על תחרויות שירים בפורום - מאמר דעה

Ofri Becker

New member
על תחרויות שירים בפורום - מאמר דעה

החלטתי לכתוב את זה, כי התחשק לי וראיתי לנכון לשתף את כל באי הפורום במחשבות ובתחושות הפרטיות שלי לגבי התחרויות שאנו עורכים כאן בעיקר בעונת המלפפונים, חצי השנה לערך שבין האירוויזיון לעונת הקדמים הבאה אחריו.
כל הנאמר הוא דעות ותחושות סובייקטיביות שלי מהשתתפותי המקומית כאן ואין לראות בנאמר יומרות לקביעת אמיתות אבסולוטיות כלשהן.
אז למה אנחנו עורכים תחרויות שירים בפורום? יש כמה סיבות והעיקריות שבהן:
1. חשיפת כל באי הפורום ובעיקר משתתפי התחרויות למגוון שירים וסגנונות.
2. שיתוף חברי הפורום בשירים אהובים עלינו שברצוננו להעניק כמתנה לאחרים כדי שגם להם תהיה ההזדמנות לאהוב (או לא) את השירים. כי מהות הפורום הזה היא אהבת שירים ומוסיקה...
3. להרחיב את ידיעותינו בנושא שירים\זמרים\הרכבים\שנות יצירה ועוד פרטים מתחום המוסיקה.
4. להרגיש כמשתתפים, גם אם בזעיר אנפין, בתחרות שירים דמויית אירוויזיון, כשיש ביכולתינו להשפיע על הזכיה בדומה לכוחה של מדינה משתתפת באירוויזיון. סוג של עינוג עצמי בחוויה שאנו כלכך אוהבים בתחרות האמיתית.
5. הרצון הטבעי לנצח בתחרות מסוג כלשהו, שבתחום כשרונותינו\תחביבינו\אהבותינו. יענו תחרותיות בריאה נטו.

יכול להיות שישנן עוד סיבות ומטרות, אך לתחושתי מניתי את העיקריות שבהן. אני רוצה להתיחס לרגע לעניין התחרותיות. הרצון הזה לנצח בתחרות, הוא דבר חיובי, ותורם רבות לאיכות התחרות, שהרי אנו שולחים שיר שלדעתנו הוא או טוב, או שלתחושתנו רבים אחרים יאהבו אותו, או שתי הסיבות יחד... כל זה מביא סוג של קנאת סופרים שמעצימה את רמת השירים בסך הכל ומגבירה את ההנאה של כלל המשתתפים. גם אם לפעמים טעינו בהערכותינו.
כאן בנקודה הזאת, חשוב לזכור ולהזכיר לעצמנו, שהשירים הנשלחים, הם רובם ככולם כאלו שאחרים כתבו, הלחינו וביצעו... הם אפילו לא באמת שלנו... מה שדי בו כבר להשאיר בפרופורציות את משמעויות תוצאות התחרות...
שיר שסיים במקום הראשון, מזכה את שולחו בצ'אפחה לאגו, בקטנה, בשמחה שיתר החברים אהבו שיר שהוא אוהב והביא לחשיפה... ואולי אפילו נותן תחושה של "איזה גדול אני שכיוונתי כלכך טוב"...
שיר שזוכה במקום נמוך, זה בד"כ מאכזב, כי למה האחרים לא רואים את היופי במה שאני רואה?...
אבל, וזה חשוב לזכור... זה לא אומר על השולח כלום. לא דבר ולא חצי דבר.
זו תחרות שליחת שירים בפורום, זה נועד לכיף של כולנו ותו לאו. זכית, תהנה, תשמח, תשתף בשמחה... לא זכית או שירך הגיע נמוך... זה רק הצטברות של דעות של אנשים מכל מיני סיבות נטיות רגשות ומה שלא יהיה... תלמד מזה מה שתלמד, זו ההחלטה... כמו בכל מערכת שההחלטות בה מתקבלות בהצבעה דמוקרטית... התוצאות הן סך ואינטגרל של כל הדעות והמניעים...
בא לך מאוד לנצח? תלמד מה עובד כדי לנצח... לא כלכך חשוב לך לנצח אלא לשתף בשירים יפים? תמשיך לעשות את זה... אבל העיקר ורק העיקר: תהנו! תהנו! תהנו! אין סיבה לייחס לתוצאות והצבעות בתחרויות האלה יותר מאשר חוקי משחק ומהלכים במשחק... ומשחק זה כיף.
 

