יש עיר מארחת ל-2017 והיא...

tapuzzo

New member
יש עיר מארחת ל-2017 והיא...

כנראה סידני, אוסטרליה. ה-ABU מתכנן אירויזיון אסייתי, שם קוד - Asiavision
העיר הראשונה לארח כנראה תהיה סידני, באוסטרליה.
מקווים להספיק לארח כבר ב-2017 את התחרות האסייתית הראשונה, שתכלול ככל הנראה לפחות 10 מדינות - כשבונים על השתתפות סין, הודו, פיליפינים, דרום קוריאה, הונג קונג, אוסטרליה, סמואה, יפן, תאילנד, סינגפור, ויטנאם, ניו זילנד.
הבעיה מספר אחת של ארגון התחרות: קש'ק'שים.

לגבי האוקראינים, הם עדיין לא החליטו אחרי 3 חודשים (!) איזו עיר תארח.
 

Angry Beaver

New member
אז עכשיו כשיש להם גרסה מקומית, הם מוזמנים בחום לפרוש מהאירו

ולהפסיק להיות חיית המחמד של ה-EBU.
 

Angry Beaver

New member
אין ספק שהם משקיעים והכל, אבל הקידום האגרסיבי שלהם השנה

הוריד לי לחלוטין את החשק שהם יחזרו להשתתף.
 

nit li

New member
קידום אגרסיבי?

השקיעו בהופעה, כמו הרבה מדינות אחרות. שלחו זמרת שהצליחה לשדרג את הלהיט הבינוני שלה ולתת הופעה של הלייף. הם מביאים את מה שבריטניה הייתה צריכה להביא, טוב שהם שם.
 

Angry Beaver

New member
לשים את השיר האוסטרלי בפימפ-ספוט גם בסמי וגם בגמר

(בהתחשב בכך שהם הוגרלו פעמיים לחצי הראשון, ובמקרה במקרה במקרההההההההה הופיעו פעמיים כשיר האחרון של החצי הזה), להמשיך לתת יחס מיוחד לאוסטרליה בסגנון "Good morning Australia" (לא זכור לי שאומרים "אמצע הלילה טוב, אזרבייג'אן") ועוד כהנה וכהנה התייחסויות מיוחדות. שוב, מסכימה שהם משקיעים, אבל העובדה שהם זוכים לנחיתה רכה בזכות ה-EBU מעניקה להם לגיטימציה להשקיע.

לגבי בריטניה - וואלה, מסכימה. על פניו כל הביג 5 אמורות להשקיע יותר בהתחשב בכך שהן מסודרות בגמר, אבל הן עושות בדיוק את ההיפך. שנים של שאננות עושות את שלהן, לצד חוסר עניין של הציבור בתחרות (אני לא בטוחה מה היחס לאירו באוסטרליה, אבל אני מניחה שלא מתלהבים מזה יתר על המידה).
 

Angry Beaver

New member
להוציא את איטליה, כן? מדינה מושלמת שלי


 

nit li

New member
וואי, בואי נפריד

העניין של "בוקר טוב אוסטרליה" זה בגלל שכל הערב מדברים על אירופה וצריך לציין גם את אוסטרליה (ולא, המדינות של אסיה לא נחשבות כי הן די גבוליות מבחינה גיאוגרפית ותרבותית).
לגבי בריטניה- היא ממש לא כמו שאר מדינות הביג 5. היא מדינה עם אחת מסצנות המוזיקה הגדולות והמובילות בעולם ושנה אחרי שנה היא בוחרת לשלוח שירים שאפילו לא היו עוברים MTV. אני באמת די תוהה למה מדינות הביג 5 משתתפות בתחרות ועוד מממנות אותה אם הן יודעות שאין למדינה עניין בתחרות, אבל בכל מקרה בריטניה היא מקרה שונה לגמרי מהמדינות האחרות. הבנתי שבאוסטרליה די עפים על האירוויזיון.
 

