A DAL 2017: המסע לבחירת השיר ההונגרי מתחיל

E u r o b o y

New member
A DAL 2017: המסע לבחירת השיר ההונגרי מתחיל

הערב תצא לדרכך אחת מתחרויות הקדם האיכותיות שיש לאירופה להציע - הקדם ההונגרי שבשנים האחרונות זכה לפורמט מחודש בשם
"A DAL".

עד כה זכה רק שיר אחד שיצא מהקדם הזה להצלחה מסחררת - המקום החמישי בקופנהגן 2014 ל-"Running" של Andras Kállay-Saunders, אבל בכל יתר המקרים הונגריה הבטיחה לעצמה מקום בגמר.

אז מה יקרה השנה והאם יש סיכוי שבשנה הבאה נמצא את עצמנו בבודפשט?

הערב ייערך בהונגריה המופע הראשון בו יתחרו 10 השירים הראשונים (מתוך 30 בסך הכל), על 6 מקומות באחד משני חצאי הגמר שייערכו בתחילת פברואר:

Benji – Karcok
Calidora – Glory
David Henderson – White shadows
Kata Csondor – Create
Leander Kills – Élet
Rocktenors – Ősz
Roma Soul – Nyitva a ház
Spoon 21 – Deák
The Wings – Mint a hurrikán
Viki Singh – Rain

את כל 30 השירים המתחרים ניתן להוריד מכאן:
http://www27.zippyshare.com/v/fEA3f4x5/file.html

שידור ישיר של הקדם ההונגרי החל מ-21:35 כאן:
http://www.mediaklikk.hu/duna-elo/ 

(ניתן לצפות בשידור גם בערוץ DUNA ההונגרי בטלוויזיה)

להונגריה


 

BarEsc

New member
העולים לפי דעת החובבים ההונגרים :

1. Leander Kills - Élet (בפער על כל השאר במקבץ הזה)
2. Rocktenors - Ősz
3. Henderson Dávid - White Shadows
4. Spoon 21 - Deák
5. Singh Viki - Rain
6. Benji - Karcok


למרות שביוטיוב, Spoon 21 ממש מקבלים בפער מכולם , הרבה צפיות.
 

E u r o b o y

New member
"Élet" מצוין! ואהבתי גם את "כפית 21"

&nbsp
אם כי בסבב הקודם שלהם, רק כ"כפית" הם שרו שיר נהדר שהיה טוב יותר ("Keep Marching On")
 

סטילהוק

New member
השירים היחידים שהתחברתי אליהם מהעשייריה הזאת:

Spoon 21 – Deak
David Henderson - White Shadows
Calidora - Glory





 

צוות Kuss

New member
אילו בושות, סבתא שלי חרירה כבר שרה טוב יותר

לא להאמין שהיצור הזה אכן מתפרנס כ״זמר״. אין מילים.

 

nit li

New member
אני היחידה שלא עפה על השיר הזה?

יש בקדם הזה שירים הרבה יותר טובים!
 

BarEsc

New member
עזבו שטויות, הכל מכור בסוף לאחת והיחידה !

הלא היא, גבריאלה טוטובה עם שירה "זמנים ארוכים"
 

nit li

New member
היא לא תזכה

כי היא הפייבוריטית שלי. אולי כדאי שאחליף פייבוריט כדי שהיא תנצח.
 

schweine

New member
מה הטעם לעשות "קדם" שבו יותר מחצי מהשירים עולים לגמר?

לא שמעתי אף שיר אבל אני מסכים: בשנים האחרונות זה אחד הקדמים!
 
אתה מתכוון, מה הטעם בחצי גמר כשהרוב עולה

אנח מניח שזה עוד סביר באירוויזיון כש-10 מתוך 18 מדינות עולות (55%),אבל כשזה יורד ממספר זה (לדוגמה 17 מדינות) זה כבר מין הרגשה של חוסר הישג.
עכשיו, ב-2014 זה כבר היה מצב מביך כשהיו רק 15 מדינות בחצי הגמר (שזה 66% סיכויי עליה). לחשוב כמה מיותר זה להרים מופע ענק ומושקע (וכל הלוגיסטיקה מסביבו) רק כדי להיפטר מחמש שירים בסוף הערב. (לא היה יותר קל וזול לשלם לכמה לחמש מדינות לא אהובות פשוט ללא להגיע לאירוויזיון). עוד יותר מביך למי שלא עלה באותו ערב.

(אני יודע שאתה דברת על קדמים, אני לקחתי את זה למקום אחר... כי... כי... כי אני אוחצ'ה ומותר לי)
 

schweine

New member
איתך לגמרי. בכלל צריך להיות בגמר האירו גג 20 מדינות ולהאריך

את משך השירים ל-4 דקות.
אני מאד לא אוהב את שני הסמיז וחושב שצריך מתכונת כמו של 2004-2007 כאשר היה סמי אחד עם המון שירים שמתוכם עולים 14 שירים (נניח שבסמי שי 35 מדינות).
האירו ביקושי יכול להחזיק ערב אחד (של הגמר) אז 3 ערבים?? זה יותר מדי.
 

