פוסט פרידה מאירוויזיון 2017, כי נגמר

E u r o b o y

New member
פוסט פרידה מאירוויזיון 2017, כי נגמר


פורטוגל - המנצחת באירוויזיון


קצת לפני שבוע החזרות, כשהגיע תורו של השיר הפורטוגלי להתנגן באוטו שלי, בשעת לילה - הקסם קרה. פתאום הכל התאים, הכל התחבר והיה לי מובן: אני שומע את השיר המנצח - כזה שבאופן בלתי ייאמן יגיע מפורטוגל, המדינה הכי ותיקה שעדיין משתתפת ולא זכתה בתחרות. אז גם התחלתי לחבב את השיר ולהעריך את הפשטות והקטנות הזו שלו - כזו שכבשה את היבשת ותביא בעוד שנה את התחרות לאדמת פורטוגל, מי היה מאמין.

את סלבדור ואת הגישה שלו אני לא אוהב וגם לא את ההתנשאות שלו על התחרות בה זכה ושבגלל הזכייה שלו תתארח במדינה שלו, אבל אני מניח שזה נתון לפרשנות. בכל מקרה - ללא קשר לאיש, הזכייה זו מוצדקת ולו רק כי השיר היה פייבוריט ברור הן של השופטים והן של הקהל. עכשיו חייבים לשלוח בשנה הבאה רק שיר קצבי עם זיקוקים כמו שהוא אוהב, כדי שיבלוט בין כל הבלדות שיישלחו לבטח. אה ובאנגלית, ברור


ישראל: גולדן בוי בחצי הגמר, אדי באטלר בגמר


השיר שלנו היה בעיניי הטוב ביותר השנה ובמקום הראשון בדירוג שלי. פשוט השיר שהכי אהבתי לשמוע מהשנה הזו. כשהגיע רגע האמת והסתיימה ההופעה שלנו בחצי הגמר - לא הייתי בטוח שזה מספיק. אחרי חצי גמר כל כך טוב, חששתי נורא שלא נעלה. שמחתי מאוד לגלות שהתבדיתי, שהתגובות מסביב היו מצוינות - ורק בדיעבד כשצפיתי בהופעה שוב הבנתי כמה היא מצוינת, ממש ברמה שוודית.
מה גדולה הייתה האכזבה בגמר. ההופעה שם הייתה אמנם מעט פחות טובה (רק מעט, היא עדיין הייתה מצוינת, פשוט שם ניכרה התרגשות קלה של אימרי), המיקום בשיר מספר 1 לא עזר לנו בלשון המעטה - ואז ההצבעה. מהשופטים לא ציפיתי, אבל לא חשבתי שעד כדי כך כמעט ולא ינקדו אותנו. ואז הגיע החלק של הצבעת הקהל, שהייתי בטוח שיקפיץ אותנו לפחות לתחתית החלק השמאלי של הטבלה והייתי המום מ-5 הנקודות הבודדות. ומזה שכל המדינות שעלו משני החצאים עקפו אותנו.

בשלב הזה ואחרי שכבר נודעה התוצאה, חשבתי שעלינו לגמר מהמקום העשירי ושהתחושה שלי מחצי הגמר שזה לא היה מספיק התאמתה - אבל אז גיליתי שאימרי עשה נדב וקיבל אפילו יותר נקודות ממנו בשלב המוקדם. אז איך בדיוק אפשר להסביר התרסקות כזו? בדיעבד אני מבין שעם כמה שחשבתי שהשיר שלנו מצוין (והוא מצוין) היה חסר בו ייחוד כלשהו שיבליט אותו. אם רק היה אוריינטלי יותר, נניח. וגם מיקום טוב יותר בסדר ההשמעה היה עוזר לו, כי לתחושתי הוא ממש נשכח.

זה פספוס ענק, השקעה גדולה עם כוונה ברורה להצליח שמתפוצצת בפרצוף והטעם מר, אין מה לומר. כולי תקווה שהמיקום הזה יסמן למקבלי ההחלטות על הנציג הבא שלנו להמשיך ולהשקיע, כי ישראל באמת מיצבה את עצמה בין הגדולים ב-3 השנים האחרונות. ותגידו מה שתגידו על הכוכב הבא וקשת, ההשקעה מטורפת וזה חלום שהלוואי וימשיך וגם יניב הישגים בשנים הבאות. וכן, אימרי היה ראוי לעמוד שם והוכיח לכל המלעיזים שלפטפורמה הזו הוא התאים. ושיתבייש כל מי שמכפיש אותו. אם יש ביקורת - יש דרך לומר אותה.

