תאגיד השידור: "לא נממן אירויזיון. שמשרד התרבות יממן".

tapuzzo

New member
תאגיד השידור: "לא נממן אירויזיון. שמשרד התרבות יממן".

תאגיד השידור לא צריך לממן את ההשתתפות באירויזיון, שמשרד ראש הממשלה או משרד התרבות יממנו. זה עשרות מליוני שקלים שיכולים ללכת להפקות מקור. בנוסף אפשרות הצפייה במשדר ברשת, לא מחייבת שנעביר את המשדר בעצמנו, בעלות גבוהה, אם יש אלטרנטיבות. - אלו דברי סמנכ"ל בתאגיד.
נראה כי סימני השאלה לא יפתרו עד ה-10 באוקטובר, אז יש לאשר השתתפות. בתאגיד מפנים את האצבע לרשות השידור. הם כלל לא חתומים על ההסכמים האלו. ברשות השידור כמובן אין שום סיבה לתגובה.
לא מדובר רק על האירויזיון אלא על מספר פרויקטים נוספים של הפקות משותפות עם ה-EBU. חלקן לא יצאו מעולם לפועל ורק נשארו במגירה כהסכמים לשתף פעולה. אחרים כללו סיוע של רשות השידור בהפקות מורשת ותרבות. לא ברור אם תאגיד השידור, כאשר יקבל על עצמו את החברות ב-EBU יבקש או ירצה להכיל רציפות על ההסכמים האלו.
"צריך להבין אלו שתי ישויות משפטיות נפרדות והרציפות ביניהן בחוזים כלפי גופים חיצוניים, לא קיימת כלל. לכן זו סוגיה שיש לדון עמה עם איחוד השידור האירופי כשיש שתי אופציות: בקשה להכיר בתאגיד כהמשכה החוקי של הרשות, דבר שאין בכוונתם לעשות מכיוון שזה יכלול התחייבויות שונות. האופציה השניה היא הסכם חברות חדש, והדבר יכול לקחת חודשים. עד אז, לתאגיד אין צורך "לכבד" הסכמים עם רשות השידור, זה כולל מימון פרויקטים שונים כמו האירויזיון.
 

tapuzzo

New member
"האירויזיון - ארוע זניח מבחינתנו"

מנהל תוכן ב"כאן" - "האירויזיון - ארוע זניח מבחינתנו".
"גם אם מסתכלים על התחרות במונחי רייטינג פר עלות, הרי שיש שונות גבוהה בין שנים בהן ישראל נמצאת בערב הגמר לבין השתתפות בחצאי גמר, אז מדובר על נתוני צפייה נמוכים לתחרות עצמה. אבל מדובר בארוע זניח מבחינתנו כשאנחנו רוצים להתמקד בקידום התרבות. זה לא מקדם אותנו, בעיני - מדובר על הוצאה גבוהה מאד, חסרת הצדקה, כדי לשלוח זמר שיעמוד על הבמה שלוש דקות בידיעה שבמקרה הטוב ביותר, יוכל להופיע שוב בערב הגמר. אם אפשר בתקציב הזה לממן תוכנית דוקומנטרית על שורשי המוזיקה בתרבות הישראלית, אין בכלל שאלה לאן הכסף צריך להגיע. אנחנו הולכים לכיוון של פלטפורמות רשת ודיגיטל, וארוע טלויזיוני שמועבר ברשת באופן חופשי - למה לשלם כדי להעבירו בטלויזיה?".
 

tapuzzo

New member
המועד מתקרב: ברשות השידור לא יודיעו ולא יודעים דבר.

ברשות השידור לא מתכוונים להודיע דבר, ועושים עצמם לא יודעים דבר.
כך מקוים שם שהמועד להשתתפות יחלוף מעצמו.
 
למעלה