הסיכום שלי של התחרות השנה

vevo36

New member
הסיכום שלי של התחרות השנה

האמת שאני מסיים את התחרות השנה עם תחושה של חמוץ- מתוק.
מצד אחד, אין מה לעשות, השיר שזכה היה באמת השיר הכי איכותי של השנה. שיר כל כך איכותי, שאפילו לא העזתי לחשוב שינצח. שמח שהתבדיתי והוא אכן זכה.
אך מצד שני, אני מסיים עם טיפה תחושה חמוצה. המארגנים כל כך ניסו למנוע פוליטיקה בתחרות- אסרו על דגלים, ניסו לחזק את מחיאות הכפיים בקטע של רוסיה וכו'. ובמקום זאת קיבלנו את התחרות הכי פוליטית עד כה, עם שיר שמביע ביקורת על מדינה אחרת.
אני חושב שכפי שאנחנו לא רוצים שיביעו ביקורת על ישראל בתחרות, כך גם צריכים לעזוב את רוסיה בשקט. מדינה מגעילה והומופובית ככל שתהיה, אין שום מקום לבוזים, תקיעת דגלי גאווה בכוונה והכשלת הזכייה כמו שהיה בצורה כה מובהקת השנה, מכיוון שמדיניות המדינה לא מקובלת עלינו. זה לא המטרה של האירוויזיון שאמור לקרב בין האנשים. זה קצת ביאס.
מקווה ששנה הבאה נחזור לאוקראינה עם קצת פחות פוליטיקה ויותר שירים טובים וCOME TOGETHER לא רק יהיה סיסמא..
נ.ב. חבר טוב שלי קיבל התקף אפילפסיה מהשיר של גיאורגיה. סיפור אמיתי.
 

סטילהוק

New member
אני בטוח שלא רק הוא קיבל התקף אפילפסיה

העיקר יש כאלה שעוד משבחים את ההופעה האפילפטית שלהם ומכתירים אותה בתואר ההופעה הטובה ביותר. כנראה שבחיים שלהם הם לא ראו התקף אפילפטי...
 

Tommy Tanision

New member
אני לא חושב ש1944 הוא שיר פוליטי

אי אפשר כמובן להתחסד ולהגיד שהוא לא מדבר על מצב מסויים.
&nbsp
אבל הצופה הממוצע לא יודע לפענח בלייב ולהגיד- אה כן, זה על המתח בין אוקראינה לרוסיה.
&nbsp
לא היו כאן הנפות דגלים, תפאורה או סמלים (כמו שהארמנית עשתה), לא היו כאן רמזים או התחכמויות (We don't wanna put in), לא היו כאן שימוש בשמות, מדינות או ערים, לא היו כאן קריאות פוליטיות, הסתה או איום. היה כאן בסה"כ שיר, שמחציתו מושר בשפה לא מובנית לאוזן אירופאית.
&nbsp
הדבר היחידי שיכול להעיד על משהו פוליטי, זה שם השיר. לחילופין, אפשר לפרש גם את המילים בכ"כ הרבה דרכים אחרות. כמו אונס, רצח, גניבה או התעללות מסוג שהם.
ואם כן נלך על ההקשר, גם זה שמדובר בשנת 1944, לא מעיד חד-משמעית על משהו פוליטי או כהסתה, אלא כשיר על חוויה מסויימת. ואם הוא כבר עבר את כל התקנות של הEBU, שפסל כאלו כבר בעבר או הורה לשנות תכנים, אז ככל הנראה יש דברים בגו.
&nbsp
שום דבר פוליטי לא עזר לו לנצח. כי גם מחצית מהג'וריז איפסו גם אותו. לא רק רוסיה נפגעה כאן. עכשיו, לאחר הזכייה, הניצחון האמיתי והמתוק הוא זה שרק עכשיו, לאחר הזכייה, ניתן לתת לו את הפרשנות הזאת, ועוד בהקשר הזכייה- כי זה ממש מרגיש משמיים, הסיטואציה הזו שאוקראינה האנדרדוג מנצחת את רוסיה הפייבוריטית החזקה ברגע הכי אחרון שקיים. כאילו, כמה טוב יכל לצאת להם??
&nbsp
הרוסים יכולים להיות ממורמרים כמה שבא להם. להפיץ תיאוריות קונספירציה, לפתוח עצומות, לשלוח פוליטקאים או זמרים לדבר, לנסות לבטל תוצאות, להמציא שקרים, או להדיח את ג'מאלה מהתחרות כי 17 איש צפו ביוטיוב בשיר שלה מלפני שנה (מה שגרם בטוח לעשרות מליונים של אנשים להצביע לה). התוצאות כבר נ-ק-ב-ע-ו. ושיאכלו ת'לב. ויש להם על מה. פעם הבאה, שינסו להרשים גם בפן המוסיקלי והאומנותי, ולא לפנות למכנה משותף הכי נמוך שיש, ואז יקבלו פירגון גם מהג'וריז (בדיוק כמו בשנה שעברה).
 