Angry Beaver

New member
אני ממש לא חושבת שאוסטרליה ראויה ליחס מיוחד

עזבי את העובדה שהיא בכלל לא שייכת לאירופה (גיאוגרפית, הכוונה), מה שפותח למעשה צוהר לשלל מדינות לא-אירופאיות לרצות להשתתף בתחרות. אפשר להוציא את העוקץ מהטיעון הזה ולטעון על ישראל, אזרבייג'אן או מרוקו שגם הן לא גיאוגרפית באירופה, אבל אין פה בכלל מקום להשוות. בכל מקרה - נסכים שלא להסכים בנושא אוסטרליה. אני פשוט חושבת שהאירוויזיון צריך להיות חוויה ותחרות אירופאית, ולא בינלאומית.
&nbsp
לגבי בריטניה - גם לספרד יש מורשת מוזיקלית נפלאה (שגם זכינו לחוות ממנה באירוויזיון), וכנ"ל לאיטליה שחולקת איתנו את מיטב הכישרונות שלה שנה אחר שנה. הבריטים מזלזלים בטירוף בתחרות בעיקר כי יש להם נטייה לזלזל באירופה, לטעמי (אפשר היה לראות את זה בהצבעה שלהם בנוגע להיפרדות מהאיחוד האירופי, אבל זה דיון אחר...). לבריטים לא ממש אכפת להיכשל בתחרות, כי גם כשהם כן "משקיעים" (בסטנדרטים העלובים שלהם, כן?) הם לא בדיוק מצליחים. לראייה בלו, שלמרות היותם להקה מבוססת הם סיימו במקום החמישי בלבד בקהל וחטפו התנקשות של ממש מהשופטים. העניין הוא שהבריטים לדעתי חושבים שגם אם ישלחו את הארי סטיילס הם לא יצליחו לנצח בתחרות. מקווה כן לראות איזשהו נציג מפתיע מטעמם בשנים הקרובות.
 

nit li

New member
וואו, אני כל כך לא מסכימה איתך

נכון שגיאוגרפית אנחנו, אזרבייג'אן ומרוקו לא שייכים לתחרות. לא יודעת מה לגבי מרוקו, אבל המנטליות שלנו ושל האזרים יותר "אירופאית" מאסייתית (למרות שזה לא נראה, אני יודעת) והמיקום הגיאוגרפי שלנו הוא די כזה In between, לכן אפשר לשחק עם הגבולות איכשהו. אגב, גם בתחרויות ספורט אנחנו מתחרים עם אירופה ולא עם אסיה (זה קשור גם למניעים פוליטיים של מדינות ערב, אם אני לא טועה). בקיצור, אפשר לשחק עם הגבולות. חוויה ותחרות אירופאית? יש לך חוויה ותחרות אירופאית, אוסטרליה לא משנה שום דבר כי החוויה שלה אירופאית. את יודעת מה? מבחינה תרבותית היא הרבה יותר אירופה מאיתנו.
את צודקת שגם לספרד יש מורשת מוזיקלית נפלאה, אבל תסכימי איתי שבריטניה מעצמת מוזיקה בינלאומית הרבה יותר גדולה ממנה. הבריטים מזלזלים בתחרות גם כי היא מזלזלת באירופה (היא לא זלזלה פעם, מעניין) וגם כי אין לתחרות רייטינג, בדיוק כמו בצרפת ובדיוק כמו בספרד. לגבי בלו- נושא מאוד רגיש אצלי כי הם עד היום הפייבוריטים שלי באותה שנה ואחד השירים הבריטים הטובים בעיניי (ואחד משירי העשור שלי באירוויזיון), אבל את טיפה מתבלבלת: ב2011 בלו ממש לא הייתה "להקה מבוססת", היא הייתה להקה שנסתה לעשות קאמבק ודי כשלה לחזור לקדמת הבמה. אני באמת מאמינה שברגע שהיא תשלח כוכב פופ עם להיט - היא תיכנס לחמישייה (הארי סטיילס יצטרך להוציא כמה סינגלים לפני כי כרגע הוא פליט להקת בנים שבעיקר מייצר רכילות).
 

Angry Beaver

New member
קצת שימי לב למילותייך - אני לא "מתבלבלת"

אני מכירה את בלו בדיוק כמוך. להקה מבוססת = להקה שהתבססה במוזיקה העולמית, כמו שבוני טיילר היא זמרת מבוססת. זה לא אומר שהם רלוונטיים - בוודאי שבאותה תקופה הם כבר היו מעבר לשיא תהילתם. עדיין הם נחשבים להקה מבוססת - רק על סמך שמם המוכר והפרצופים המוכרים הם היו שווים טופ 5 די בקלות.
&nbsp
השאיפה שלך מבריטניה לשלוח זמר פופ בשיא תהילתו היא די תלושה מהמציאות... זה דבר שמעולם לא קרה. גם כששלחו זמרים מוכרים יחסית (אולי להוציא את קליף ריצ'רד) זה היה לפני או אחרי שיא תהילתם, ורובם היו one hit wonders. ככה שהתהליך הזה לא חדש בשום אופן. אני לגמרי אתרצה אם הם ישלחו זמר מבוסס (וכן, זו הטרמינולוגיה הנבחרת) יחסית מתוצרתם - מישהו שהשם שלו והפרצוף שלו מוכר והייתה לו דריסת רגל כלשהי במוזיקה העולמית, גם אם הוא לא בשיא הרלוונטיות שלו. זה הרבה יותר טוב ממה שהם שולחים עכשיו.
&nbsp
לגבי הארי סטיילס - הוא אחושילינג מבוסס והוא בקלות שווה טופ 5, גם אם יעמוד בשקט על הבמה 3 דקות.
 

