מי מבטיח לי שהרווח מהשבח יהיה גבוה וכך אשיג תשואה גבוהה יותר

מי מבטיח לי שהרווח מהשבח יהיה גבוה וכך אשיג תשואה גבוהה יותר

היי חברים,
שאלה נפוצה שמשקיעים רבים שואלים אותי היא "מי מבטיח לי שהרווח מהשבח יהיה גבוה וכך אשיג תשואה גבוהה יותר?".
נכון, אני לא יכול לחזות את העתיד, אבל בתור מלווה משקיעים שעושה זאת מעל לעשור בארץ ובחו"ל, המומחיות שלי ושל צוות המומחים בחברה שבבעלותי, Home Select, היא לזהות שינוי מגמות בשווקים שונים בעולם ולהשקיע באותו שוק שמראה התחלה של עלייה במחירי הדירות.

בפוסט הבא, המבוסס רובו על נתונים מהבנק היווני (BANK OF GREECE), אני רוצה להציג בפניכם את הנתונים העיקריים עליהם צריך להתבסס* כאשר בוחנים את השוק היווני והשקעת נדלן בחול.

המשבר הכלכלי אליו נקלעה יוון בשנת 2009, נראה שכבר מיצה את עצמו ואנו עדים לזה שיוון נמצאת בדיוק בשינוי המגמה החיובי שאנחנו מחפשים כיעד השקעה נכון.
לפי המידע האחרון שהוצג מהבנק היווני (BANK OF GREECE), משקיעים זרים ביוון, הכפילו את מס' השקעותם ביחס לשנה שעברה.
ניתן לראות שלאחר שני הרבעונים הראשונים של שנת 2018, עמד מחיר הנדל"ן הממוצע במרכז אתונה על כ- 1,500 אירו למ"ר. נתון זה מדגים כי המ"ר נמוך ל משמעותית מערי בירה אחרות באירופה.
בעקבות המשבר, מחירי הדירות למ"ר ירדו וכעת הגיעו ליציבות מסויימת ואף עלייה בערים שונות ביוון.
עליות אלו התחילו בשנת 2018 ועומדות על 10% פר שנה, ומאידך ישנן ערים בהן המחירים המשיכו המשיכו לרדת.
שוק הבנייה מראה סימני התאוששות וב2017 עלה לראשונה מס' הפרוייקטים עלה 13% ביחס ל10 שנים הקודמות.
מס' העסקאות באתונה, עפ"י הבנק היווני (BACK OF GREECE), עלה ב18% משנת 2017 ופי 1.5 בחודשיים הראשונים של שנת 2018.
נתון מעניין נוסף הוא מס' התיירים הזרים שמגיעים ליוון, לפי הבנק היווני, אשר עלה מ2009 ל2017 מ15 מיליון ל30 מיליון בהתאמה.
אתונה היא העיר השניה בקצב ביקוש לתיירות באירופה. כנ"ל לגבי זמן השהייה שעלה גם הוא בשנים האחרונות.
התיירים לרוב מבצעים CHECK IN בדירות AIR BNB ואפשר לראות שגם מס' ההזמנות עלו ב66% כל שנה מ2010.
פרט נוסף וחשוב לא פחות הוא שהחל מיולי 2013 החלה ביוון מדיניות מתן "ויזת זהב" (Golden visa) מטעם משרד ההגירה. צעד כלכלי זה נערך בשאיפה לעודד כניסת השקעות זרות ולסייע בשיפור המצב, שנוצר בעקבות המשבר הכלכלי ביוון. הסכום המינימלי להשקעה נדל"נית (נכס אחד או מס' נכסים) המאפשר קבלת "ויזת זהב" (Golden visa) יוונית הינו: 250,000 יורו בלבד. זהו רף ההשקעה הנמוך ביותר מבין החלופות כיום באירופה – במדינות שבחרו להשתתף בתוכניות דומות.
בגלל אופציה זו, יש עליה גם במספר מקבלי הויזות. (30% ויזות יותר בשנת 2017 לעומת 2016).
לצורך הדוגמא, נתקלנו בעסקאות של בניינים בעלות של 650,000-750,000 אירו, חלוקה ל7-11 דירות והשכרה לתקופות קצרות (דוגמת AIR BNB) בתשואה של 7% לשנה.

לסיכום, להערכתנו הנתונים הנ"ל מעידים על שוק שנמצא בשלבי התאוששות, לאחר קריסה משמעותית ב2009.
מס' הבניות והפרוייקטים החדשים, מס' התיירים שמגיעים לאתונה והמחירים הזולים, מראים שיש שינוי של מגמת חיובי בשוק הנדל"ן. זהו שוק אטרקטיבי ומעניין להשקעות חכמות, ובעקבות פתיחת שוק המשכנתאות הצפויה ב2020, גם התושבים המקומיים יוכלו לקחת הלוואות לרכישת בתים. הדבר יעלה את הביקוש לדירות והמחירים לבסוף יזנקו. בשלב זה לצורך העניין, מעולה למכור את הנכס שהשקעתם בו והשבח יהיה משמעותי!


אשמח שנפתח כאן דיון עם הערות, הארות ונתונים שיש לתת להם את מלוא תשומת הלב כדי שנוכל לבצע את תהליך ההשקעה בצורה החכמה ביותר


*אין הבטחה, אבל המשקיע החכם יודע להגיע למסקנה הנכונה מנתונים אלו ולפי זה לבצע את ההשקעה הטובה ביותר עבורו.



 
למעלה