לסיבון תארח את אירוויזיון 2018!

אוף, יש לי בעיה אתית עם המסר של סלבדור

אני חושב שזה לא מנומס לעליב את המתחרים שלך (שהפכו לקולגות שלך) וללעוג לזיקוקים ולמתודות שהם בחרו בהופעות שלהם.
יותר מזה, הוא בז לשטיקים ולטריקים, אבל זו בעיני טיפשות פשוטה כמשמעה לזלזל במסגרת שהוא בחר לקחת בה חלק. כמו שלא נתקן מוכר באסטה בשוק שאומר "עשר שקל" במקום "עשרה שקלים", אבל בשיעור באוניברסיטה נתנהג בדיוק הפוך. אל תרוצו מהר לצייר את סלבדור כשחצן ויהיר; לדעתי הוא ממש לא כזה, הוא גם לא אידיוט, האמירה הזו היא אידיוטית.
בנוסף, מוזר שהוא מלגלג על אופי האירוויזיון, כשבעצמו הוא נקט באותה טכניקה! הגימיק של לא להגיע לחזרות ולהפיץ שמועה-לא-שמועה שהוא חולה לב, היא הגימיק והבאזז כדי ליצור עניין. הסיפור של מוזיקאי לא מנותק מהרקע שלו, ואני לא רואה הבדל בין שימוש בזיקוקים לבין בדייה על מחלת לב.

ועם זה, אני מסכים עם הרבה, מאסתי בגימיקים, יש לי ביקורת על "מומחי" אירוויזיון ועצותיהם המיושנות ועל גישות שעברו מן העולם של מדינות לגבי "מה נכון לאירוויזיון". ובכל זאת, לא חושב שזה צריך להיות ה-מסר של זוכה אירוויזיון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לי אין. לא היה לי מושג מיהו, מה מצבו הבריאותי ומה עשה בחזרות

כמו רבים אחרים (מחוץ לפורום הזה) אני צופה בתחרות עצמה ומה שלא קורה על הבמה לא קיים מבחינתי; אני לא מתעמקת ברכילות מסביב. כמו רבים אחרים, הצבעתי לשיר שאהבתי, שתפס לי את האוזן מהשנייה הראשונה.

האזנתי לשידור ב-88FM (אני חובבת קומנטרי...
) והם לא הזכירו שום דבר מזה במילה, זה לא היה "אישיו", אני חושבת שגם הם לא ידעו. קובי מנורה אמר שזה יהיה השיר הזוכה בשנייה שהוא יריד מהבמה. הוא פשוט הקשיב ואמר "זהו זה, זה השיר הזוכה". כי המוזיקה עשתה לו את זה, תפסה אותו, כבשה אותו, ואני לגמרי מזדהה. אני בספק אם גם אילנית, יזהר כהן וקובי אושרת התעמקו ברכילויות האלה כשהביעו תמיכה בשיר. הם שמעו מלודיה מוצלחת (אילנית דוברת פורטוגזית, אז היא התרגשה גם מהמילים) וזה עשה להם משהו.

כשנמצאים בסביבה מסוימת לפעמים נדמה כאילו כולם ככה, אבל זו אשליה. רבים מהמצביעים בתחרות לא כותבים בפורומים כמו זה, לא עוקבים באדיקות אחרי ההימורים, לא מתעדכנים בכל פיפס. מגיע האירוויזיון והם פשוט מדליקים את הטלוויזיה, צופים ומאזינים.

אנשים (לא כולם, כמובן; אבל רבים מהם, ואני ביניהם) באמת ובתמים אוהבים את השיר ולכן גם לא אכפת להם כל המסביב. זו תחרות שירים, הוא הגיע עם שיר טוב (שלא נכתב לתחרות, אגב; אולי זה חלק מההצלחה) וזכה. זה לא גימיק, זו קלאסיקה.
 
השיר אולי קלאסיקה. כל המסביב ממש לא.

ובאירוויזיון יש משמעות רבה מאד למסביב. זה לא שידור רדיו.

אולי את נשבית בקסמו של השיר. אני בספק אבל ניחא.
אבל השיר הזה זכה לא "רק בגלל המלודיה". ממש לא.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למסביב שקורה *על הבמה*. בשידור הטלוויזיה. במהלך השיר.

וזה לא "אולי", בבקשה אל תתנשא עליי או תזלזל בדבריי רק כי אתה חווה את זה אחרת, ואתה לא מסוגל לדמיין או להאמין שיש אנשים שונים ממך (והרבה מהם).
 


השיר היה קסום גם בעיני! כל המסביב - הבמה, הקהל מסביב, עבודת הצילום, האופן שבו סלדבדור שידר את השיר, השיר עצמו והשפה הפורטוגלית שהתלבשה באופן מדויק על הלחן היפהפה של לואיזה (ואני עוד חשבתי עד לפני יומיים שפורטוגלית זו שפה מאוד מכוערת בשירים).
כששיר 11 התחיל להתנגן שכחתי שקיים מסביבי עולם וקיבלתי רגשושים קשים.
 
אם מישהו לא מסכים איתך אז הוא מתנשא עלייך?

סורי.
חבל ומיותר לדון ככה.
אני חושב שהעניין מוצה.
מותר גם לא להסכים. בטח לא כדאי שזה ירד לכאלה פסים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, אם מישהו (אתה) מזלזל בי ומטיל ספק בדבריי הוא מתנשא עליי

על מה אתה לא מסכים איתי? על הרגשות שלי? על החוויה שלי? צר לי, אבל אלה לא פתוחים לדיון ולא זקוקים להסכמתך או לאישורך. יש אדם אחר בעולם שיודע טוב מכולם איך הרגשתי ואיך חוויתי את השיר, והוא אני, לא אתה.

