו את הנאום ה"שחצני" שלו לא שמעתי בזמן אמת (כי ב-88FM קשקשו על משהו אחר) ולא טרחתי להשלים. זו תחרות שירים, לא תחרות זמרים, לא תחרות אישיות ולא תחרות נחמדות. הוא שר שיר טוב, הוא הגיש אותו היטב (בעיניי) ודי לי בכך.
 

סטילהוק

New member
לא התכוונתי אלייך ספציפית, התכוונתי לכל אלה בעלי הטעם השונה

ממרבית חברי הפורום, שדווקא בדיוק סנובל מרשים לעצמם לטעון בהתנשאות הכל כך אופיינית להם ולשחצנים מסוגם שטעמם המוזיקלי הוא הטוב מכולם, ולשכל השאר שלא חושבים כמוהם וטעמם המוזיקלי אינו כמו שלהם, יש טעם מוזיקלי גרוע. אותם גולשים מתנשאים ושחצנים קוטלים את אופוריה, קוטלים את השקט שנשאר ושירי מימון, וקוטלים כל שיר טוב שזכה בשנים האחרונות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל ענית לי, התייחסת לתגובה שאני כתבתי...

כל אחד חושב שהטעם שלו הכי טוב בעולם כי זה הטעם שלו... והוא הכי טוב בעולם עבורו. שחצנות אינה רלוונטית; אם אתה מכיר בכך שלאחרים יש טעם אחר משלך, על מה ולמה הפליאה שנבחר שיר לטעמם ולא לטעמך? לשם מה כל תאוריות הקונספירציה המופרכות? מה זה נותן?

אגב, לא ראיתי כאן קטילות על "השקט שנשאר" (שיר מצוין בעיניי) או על "אופוריה" (ממש לא לטעמי). שניהם שירים שונים מאוד וכל אחד הצליח בדרכו, ואם יש מי שקוטל אותם, זו עדיין זכותו. יש די והותר אנשים שאהבו והם הצביעו לשירים האלה ובשל כך הם הגיעו למקומות גבוהים. לא צריך שום תאוריה מיוחדת כדי להבין מציאות פשוטה.
 

סטילהוק

New member
שום תאוריות קונספירציה, אלו עובדות,ובטח לא מופרכות

עובדות מעצם היותן עובדות לא יכולות להיות מופרכות.
ואפשר להתווכח עם עובדות מפה ועד הודעה חדשה, והן עדיין יישארו עובדות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למי אתה מגיב? מי דיבר על "עובדות מופרכות"? (לא אני...)

אני מסכימה שאי אפשר להתווכח על עובדות, אבל לא כתבת עובדות...

אם ניקח לדוגמה את תגובת הפתיחה שלך בשרשור (זו שלה הגבתי), אין בה ולו עובדה אחת:

"יש היום הרבה אנשים בעולם עם טעם מוזיקלי גרוע"
שיפוט אישי. מילה כמו "גרוע" מלכתחילה לא יכולה להיות עובדה כי זו מילה סובייקטיבית ולא אובייקטיבית. מה שאתה מכנה "גרוע" הוא דעתך וטעמך; אחרים יכולים להגדיר אחרת.

"מה לעשות שהדורות החדשים Y+Z שלא הכירו את הקלאסיקות הגדולות והאלמותיות שאנחנו הדור הישן יותר הכרנו וגדלנו עליהן, רואים בכל שיר מיושן וענתיקה שיוצא בימינו קלאסיקה גדולה ואף מתייחסים אליו ככזה."
וזה מבוסס על? מחקר אנתרופולוגי שערכת? לא, זה מבוסס על תחושתך האישית. אני מכירה לא מעט צעירים שדווקא כן מכירים קלאסיקות ישנות (בין אם דרך הורים או אחים בוגרים ובין אם מתוך עניין אישי שלהם). כלומר ההכללה שלך שיפוטית, חוטאת למציאות, לא מבוססת ולא מדויקת.

"בעידן שאליו משתייך הסגנון של השיר של סלבדור השיר הזה לא היה מגיע אפילו לטופ 10, בטח שלא זוכה בתחרות, וספק רב אם מישהו בכלל היה מתייחס אליו או זוכר אותו שנייה אחרי התחרות. כי הוא פשוט היה מחוויר לעומת כל הקלאסיקות הגדולות שיצאו אז. אך בימינו אנו, נראה שכל קוץ במדבר נחשב לפרח וכל ממזר ומגלומן למלך."
שוב, ספקולציה ("מה היה אילו") ודעתך האישית בלבד. לא עובדה.

