דיון 2016 - האם סילוקה של רומניה העלה את ישראל לגמר

דיון 2016 - האם סילוקה של רומניה העלה את ישראל לגמר

היו כמה חברים כאן שהתלוצצו לאחר הודעת סילוקה של רומניה מהתחרות, שעכשיו לישראל יש יותר סיכוי לעלות לגמר, אבל אני לא חושב שדנו על זה אחרי האירוויזיון.
האם זה מה שהעלה את ישראל לגמר ?

אז מדובר פה בשתי בלדות שאולי היו לוחקות הצבעות קהל אחת מהשניה, אבל כמה הצבעות קהל כבר יכלו לקחת לישראל ? הרי "עשויים מכוכבים" התרסק לגמרי בהצבעת הקהל, אבל לפי שיטת הניקוד החדשה, הוא היה עולה לגמר גם אם היה מהקהל היה מאפס אותו לגמרי (מאחר וזה כבר לא היה יכול להשפיע על דירוג השופטים הנפרד). בנוגע לשופטים, שתי בלדות לא אמורות להוות סכנה משמעותית זו לזו, מאחר שהשופטים מדרגים את כל השירים, בניגוד לקהל שבזרך כלל מצביע רק לשיר אחד. אצל השופטים יש משמעות לכל מיקום אישי-ספציפי שלהם כך ששירים בז'אנרים דומים לא מתחרים אצל השופטים על משבצת מסויימת.

ומי בכלל אמר שרומניה היתה עולה לגמר. אז אכן רומניה עולה כל שנה, אבל גם יוון עולה, והפעם לא. (למרות שלרומניה יש קהל מצביעים הרבה יותר פאטריוטי מאשר יוונים שברחו לאירופה עם כעס עצום למולדת). גם בוסניה לראשונה לא העפילה. אז אולי רומניה בכלל לא פינתה שום מקום בגמר.

אז מה אומרים ?
 

nit li

New member
זו סוגיה

רומניה הייתה עולה לגמר, אני אומרת את זה בוודאות די מלאה. כל מי ששמע מסביבי את השיר בלקט נפל ממנו (הורים, חברים). לרומניה יש 100% עלייה והסטטיסטיקה הזו לא הייתה נשברת השנה כי היא הייתה מביאה הופעה מעולה לשיר החזק הזה.
ברור שהסילוק הרומני העלה את הסיכויים שלנו לעלות - זה עניין של מתמטיקה פשוטה. אני מניחה שהם פינו לנו מקום (בהימור שלי הם בהחלט פינו לנו מקום), אבל האם היא פנתה מקום גם אצל המצביעים האחרים? וואלה, אין לי שמץ. בשורה התחתונה עלינו, למי אכפת למה? חח
 

סטילהוק

New member
חובי גם ככה לא העפיל לגמר בזכות הקהל שאיפס אותו בסמי

ולרומניה גם ככה היה את אחד השירים הגרועים ביותר השנה. וממש לא משתווה לשירים הגדולים שהם שלחו בעבר.
 

ofir325

New member
גם אני חשבתי על זה!! אבל לאו דוקא בהקשר של ישראל....

לפני התחרות ברור שחשבתי שזה יגביר את הסיכוי של ישראל. אבל אחרי התחרות, היה לי ברור שמי שתעלה מהמקום העשירי (שזו לא היתה ישראל ואני לא זוכר מי) זה רווח נקי בזכות רומניה, מאחר ורומניה היתה עולה בוודאות!
 
העולה העשירית היתה סרביה

היא עלתה גבולי גם אצל הקהל וגם אצל השופטים. קצת מעליה עלתה גרוזיה שכמעט עלתה אצל הקהל אבל בסוף עלתה בגלל השופטים.

כמובן שאי אפשר לדעת מה היה קורה מאחר, כי הוספה של מתחרה 19 היה משנה את כל הדינמיקה, ולא יודעים איך היה משפיע על כל השירים האחרים. לך תדע, אולי כל מי שהצביע לאוסטרליה היה מעדיף להצביע לרומניה לו יכל... הא הא הא
 

nit li

New member
איך סרביה הייתה עשירית?!

