מניעת כניסה למרינה

Anora

New member
מניעת כניסה למרינה

יום ראשון, השעה 2 בלילה. הגענו אחרי 30 שעות הפלגה מקפריסין וחיל הים לא נותן לנו אישור להיכנס למרינה הרצליה ולהיקשר לרציף. מכריח אותנו להתנדנד על הגלים עד 8 בבוקר בתואנה שאין ביקורת דרכונים.
שטענתי שאסור להם למנוע ממני כניסה. חיל הים הפנו אותנו לשיטור הימי. השיטור הימי טוען שזה לא הוא זה חיל הים אבל אם ניכנס הוא יבוא לעצור אותנו ונבלה את הלילה באבו כביר. בקיצור כל התחנונים והסברים והפניה לפסיקה של בג"צ שמצאתי באינטרנט שאין למנוע כניסה למרינה "בכל מקרה" לא עזרו.
מישהו יכול להבהיר להאיר את עינינו מה אומר החוק/הנוהל בנושא?
 

lunatick

New member
אין כניסה

אין דומה לתופעה המוזרה הזו בשום מרינה בעולם. גם לא בחיפה, ובדיון בנושא בפורום הזה לפני שנים הובהר שזו דרישה לא חוקית. יש רציף אורחים ועד שלא עברו ביקורת גבולות אין לצאת מהמרינה.
גם התופעה של שירותים נעולים -אשקלון-תל אביב -הרצליה - חיפה, זה משהוא שלא נתקלתי בו בשום מקום אחר, ואם כבר אז גם הגדרות סביב הרציפים. אנחנו כנראה משתדלים בכל הכוח ללמד את העולם סדרים חדשים.
 

tillerman

New member
ישראל לא כמו כל העולם, המצב הבטחוני קיבע נוהלים ולא חוקים

1- יש בנמל חיפה ביקורת גבולות 24\7 ומי שלא מתכנן הגעה לישראל בהתאם לשעות עבודה של ביקורת גבולות בהרצליה ( לא בקיא איפה עוד יש ) אז הוא מוזמן להפליג ישירות לחיפה לביקורת גבולות \ מכס ומשם ימשיך בהפלגה פנים ארצית.
2- כל סקיפר יודע שעליו לתכנן הגעה לישראל בהתאם. יותר מפעם אחת תכננתי הגעה לחיפה לא רק בגלל השעות אלא גם בגלל התעריף הגבוה שגובה מרינה הרצליה בחגים בשעות מסוימות.
3- ברור שהמצב לא נוח אבל עם תכנון נכון ניתן להגיע בשעות העבודה בהרצליה.
4- כולנו מכירים את האופי הישראלי לטוב ולרע ובאם יתנו ליאכטה להקשר לרציף האורחים בתאום עם תורן המרינה ולהמתין למחרת עד פתיחת ביקורת הגבולות והמכס אז ב 80 % מהמקרים ניתן לשער שאנשים יצאו מהמרינה הביתה\לאכול\להבריח משהו \ לא הרגיש טוב, וכו' וכו' כיד הדמיון ישראלי היצירתי.
אז ה 20 % שהם "בסדר" או "יורמים", תלוי במתבונן , סובלים ומקופחים.
5- בעתיד המצב עשוי להשתנות לטובת השייטים אבל לא נראה לי שבקרוב...
עד אז תכנון הפלגה נכון ימנע תסכול מיותר וזו גם ימאות טובה להגיע באור יום ליעד כלשהו.
כל שנה מתקיים בנמל אשדוד מפגש שייטים עם חיל הים בו נידונים נוהלי כניסה ודווח מקדים. נוצר טופס מיוחד שאפשר לשלוח במייל מנמל היציאה לארץ עם כל הפרטים כולל יום ושעת הגעה משוערת.
כנראה שצריך לקיים מפגש גם עם משטרת הגבולות והשיטור הימי לשיפור המצב.
 