GM1988

Well-known member
מצד אחד אתה אומר לא להתחסד

ומצד שני גם עושה זאת.
כשג'מאלה קראה לשיר הזה "1944" היא ידעה טוב מאד למה.
לכן אין צורך לנופף בדגלים או בסמלים או לחפש חומר קריאה בהיסטוריה כדי להבין שהשיר הזה מדבר בראש ובראשונה על המצב הנוכחי, ו"1944" הוא בסהכ סיפור הסוואה לכוונה האמיתית.

"אבל הצופה הממוצע לא יודע לפענח בלייב ולהגיד- אה כן, זה על המתח בין אוקראינה לרוסיה."

- וואלה?? אז רק כדי להזכיר לך...
"When strangers are coming
They come to your house
They kill you all
and say... we're not guilty".

מהמשפט הראשון היא כאילו עומדת עם רימון
ביד ודוחפת לצופים בכוח את המסר והכוונה האמיתיים של השיר, למקרה שפספסו בכתוביות את השם שלו.
 

Tommy Tanision

New member
אין שום דבר מלחמתי

בשורות שציינת. זה לחילופין היה יכול להיות על אונס, רצח או התעללות. אין כאן ציון בשמות, אין כאן ציון הזכרה של שום מדינה או מנהיג או הסתה. האנשים שצפיתי איתם הן בחצי השני והן בגמר לא הבינו בכלל שזה על גירוש הטטרים עד שסיפרתי להם. אם כבר, פינג פונג כבר היו יותר פוליטיים בהופעה שלהם. וכן, הצופה הממוצע בעיניי לא יעלה על דעתו שמדובר בגירוש הטטרים לפני כמעט שמונים שנה כשהיא שרה את השורות האלה. זה נשמע פשוט כמו שיר אתני מיוחד שמושר ע"י זמרת דרמטית.
&nbsp
לגבי ההיתממות, אני פשוט מסתכל על התמונה המלאה. צריך לפרוט מה זה שיר פוליטי. זה לא מה שעזר לה לנצח. גם היא אופסה אצל חצי מהג'וריז. אנשים הצביעו לשיר הזה לא למען אות הזדהות. היא מעולם לא התראיינה על זה או ניצלה את הבמה לדעותיה הפוליטיות. היא בסה"כ שרה על טרגדיה שהמשפחה שלה עברה.
&nbsp
ולגבי ה"היתממות"- בעיניי פשוט, התמונה הרבה יותר מורכבת מאיך שאתה מציג אותה, ויש לה כמה צדדים. אני הוספתי שבעיניי, הניצחון האמיתי הוא בהקשר הזכייה והגבירה על רוסיה, וכעת אחרי שהתחרות עברה בהצלחה, ניתן לתת משמעויות נרחבות לשיר. כאירוע שהוא אירוע לכל המשפחה, לא היה שום סממן פוליטי מלבד הדגל שהארמנית הניפה. אין כאן שום דבר שהEBU יכול לפסול. ואולי כדאי שהרוסים יניחו לה כבר, יפסיקו לחפש תיאוריות קונספירציה מופרכות, ויקבלו את זה שהם הפסידו כי הם קיבלו פחות נקודות.
 

GM1988

Well-known member
אתה משקר לעצמך.