TA2020

New member
מעדיף את המתכונת הנוכחית על פני סמי אחד!

סמי אחד עם 30 ומשהו שירים זה ארוך, מייגע, לא כלכלי ולא טלוויזיוני!
מה שכן, צריך להקטין את מספר השירים של הגמר. אפילו אם יחזרו ל-24 שירים זה כבר יהיה יותר טוב מהמצב כיום. יותר מזה, הלוואי ויורידו את כמות השירים בגמר ל-20! זה יהיה מעולה! אפשר בכיף להחליט שמכל סמי עולות רק 8 מדינות וזה פותר את הבעיה!
 

schweine

New member
מעניין מה שכתבת על זה שסמי אחד לא טלוויזיוני ולא כלכלי

כלכלי - אני חושב שעלות 2 סמיז היא הרבה יותר מאשר סמי אחד.
אם יש יודעי דבר הם מוזמנים להגיב.
&nbsp
טלוויזיוני - אני דווקא חושב ההפך ממך. אם יש סמי אחד וישראל משתתפת בו אז כולם יראו. כמה אנשים רואים את הסמי שישראל לא משתתפת בו?
 

TA2020

New member
הכוונה שלי היא לא רק להפקה

אני אסביר:
נכון שבמחשבה ראשונית שני סמיז יקרים יותר אבל כשבודקים את זה אז הכל נמצא שם בכל מקרה (במה, תפאורה, תאורה, מצלמות וכו וכו). הכל בנוי כבר כמה שבועות לפני (כי מתקיימות חזרות לפני- ללא האומנים וגם איתם) אז זה לא באמת משנה... בנוסף, יוצאים מנקודת הנחה שלצופה הממוצע אין באמת סבלנות לשבת למשדר שאורכו 4 שעות אלא עדיף שיישב שעתיים כל פעם. אסור לשכוח גם את עניין הפרסום וכל מה שיוצא בזה (ככל שהאירוע מחולק לכמות ימים גדולה יותר אז יש יותר ספונסרים ויותר חברות שמוכנות לקחת חלק ולפרסם את עצמן כי שם החברה מוזכר/מופיע יותר פעמים- בדיוק כמו שקורה בתוכניות רגילות).
דבר זה הוא גם חלק מהפן הטלוויזיוני- קשה מאוד לעשות שידור חי במשך שעות רבות ולכן עדיף כמה שניתן לחלק שידור אחד ארוך לכמה שידורים. נכון שדבר זה לא תקף לגמר עצמו אבל הגמר זה הגמר ועושים מאמצים אדירים כדי שלא יהיו הרבה תקלות בזמן השידור. הרי תקלות תמיד יש אך לא תמיד רואים את כולן. ככל שהשידור קצר יותר אז סטטיסטית כמות התקלות שיכולה להיווצר היא קטנה יותר ולהיפך.
כל העניין הטלוויזיוני הוא לרתק את הצופים לכמה שיותר זמן וכיום ידוע שלצופה הממוצע אין יכולת/סבלנות לשבת מול הטלוויזיה שעות רבות ולצפות באותו הדבר ולכן בכל משדר יש חלקים שונים שמרכיבים אותו (ידוע שלחלקם יהיו אחוזי צפייה גבוהים ולחלקם פחות.. אין מה לעשות.. ככה זה..)

בסופו של דבר, כאשר מפיקים אירועים שכאלה הפן הכלכלי משחק תפקיד מרכזי וחשוב. ידוע שמישהו מרוויח מכל זה- נכון שיש הוצאות אבל אני בטוח שההכנסות מהאירוע גדולות הרבה יותר מההוצאות כי אם המצב לא היה כך אז לא היה טעם להפיק תחרות שכזו.
 

schweine

New member
אני כבר בעבודה ביום שישי אז אגיב:

