שאלה קשה ...בבחירת שיר

  • פותח הנושא axe9
  • פורסם בתאריך

axe9

New member
שאלה קשה ...בבחירת שיר

שאלה שעלתה בראשי בתקופה האחרונה
האם בבחירת השיר המועדף עליכם ( ואני מניח שזה קורה בכל מדינה) אתם לוקחים בחשבון את התחושה האישית שלכם מאותה מדינה ?
לדוגמא לי היתה חווית טיול מטורפת בנורבגיה ובעקבות כך יש למדינה הזו יתרון קל על אחרות , יש בה משהו שאני אוהב

באותה מידה זה יכול לקרות בכל ארץ אחרת לכל אחד

קורה רק אצלי ..?
 

צוות Kuss

New member
אצלי ממש ממש לא

אין לי מדינות שאוהב את שיריהן לא משנה מה או כאלה שאשנא שיריהן לא משנה מה. אני שופט נטו לפי השיר, וממש לא מעניין אותי מאיפה השיר בא. כך למשל מאוד אהבתי את צרפת השנה, אך שנאתי את שנה שעברה. מאוד אהבתי את איטליה שנה שעברה אך שנאתי את השנה. בקיצור תשובתי היא לא, לאו, נייט, נו, לאא, ניכטטט, לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
 

Ofri Becker

New member
מבין לגמרי את השאלה

הרי קשה לומר אם זה משפיע או לא...
מדובר בד"כ בתת-מודע שלנו.
הרי מה גורם לנו לאהוב \ לא לאהוב שיר?
הזדהות עם המדינה שהשיר מייצג עשויה לתת לו "פור" מסוים כי מקשיבים לשיר בחיוב. זה לא אומר שבהכרח נאהב אותו, אך זה עשוי לתת לו סיכוי יותר גבוה שיזכה לאהדה.
באותה מידה מדינה שיש לנו משהו שלילי כלפיה.
זה לא בהכרח בא משיקולים "זרים", זה פשוט חלק מהעניין שאהבת שיר היא לא מדע מדויק אלא בעיקר עניין רגשי.
 
אצלי זה מתבטא

בעניין בסקרנות ובציפיה שלי לשירים ממדינות מסוימות. אבל בסופו של דבר השיפוט שלי לשיר מסוים לא ישתנה בגלל אהבתי/ שנאתי למדינה כזו או אחרת.
 

Ofri Becker

New member
זה אוקסימורון...

לכל אדם יש תת-מודע, גם המודעים ביותר לעצמם... עדיין נשארים אזורים שחסומים לאדם על עצמו ועל רקע שהביא אותו לאהוב דבר מה או לא.
לא קשור לאינטיליגנציה בכלל. יכול להיות שמי שאינטליגנטי יותר, גם יש לו יותר מודעות עצמית (אם כי זה לא ברור שיש כזו קורלציה חזקה), אך תמיד יהיה לאותו אדם גם תת-מודע היינו הדברים שמשפיעים עליו שלא במודע.
 

Princess Lotta

New member
לחלוטין לא

המדינות שהיו אצלי בטופ השנה הן גרמניה, איטליה, סרביה, מולדובה, צרפת, אוסטריה ואוסטרליה, קפריסין ורוסיה.
&nbsp
מתוכן הייתי רק באיטליה ובלרנקה קפריסין שזה כמו עזה. לא אוהבת אף אחת מהאחרות באופן מיוחד, ואף סולדת מצרפת (שנאתי את פריז) והצרפתים, ורוסיה הפוטינית.
 

GM1988

Well-known member
רק לפי השיר והרגש שהוא מעורר בי.

לא בקטע רע, אבל מה שאתה מתאר זה בערך אותו סגנון שיפוט שרואים לעתים קרובות בניקוד שמדינה מעניקה רק בגלל היותה גוש מסוים או יתרון מסוים על השנייה מטעמים צדדיים ולא אובייקטיביים לטיב השיר וההופעה.
ויש מלא ששופטים גם לפי הג'וק של אותו הרגע.
לדוגמה מישהו שאולי בערב המופע התלהב שיזמינו פיצה ובירות לשידור הסמי והתנגן סתם איזה שיר מעפן ברקע, וההתלהבות מהפיצה והבירות של אותו רגע קבעו ניקוד לאותה מדינה. "יאללה נצביע לבלגיה יוהוו!"...
 

nicknick28

New member
אני מושפעת בעיקר מהפרפורמר עצמו ומה הוא משדר לקהל

פחות מהמדינה עצמה. אין לי הרבה חוויות או מחשבות שקשורות למדינות אירופה.
אבל אם הזמר עצמו קולע לטעם שלי מבחינת ההופעה,משדר מה שצריך לשדר, אני יכולה להתאהב גם בשיר שלא נחשב מוצלח או אהוב בקרב הקהל.