axe9

New member
עפרי אני מאוד מסכים איתך

ואני מניח שכתבת מה שכתבת בעקבות מה שקורה בתחרויות

הכל עניין של גישה , ויש כאלה שנהנים לשמוע שירים שהם מכירים ויש כאלה שנהנים לשמוע שירים חדשים
ואני שדי חדש פה יחסית והשתתפתי בכמה פאזלים גם לעיתים קרובות מצאתי את עצמי מתוסכל ולא רק בגלל שירים שאני בחרתי אלא שאהבתי שלא התרוממו

אבל בסוף זה המשחק , וזה לא ממש קובע שום דבר אלא רק בשביל הכיף שלנו

מה שכן לקחתי זה כמה שירים מצויינים לפלייליסט

אז לקחת בקלות חברים
 

elad5510

New member
מסכים איתך לגמרי. כל הכבוד על הרוח היפה הזו

בתור משתתף שמעולם לא עבר את המקום ה12 בפאזל, ואף מוקם ברוב המקרים נמוך יותר, אני יכול לציין שגם בזה ניתן למצוא תחושה נחמדה, של להיות איזו פורטוגל אנדרייטד כזאת שאף פעם לא זוכה ולא משנה מה תשלח..
אמנם יש שירים שבעיני פחות חכמה לשלוח אותם, וכל אחד יכול לבחור בהם וכנראה לזכות איתם, אך זה לא דרמטי ואם זה מה שהרוב אוהבים ומצביעים לו, אז סבבה. תכלס, גם לא קרה לי עדיין שזכה השיר שנתתי לו דוז.. ופה בחצי גמר אינטרקראון דיזזתי בכלל את רוסיה...
קיצור, שיהיה בכיף. אלו תחרויות מדהימות, שכבר למדתי בהן הרבה שירים חדשים ונהניתי להיזכר באחרים.
יאללה פורטוגל! אולי יום אחד גם ננצח..)
 

nit li

New member
הלוואי וזה היה ככה

אבל אנחנו נמצאים כאן בפורום בו יש אנשים שחושבים שהטעם המוזיקלי שלהם הרבה יותר טוב משל אחרים. אלו אנשים שמחפשים את מה שמעגניב ומיוחדג'. הם לא מוכנים לקבל בתחרות שלהם אמנים מוכרים כמו בריטני, בקסטריט וקייטי פרי. עליו פניו הם באים לחפש מוזיקה חדשה, אבל כשמביאים להם מוזיקה כזו של אמן מוכר - הם כועסים ויורדים על שולח השיר. הם שופטים שיר באופן שהוא לא אובייקטיבי, כי אנחנו באים לבחור את השיר הטוב ביותר, אבל הם מתעלמים מהשיר כל עוד הוא לא מספיק חדשני ומעעעעגניב.
אגב, בעבר היו פה תחרויות בהן היה ידוע מי שלח מה. החברים פה נקדו לפי המשתתפים ולא לפי השיר וזו הסיבה שבגללה האינטר בעילום שם.
בקיצור, אתה כותב כאן את מה שברור ורצוי אבל דברייך מנותקים מהלך הרוח בפורום. הלוואי ואנשים היו שופטים כאן לפי "שיר טוב" ולא לפי הפוזה.
 