התוצאות וההפתעות


גם אחרי המקום השני, אני עדיין חושב שבולגריה אוברייטד בטירוף. המקום השלישי של מולדובה מוגזם ביותר. ההופעה שלהם אמנם הייתה מצוינת ומקפיצה, אבל השיר נורא. מקום בטופ 10 כן, מקום 3 לא.

משעשע שבלאנש הבלגית שרבים קטלו אחרי חצי הגמר היא הזמרת שהגיעה למקום הגבוה ביותר מבין כל הזמרות השנה עם הקול הגדול והיכולות הוירטואוזיות. במקרה הזה השיר ראוי למיקום אבל בגלל השיר ולא בגלל ההופעה שהייתה חלשה, מהוססת ומבולבלת (בגמר היא השתפרה). שוודיה שוב עם מקום בטופ 5 - וגם רובין היה טוב יותר בגמר.

המקום השישי של איטליה ראוי - כבר כשראיתי את ההופעה בחזרות, היה ברור שזה לא סוחף ולא ווינר. את השיר הרומני אני שונא ומיקומו מוגזם, המקום השמיני של הונגריה והעשירי של נורבגיה הפתיעו אותי (בעיקר נורבגיה שחשבתי שלא תעלה לגמר). לאוסטרליה, עם כל אהבתי לשיר, לא הגיע מקום בעשירייה עקב ביצוע לא טוב ובימוי רע (אם כבר להכניס את ההולנדיות במקום)
עוד תוצאות מפתיעות: ההצלחה היחסית של קרואטיה ושל בריטניה (היא הייתה מעולה ממש. מישהו בלונדון מתחיל להתעורר), הקריסה של ארמניה (בצדק, שיר נוראי) ושל דנמרק (אניה הייתה מצוינת בעיניי, נדהמתי שבקושי עלתה לגמר. כנראה שהשיר עדיין בינוני למרות הביצוע), קפריסין הייתה טובה מיוון בעשרות מונים (מההופעות האהובות עליי השנה ובמיוחד הקטע שהוביג מטולטל מצד לצד) וגרמניה לא אחרונה! המיקום האחרון של ספרד (והזיוף) היו צפויים למדי. קארמה. ומירלה מחייכת בבית.

הפקה עם המכנסיים למטה - והצצה לליסבון


בסך הכל זו הייתה תחרות לא רעה. אהבתי את רוב השירים, הבמה יפה, אבל הכיתובים הועתקו במעט מהשנה שעברה, הגלויות שיעממו (וגם ג׳מאלה, סליחה, שכנראה הייתה חייבת מעריץ מטורף חשוף ישבן שיעורר קצת עניין), המנחים היו קלישאה של הנחיה גרועה ומתאמצת באירוויזיון אבל לפחות לא היו עילגים. בסך הכל שמחתי לחגוג את הגיוון עם אירוויזיון ראשון במזרח מזה כמה שנים, אבל לא יעזור - ההפקות המערביות טובות יותר - ושל מדינות שמארחות לראשונה. לכן אני בטוח שההפקה הפורטוגלית תרים אירוויזיון יפה ומושקע, בדומה לפינלנד בזמנו. בטוח שנקבל תחרות שונה במעט ממה שהורגלנו בשנים האחרונות מבחינת הקונספט וגם השירים. אפקט סלבדור ישפיע בגדול. היכונו למבול שירים בשפת המקור בשנה הבאה (בכל זאת, 3 כאלה הגיעו לשמינייה הראשונה)

ובנימה אישית -


התקופה האחרונה הייתה עמוסה כל כך. המעקב היומיומי הזה אחרי כל התפתחות בלידה של עוד אירוויזיון היא מרתקת אבל גם מצריכה התמדה גדולה ומעייפת נורא. בשלב הזה יש אמנם דיכאון שאחרי, אבל גם הקלה שזה נגמר והזדמנות לנוח. נראה שזה היה שווה את זה כדי לקבל פאקינג אירוויזיון בליסבון. ממש חזינו בזה קורה בימי חיינו. יהיה מה לספר לנכדים
וגם קיבלנו שיר ערש מושלם להרדים אותם בלילה...