חלק ניכר מהחוויה זה המראה, קצת שטחי אבל ככה זה, אם המבצע הוא גבר נאה זה גורם לי יותר לרצות לראות את השיר\ההופעה.
אבל אני לא מתכוונת רק בפן של המראה עצמו, כבר היו זמרים חתיכים שהשיר ששרו לא דיבר אליי בכלל ושיעממו אותי בהופעתם.
פרדי והונגריה למשל, לא דיבר אליי בכלל בכלל. עם כל היופי שלו, משהו שם לא זז נכון והיה די משעמם.

אני מדברת על כל הסגנון של המבצע והכימייה שלו עם הבמה,אם הוא זז יפה,יודע לרקוד,זורם עם המוזיקה ,טורף את הבמה בתנועות ובקצב שלו. הגישה והמצב רוח גם מאוד משפיעים, אם הזמר מגיע בגישה טובה,נינוח,מחייך ונהנה מההופעה.

ניקח את סרגיי כדוגמא. זה קצת מאבד מהפואנטה של האירווזיון ,לשפוט שיר לא לפי האיכות שלו אלא לפי המדינה ששלחה אותו ומאפייניה ,אבל עדיין כל הסיפור עם רוסיה לא עשה לי הרבה חשק להיות בעדם....
אבל אז ראיתי את השיר ובעיניי הוא ממש מצויין וסוחף וסרגיי מופיע נהדר ,הוא מדוייק ומקצועי , והאפקטים בכלל היו מדהימים ובעיניי כל הפן הפוליטי הפך לשטויות ואיבד מחשיבותו ואפילו עשה ההפך וגרם לי לחשוב שהנה מדינה עם תדמית כל כך קרה וקשוחה והזמר שלה בחור כל כך נחמד וחייכן בראיונות ונעים מזג ומראה שיש שם גם דברים אחרים.

וגם ליטא,שהשיר שלהם לא נחשב כאחד המובילים שהיו השנה. האמת היא שאין לי שום ידע על המדינה הזאת, וזה לא שדוני הוא הטעם שלי מבחינת מראה ומעצבן אותי איך השיער שלו עומד, שכמו חובי מסתיר לו את הפנים... אבל דוני הופיע נהדר, הרגיש בנוח על הבמה, חייך וזרם וזז יפה וזה כבש אותי.
 
אני מתוך עקרון תמיד משריין את המקום הראשון שלי לרוסיה

בכל זאת, רוסיה זו רוסיה
(שפשוט לא מאכזבת)
אבל לגבי שאר המדינות, אומנם יש לי צפיות יותר וצפיות פחות מכאלו וכאלו, אני שופט לפי שיר בלבד !
 

Angry Beaver

New member
לי אישית הכי חשוב אם הזמר חתיך/חתיכה/לז'ליקו יש חלק בשיר

אם אכן כך הדבר, אחבב את השיר אוטומטית. אם הזמר כונף + השיר לא מבית היוצר של יוקסימוביץ', כנראה שאני לא אוהב. כמובן שיש יוצאים מן הכלל.
 

Brady

New member
אם זה מתקשר לחוויות/הכרות עם המדינה

אז אולי. לא עולה לי דוגמה כרגע, אבל זה בטח משהו לא מודע גם ככה. תלוי גם אם השיר עצמו מתקשר לזכרונות ולחוויה מהמדינה. בימינו רוב המדינות שולחות שירי פופ סטנדרטיים וחסרי זהות, אז זו בעיה.
&nbsp
אם זה לדעה על מדינה - לפני שמיעת איטליה נגיד (באירו ובתחרויות פה אפילו) אני לרוב בא עם דעות קדומות שהשיר יהיה קיטשי וזול. אבל בכללי אם השיר לטעמי, אז אני אוהב אותו בסופו של דבר, גם אם זה יקח כמה שמיעות.
 
למעלה