שמישהו יסביר לי איך לעזאזל השיר המצוין עם ההופעה הדרמטית והנהדרת שלו נכשל?!
 

sg151

New member
משהו בהגשה של סניה היה מעט טכני

היא הייתה נהדרת לדעתי והקול שלה מהמם והופעה מושקעת ויפה. אבל בשיר כזה צריך המון רגש וסניה ברגע האמת לא סיפקה אותו והייתה מעט מזויפת מבחינת ההגשה ולא הייתה מספיק משכנעת. זאת דעתי לפחות
 

Angry Beaver

New member
גם לי לא ברור, מאוד אהבתי את השיר (בעיקר בזכות ההופעה באירו)

מניחה שהז'אנר הזה עובד רק על מדינות הבלקן, ומדינות המערב לא קונות אותו. אם ככה - חבל שבחרה לשיר באנגלית ולא בסרבית... סביר להניח שהייתה זוכה ליותר הצלחה באופן הזה. בכל מקרה מאוד אהבתי את השיר וההופעה.
 

Angry Beaver

New member
קודם כל, שמחה לחזור לדון על האירוויזיון (לשם שינוי)

אני חושבת שאין ממש קשר, בדיוק כמו שאמרת. השיר הרומני כנראה היה די נכשל אצל השופטים (סביר להניח שהיה מסיים במקומות 8-12, ורק משום שאובידיו באמת היה זמר טוב) ועולה בזכות הקהל. הייתי מהמרת עליו כעולה, סביר להניח, אם לא היה מסולק בבושת פנים מהתחרות.
&nbsp
הצרה העיקרית בשיטה החדשה היא העובדה ששירים יכולים לקבל קידום משמעותי בזכות השופטים. עם זאת, גם שירים שמצליחים בקהל ונכשלים חרוצות בהצבעת השופטים לא ניזוקים כפי שהיו ניזוקים בשיטת ההצבעה הקודמת. כך שההצלחה של ישראל ומלטה מתקזזת עם הכישלון שנחסך ממיכל שפאק, למשל. כמובן שיש מקום לדעתי לצמצם את השפעת השופטים (ובעתיד לבטל את השימוש בהם לחלוטין). בינתיים, השיטה הנוכחית היא הרע במיעוטו.
&nbsp
לגבי ההשוואה בין רומניה ליוון - אין לה מקום. השיר היווני היה חובבני מלכתחילה והיה ברור שלזמרים אין יכולות שירה ממשיות. השיר הרומני אמנם היה פרווה למדי ולא עפתי עליו, אבל אובידיו היה וואחד זמר. לא חשבתי לרגע שהוא ייכשל בעלייה לגמר.
 

Brady

New member
מה לוקחות הצבעות

חוץ מזה ששני השירים די קיטשיים ושני הזמרים אכלו כאפות מחובבים (כי אלה לא רצו לשכב איתם) אני לא מוצא דמיון ביניהם.

לדעתי רומניה הייתה מגיעה 7-8 בקהל ולא עולה בשופטים = מסיימת 11 ככה. חוץ מזה ישראל גם ככה עלתה הודות לשופטים, והניקוד שלהם אלינו לא היה משתנה עם רומניה, אז היינו עולים. מי שסיים 10 אולי היה נדפק.
אני האמת מאוד אהבתי את רומניה והיא בטופ 10 שלי השנה.
 

L e j l a

New member
ההיגיון אומר שאחרי 2013 רומניה תעלה עם כל שיר לגמר

אבל ראינו כבר שאף מדינה כבר לא חסינה, אפילו לא בוסניה הרצגובינה ויוון
 
לגמרי !

רק שבמקרה של רומניה אני כבר באמת חושב שלא יקרה מצב שלא יעלו. כמו שחזיתי את העליה שהלם ב-2013.
 

Angry Beaver

New member
לא רק שהם עלו, הם סיימו ראשונים בהצבעת הקהל כמדומני

לא הכל קשור לדיאספורה הרומנית. השיר כנראה פשוט התחבב על הקהל (ואני מתעבת אותו, שיהיה לגמרי ברור).
 

nit li

New member
כן, עוד עפו על זה מסביבי

אחת המרצות של זה, נדמה לי שגם אחותי. מה יש לנון-חובבים האלו?! לא מבינים במוזיקה! העיקר צוחקים עלינו שאנחנו אוהבים את הטראש האירוויזיוני - לא אתם!
 

Angry Beaver

New member
מתעבתתתתתתתתת גברים ששרים בסגנון הזה, שנאתי גם את דוד ד'אור

 

nit li

New member
חחחחח וואי, לגמרי

העלייה של רומניה 2013 גרמה לי לאבד תקווה באנושות, נשבעת.
 

L e j l a

New member


 
למעלה