אז לאילו "עובדות" אתה מתייחס בדיוק?
 

nit li

New member
נכון שהשיר הזה לא מגיע לרמת הקלאסיקות

ושאם הוא היה מתחרה בהן הוא היה לוקח מקום אחרון.
זה לא נכון שדור הX והY לא מכירים שירים ישנים. להפך, הם מכירים מהאירוויזיון בעיקר את השירים הישנים (כל הקלאסיקות שזכו). דווקא את השירים החדשים הם לא מכירים, כי הם לא צופים בתחרות כיום. הם גדלו על השירים של פעם (יש סיכוי שהם אפילו לא יודעים שהם מהתחרות). מי שצופה כיום בתחרות, לפחות החבר'ה הסטרייטים שבגילי ובגילאים של האחים שלי (בני 27-37), זה אנשים שדווקא יש להם כבוד לתחרות בזכות הלהיטים של פעם והם ממש לא אוהבים את המוזיקה של היום. הם לא משווים את השיר של סלבדור למה שיש היום אלא למה שהיה פעם. בגלל זה הופתעתי מזה שהם אהבו אותו, הם באמת משווים בין זה לבין הקלאסיקות שגדלנו עליהן? אבל הם בכל זאת אהבו.
אני חושבת שהחובבים החדשים והצעירים, בני ה16, הם אמנם לא מכירים את הלהיטים של פעם אבל אני בטוחה שברגע שהם יכנסו יותר לתחרות, זה רק עניין של זמן עד שהם יכנסו לעומק ויכירו את השירים של פעם. לא נראה לי שהם אלו שהתחברו והצביעו לסלבדור. הם כנראה יותר בכיוון של אלו שהצביעו לבולגריה ולמולדובה.
 
אבל ממה ששמתי לב, דווקא צעירים אהבו את השיר

(בערבון מוגבל - מה שאני כותב זו הכללה, וברור שבעיקר יש אפור בין השחור ולבן, אבל זה מה ששמתי לב אליו בשבועיים שלי בקייב)
דווקא המבוגרים יותר, אלו שעברו את גיל הארבעים לא אהבו את פורטוגל, וחלקם שנאו באופן קיצוני. ממש קיצוני ! ודווקא בני ה-20 (ותחילת 30) עפו על פורטוגל. (שוב, אני קוטבי בהפרדה שלי, המציאות הרבה יורת מטושטשת).
מאחר ואני לא חוקר סוציולוגי, אין לי הסבר ברור לזה. תיאוריה אישית שלי היא שהצעירים הרבה יותר פתוחים לסגנונות אחרים ולפעמים מוכנים לקבל משהו שונה לגמרי אם מרגישים שזה עשוי טוב לז'אנר שלו, לאומת ילידי שנות ה-70 ו-60 שכבר זקנים מכדי להנחיל להם משהו חדש שלא גדלו עליו. תנו להם את ה"דיווה" והאלקזאר שלהם
.
 

צוות Kuss

New member
יש בקרב החובבות כעס שמזכיר את זה שאחרי נצחון לורדי

איך זה יכול להיות ששיר שאיננו שלאגר זוכה באירוויזיון?!

שלאגר נחשב לסגנון המוזיקלי הנחות ביותר שיש, ובכל זאת הוא מאוד פופולארי בקרב חובבות האירוויז (גייז ונשים בגיל העמידה). יש כאן תחושה של מחטף, "גנבו לנו את האירוויז", שכן רוב המצביעים בבית + השופטים הם לא חובבי אירוויז כבדים, אלא כאלה שמתיישבים, צופים ומצביעים לשיר שהכי מצא חן בעיניהם. מבחינת חובבות האירוויז מדובר בהכרזת מלחמה.

התקווה שלי היא שלאט לאט יעלמו השלאגרים ושירי הפופ והמיינסטרים מהתחרות, או לפחות יצומצמו משמעותית, ובאירוויז נתחיל לשמוע מוזיקה טובה ואמיתית, ממש כמו השיר של סלבדור. לא רק שיר אחד כזה בכל תחרות אלא הרבה. לורדי הנחילו שינוי משמעותי בתחרות, ויש לי תחושה שגם נצחונו של סלבדור פותח דף חדש בהיסטוריית האירוויז. והחובבות? תמיד ישאר להן המלודיפסטיבולן.
 
אני לא מסכים איתך שזה מה שקרה עם לורדי

כשלורדי ניצחו, מה שאנשים זכרו זה שניצחו מפלצות. זה לא נתפש כשיר רוקיסטי, זה נתפש כגיבוב של טעם רע ושוב הנציח את הדימוי הסטריוטיפי של התחרות: גימיקים, מאמץ, הגזמה, דרמטיות וזיקוקים כדי למשוך תשומת לב.
מעבר לזה, כבר בשנה שאחרי זה, השיר הסרבי שזכה נראה אולי בעינינו, האוחצ'ות כאנטי-אירוויזיוני באותו זמן כי הוא לא בוצע באנגלית. אבל בפועל, השיר הסרבי הוא האמ-אמא של השמאלץ האירוויזיוני, ונשמע לחלוטין כמו צרפת 1977, "הציפור והילד". אישה שרה בלדה מתפתחת ודרמטית עם סוף מוחץ.

