הסיכום שלי של התחרות השנה

Tommy Tanision

New member
השיר הרוסי מקום 4 בדירוג שלי

למרות שהתאכזבתי מההופעה. מלבד מהרגעים שהוא טיפס על המסך, ההופעה בעיניי הייתה מנומנמת, סרגיי נראה לחוץ וחנוק במה שהלבישו אותו, והוא לא היה במיטבו. וגם הגרפיקה של המסך הייתה מאוד זולה בעיניי.
&nbsp
מובן לי לחלוטין שמדובר בטקסט פוליטי, ובשילוב ההגשה של ג'מאלה זה הופך את זה למצמרר- תמיד אמרתי. אני פשוט מתנגד לדעה המדי רווחת פה (בעיניי) שהיא ניצחה בגלל שזה שיר פוליטי. שהקהל זיהה שמדובר בטקסט כנגד רוסיה והצביע לאוקראינה כאות הזדהות. אתם יכולים להגיד שהיא התבלטה כשיר האתני היחיד השנה בין כל ים הפופ, אתם יכולים להגיד שהיא התבלטה בפשוטתה בין כל התלבושות והמסכים הגרנדיוזיים, שהיה מיוחד לשמוע טטרית אקזוטית בין כל ים האנגלית, אפשר הכל. אבל לדעתי (וזו דעתי, גם אם ממש לא תסכימו לה) היא שאוקראינה לא זכתה בחסד, ובגלל היותה שיר פוליטי ושכולם ריחמו על המסכנה.
&nbsp
גם הג'וריז ממש לא פירגן לאוקראינה, דווקא הייתי בטוח שהיא זו שתנצח בג'וריז ותסיים חמישית-שישית בקהל, לא חשבתי שתסיים עד כה גבוה בקהל. כמעט מחצית מהג'וריז איפסו אותה ובכלל כיוונו לניצחון אוסטרלי, כך שהם ממש לא דחפו אותה לשום מקום, וההפך- זה הרגיש שעושים לה דווקא.
&nbsp
ולמה הג'וריז נתנו "רק" מקום חמישי לרוסיה? אם נשים את כל תיאוריות הספקולציות והקונספירציות בצד, ונגיד שנהיה "תמימים" לרגע (אף על פי שזה לא הולך יחד עם אירוויזיון)- השיר הרוסי הוא מאוד קיטשי, קלישאתי ומיושן, פופ רוסי מתוכנת ודרמטי טיפוסי, שמושר ע"י שחקן פורנו, עם הופעה קרה שנזרק עליה הון, כל המהלכים הכי פשוטים והכי קלים שאפשר לעשות כדי לנצח. הג'וריז לא סבל את זה גם ב2011 שהרוסים ניסו לעשות את זה עם אלקסיי הב(והקהל דווקא נתן לזה מקום 7).
בעיניי, טבעי שהקהל יתחבר לזה בקלילות, היה לי (ונראה לי שלכולנו) ברור מההתחלה שסרגיי יזכה בקהל, כי זה משדר למכנה המשותף הכי נמוך שיש, זה הכי מרשים וקליט, והכי גורם לאדם הפשוט בבית לקום ולסמס, ועם כל הקומבינות וההצבעות הגושיות (שיש בטלווטינג) הניצחון בקהל היה דיי קליל וצפוי.
וכנראה שעל הג'וריז זה לא עבד (שנה שעברה הג'וריז דווקא העניק לרוסיה מקום 3), גם אם אוקראינה הייתה שולחת את השיר הזול הזה של סרגיי, גם לה הג'וריז כנראה שלא היה כ"כ מפרגן. אולי רק למלטה חסינה
(לא אמרתי שאין בעיות בג'וריז, בשני הפרמטרים יש בעיות, אבל היופי בעיניי הוא שהם מאזנים את הבעיות של אחד השני).
 
י

יבגני אסתרקין

Guest
אני מאוד הייתי רוצה שידברו על ישראל.

אני גם די בטוח שמקום 14 ישראל קיבלה לא רק בגלל ביצוע שהיה פחות טוב מהמצופה.
 

babyface19

New member
על מה אתה מדבר?ביצוע פחות טוב?

בולשיט!
חובי נתן ביצוע מעולה לשיר כל כך בינוני(אם לא למטה מכך). הוא הוציא 200% משיר בינוני ומטה, כך שמקום 14 הוא הצלחה כבירה עבור הזה.
לעתים לא משנה כמה הופעה הכי טובה שאתה תתן (שוב, היתה הופעה מעולה לשיר הבינוני ומטה הזה), אבל הטלווטינג לא התחבר לשיר לעומת השופטים שכן התחברו לשיר.
לטעמי , ספרד שיר יותר טוב משל חובי, ובכל זאת איך אתה מסביר את המיקום הנמוך שלהם מישראל?
 