סטילהוק

New member
בדיוק


חוץ מזה, כפי שכבר ציינתי, לתחרות, כל תחרות, צריך להיות כללים ברורים שאינם ניתנים לפירוש כזה או אחר ולא כל אחד יכול להבין אותם לפי פירושו, וכל מי שחורג מהכללים האלו צריך בהחלט להיענש ולהיפסל. אך לא מי שנוהג על פי הכללים ואינו חורג מהם במילימטר. וכבר אמרתי שאין לי שום בעיה שייפסלו שיר ששלחתי בגלל שלא אוהבים או מתחברים אליו. הבעיה שלי היא כשפוסלים שיר ששלחתי, או שכל אחד אחר שלח לצורך העניין, אך ורק מתוך צביעות גרידא, ולא בגלל שלא אוהבים את השיר או לא מתחברים אליו, אלא אך ורק בגלל שחוששים שהוא עלול לאיים עליהם בגמר.

אז כל מי שטוען שהתחרויות בפורום נועדו לכיף, צריך לשאול את עצמו איפה פה הכיף כשהתחרות ובחירת השירים בה מהולים בצביעות? הרי הצביעות מוציאה את כל הכיף מהתחרות ואף את החשק להמשיך ולהשתתף בה.
 

nit li

New member
לי פסלו שיר בגלל שהוא של בקסטריט בויז או כי הוא של גלי

עד היום יש לי חברים שצוחקים עליי כי שלחתי קאבר של גלי. הם קצת לא שמו לב שהוא טוב יותר מהמקור, אבל נגיד.
 

Ofri Becker

New member
ולמה שזה יהיה אכפת לי בכלל

אם יש כאלה שהרוח שלהם היא נניח פסילת שירים כדי שהשיר שלהם יזכה, שיערב להם... זה שלהם...
אם תוצאות התחרויות ייראו לפלוני כאלה שלא משקפות לחלוטין את מה שהיה רוצה שישקפו, וזה עובר מבחינתו את גבול ההנאה שלו, הוא לא מחוייב להשתתף, וכך יהנה יותר כנראה.
אם החשיבות של תוצאות התחרות יותר גבוהה מההנאה שבאה מהדרך אליהן, סבבה, זה גם בסדר, כל אחד חופשי כאן לבחור את דרכו, ולממש את רצונותיו איך שייבחר וימצא לנכון...
אני נהנה מהתחרויות, זה כיף לי לחפש שירים, של אמני רילייטד, של מדינות נידחות, של זמרים והרכבים הזויים, להכיר שירים נפלאים שאחרים שולחים וגם שירים מצחיקים \ הזויים \ חנטרישיים ועוד ועוד... זה כיף לי! וזה בא מהשתתפות בתחרות. נושא הזכיה הוא רק הדובדבן שבקצפת שבעוגה הטעימה כלכך...
בקטנה...
בקריצה...
זה לא שירים שאני כתבתי \ יצרתי\ שרתי (אם הייתי שר הייתם בורחים)...
ואפילו אם יש צביעות (ויש דנית כולנו יודעים), אז מה?????? אז יש... בכל מקום שיש אנשים יש גם דברים כאלה... אני לא נותן לשום דבר כזה לשלוט על הכיף שלי.
ושוב אני מזכיר, כל הנאמר פה - סובייקטיבי שלי. לא חייבים לקבל, לא חייבים להסכים... זה שלי ואני משתף.
 

