קצת טריוויית זוכות אירוויזיון בעקבות הניצחון של פורטוגל

קויו2

New member
קצת טריוויית זוכות אירוויזיון בעקבות הניצחון של פורטוגל

עם זכייתה של פורטוגל נותרו רק 3 מדינות שמשתתפות באירוויזיון 25 שנה ומעלה ועדיין לא זכו: איסלנד, קפריסין ומלטה.
25 שנה זה לא סתם מספר אלא מציין את השנה האחרונה (1992) בעידן "אירופה הישנה" באירוויזיון, שבו לא הותרה השתתפות מדינות הגוש המזרחי (למעט יוגוסלביה המאוחדת). ב-1993 החל העידן החדש שבו התאפשרה השתתפות מדינות בריה"מ לשעבר, הגוש הקומוניסטי, ומדינות יוגוסלביה לשעבר.
בסה"כ נותרו כיום 22 מדינות משתתפות (בקביעות או שלא בקביעות) שלא זכו עדיין באירוויזיון: איסלנד, קפריסין, מלטה, אנדורה, סן מרינו, ליטא, בלרוס, מולדובה, גאורגיה, ארמניה, פולין, רומניה, בולגריה, הונגריה, צ'כיה, סלובקיה, סלובניה, מקדוניה, מונטנגרו, בוסניה ואוסטרליה. אליהן אפשר להוסיף עם כוכבית את קרואטיה, שכן זכתה בעבר (ב-1989 כנציגתה של יוגוסלביה) אך לא כמדינה עצמאית.
 

eurobasket

New member
שכחת להוסיף את אלבניה


 

צוות Kuss

New member
הכי וותיקה שלא זכתה היא פלנדרס שמשתתפת מ-1957

מיקום השיא שלה הוא המקום ה-6 באירוויז 2010 עם טום דייס. קראתי שבעקבות הנצחון של סלבדור אמנים מהשורה הראשונה הציעו עצמם לייצג את פלנדרס שנה הבאה במטרה ברורה לנסות להגיע להישג הטוב ביותר שלהם בכל הזמנים.
 
מה שנכון , נכון !

אני לא רואה טעם להתייחס לשתי הבלגיות כמדינה אחת, ורשמתי את זה הרבה פה בפורום. להבדיל, לפלנדריה היו רק 29 שירים, לאומת ה-49 של פורטוגל, כך שפורטוגל במצב הרבה יותר נואש !
 

nit li

New member
יואו, 25 שנים ל1992

זה חצי יובל! חצי יובל! לפני חצי יובל הקליטו לי את האירוויזיון שהעביר לי את הילדות!
אויש, הזדקנתי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לפחות פולין ואיסלנד הגיעו למקום השני...

 

קויו2

New member
לא מדויק, זאת קפריסין

מלטה אמנם החלה להתחרות ב-1971, אבל פרשה מהתחרות אחרי אירוויזיון 75' וחזרה רק בשנת 91'. קפריסין לעומתה החלה להתחרות רק ב-1981, אבל מאז השתתפה בכל השנים למעט 3 פעמים, כך שמספר ההשתתפויות שלה באירוויזיון מבלי לזכות גבוה מזה של מלטה.
 
למעלה