י

יבגני אסתרקין

Guest
השאלה הזו מניחה דבר מה ושזרת בה גם את דעתך

השיר הספרדי היה כל כך משעמם, ממש שיר ערש.
ישראל הייתה זוכה להיות בין עשרת הראשונים אם חובי היה מצליח להגיע לרמת חצי הגמר. אבל מה לעשות, הוא מאוד התרגש ולא הצליח. גם זה קורה.
השיר לא היה כזה בינוני. הוא היה די טוב.
 

babyface19

New member
שמע לגבי איכות השיר אפשר להתווכח

כי זה עניין של טעם, כפי שאומר המשפט: על טעם ועל ריח, ויחד עם זאת כנראה מישהו משנינו לא היה מול הטלוויזיה במוצ"ש שעבר(רמז: לא אני אז נחש מי לא היה מול הטלוויזיה....) ,כשחובי ביצע בלייב בגמר. הוא את אותו ביצוע מעלה כמו בחצי הגמר,ובשני המקרים הטלווטינג דרג אותו כל כך נמוך: 16 בחצי הגמר מבין כל 18 המשתתפים ו-22 בגמר מבין כל 26 המשתתפים. מזל שיש שופטים מקצועיים.
לא התרגש ולא כלום - היה כל כך בטוח וקולח בשתי ההופעות.
 
י

יבגני אסתרקין

Guest
צפיתי באתר בשידור הישיר, אז נכון, לא הייתי מול טלוויזיה.

הביצוע היה פחות טוב מההקלטה או מהביצוע בחצי הגמר.
כמובן שגם זה עניין סובייקטיבי.
 
הסיכום שלי: הניסיון מוכיח שגם הטלווטינג חרא וגם השופטים חרא

בשילוב ביניהם הם אולי מנטרלים אחד את השני. ואולי לא.

&nbsp
&nbsp
ואני מסכים איתך שמחאות פוליטיות באירוויזיון זה בעייתי. התחרות היא לא בית המשפט הבינלאומי בהאג. כששרים שיר מחאה זה מותיר רושם שזו האמת המוחלטת. כשהשיר יפה ומרגש - את מי מעניין לשמוע את הצד השני?
 

Brady

New member
זה לא צריך להיות בית משפט

האמן מדבר על החוויה האישית שלו בהקשר לאירוע מסוים. זו לא הרצאה, פרופגנדה או הנפת שלטים. מעולם לא הבנתי מה הבעיה בשירים פוליטיים באירו (הרבה לפני ג'מאלה). גם ככה הם באים אחד לתחרות בקושי.
&nbsp
הזוי שתמיד רוצים לחבר את האירו לעולם החיצון, אבל בו זמנית מבועתים מהמחשבה של שיר פוליטי שיכנס. פוליטיקה היא חלק בלתי נפרד ממוזיקה כבר עשרות שנים, וזה אחד הדברים שהבדילו בעשורים הקודמים בין מוזיקה אירוויזיונית (שלאגרים מנותקים מהעולם) לבין מוזיקה "אמיתית". הניגוד בין שניהם היה מגוחך ונלעג בזמנו.
&nbsp
(ומי שטוב לו רק עם שלאגרים ושירים אירוויזיונים זה סבבה. זו פשוט דעתי האישית)
 

axe9

New member
הסיכום שלי ונקודה למחשבה

ברמת ההפקה ופירוטנכיקה זה היה אירוע בלתי נשכח, שאפו לשבדים יש לי תחושה שעוד נחזור אליהם...

השיר הזוכה הוא כנראה פונקציה של הצבעת מחאה אני לא רואה בו ערך מוסיקלי
יחד עם זאת בתחרות השנה היו לא מעט שירים טובים מאוד!!! שאצלי לפחות מנגנים לא מעט

נתחיל באיטליה שלטעמי הוא השיר מספר אחד בתחרות , ברמת הביצוע והשיר עצמו .
אוסטריה הזכירה את הימים הטובים של התחרות והיא המקום השני שלי
קרואטיה , מלטה ובולגריה עם ביצועים טובים מאוד
ורוסיה שכנראה נעשה לה עוול שכן הביצוע בעיקר והשואוו שנתנו היה מרשים ביותר

נקודה למחשבה - למה שלא יוסיפו את ארצות הברית כמצביעה ?
יהיה מעניין לראות מה ההצבעה של מדינה אובייקטיבית

. https://www.youtube.com/playlist?list=PLxVygNr6_tC5x2OI_9s4a-thMim8X3FD4
 

tapuzzo

New member
הסיכום שלי: "אירויזיון שמיצה גימיקים ופירוטכניקה מחפש כיוון"

השנה הביאו עד לכדי בחילה את הגימיקים והפירוטכניקה.
מוצו כל גימיקוני המסכים, בכל המישורים, היקומים, הגרפיקות והאפקטים הויזואליים מכל ז'אנר אפשרי.
מעתה, ואולי בהזזתו חזרה לגוש המזרחי, האירויזיון מחפש, נואשות, כיוון לעצמו. איזו הצדקה לקיומו (שכן במהלך המשדר כבר הובהר שבמקום לאחד את היבשת 'בזמנים חשוכים' כפי שטען המנחה לפני ששוב התפשט בעוד שיר מטעמו - הוא הפך יותר לגורם מפלג).

