שרשור הסיכום שלי

צוות Kuss

New member
שרשור הסיכום שלי

מי שרוצה שישרשר את הסיכום שלו לאירוויז 17. זה מה שאני מיד הולך לעשות, רגע לפני שנת החורף.

 

צוות Kuss

New member
הסיכום שלי:

הפקה: מתנ"ס
שירים: פח
הופעות: צ'עמום
מנחים: איומים
גרפיקה: סופר מריו שנות השמונים
קהל: מגה אוחצ'תי

אבל הייתי מוכן לסבול את כל זה בשביל הרגע הקסום ביותר שאי פעם התרחש על פני כדור הארץ, החל מיום תקומתו לאחר המפץ הגדול. פעם בחיים, פעם בהיסטוריה, מתרחש מאורע נדיר יותר מסופר-נובה, דרמטי יותר מפגיעת אסטרואיד, גלקטי יותר מכוכב נופל, זורח יותר מאורות הצפון. אירוע על-חושי, רב-מימדי, גדול יותר מכל מקום וזמן, מהיר יותר מכל קרן אור, מרגש יותר מכל פעימת לב.

אי שם בחלל זורחים הכוכבים לכבודך סלבדור, שהבאת את האור אלינו, אל תושבי כדור הארץ הקטנים, פתחת צוהר ופיזרת קרני שמש בכל פינה על פני כוכב הלכת. אתה היבשות, אתה האוקיינוסים, אתה העצים, אתה הצמחים, אתה הפרחים, אתה בעלי החיים. איגדת לערב אחד קסום את ליבם של כל האנשים. הכל התאגדו להם, הפכו אחד, נשבו ונשאבו כמטה קסם, לחליל הלא הוא קולך הנדיר.

כל מלאך וכל שרף, כל יישות כוכבית, כל אל עליון, הכל הפכו יחדיו להילה הסובבת סביבך וסביב הנשמות שבהן הצלחת לגעת.

עוד לפני שסלבדור סיים לשיר את שירו בחצי הגמר הראשון בקדם הפורטוגזי ישר הכרזתי כאן בפורום: "זהו זה. DONE. יש לנו את זה. זוכה אירוויז
". לאחר מכן סלבדור סיים את ההופעה ואז נכנסתי שוב להודעה וערכתי אותה על מנת שאוכל לתאר את השיר. כלומר לא הייתי צריך להמתין שיסיים כדי לקבוע שמדובר בזוכה האירוויז.

זה השיר הטוב ביותר בתולדות האירוויזיון. אחד השירים הטובים ביותר ששמעתי בחיי. אין בתולדות האירוויז שיר טוב מזה. לא רק השנה, לא רק בתולדותיה של פורטוגל בתחרות, אלא בכלל. השיר, פרי יצירה מלאכית, נכתב בדם והושרש אל תוך נשמתו של כל כוכב בכל גלקסיה. יצירת מופת מלכותית, שאין כמוה, לא היה ולא יהיה.

שיר שכזה, של פעם בחיים, יצירת ג'אז מופתית עם עיבוד קלאסי (גם האינטרו זוכה בתואר האינטרו הטוב ביותר בתולדות התחרות) לא יכול שלא לנצח. נכון, זו תחרות קיטש, ושלאגר, ופופ זול, וזמרים עם שרירים וזיקוקים וגורילות, ובכל זאת. אי אפשר ששיר כזה לא ינצח בתחרות שירים. השיר הטוב ביותר בתולדות האירוויזיון חייב לנצח באירוויזיון. זה GIVEN.

לשנה הבאה בליסבון הבנויה


 
תרדמת החורף זה מחודש יוני! סבלנות לפני העזיבה

הגופה עוד לא התקררה וכבר ממשיכים הלאה?
נכון שכולנו צריכים לשקם את חיינו, ולחזור לחיים האמיתיים, אבל האירוויזיון הוא בריחה מהמציאות, אוננות מוזיקאלית, אספקיזם.
 
אלפי קאברים ואינטרפרטציות לאהבה לשניים

כמה כייף לראות עוד ועוד גירסאות שונות ומגוונות לשיר הכי יפה בעולם
אינסטרומנטליות, גיטרה, בוזוקי, פסנתר, כל אחד והדרך שלו להביע את אהבתו לשיר, בשלל שפות, צרפתית, רוסית, אנגלית, אלכסנדר ריבק עשה גירסא יפהפיה, והנה הוידאו הזה, אחד מאלפים, כזה מקסים, הפורטוגלים מתענגים ומאושרים, ואני איתם. ועם סלבדורי כמובן, שמאז שזכה עולים ליוטיוב עוד ועוד שירים שלו, שיתופי פעולה, ג'אם סשנים, הידעתם כי בזמן שבובות הפלסטיק חגגו במסיבות קצף של עוגי סלבדורי הופיע בבר קטן בקייב? ככה ספונטני יחד עם הנגנים שלו עשו ג'אם נחמד. חפשו ביוטיוב.

 

python 4

New member
שבוע אחרי, ואני עדיין בהלם מהנצחון הזה

קול משק כנפי ההיסטוריה עוד לא נדם מאז השבת שעברה, זה היה נצחון שעוד ידובר בו שנים. אני חייב לציין שלא התחברתי במיוחד לשיר הזה, אבל בתור אוהד ותיק של פורטוגל באירו' הייתי שמח ונרגש מהמעמד הזה בשבת שעברה.

שנה הבאה יהיה אירו' מאוד מיוחד - קצת כמו ב- 2007, זה יהיה אירו' של מדינה שחיכתה לארח יותר מחצי מאה. זה לא יהיה אירו' של זלזול בקהל ובצופים כמו שהיה השנה - לא שציפיתי להרבה מההפקה האוקראינית. זה יהיה אירו' ששווה לנסוע אליו.
 
מסכים לגבי זה שהאירוויזיון הזה זילזל בקהל ובצופים

ולא רק בגלל שהתחרות מול פטרה ומונס הייתה בלתי אפשרית. בכלל לא נעשה שימוש בעניין של DIVERSITY, לא למדנו כלום על קייב או על אוקראינה, ואת שאר התחלואים שכוללים את ההנחייה וההנחייה בצרפתית בפרט אין טעם להזכיר. אני חושב שהפגיעה פה היא לא רק בתחרות הספציפית הזאת של 2017, אלא פגיעה במוצר הזה שנקרא אירוויזיון, כי זה פשוט יוצר מצב שבו האירוויזיון מקובע בתודעה כאירוע קלוקל, צפוי ורדוד מבחינת התכנים. וכן, לא רק לשירים יש חלק בזה - גם לבדיחות ולטקסטים של המנחים.
חבל מאוד, ואני חושב שהEBU חייב להתערב בהפקות האלה ולא להשאיר הכל בידי המדינות עצמן רק כי זה "משהו שלהן".
 

L e j l a

New member
מעניין אם יהיו כוכבי עבר כמו שהיה בפינלנד

נציגי פורטוגל לאורך השנים שנראה במהלך האירוח
 
למעלה