nit li

New member
את לא מדייקת בעובדות

להקה מבוססת היא להקה שמבוססת כרגע, שהיא להיט. זה כמו לומר שבריטניה שולחת את פייב כי היא להקה מבוססת. מי ישים היום על פייב? (חוץ ממעריצות רטרו וניינטיז אלפיימיז כמוני). אין לבריטניה הרבה טעם לשלוח זמר עבר והיא די הוכיחה את זה. מה שהתאים ב1997 בעידן השפה הרשמית והערב האחד לא רלוונטי היום. ברור שאשמח אם הם ישלחו את אמני העבר שלהם שאני אוהבת - שישלחו את פייב, שישלחו את אטומיק קיטן, אלו האמנים שאני הכי אוהבת, אעוף עליהם. אגב, זה רק גורם לאנשים לחשוב שהאירוויזיון אכן מיושן - אם בריטניה שולחת אמנים שכבר מזמן עבר זמנם.
לגבי האמנים בשיא תהילתם - לולו הייתה מוכרת, סנדי שואו הייתה מוכרת, ההורים שלי אמרו לי שהזמרים שנשלחו אז על ידי הבריטים היו מוכרים וידועים.
הארי סטיילס מבוסס ושווה בקלות טופ 5 אבל אין לו להיטים, הוא גם די מנסה קריירת משחק. אני דווקא בעד לשלוח את זיין - זמר שכל השירים שלו להיטים מצליחים (ובצדק, הם ממש מעולים).
 

Angry Beaver

New member
זיין בחייםםםםםםםםםםםם לא יופיע באירוויזיון - הוא מגניב מידי

בשביל זה. זה ברור שהאירוויזיון הוא אירוע סאחי. הוא גם דורש זמן רב, חזרות, עצירה של הלו"ז. בשביל כוכב בשיא תהילתו מדובר במשהו מאוד תובעני. אני חשבתי משום מה על ג'יי שון (זוכרת אותו?). אני זוכרת שהרהרתי בשליחתו לתחרות מתישהו. אני חושבת שצריך לשלוח זמר שהצליח ב-10 השנים האחרונות, קצת דעך ומחפש חזרה לתודעה.
&nbsp
הסיכוי שמישהו יהפוך לכוכב עצום בבריטניה בגלל האירו אפסי (כמו שקרה ללנה למשל בגרמניה). אז עדיף לשלוח מישהו משופשף, גם אם זמנו חלף.
 

nit li

New member
את מבינה?

בגלל מה שכתבת כאן עכשיו אמנים עדכניים לא רוצים ללכת: הוא מגניב מדי, דורש זמן רב, חזרות, עצירות של הלו"ז. מה זה "חזרות"? כאילו שאין לו חזרות והוא לא מופיע? תאמיני לי שאם הוא יזכה זה רק ישתלם לו כלכלית. מה זה "מגניב מדי"? מספיק אמנים מגניבים מדי השתתפו בתחרות בשנים האחרונות. לא לרמתו? וואלה, לא צריכה אותו בתחרות. זה הכל עניין של תפיסה (שהיא די קלוקלת, חבל שזו התפיסה בבריטניה וגם בארץ).
 

Willo the Wisp

New member
זו בעיקר שאלה של כדאיות

מי שיש לו מה להרוויח מהשתתפות - כלומר לקבל יותר חשיפה במדינה שלו - ילך על זה גם אם הוא הכי מאגניב בעולם וגם אם הוא יצטרך לעצור את הלו״ז שלו בשביל ההשתתפות. מי שהקריירה שלו במצב אופטימלי הרי שאין לו באמת מה להרוויח מההשתתפות -> יש לו בעיקר מה להפסיד, ולכן הוא לא ימהר לקחת את הסיכון. בעיקר במדינה כמו בריטניה שהאירוויזיון נתפס בה כמשהו טראשי ונלעג.
יש פה ושם יוצאי דופן שמשתתפים כי זה חלום ילדות שלהם, ובמדינות כמו רוסיה נראה שהזמרים הכי גדולים שמחים להשתתף כי זה נחשב לכבוד ולפסגה בקריירה או משהו כזה. מבריטניה אני חושב שנמשיך לקבל זמרים אלמוניים, חצי מוכרים או כאלה שעתידם מאחוריהם, ודווקא לא נראה לי שזה בהכרח אומר שאין להם סיכוי לזכות אי פעם. תעשיית המוזיקה והבידור של בריטניה לגמרי יכולה להוציא תחת ידיה נאמבר מנצח לאירוויזיון גם אם המבצע לא כוכב על, אבל כאן נכנסת בעיית חוסר העניין וחוסר המוטיבציה של ה-BBC.
 