אין מנוס מהורדת 26 השירים ל-20. אין מנוס מהחזרת שיטת הניקוד הישנה. אין מנוס מכללים שיבלמו את עודף הפירוטכניקה-ויזואליה בכל שיר ויקבעו כללים לכמות הגימיקים. אין מנוס מויתור על "חמשת הקבועים" וקביעת כללי תחרות שוויוניים לכולם.
השאלה האם לאירויזיון יש כח לתקן את העיוותים, או שהריבוי ההולך וגדל שלהם מסמן את דעיכת התחרות כולה ואיבוד עניין מצד קהלים הולכים וגדלים.

האירויזיון מחפש כיוון כמעט בכל מישור: אומנותי, אמירתי, בידורי. הקשקושציה השבדית חשפה את ערוותו של המופע: אין בו כלום. בשירים הפארודיים על עצם הסתמיות של האירויזיון, שלום שלום אהבה אהבה, הייתה הכי הרבה אמירה: בעצם, זהו מופע לשם מופע, ואפילו לא ממש מבדר. גם ההצבעה, החלק הנחמד של הערב, הפכה למשהו טכנוקרטי ומעייף, מרובה שלבים מדי, נטול הפשטות והקסם של פעם.
הכנסת ג'סטין טימברלייק ואוסטרליה, רוקנו את התחרות מהמיקוד היבשתי, לרעתו.
שמענו כבר את תולדות אבבא אלף פעם. מיצינו עד תום את הנוסטלגיות.
האירויזיון מחפש כיוון חדש, ואולי אוקראינה תוכל לספק אותו.
חזרה למשהו פשוט יותר, חד יותר, דינמי יותר, מהנה יותר, מהיר ומותח יותר.
ההגזמה ה-OTT השבדית בעיקר השאירה טעם רע בפה, טעם של "יותר מדי" מהכל. התחרות בהחלט מחפשת כיוון, משהו רענן. כמו אויר עומד, מישהו צריך לפתוח חלון ולהכניס שינויים תוכניים ולא טכניים.
 
כבר בתילת שנות ה-90, אמרו שהאירוויזיון על מוות קליני...

בתחילת העידן רב ערוצים ותחילת האינטרנט המאסיבי, כשהעולם נהיה קטן יותר ומשדרי בידור טלוויזיונים כבר לא היה משהו מיוחד, נדמה היה שגם האירוויזיון יטבע עמוק אל השיכחון. אבל, כשיתר אירועי הבידור (לא ספורט) צנחו באחוזי צפייה קטלניים, האירוויזיון שרד, נפגע הכי פחות מכולם. כשכל חיקוי או תחרויות שירים מקוריים נכשלו, האירוויזיון שמר על הממסדיות שלו, ויעדיין אירוע הטלויזיה הנצפה ביותר ביבשת (שאינו ספורט). אז משהו באמת מתנהל שם נכון.

בעקרון, צדקת בכך שהכל מוגזם, ומוסד הולך לאיבוד, אבל זה נכון לכל תוכניות השירה שמיצו את העצמן, ובכל זאת, האירוויזיון תוסס בצורותו המעוותת.

אני גם מצדיק אותך בנושא ה-20 שירים בגמר, כי 26 זה יותר מדי. אך שים לב שלהוציא 6 מדינות מהגמר יפגע מאד ברייטינג, של אותן שש מדינות שלא עלו. כאן, מותחים את הסבלנות של הצופים (שדעתי זה פתיל קצר, כי למי יש סבלנות ל-26 שירים אחרי מופע פתיחה ארוך ומיגע).

גם אוסטרליה, (שהגיע לה לזכות השנה), לא היתה צריכה להיות שם מלכתחילה. הבנו את הגימיק. פעם אחת וזהו !

בנוגע לגימיקים, כנראה שלא נסכים כאן, כי צריך כל הזמן חידושים ולהתעלות על אשתקד, והקהל הנון-חובב יודע שבאירוויזיון הם יראו כל מיני שיגעונות הזוויים. חלק מהטירוף של האירוויזיון.

מה זה OTT ? - זה over time transmission ?
 
למעלה