nit li

New member
אתה טיפה מפספס את מה שהולך כאן

זה לא עניין של "זה לא שירים שאני יצרתי" - זה שיר שאתה בחרת, ומישהו בא ואומר לך "שומע? השיר ששלחת לא ראוי כי הוא לא מקורי / צפוי" ומנוקד בלי קשר לטיבו. זה מה שמכעיס כאן. אני לא בטוחה כמה אנשים מנקדים כאן שירים מסוימים על מנת לדפוק אותם, כדי ששלך יתקדם. יש סיכוי שזה קורה, אבל עובדה שבסופו של דבר השיר שזוכו הוא זה שהרב אהבו. מחסלים פה שירים על מניעים אחרים. אני בעצמי פרשתי פה מתחרות כי שלחתי שיר של glee שכולם זלזלו בו בגלל היותו משם, מבלי בכלל להקשיב לקאבר ולשים לב שהוא הרבה יותר טוב מהמקור. זה לא הוגן כלפיי. יודע מה? זה גם לא הוגן כלפי השיר.
 

sg151

New member
Fighter!!

מאז אותה תחרות הוא בפלייליסט שלי ולא יוצא. קאבר מהמם
 

Ofri Becker

New member
אני סבור שהדעה שאת משמיעה היא זו שמפספסת

אז מישהו פוסל שיר כי סבתא שלו מתה וזה מזכיר לו את סבא שלו...
מה יש לכעוס למען השם?????????????????????
זה שלו...
מעבר לזה, הדרך שבה את מציגה דברים "...מבלי להקשיב לקאבר ולשים לב שהוא הרבה יותר טוב מהמקור..."
א. מאיפה את יודעת שלא הקשיבו לו
ב. מי קובע אבסולוטית שמשהו יותר יפה ממשהו אחר?

אני חושב שאת זו שמפספסת כאן יקירתי.
 

סטילהוק

New member
ואני סבור שאתה מפספס את הפואנטה

בפורום הזה ייפסלו מראש על הסף אפילו שירים ענקיים כמו של Evanescence, Within Temptation, NightWish, Depeche Mode ודומיהם, רק בגלל שהם עלולים לאיים על השיר שלהם בגמר. ואם התחרות הזאת נועדה לשירים אנונימיים שאף אחד לא שמע ולא מכיר אותם לפני זה, אתה לא חושב שצריך להבהיר זאת חד וחלק ובצורה שאינה משתמעת לשני פנים או ניתנת לפירוש אחר בכללי התחרות? הרי זה כמו לקבוע בחברה מסויימת שיכולים להתקבל אליה גם גברים וגם נשים, אך כשבאים בפועל לראיון העבודה באותה חברה, מתקבלים רק גברים, בטענה שהם מעדיפים גברים על פני נשים. איך אישה תרגיש כשתבוא לראיון עבודה בכדי להתקבל לחברה הזאת במחשבה שמתקבלים גם גברים וגם נשים אליה, כי הרי כך רשום. ויגידו לה, מצטערים, אבל למרות שרשום גם גברים וגם נשים, אנחנו מעדיפים גברים? וזאת כל הפואנטה, אם עוד לא הבנת אותה בעצמך.
 