"הכל בנוי כבר כמה שבועות לפני (כי מתקיימות חזרות לפני- ללא האומנים וגם איתם) אז זה לא באמת משנה.."
זה כן משנה. זה שיש במה ותפוארה לא אומר שהעלות שלהם כשהם לא עובדים זה כמו העלות שהם עובדים. מה עם חשמל, שומרים, מנקים, צלמים וכו?
זה כמו להגיד שהופעול בהיכל נוקיה לא עולות כסף כי ההיכל קיים והוא נמצא תמיד.
&nbsp
"לצופה הממוצע אין באמת סבלנות לשבת למשדר שאורכו 4 שעות אלא עדיף שיישב שעתיים כל פעם."
פה אני ממש לא מסכים.
לשמחתנו היו מספיק שנים בשני הפורמטים. נקח את ישראל לדוגמא:
הרייטנג לסמי אחד (גדול ככל שיהיה) בשנים 04-07 כישראל השתתפה בסמי (בלי 06) הרבה יותר גבוה מהרייטנג לסמי שישראל לא השתתפה בו מ-08 עד 16.
זה בדוק וזה מאד היגיוני - למעט חובבי אירו אף אחד לא יראה סמי שבו המדינה שלו לא משתתפת.
&nbsp
"דבר זה הוא גם חלק מהפן הטלוויזיוני"
פה בגדול אני מסכים איתך אבל כל העניין כאן שאתה מפספס זה שאתה לא יכול לרתק צופה בסמי שהמדינה שלו לא משתתפת בו!
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

TA2020

New member
אז ככה

בקשר לעניין שהכל כבר בנוי, אני יודע שזה עולה כסף אבל הנקודה היא שהשומרים עושים את עבודתם גם כשיש משהו באולם (שידורים, חזרות וכו') וגם כשאין משהו באולם כי הרי מישהו שומר על האולם הזה כדי שלא יפרצו/יגנבו/יחבלו וכו וכו. אז מהבחינה הזו, השומרים נמצאים שם בכל מקרה והם שומרים עליו בכל מקרה. על זה הם מקבלים כסף.
כאשר הדברים פועלים, עלויות החשמל מן הסתם יותר גבוהות אבל זה חלק שנלקח בחשבון. אם לא היו הופעות בזמן הזה, אז היו עושים חזרות. מספר ימי החזרות דומה יחסית ב-2 המתכונות (חצי גמר אחד ושני חצאי גמר). תקן אותי אם אני טועה לגבי מספר ימי החזרות... אני יודע שתמיד הן מתחילות שבוע לפני שבוע האירוויזיון עצמו... לא ככה?

לגבי שעות השידור, ידוע שחובבי האירו ישבו ויראו משדר גם אם הוא יהיה 10 שעות רצופות ולא יפספסו דקה ממנו.. אבל לקהל הצופים הכללי, קשה לשבת הרבה שעות ברציפות מול תוכנית טלוויזיה אחת.
ברור שהרייטינג במתכונת 2 חצאי גמר הוא לא זהה כמו זה של חצי גמר אחד אבל שוב, זה יותר טלוויזיוני, כלכלי ופרסומי לחלק ל-2.
מפיקי התחרות לא סתומים ויודעים שרוב הקהל לא יצפה בסמי שלם שהמדינה שלו לא משתתפת אבל זה חלק מהתחרות וחלק מהעניין הטלוויזיוני. זה דומה למצב שבו לא כולם רואים תחרויות אולימפיות במגוון ענפים שישראל לא משתתפת בהם כי זה לא מעניין... אבל בכל זאת משדרים כי זה חלק מחבילה כללית של שידורים. כאשר ערוץ מסוים לוקח על עצמו לשדר דבר כזה (אירוויזיון, אולימפיאדה וכו') הוא יודע שלא תמיד יהיו לו אחוזי רייטינג גבוהים. אבל הפן הכלכלי והפרסומי גובר על זה. הוא לא מפסיד מזה שהוא משדר דברים בעלי רייטינג נמוך יחסית... עדיין הספונסרים וכל הדברים הפרסומיים גבוהים מסכום השידור. אחרת זה לא היה קורה.
 

schweine

New member
אזכיר לך למה עבור לשני סמיז:

השנה היא שנת 2007, העולות לגמר הן 10 מזרחיות כאשר הכי "מערבית" היא סלובניה.
כל המערביות לא עולות לגמר.
כל המערביות בגמר מסיימות די בתחתית בגמר.
המפקחים ומי שקובע את הפורמטים (מהמערב) מחליטים לשנות את הפורמט כדי שמדינות מהמערב יעלו לגמר.
מ.ש.ל
 

TA2020

New member
ברור שאחת מהסיבות היא כדי למתן את השפעת המזרח

אבל לקחו בחשבון את זה שהתחרות תשתנה מבחינה הפקתית ולוגיסטית. תחשוב על סיטואציה שבה מתקיים סמי אחד עם כמעט 40 מדינות! זה מטורף!!!
המשמעות היא שיש משדר עם 40 שירים! מתישהו הצופה הממוצע מתייאש, מכבה והולך לישון ולא משנה אם המדינה שלו משתתפת או לא... הוא פשוט מתייאש מעצם המחשבה שצריך להמשיך ולראות עוד ועוד שירים. לא מאמין שיש מישהו שיכול לשבת מול הטלוויזיה ולראות 40 שירים ברצף! התחושה היא שזה לא נגמר! זה ארוך, מייגע ומסורבל!
 
למעלה