המלחמתיות של השיר הזה זועקת לשמיים וצריך באמת לחיות במערה ולהיות מנותק ממש מהעולם כדי לא להבין על מה השיר הזה מדבר.

אני אדם שלא רואה חדשות ולא מכיר את ההיסטוריה על גירוש הטטרים, כי זה גם לא מעניין אותי למען האמת. ולא קראתי את הטקסט של השיר עד לפני הגמר.
אבל ברגע שנכנסתי לפני כמה חודשים ליוטיוב לשמוע שירים של כמה מדינות באירוויזיון השנה, וראיתי את הכותרת "1944", בלי הרבה מחשבות, ידעתי כבר לאן זה הולך.

כל בן אדם שרק נתקל בכותרת על המצב באוקראינה בשנתיים שלוש האחרונות, יכול לקשר שנציגה אוקראינית כתבה את השיר הזה ספציפית על זה, ולא על אונס, לא על גניבה, ולא על גירוש הטטרים מלפני עשרות שנים וכל שאר סיפורי הסבתא שלה.

אל תשקר לעצמך.
 
י

יבגני אסתרקין

Guest
הוא משקר לעצמו. בניגוד לכל אותם אנשים שפשוט שונאים את השיר

ואת המבצעת ומחליטים להסתתר מאחורי הניגוח "השיר הוא פוליטי".
הכל פוליטי, גם התגובה שלך.
 

Tommy Tanision

New member
זוהי דעתך, יקירי. אני ממש לא "משקר לעצמי". וזו אמירה מיותרת

בבקשה אל תחליט עבורי מה אני עושה לעצמי.
&nbsp
זוהי דעתך, וזו דעתי.
&nbsp
קצת מובן לי שאתה לא מחובבי השיר והזכייה האוקראינים, אך אם הEBU לא מצא תוכן פוליטי חד-משמעי בשיר, סביר להניח שאין בו תוכן פוליטי חד-משמעי, ועם זה לא ניתן להתווכח.
&nbsp
כל השאר, ההשערות, הספקולציות, מי הבין מהמשתמע מה שהבין- על זה אפשר להתווכח רבות. בעיניי אין כאן שום אמירה פוליטית, אלא רק תיאור סיטואציה כואבת למדי לה ולכמותה, ואין בזה שום דבר רע שעובר על חוקי התחרות. אם כך, גם ישראל 02' זה שיר פוליטי בעינייך.
&nbsp
אגב, אני הכי בעד שירים פוליטיים (שהם עשויים טוב כמובן). זה הכי מעניין, והלוואי שהיו שירים כאלה עם יותר תוכן ומשמעות יצירתיים בתחרות הזו, ולא רק "מה צבע חייך" ואם "האהבה הייתה פשע". אך חוקי התחרות אוסרים על כך, ובצדק. וגם 1944 לא היה משתתף אם היו בה תכנים "אסורים" שכאלו.
 

Princess Lotta

New member
זה שיר באבוה פוליטי

שזה בכלל לא משנה אם תאהב אותו או לא, אם תחשוב שהניצחון מוצדק ראוי או לא. אני לצורך העניין שונאת אותו אבל כמו שאמרתי עדיף לי שהסגן של הטלווט יזכה מאשר פאקינג מקום 4 שלו. ועדיין זה שיר פוליטי ברבאק זה בכלל לא פתוח לדיון, הזמרת בעצמה מודה שהוא פוליטי אז לא ברור על מה יש פה להתעקש. היא גם לא יודעת על מה היא שרה? באו והרגו אותנו זה לא רק פוליטי זה גם בוטה. מטומטמים אנחנו לא.
 

GM1988

Well-known member
ברור שזו דעתי.

והשיר זה לא האישיו פה.
מה שאני מדבר עליו זה המהלך שבו נקטה ג'מאלה, שכתבה שיר פוליטי עם משמעות חריפה לימים הנוכחיים ושמה עליו כותרת הסוואה "1944" שכביכול מדבר על משהו אחר שקרה בעבר.

הנקודה שאני מדבר עליה זה שכאומנית ויוצרת שבאה לזעוק את כאבה על עוול שנגרם לעם שלה, מן הראוי גם להיות ישרה ואמיתית עם מי ששומע ותומך בך.