אני מקבלת את החוויה שלך וברור לי שהיא שונה מזו שלי. אני לא מפקפקת ברגשות שלך. הבנתי שאתה לא אוהב את השיר ואת ה"תופעה" סביבו, לגיטימי; אני לא מצפה ש"תסכים" איתי ותרגיש כמוני. אבל אתה לא משיב לי באותו מטבע. שוב, אנחנו לא צריכים להסכים בטעמנו, אני לא מבקשת שתאהב את השיר כמוני. אני מבקשת שתכבד את האהבה שלי לשיר ולא תזלזל בה. שתכיר בעובדה שיש אנשים שחשים אחרת, גם אם אתה לא מסוגל להבין או להזדהות איתם.

כשאתה כותב לי "אולי את נשבית בקסמו של השיר. אני בספק אבל ניחא." זה זלזול. אתה לא מקבל את דבריי (לגבי עצמי!), אתה לא מאמין לי, כלומר אתה חושב שאני שקרנית... אתה חושב שאתה יודע טוב ממני איך הרגשתי או איך אחרים כמוני הרגישו ואתה מסרב לקבל את העובדה שיש אנשים כאלה. זו התנשאות.
 
טוב אז אחרי שפירשנת את התגובה שלי ברמה אתית

תני לי רק להסביר לך למה התכוונתי ובזה באמת נסיים.
"אולי את נשבית בקסמו של השיר. אני בספק אבל ניחא."- אני בספק אם מה ששבה אותך הוא השיר או המסביב.
לא מטיל בכלל ספק שנשבית בקסמו של השיר, כל מה שאני לא בטוח בו זה מה הסיבה שגרמה לך להשבות בקסמו. ואם את זה אסור לי לכתוב או לומר כי זה מתפרש על ידך כהתנשאות באמת כדאי שנעצור פה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא היה מה לפרש, דבריך ברורים. הבנתי אותך ולזה בדיוק התייחסתי

כתבתי לך מפורשות שלא ידעתי דבר וחצי דבר על הזמר, כתבתי לך בדיוק איך הרגשתי. אם אתה כותב לי "אני בספק" או "אני לא בטוח" המשמעות היחידה היא שאתה לא מקבל את דבריי (לגבי עצמי), כלומר אתה חושב שאני משקרת או שאני נטולת מודעות עצמית, לא כנה, לא יודעת איך אני מרגישה. אתה חושב שאתה יודע יותר טוב ממני, שלא יכול להיות שמה שאני כותבת הוא האמת. זה זלזול וזו התנשאות ואין עוד דרך לפרש זאת.
 
טוב. אני חולק עלייך גם על זה אבל כנראה

גם זה יתפרש כזלזול התנשאות וכו' אז בואי נעצור פה.
כך או כך- אין לי כל כוונה לזלזל בך או בהרגשתך אבל גם לא בא לי ללכת על ביצים כשאני מתכתב פה. הכל מבחינתי ברוח טובה ובקלילות ואם נפגעים ממה שאני כותב בתמימות חבל על האנרגיה.
יאללה המשך יום נפלא
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, על מה יש כאן לחלוק? אף אחד לא ביקש ממך להסכים, רק לקבל

גם אם אינך מסכים או מזדהה עם הדברים, פשוט להכיר בחוויה של אדם אחר, בעצם קיומה, בלי לפקפק בו או להטיל בו ספק. קוראים לזה סובלנות, פלורליזם, ואין לזה שום קשר להליכה על ביצים. עם כל הכבוד, כשאדם מספר לך איך הרגיש ומה ידע ואתה מגיב "אני בספק" אין בזה שום תמימות, קלילות או רוח טובה. יש בזה דחייה ופסילה של דבריו, חוסר קבלה של האחר, שלא לומר התייחסות אליו כאדם שלא מודע אל עצמו או כשקרן. אם אינך מבין זאת, חבל מאוד.
 
לא באתי לדחות ולפסול שומדבר.

העניין מוצה. לפחות מבחינתי. אז בזה סיימתי.
סליחה ותודה.
 

schweine

New member
אני דווקא מסכים איתו לגמרי. זה לא סוד שפופ זה זבל ושהמוסיקה

בשנים האחרונות היא חסרת השראה.
מתי יצא שיר בפופ שחידש משהו ב5 השנים האחרונות?
היו תקופות שכל דבר שליידי גאגא לבשה פתח את מהדורת החדשות והיום ביקושי שומעים עליה. כאשר אתה ממליך מלכים כל שני וחמישי, הדבר מוריד מערך הדברים.
&nbsp
אנחנו ב-2017 והגיע הזמן שהמינסטרים במוסיקה לא יהיה פופ קיטשי, נוסחתי וממוחזר.
הגיע הזמן שסגנונות אחרים, כמו מה שסלבדור שר בין השאר, יכנסו למינסטרים.
 
אני גם מסכים איתו, אבל למה ללעוג לקולגות שלך לתחרות? לא מכבד

משלל המסרים שהוא יכל להעביר - ואין ספק שהוא יכול להתבטא ויש לו מה להגיד - אין צורך לירוק לבאר שהוא שותה ממנה.
 

schweine

New member
וחובי לא לעג ל"קולגה" ההלונדי שלו שנה שעברה?

ולנה לא על "סא-פורה" וזה היה הדבר הכי מתוק בתולדות האירו?
שהאומנים לא ישלחו זבל והוא לא ילע להם.
איך אפשר לא ללעוג לשיר המונטנגרי או של סן מרינו??
 
למעלה