Ofri Becker

New member
אני אענה בעוד פוסט אחד וזהו

כי ממש לא היתה לי כוונה לפתוח בויכוח עם אף אחד, אלא סה"כ לשתף תחושות שלי, ובכל זאת נראה לי לנכון להמשיך ולהעניק מדרכיי.
אין כאן אף אחד (למעט מנהל תחרות על פי קריטריוני התחרות) שרשאי לפסול שיר. במקסימום משתתף יכול שלא לנקד שיר כי לא נראה לו, מסיבה שתיראה לו לנכון. והוא אפילו רשאי להביע זאת בריוויו...
זו זכותו השמורה של כל משתתף, ואי אפשר בשום אופן להכתיב לו כיצד לדרג. זו דרגת החופש הבלעדית של כל אחד ואחת, גם אם זה לא מוצא חן בעיני מישהו.
ההשוואה לקבלה למקום עבודה קיצונית מדי לטעמי... גם כי שם יש מי שקובע ורשאי לפסול לצרכי התאמה לתפקיד או כל עניין אחר, וגם כי החוקים שמנחים אותו כיצד ניתן או לא הם חוקי החברה והמדינה, וגם כי ... פרופורציות ... כאן זו תחרות שירים שלא קובעת שום דבר וחצי דבר...
תוצאות התחרויות האלה הן הדבר הפחות חשוב מהכל... אז מישהו אחד מנצח ומישהו אחר לא... זה משנה באמת רק לצ'אפחה הקטנה לאגו של מישהו... וזהו... עבר.
(סוד: אפילו בעיתון של מחר לא כותבים על זה)
מי שקובע את קריטריוני שליחת השירים לתחרות הוא מנהל התחרות, ואם ירצה מנהל תחרות כלשהו להחליט שלתחרות שלו ישלחו שירים מסוג זה או אחר לפי קריטריונים אלו או אחרים, הריהו רשאי להחליט כך (בד"כ יעשה זאת בהתיעצות עם הפורום). הוא לעולם לא יוכל להחליט לפי אילו קריטריונים בדיוק כל משתתף ידרג... כי זה לא ניתן לביצוע וגם לא ראוי... כל אחד וקריטריוניו... הזויים ככל שיהיו. זה הפורום...
 

סטילהוק

New member
מצטער מאוד, אך כשפוסלים מראש שיר על הסף

רק כי זה שיר מוכר או רחמנא ליצלן שיר קדם אירוויזיון, ועוד בפורום אירוויזיון, בעיניי זו צביעות. ושום דבר לא ייפה את הצביעות, כי צביעות זו צביעות, ולא משנה כמה ינסו לייפותה היא עדיין תישאר מכוערת.

חוץ מזה, כבר אמרתי שגם אם לא היה מדובר בשיר שאני שלחתי והשיר שלי כן היה עולה לגמר, עדיין הייתי נוהג בדיוק אותו הדבר ופורש מהתחרות. כי אני לא מוכן לקחת שום חלק בצביעות, לא לטוב ולא לרע. אני לא מוכן להיות חלק מזה.
 

nit li

New member
אתה חדש כאן, נכון?

שמע, אנשים לא מקבלים בעין יפה שליחת שירים שהשתתפו באירוויזיון או בקדמים. עשו את זה ב2004, היום כבר לא. אני לא בטוחה שאנשים פסלו את השיר שלך כי חששו שהוא יזכה, אלא בעיקר כי כעסו על כך שמישהו שולח שיר שכל כך אהוב כאן. כאמור, לא כולם מנקדים כאן לפי טיב השיר אלא לפי "יצירתיות". הסברתי כבר בתגובה אחרת איך נראה לי שאנשים שפטו את השיר שלך (ואיך אני שפטתי אותו).
אם אתה לא מוכן לקחת חלק מהצביעות, עדיף שלא תשתתף בתחרויות פה בכלל (והאמת שגם לא בפורום, ישבר לך הלב פה מכמה אנשים. לטובתך
)
 

nit li

New member
יש מה לכעוס

ואתה מפספס כאן נקודה ענקית: אנשים כאן כותבים בפירוש שהם פוסלים שיר כי הוא "לא יצירתי". לא כי הוא לא יפה, לא כי הם לא אהבו אותו, אלא כי הוא לא יצירתי. כי הוא של בקסטריט, כי הוא של שלי. אם הם היו אומרים "לא הטעם שלי" - סבבה, מי אני שאתווכח? הם הקשיבו לשיר, הם נתנו לו צ'אנס ולא אהבו, זכותם. לפסול שיר מראש רק כי הוא לא יצירתי - זה זלזול בשולח ובעיקר מתנשא.
 

Ofri Becker

New member
אין מה לכעוס לטעמי

זכותו של מישהו לבו לתחרויות כדי לשמוע רק שירים יצירתיים... זה לא שונה מכל העדפה אחרת...
זה שאת שומעת את הדברים כאילו הם פוסלים אותך על משהו, גורם לך שלא להנות באמת... וחבל...
 
למעלה