הגה אוטומטי תוצרת בית - סיכום פרויקט

GuyRom

New member
הגה אוטומטי תוצרת בית - סיכום פרויקט

חברים,
למי שמעוניין, ניצלתי את ימי הקורונה המוזרים כדי לסכם ולתעד פרויקט קטן שבניתי לסירה שלי.
אחרי שבקר (Controller) של ההגה האוטומטי המקורי הלך בדרך כל מוצר שסופו גריטה והבנתי שקניה של מערכת חליפית זה עסק דיי יקר החלטתי לעשות ניסיון לייצור עצמי.

הניסיון הראשון שלא מתועד בסרטון המצורף התבסס על ה GPS אבל התברר כגרוע מאוד לשליטה בהגה בגלל קצב עדכון נמוך מידי של נתונים ובגלל שנתון הכיוון הוא בעצם אינטרפולציה של מיקומים ולכן מכניס רעש גדול למדידות.

הניסיון השני שמתועד בקישור מבוסס קריאת כיוון מצפן מגנטי ואחרי כמה שיפורים ותיקוני באגים בתוכנה עובד ממש יפה, בטח ביחס למחיר....
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=3pQSFbDdV9M[/URL]
למי שמעוניין בנתונים טכניים נוספים לסרטון מוזמן לפנות בערוץ האישי

שנחזור וניפגש על המיים במהרה
גיא, S/Y WINDY
 

gb228

Active member
יפה מאוד

גם אצלי יושב על ה TODO LIST. החלפתי לפני מספר שנים את המנוע לכזה שמחובר ישירות להגה (RAYMARINE LINEAR DRIVE) ואני ממשיך להפעיל אותו עם ה"ראש" של ההגה הישן שהיה עם מנוע הרבה יותר קטן. אמנם זה עובד יפה, אפילו לאורך עשרות שעות הפלגה, אבל מתישהו ברור לי שהדרייבר ישבוק.

רק הערה קטנה - ייתכן וכבר בדקת, ואני לא יודע בדיוק מה צריכת המנוע שלך.
הרכיב שבמגן שבחרת יודע לדחוף כ 2 אמפר מקסימום. בהגה אוטומטי יש לא מעט זרמי התנעה, בגלל שמדובר בהפעלות קצרות ושינויי כוון תכופים,והזרמים האלו גבוהיים בהרבה מהזרם הנקוב של המנוע.

דרך אגב - שווה אולי לנסות להוסיף סנסור הגה - ביננו, זה בסה"כ פוטנציומטר ועיקר העבודה זה המכניקה (או לקנות אחד מסחרי). אפילו במערכת המקורית של ריימרין ההבדל בביצועים בלי ועם הוא אדיר- את הסירה שלי קניתי בלי וזה היה אחד הדברים האשונים שהוספתי.
 

GuyRom

New member
זרם למנוע - עד 4 אמפר

במקרה של שימוש בשתי היציאות של ה Driver מוגבל ל2A, או עד 4A ליציאה בודדת כפי שאני משתמש, כמובן שהמקור הוא מתח הסירה ולא פנימי מהבקר.

לא חוויתי בעיות תפקוד מנוע
 

gb228

Active member
לפי דפי הנתונים של הרכיב - 4 אמפר רק אם קיצרת כניסות ויציאות

של שני הערוצים.
לא ניתן לראות מהסכימות שהעלית אם זה מה ששעשית.
בלי החיבור המקבילי לא תרגיש הבדל בביצועי המנוע, רק תקצר את חיי הרכיב. שים לב (שוב, מדף הנתונים) שהמארז הספציפי בו משתמשים במגן הזה דורש תכנון מיוחד לצורך פיזור הספק טוב ולא נראה לי שמימשו את זה במגן.
 

zina71955

New member
רעיון מקורי אהבתי את שיר הספני האנגלי. הזכיר לי נשכחות.אני

כשייט בודד ברוב הזמן הייתי מסןגל להתמודד עם תקלו7תקלות.ייתי מפליג עם שני אאוטו פיילוט וכך פתרתי את בעיית האמינות של המכשיר.
 

lunatick

New member
כל הכבוד

תמיד-מאז שהפסיק לעבוד ההגה הראשון שלי- חשדתי שאפשר לעשות משהוא כזה אבל עד היום אני לא יודע איך. אז אם מישהוא רוצה לנסות יש לי 2 מערכות מנוע + קונטרולר ורימוט שאשמח לתת לכל מי שינסה להשיבן לחיים.
מדובר על מנוע שמתחבר עם רצועה לגלגל על ההגה ומערכת אלקטרונית הכל מתוצרת NAVICO.
 

חמנמן

New member
כול הכבוד על תבונת הכפיים והידע, מעורר השראה

בדומה לתגובה של zina 1975 , בזמנו כתב כאן אפרים וגם אצלו בסירה היו מערכות כפולות לכול דבר
 

mot264

New member
יציבות ציר אופקי בשימוש מצפן אלקטרוני

בהמשך להערה של הפרויקט שביצעתי עם KVH:
מצפן זה מגיע בשני ורסיות: POWER , SAIL
ברור לנו מה המשמעות: מודל POWER מתאים רק למנועיות והמודל SAIL למפרשיות. ז"א יש משמעות איך מתקבלים הנתונים בהקשר לתנודות הסירה.
השיפוע במפרשיות גדול יותר מהמנועיות.
מקוה ששקלת במוצר זה בתנודות סירת המפרש שלך.
בהמשך הצלחתך
 
למעלה