GMDSS הודעה למשיטים

Alex33

New member
../images/Emo51.gifעכשיו כולנו יודעים איפה ..

..אנחנו עומדים בנושא זה, ומה לוחות הזמנים.
 

zerez

New member
האם המשמעות היא

שלשייט חופי נדרש רשיון להפעלת תחנת אלחוט? האם משיט 30 צריך לעבור קורס GMDSS עד ליולי 2006?
 

d19511

New member
רשיון להפעלת תחנת אלחוט..

ורשיון רדיו זה אותו דבר...?אם כן לפי מה שכתוב בהודעה כל בעל סירה מעל 7 מ' יצטרך לעבור קורס...תקנו אותי אם אני טועה...
 

zerez

New member
ומשיט סירה שאינו בעל הסירה ?

למשל משיטי סירות מועדון ? לפי ההודעה לשייט חופי יש צורך ב DSC בלבד וזה כלול בחומר הנלמד למשיט 30.
 

sailor1

New member
ממש לא אותו הדבר

רישיון מפעיל תחנת אלחוט הוא דבר אחד. רישיון תחנת אלחוט הוא דבר שני (אבל כדי לקבל אותו אולי נחוץ רישיון מפעיל אם כי אינני בטוח בכך.
 

Alex33

New member
"תחנת אלחוט"- עוד שם "נאור"שמאפשר

לרשויות לסחוט כסף גדול ( מאות שקלים לאגרה) מסירות ישראליות , אגרה שאין מאוחריה בפועל שום מתן שרות. גם כאן יש קפיצות, על פי מצב הרוח של הפקידות הממונה. היו שנים שהאגרה הייתה פחות ממאה ש"ח, היו שנים שהאגרה "קפצה" לסביבות 300 ש"ח. (איני יודע מה המצב עתה ועל כמה ש"ח זה עומד היום...)
 

sailor1

New member
אינני מבין הנחיה זאת!

מצורף קובץ מהחלטות תת הוועדה של IMO מפברואר 2004 שמר נוימן מבסס עליה את ההנחיהה. אולי מישהו יכול להצביע על הסעיף המחייב הערכות כלי שיט קטנים עד 24 מ' להערכות כזאת?
 
לקרוא בעיון ולהרגע../images/Emo26.gif

1. לפי האמנה לבטיחות החיים בים,מחויבים כלי שייט בתפוסה שמ- 300 טון גרוס ומעלה ואניות נוסעים להיערך לשיטת המצוקה GMDSS. מפברואר 99 אניות סוחר לא מאזינות לערוץ 16 ונוצר מצב שאתה מפליג ביאכטה שלך ונקלע למצוקה מאחר ולא חייבו אותך להתקין D.S.C, לא התקנת אותו, ובשעת הצורך קראת MAYDAY בערוץ 16 אבל, דיברת ל"למפה" בגלל שאין יותר אלחוטאי במשמרת ואף אחד לא מאזין יותר על ערוץ 16. נוצר מצב שכלי שייט קטנים עלולים למצוא את עצמם במצב לא נעים ולכן הוחלט על הצטיידות מינימלית להבטיח שמישהו ישמע אותך בשעת הצורך. יאכטות לא נמצאות תחת הפיקוח של IMO וכל ממשלה החברה ב-IMO אחראית על יישום ההחלטה,במקרה שלנו משרד התחבורה מח' כש"ק. 2.משיט 30 לא חייב בתעודת מפעיל אבל רצוי מאד ללמוד ולקבל רשיון. 3.כל כלי שייט שיש לו מכשיר קשר חייב ברשיון תחנת אלחוט בלי שום קשר אם יש לך רשיון מפעיל או לא.(לכל מונית או משאית יש רשיון תחנת אלחוט אבל הנהג לא מחויב ברשיון מפעיל)
 

מטש

New member
למה לא מקשיבים ??? צריך להקשיב

מי אמר שלא מקשיבים על 16 ? כמו שכתוב למטה, אניות חיבות להמשיל להקשיב לערוץ 16 לחות בעתץיד הנראה בעיין (במקור : foreseeable future) (ראה מסמך מצורף בהודעה של SAILOR1 למעלה). Watchkeeping on VHF channel 16 by SOLAS ships The issue of watchkeeping on channel 16 was discussed, following the adoption by the MSC in 2002 of resolution MSC.131(75) on Maintenance of a continuous listening watch on VHF channel 16 by SOLAS ships whilst at sea and installation of VHF DSC facilities on non SOLAS ships, revoking resolution MSC.77(69). The resolution determines that having regard to SOLAS regulation IV/12.3, every ship, while at sea, shall continue to maintain, when practicable, continuous listening watch on VHF channel 16, until such time as the Maritime Safety Committee may determine the cessation of this requirement, provided that a re assessment is undertaken by the Organization no later than 2005. The Sub-Committee came to the conclusion that watchkeeping on VHF channel 16 by SOLAS ships should be required and kept for the foreseeable future with a view to providing a distress alerting and communication channel for non-SOLAS vessels; and bridge-to-bridge communications for SOLAS ships. It invited the Committee to note this
 
עד היום, השמועה אמרה, כי החל מראשית

2005 יהיה על הסקיפר להציג "תעודת הפעלה ברדיוטלפון מוגבל לתדרים גבוהים מאוד" בזיקה ל- GMDSS בעת היציאה למסע בינלאומי. יחד עם זאת היה לכולם ברור כי לא יספיקו להתקין לכל הספינות את הציוד הנדרש עד לתאריך זה. האם ההוראה החדשה באה להסדיר קונפליקט זה? האם אפשר יהיה להשלים את קורס הקשר בזיקה ל- GMDSS עד לאמצע שנת 2006? האם עד אז אפשר יהיה לצאת מישראל למסע בינלאומי גם בלי התעודה הנ"ל?
 
נכון שזה מטעה אבל

תעודות לחוד וציוד לחוד. לוקח זמן עד שהמדינות מאשררות את החוקים החדשים ועד שהן מתקינות תקנות פנימיות משלהן. גם בנושא התעודות ניתן פרק זמן ארוך להתארגנות וכאמור החוק נכנס לתוקף בראשית 2005.
 

אדם99

New member
המשטרה התחילה לאכוף את הדרישה

לרשיון מפעיל רדיו (בין אם GMDSS או רגיל) ההפלגה האחרונה שלי לקפריסין כמעט התבטלה מפני שהמשטרה דרשה רשיון מפעיל ולא היה לי. הייתי צריך למשוך הרבה חוטים כדי לקבל בסוף היתר חד פעמי. המרגיז הוא שאף אחד לא פרסם את העובדה שהאכיפה מתחזקת והדבר התגלה לי רק ברגע האחרון.
 
למעלה