האניה "ירושלים"
הכוונה היא לאניה הראשונה שנקראה "ירושלים" ואחר כך "עליה" שהיתה בשירות "צים" בין השנים 1953 ו-1959. היא היתה האניה הטרנסאטלנטית הראשונה של צים ומהגדולות ששירתו בה מאז ומתמיד. היא הושקה בשנת 1919 כ"ברגנספיורד" של חברת נורוגיה אנריקה ליינס" אחת משתי אניות אחיות. הנפח הכולל שלה בעת ההשקה היה כ 10600 טון אבל הוא השתנה (לא הרבה) במהלך שלושה שיפוצים מקיפים בערכו בה בשנות העשרים והשלושים. כמו בטיטניק ובאניות הטרמסאטלנטיות של התקופה היתה לה מחלקה ראשונה מפוארת מאד וגם מחלקות נחותות יותר לאיכלוס המוני המהגרים לארה"ב. האניה שירתה כנושאת גייסות במלחמת העולם הראשונה וחזרה לקווי נורוגיה ניו יורק אולם בשנת 1924 התפוצצו הדוודים בחדר המכונות שלה והיא נגררה, לאחר שהנוסעים פונו ממנה בלב ים. היא תוקנה, שופצה, הותקנו בה טורבינות לדשות וכך היא שירתה בנאמנות עד פרוץ מלחמת העולם השניה. אז היא הוסבה לנושאת גייסות ושרתה בים התיכון כולל ביקורים בנמל חיפה.. לאחר המלחמה היא נמכרה לחברה פנמית ושמה הוסב ל"ארגנטינה". היא החליפה עוד שתיים - שלוש ידיים ובשנת 1952 נמכרה צים ושרתה בקווי חיפה ניו יורק. בשנת 1957 היא נקראה ,עליה" ושירתה בקו חיפה מרסיי עד שנמכרה לגרוטאות באיטליה, בשנת 1959. האניה המיוחדת הזאת צולמה המון. ראשית, בשירות צים
הכוונה היא לאניה הראשונה שנקראה "ירושלים" ואחר כך "עליה" שהיתה בשירות "צים" בין השנים 1953 ו-1959. היא היתה האניה הטרנסאטלנטית הראשונה של צים ומהגדולות ששירתו בה מאז ומתמיד. היא הושקה בשנת 1919 כ"ברגנספיורד" של חברת נורוגיה אנריקה ליינס" אחת משתי אניות אחיות. הנפח הכולל שלה בעת ההשקה היה כ 10600 טון אבל הוא השתנה (לא הרבה) במהלך שלושה שיפוצים מקיפים בערכו בה בשנות העשרים והשלושים. כמו בטיטניק ובאניות הטרמסאטלנטיות של התקופה היתה לה מחלקה ראשונה מפוארת מאד וגם מחלקות נחותות יותר לאיכלוס המוני המהגרים לארה"ב. האניה שירתה כנושאת גייסות במלחמת העולם הראשונה וחזרה לקווי נורוגיה ניו יורק אולם בשנת 1924 התפוצצו הדוודים בחדר המכונות שלה והיא נגררה, לאחר שהנוסעים פונו ממנה בלב ים. היא תוקנה, שופצה, הותקנו בה טורבינות לדשות וכך היא שירתה בנאמנות עד פרוץ מלחמת העולם השניה. אז היא הוסבה לנושאת גייסות ושרתה בים התיכון כולל ביקורים בנמל חיפה.. לאחר המלחמה היא נמכרה לחברה פנמית ושמה הוסב ל"ארגנטינה". היא החליפה עוד שתיים - שלוש ידיים ובשנת 1952 נמכרה צים ושרתה בקווי חיפה ניו יורק. בשנת 1957 היא נקראה ,עליה" ושירתה בקו חיפה מרסיי עד שנמכרה לגרוטאות באיטליה, בשנת 1959. האניה המיוחדת הזאת צולמה המון. ראשית, בשירות צים