זה היה אירוויזיון 2017. ולמרות שהוא מסתיים בטעם מריר מבחינתנו הוא היה נפלא ומרתק ומפתיע ומסעיר. יכול מאוד להיות שבשנה הבאה אהיה כבר פחות פעיל כי יש תחושה של מיצוי ותשלום של מחיר אישי כבד, אבל תמיד אעקוב. ככה זה כשיש זיקוקים בלב בכל שנה במאי (קפוץ לי, סלבדור)

להתראות בליסבון (לא ייאמן)
 
תודה על ההשקעה שלך פה!

היא ללא ספק תרמה לחוויה האירוויזיונית שלי השנה - התחרויות, הפוסטים שלך, וכו' - היה אחלה, אז שוב תודה!
 
פוסט מקסים וכתוב יפה. תודה על השקעתך פה.

אני מאמין שבלי זה הפורום הזה היה גוסס לטובת הפייסבוק כבר מזמן.
 

alma velama

New member
תודה על הסיקור, יצירת העניין התמידית וההשקעה הבלתי נלאית

לצערי פקדה אותי טרגדיה משפחתית דקות ספורות לאחר תום שידור האירוויזיון ולכן אני נמנעת מלכתוב 'פוסט-מורטום' בתרתי משמע על כל מה שקדם לקדם (מזכיר לי כמה טורקיה חסרה...) או בגילגולו הנוכחי 'הכוכב הבא', ימי בין המצרים מרגע חשיפת השיר המייצג ועד לרגע האמת, וכלה בריקושטים תוך כדי עד אחרית דבר...אני אדחה את זה לשבוע הבא מטעמים מובנים...
 

מירב1969

New member
תודה רבה לך ולחברים כאן

שהייתם בית למחשבותיי, לשיגעון שאף אחד לא מבין...
יש שנה לחכות. בתקווה שנשתתף
 

eurobasket

New member
אז גם אתה הולך להשתיק את השאלטר כמו רשות השידור?

מה זאת אומרת תהיה פחות פעיל?
 

TA2020

New member
תמיד כיף לקרוא את הפוסטים שלך!

מקווה שלמרות הכל תמשיך לכתוב כאן עוד הרבה!
 

L e j l a

New member
מור, עשית עבודה נהדרת ואין סיבה להפחית את הפעילות כאן

מבין את החשש מכך שפחות אנשים כותבים מפעם אבל הנה, בתקופת התחרות הפעילות עלתה בחזרה והעומס חזר לפורום. עם כל הכבוד לפייסבוק ולרשתות החברתיות, אני עדיין מעדיף לכתוב (גם) כאן בפורום ולא רק שם. הפורום הוא פינה חמה בלב
 

רמי אב

New member
ויש גם תמונות של פירוק הבמה של האירוויזיון?

כמו שאני ראיתי באירווזיון הראשי של שנת 2016?
 

M a g n u s

New member
מור מצטרף לתודות ולמילים החמות על ניהול ותחזוק הפורום


אני עם השנים הורדתי הילוך (יש לי הרבה פחות זמן פנוי מבעבר
) אבל האהבה לתחרות נותרה בעינה וכך גם לפורום הוירטואלי הזה. מקווה שתמשיך לכתוב ולנהל כאן גם בעונה הבאה.
 

mont

New member
ושנה הבאה כמובן שנשלח בלאדה

ושוב נאחר בשנה, כי שנה הבאה יזכה שיר רדיו מקפיץ.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
סיכום יפה, הסכמתי עם רוב דבריך


מזה כעשור אני מגיעה לתחרות "נקייה", בלי להכיר את המשתתפים (למעט ישראל, מן הסתם) ומתרשמת מהם לראשונה בתחרות עצמה. גיליתי שזה עוזר מאוד להבין את התוצאות, יש לי תחושה שכך רוב האנשים מצביעים.

השיר הפורטוגלי הקסים אותי משמיעה ראשונה. מקסים, קטן, רומנטי, ישן. לא התעמקתי בבמה או בתנועות של הזמר, פשוט הקשבתי לשיר נהדר בשפה נהדרת (לצערי איני דוברת אותה כלל, אבל היא מתנגנת וזורמת... אני אוהבת מוזיקה ברזילאית, בוסה נובה וכו'). לפורטוגלית במבטא פורטוגלי יש לפעמים צליל "כבד" יותר שמזכיר רוסית, אבל לא בשירה הרכה של סלבדור (אלמלא הזכירו כאן את שמו בלי סוף לא הייתי יודעת אותו).