לא מפריע לך שמשקרים לך ככה בפרצוף?
"יש בשיר הזה הרבה מעבר למה שאנשים חושבים"
"ברור שהמסר הפוליטי נמצא שם, אבל זה יישאר הסוד בינינו" - ואת זה אומרת הבחורה שזועקת אל מול כל העולם שלקחו לה וגנבו ורצחו לה?
אלוהים! אז למה את פועלת באותה הדרך? מה למעשה המסר שהעברת פה לאנשים שנחשפו למזימה שלך... שאפשר לשקר ולהסתיר וגם לנצח בדרך?


היא יכולה לשיר על מה שבא לה, מתי שבא לה, והכל אחלה בחלה.
אבל כשאת מטיפה למישהו אחר ועושה את אותו הדבר בעצמך... וואלה, זה מגעיל אותי.
 

Tommy Tanision

New member
זה קצת קיצוני, אתה לא חושב?

"כמה אפשר לשקר ולהסתיר וגם לנצח בדרך?"
&nbsp
שקרים, מזימות, אמת ויושרה.
אני חושב שהמציאות קצת יותר מורכבת מאיך שאתה מתאר אותה.
&nbsp
אני לא חושב שזה שסבתא שלה טטרית שגורשה זה שקר. וכמובן שהעיתוי לשלוח את השיר הזה עכשיו הוא עיתוי מוצלח. זה שלאורך כל תקופת העונה היא לא דיברה על זה כלום, או במילים שלך "הודתה"- רק ממחיש בעיניי את זה שהיא רצתה שהשיר יצליח בזכות עצמו.
&nbsp
מעניין שהפוליטיקה של השיר לא הדאיגה אף אחד לפני שהיא זכתה. אבל מובן לי שהקרב הזה אבוד מראש, ושבד"כ הזוכים לא מקבלים פירגון (גם אני לוקה בזה), במיוחד כשמדובר בזוכים שנויים במחלוקת.
נסכים שלא נסכים
 

Tommy Tanision

New member
אוי עדי, זה נמוך.

יש עוד דעות רבות משלך, וזכותן להיאמר, גם בלי הטחת האשמות. האשמות בלשקר עוד לא קיבלתי כאן
כנראה שלדבר פה על הנושא הזה עכשיו זה עוד רגיש מדי.

וכן, בוודאי שאני אוהב את השיר הזה. חולה עליו. ויכול להיות שאני לא אובייקטיבי. האם הוא זכה בגלל היותו פוליטי ובגלל שהקהל זיהה זאת? אז לא. לא לדעתי. גם אם את חושבת "שזה בכלל לא פתוח לדיון", אה תודה לך על הזכות להתבטא
- אני אוהב אותו בגלל מה שהוא. והזמרת הודתה בכך שהוא פוליטי? א. אשמח ללינק. טרם עוד נתקלתי בראיון שלה שהיא מדברת בצורה פוליטית (וצפיתי בהמון ראיונות שלה) ב. אם פספסתי איך שהוא, אני מאמין שגם אם זה קרה, זה קרה אחרי האירוויזיון. כי אם זה היה לפני, היא הייתה נפסלת.

עיקר הדיון בעיניי, הוא זה שאנשים חושבים שהיא זכתה בגלל שהשיר פוליטי. בעיניי הוא זכה בזכות עצמו ובזכות הביצוע. ולא בגלל ש17 איש צפו בו ביוטיוב לפני שנה, ולא בגלל שג'מאלה קראה לעצור את הרוסים החולירות האלו (אה סליחה, זה לא קרה).
ואם בא לכם לקרוא לזה בכל סוג של שם שבא לכם אז כיף לכם. אך זוהי דעתי, ואתם לא חייבים לקבל אותה. אבל לפחות תנו לה מקום.

שיר פוליטי בעיניי הוא שיר תעמולני, שמכיל חומר מסית ונפיץ. ובעיניי 1944 הוא ממש לא כזה. בעיניי זה שיר שהוא כולו זעקה של כאב על טרגדיה שקרתה. ולכן זה גם צלח את התקנות של הEBU שכבר פסל בעבר לא-פעם שירים פוליטיים. וכן, גם ה"באו והרגו אותנו" הבוטה עבר.
 