דף חדש בהיסטוריה של האירוויזיון זה לא היה וגם לא שינוי משמעותי בתחרות, ההפך הוא הנכון. כדאי שנשאל את עצמנו איך האירוויזיון מתקיים שנים רבות לנוכח הסטריוטיפ, ויש עלייה בצופים מגיל 15-24 אפילו (לפי esctoday). האם בזכות מה שהוא או למרות הדימוי המאוס?
 

צוות Kuss

New member
השינוי שלורדי הביאו: שירי רוק באירוויז

לפני לורדי לא היו שירי רוק בכלל, והחל מ-2006 אין שנה שאין בה לפחות שיר רוק (אמיתי, לא שלאגר-רוק) אחד. לפני זה היו רק שלאגרים. אחרי לורדי ולראשונה בתולדות התחרות השתתפו באירוויזיון שירי רוק על שלל סגנונותיו: אלטרנטיבי, מטאל, רוק כבד, פופ-רוק, פאנק ועוד ועוד. כלומר בזכות לורדי האירוויז נפתח לסגנונות חדשים וכתוצאה מכך גם לקהלים חדשים. סלבדור יעשה את אותו הדבר בע"ה.
 

Brady

New member
אולי בבועת האירו...

אני חושב שהזכייה של לורדי זו הפעם הראשונה ששמעתי על האירו מאז 98 (ברור למה). לא זוכר אפילו איך ולמה, נראה לי מחבר בבי"ס.
שנה אחרי כבר יצא לי להוריד כמה שירים ולצפות ב(חלק) מהתחרות לראשונה.
אז בשביל חלק מהאנשים זה שיר וניצחון שחשף אותם לתחרות. ולא בקטע ביזאר-אירו-כזה-רע-שזה-אדיר אלא בקטע של שיר מעולה שלקח בתחרות ששכחו את שמה.
&nbsp
ובקשר לסלבדור...אני בספק לגבי שינוי רציני. זו עדיין תחרות שלרוב לא מזמינה אמנים ומוזיקאים טובים, להוציא כמה יוצאי דופן, שבהרבה מקרים לא מצליחים לנצח ולהגיע לאירו בכלל. אולי פה ושם אמנים יותר טובים ישקלו להשתתף בעקבותיו, אבל מניח שזה עדיין יהיה מיעוט.
 

nit li

New member
ב2005 דברו על התחרות בארץ

בזכות שירי. גם החברים שלי (הנון חובבים) זוכרים את השיר שזכה וזה תמיד מפתיע אותי. מה שכן, לורדי נחרט להם יותר טוב בזכרון בגלל הגימיק של המפלצות. הם לא זוכרים את השיר (בניגוד ל2005, שהם אפילו מסוגלים לשיר את הפזמון), הם אפילו לא זוכרים אם השיר היה טוב, הם רק זוכרים שזכו המפלצות מפינלנד. החברים הסטרייטים שיש לי (ואין לי הרבה כאלו) מכירים את השיר של לורדי מבלי לדעת שהוא היה באירוויזיון בכלל.
 
לפי נתוני מדרגי רייטינג, יש עלייה בצופים מתחת לגיל 20

מה מביא בני 15 לשבת ביום שבת בערב ולצפות בזה - זה נושא לדוקטורט
אבל באמת. מעריך שתחילת "התקופה המודרנית" של התחרות היא ב-1997, עם בויזון, עיצוב הבמה החדשני והטלווטינג. משנת 2000, האולמות הענקיים ושיתוף הקהל והמעריצים במשדר עצמו הפכו אותו להופעה חיה.
ואולי גם יש את עניין הלאומיות שקיים במידה מסויימת בתחרות, למרות הדיבורים על אירופה מאוחדת. זו תחרות בין מדינות, הגאווה הלאומית תמיד קיימת.

אני לא חושב שצופה בן 20 יודע ש"Verona" של אסטוניה מהשנה הוא שיר אירוויזיון שלאגרי, כי הוא לא מכיר את ההיסטוריה האמיתית של התחרות. לכן, לא נראה לי שתהיה המנעות מסגנון שלם של מוזיקה שלאגרית. נראה לי שהקהל הזה יצביע לשירים שתופסים אותו, ולא בהכרח בגלל החיפוש אחר התאומות הביונסה או ריאהנה האירווזיונים.
 
למעלה