nit li

New member
ואתה חוזר לכך שזה עניין של תפיסה קלוקלת

שאמן בריטי גדול שיש לו מה להפסיד לא יילך לאירוויזיון, לעומת אמן רוסי או שבדי גדול שיילך לאירוויזיון כי זה האירוע הכי גדול ונחשב.
 

Willo the Wisp

New member
לא יודע אם היא קלוקלת

זה אמנם מצער מאוד שהתחרות נתפסת כבדיחה במדינה שיש לה הכי הרבה מה להציע אבל מצד שני אי אפשר להתכחש לאלמנט הטראש שקיים גם קיים בתחרות, ומכיוון שבניגוד לאמנים הגדולים ממדינות אחרות, שהם כוכבים בקנה מידה לאומי (מקסימום אזורי), האמנים הגדולים של בריטניה הם לרוב כוכבים בקנה מידה עולמי - אני מבין למה לא בראש שלהם ללכת לריאליטי מוזיקלי, גם אם הניצחון היה מובטח להם.
תכלס גם לא הייתי רוצה שסופרסטארים יתחילו להשתתף, מעדיף שהזמרים יישארו יחסית אלמוניים ככה שהפוקוס יישאר כמה שיותר על השירים וההופעות (טוב נו, פלוס נגיעות בלתי נמנעות של פוליטיקה ושחיתות).
 
האירוויזיון הוא באמת קוץ בתחת לכל מיני זמרים

אפילו לסרגיי זה נתקע לו באמצע סיבוב הופעות שהמשיך בסוף מאי.

זמרים רבים וטובים כמו Katrina וגם Engelbert סיפרו איך במהלך הקריירה שלהם הופיעו אלפי גיגים, קונצרטים, ופסטיבלים שונים ותוכניות טלויזיה, ולמרות הנסיון הרב, בחיים לא התכוננו למופע אחד כמו שהתכוננו לשלוש דקות אירוויזיון. וקטרינה זכתה עוד לפני שהאירוויזיון התנפח לקרקס התקשורתי שאנו רואים כסטנדרט היום.

אז כן, כמו שמישהו צחק פעם על מיי פיינגולד (באפריל 2014) :
מצטערת ילדים, הערב אין ארוחת ערב. לאמא יש אירוויזיון !
 

Angry Beaver

New member
לצערי זה אכן המצב

גם אני חושבת שהאירוויזיון די סאחי, אבל אני מתה על זה! זה לא גורע מאהבתי אליו. אין ספק שראינו אמנים עדכניים ו"מגניבים" משתתפים בתחרות, אבל לא כאלה שנמצאים בשיא תהילתם, ובעיקר כאלה שרוצים להיחשף באירופה. בסופו של דבר רוב המשתתפים באירו, גם ממדינות מזרח אירופה, היו פחות או יותר נובאדיז לפני כן. אפשר לראות שכל שנה יש בערך 5-6 כוכבים ממדינותיהם שמשתתפים... אנסה למנות, תקני אותי אם אני טועה:
סרגיי לזרב, דוני מונטל (שופט באקס פקטור ליטא וכו'...), ניקי ביירן (בערך... אני מניחה שהוא מוכר באירלנד), פרנצ'סקה מיצ'לין, אירה לוסקו (שהיא פאקינג אלוהים במלטה) ואולי מיכל שפאק. אלה אנשים שתכלס הייתה להם עבודה בתחום הבידור ומספר נורמלי של מעריצים ועוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם גם לפני האירוויזיון. כל היתר הם סוג של פליטי ריאליטי או זמרים בתחילת הקריירה, שבאמת צברו מעריצים ועוקבים באופן משמעותי אך ורק בזכות התחרות.
&nbsp
בקיצור ובשורה התחתונה: מסכימה עם Willo, רוב הזמרים משתתפים בתחרות כמקפצה לקריירה.
&nbsp
 
למעלה