Princess Lotta

New member
הוא זכה כי אהבו אותו

גם בג'וריז וגם בטלווט, בלי קשר לפוליטיקה. נשגב מבינתי למה אבל מן הסתם פוליטיקה זו לא הסיבה שהרי רוסיה נצחה בטלווט. וכן הוא אמאמא של הפוליטי יש תראיון עם גמוסה שגרנדוש העלה בשרשור חשיפה על זה שהשיר נחשף מוקדם. אז לומר שזה לא שיר פוליטי זה שקר גס.
&nbsp
אתה יכול לומר שאין לך בעיה עם שירים פוליטיים באירו, לי כן יש אובוויסלי. אבל בוא, אל תעשה מאנשים מטומטמים. זה נמוך. מאוד.
 

nit li

New member
ברור שהוא זכה בגלל פוליטיקה

ואני אומרת את זה בתור אחת שחולה על השיר הזה, אבל השנה זה ברור ושקוף. השופטים לא רצו אירוויזיון רוסי אז הם נתנו לאויבת הכי גדולה שלהם לזכות, שבמקרה גם היה לה סיכוי ממשי להצליח (כי יש לה שיר מצוין, אבל זה עניין של טעם).
 

Princess Lotta

New member
איך זה מתיישב עם 17 איפוסים לשיר האוקראיני? רובם ככולם

מטעם המערב? היה פה ניסיון של ההפקה, ג'וריז וואטאבר להכתיר את אוסטרליה ע"י פער עצום, ואם לא, אז מקסימום צרפת. 17 צוותי שיפוט אפסו את אוקראינה. זה לא מקרה. ואני שונאת תשיר הזה.
 

nit li

New member
תראי, אני מודה שלא חקרתי לעומק את הנושא

כי עם כל הכבוד לאירוויזיון, יש לי גם חיים ויותר מדי עיסוקים (אוי, הלוואי והיה לי זמן לעצור רגע כדי להסתכל על מי ניקד את מי כי זה באמת מעניין אותי מה לעזאזל הלך עם הניקוד הזה השנה, התנהלה לנו אשכרה מלחמה על המסך). אני לא אומרת את זה כדי להתנגח בך שלך אין חיים או משהו כזה אלא כי זה באמת הסטטוס שלי בחיים כרגע.
זה באמת מוזר לי ש17 מדינות אפסו את אוקראינה. אותי מעניין מי הן והאם הן נתנו נקודות לרוסיה. יצאתי מנקודת הנחה שיהיו מדינות שיקחו השנה צד בכל המריבה בין האחיות הרוסיות ולכן לא הפתיע אותי כשחלק צ'פרו את אוקראינה בזמן שאחרות אפסו וכנ"ל לגבי רוסיה (כשאיתה המצב הרבה יותר מורכב כי נכנס העניין עם ההומופוביה). אני בטוחה שהיה נסיון להכתיר את אוסטרליה (וכבר מתחילת הניקוד זה היה לי ברור), אבל עובדה שמי שלקחה מקום שני (למרות 17 האיפוסים) היא אוקראינה ולא צרפת. לדעתי צריך לקחת את הקונטקסט הכללי וההיסטורי שאנחנו חיים בו כדי להבין את האיפוסים האלו.
 

Princess Lotta

New member
שימי לב שהוא הגיע 2 (גבוה מאוד) גם בקהל (שהעדיף את רוסיה)

וגם בשופטים (על אף 17 איפוסים מערביים)...
 

nit li

New member
אחי, אני חולה על השיר הזה

ושמחה שהוא זכה (גם אם זה על חשבון הפייבוריט שלי), אבל בוא לא נעצום עיניים - הוא פוליטי, הייתה כאן יד אחת נגד רוסיה, הוא לא זכה סתם. אתה צודק שצריך להמשיך הלאה אבל בוא לא ניתמם. סתם שאלה, אתה אוהב את השיר הרוסי?
 
למעלה