כל המסביב לא משנה לי; לא הקשבתי לדבריו לפני או אחרי, או לסיפור הבריאותי שכן/לא נכון. לא מעניין אותי. זו תחרות שירים, לא מבצעים, לא אישיות ולא נחמדות. יש אין ספור יוצרים ומבצעים (מוזיקאים, סופרים, במאים ועוד) שידועים (גם) כאנשים מאוד לא נעימים (רוג'ר ווטרס, צ'רלי צ'פלין, ארנסט המינגווי הם רק שלוש דוגמאות), אבל היצירות שלהם הפכו לקלאסיות כי הן היו טובות והן עומדות בפני עצמן. אני מאלה שמפרידים את היוצר מהיצירה, אני שופטת את התוצר עצמו.

השיר של ישראל היה בעיניי סתמי מאוד משמיעה ראשונה (כשנחשף). לא רע, פשוט נטול השראה. חששתי שלא נעלה לגמר. אבל אחרי חצי גמר מייגע, מתיש ומשמים, הצלחנו להרים את הקהל ומזל שהיה לנו מיקום נהדר. גם שיר ראשון בגמר זה לא רע, אבל הייתה תחרות קשה והשיר הסתמי נשאר סתמי... לא בלט. קיוויתי למקום טוב באמצע (לא חשבתי שבאמת נגיע לעשירייה) ומודה שלא חשבתי שנסיים עד כדי כך בתחתית, אבל גם לא הופתעתי. מסכימה איתך שההופעה בגמר הייתה טובה מאוד אף שהיו כמה נקודות קטנות שבהן הוא לא דייק, זה היה זניח. אני חושבת שהמלעיזים הגזימו לגמרי.

מסכימה איתך שבולגריה מוערך יתר על המידה; בעיניי גם הוא שיר די סתמי ולא מעניין. שוב, לא רע, אבל כמו הישראל, נטול השראה או ייחוד. נשמע כמו הרבה שירים ששמעתי כבר. הזמר היה לא רע. גם איטליה זו יציאה חביבה אבל לא סוחפת בעיניי; מתאימה יותר להפעלות ברכה בנופש... שמחתי שהפופ הילדותי הזה עם הקוף לא נכנס לחמישייה. לא מצליחה להבין איך הימרו על השיר הזה כ"כ הרבה...

את השיר הרומני גם אני לא אהבתי, אבל הוא היה מקורי, קליט וזכיר מאוד ולכן לא הופתעתי מהמיקום. כשיש כ"כ הרבה שירים חשוב לבלוט... אני מקנאה ביכולות היודל של הזמרת, אבל התוצאה ממש מעיקה.

את בלגיה אהבתי מאוד, גם כשהיא התרגשה היא הייתה מקסימה. שיר טוב, זמרת עם קול מעניין, הגשה בוגרת ולא צעקנית. זמרת צעירה עם קול בוגר שהזכירה לי קצת את טניטה טיקרם (היא הייתה רק בת 19 כשפרצה עם הלהיט הגדול שלה) או אולי את רונה קינן. זה עדיף בעיניי על זמרות שצועקות את נשמתן ומרוקנות ריאות... לשמחתי השנה לא היו הרבה כאלה (למעט יוון, בעוד שיר סתמי וביצוע לא מדויק ברובו).

בניגוד אליך אהבתי את מולדובה. הסקסופון שלהם חופר ואני מבינה את מי שלא מתחבר, אבל הקיף הזה נתקע לי בראש היטב ולא במובן הרע
. אהבתי גם קפריסין, היה להם פזמון ממש קליט, הופתעתי מהמיקום הרע. את יוון לא אהבתי כלל.

אני אשמח לשמוע יותר שירים בשפת המקור, אם כי היא מקשה עליי לשיר אותם אח"כ...
ואין לי מושג מה רוצים מההפקה, בעיניי היא הייתה בסדר גמור. מבחינתי כל שנה זה אותו הדבר – במה גדולה, הרבה תאורה, וידאו ארט, קליפים של מדינות, מנחים עציציים ודביקים מתלהבים מעצמם עם בדיחות קרש... זה אף פעם לא להיט וזה לא יכול להיות. התחרות זרמה בלי תקלות? דיינו.
 

סטילהוק

New member
התוצאות הסופיות עדיין לא פורסמו

רק תוצאות הביניים שלפני הגמר בשבת.
 
למעלה