מאיר ריבא

New member
רציף אורחים

שתי הערות:
1. רציף אורחים, במקומות המקפידים על כך (למשל מרינה לימסול החדשה או סט. רפאל בקפריסין) - סגור בגדר ושער נעול. אתה יכול להמתין שם בהסגר עד שהרשויות משחררות אותך.
2. חבר שלי שהגיע להרצליה בלילה והלך הביתה כי הבקרית ממשטרת הגבולות לא הגיעה בשעה שנקבעה, הוער בבוקר ע"י המשטרה ונלקח למעצר של מספר שעות כ"פיצוי" על חוסר הסבלנות...אז הטענה שכולם יברחו כנראה לא בדיוק במקום.
 

mot264

New member
אהבתי את התשובה

בהפלגות שביצעתי להכנס לארץ לא נכנסנו לפינות שקשה לצאת ממנות כל עוד המצב לא הוסדר.
כך לדוגמה תמיד חושבה היציאה מקפריסין כך שנגיע בשעות הקבלה בהרצליה.
יוצא מן הכלל שהתכנון יצא כך שלא היתה ברירה ונכנסנו לחיפה לפני הרצליה.
כל טייס בינלאומי יודע שלא יכול להמריא אם לא קדם לו אישור נחיתה.
אמת הדבר לכינוסי ימאות השנתית באשדוד.
חשוב להגיע לכינוסים ולקבל עדכונים
 

לחיים1

New member
מה שכתב tillerman הוא נכון מאד שהרי ברוב המעגנות/מרינות

במזרח התיכון אתה פשוט נכנס ואחר כך מסדרים את כל הניירת, מצב לא ישים ולא הגיוני המדינתינו. לכן אין מקום לשום השוואה.
 

RonySH2

New member
בטחון אינה סיבה לאי מתן שירות

אין לי מושג מה המצב החוקי אבל ברור לי שזה מצב לא תקין.
חיל הים יודע מספיק זמן מראש על הגעתכם המתוכננת למרינה. יכולים להביא צוות בידוק (מכס/משטרת גבולות) גם באמצע הלילה, בדיוק כמו בחיפה, ולגבות על כך כסף. בחירה שלך. ככה זה עובד באשקלון.
ואם זה לא עובד אז תמיד יש את חיפה.
ואני לא מדבר על העלות השערורייתית של כניסה ויציאה מהארץ בהשוואה לקפריסין לדוגמא. יצאתנו מהארץ לפני שבועיים מאשקלון בשבת בצהריים וחזרנו בשני לאחר שבוע. עלה לנו 920 ש״ח לצאת ו280 לחזור, סה״כ 1200 ש״ח או 300 יורו בערך. נכנסנו לקפריסין בשתיים בלילה ויצאנו בחצות. עלה לנו 12 יורו. לך תבין.
 

מטש2

New member
הגעה מחו"ל בלילה והבג"צ

כמה תובנות שלי:
1. למיטב ידיעתי, לחיל הים אין סמכות להגיד לך כאזרח מה לעשות כל עוד מח"י לא מכריז על האיזור כשטח צבאי סגור. בעבר השתמשתי בנימוק הזה והם (חיל הים) באמת התקפלו אבל לאחר זמן קצר התקשר אלי קצין משטרה.
2. לקציני משטרה אכן יש סמכות להגיד לנו כאזרחים מה לעשות (במגבלות בטיחות השייט) אבל אני מניח שגם הוא לא ירצה לעקוף בג"ץ. בכל מקרה אם אתה חושב שהצוות או הסירה בסכנה - תיכנס אבל תדאג להודיע להנהלת המרינה. 3. הבג"צ במפורש התיר כניסת כלי שייט בכל שעה. הייתי בדיון. אבל זה לא מונע מהמרינה לגבות תשלום גבוה (מופרז?) על השירות. זכותם לגבות וזכותך להיכנס. זה אומר שצריך לשמור אותם בתמונה.
4. ולכותב למעלה שטען שאם יהיה רציף אורחים כולם ירמו יילכו הביתה וכיוב - זה לא קרה במרינה תל אביב במשך יותר מעשרים שנה שהסידור הזה (רציף אורחים עד הבוקר) עבד. זה גם לא קרה בהרצלייה כשמדי פעם סירות נכנסו בלילה בהיתר. ובמידת הצורך אפשר וצריך להרתיע ולהטיל עונשים כבדים על מפירי חוק מהסוג הזה, לדאוג לשומר או לרציף נעול וכו'. צריך רק רצון טוב.
 

Anora

New member
החלטת בג"צ

הי מטש, אתה יכול להפנות אותי לסימוכין להחלטת בג"צ בנושא?
תודה
 

מאיר ריבא

New member
פסק דין - עזרה למתקשים בפתיחת הקישור

פס"ד אמנם מכריז שהרצליה וחיפה פתוחים כל היממה, אך זה לא מנע מהשלטונות להתנות את הרצליה בהודעה מראש ותשלום מופרז עבור השרות מחוץ למה שהם קוראים "שעות עבודה"
 

gb228

Active member
אני לא משפטן - אבל לא נראה לי שניתן פסק דין כלשהו

היתה עתירה, בא כוח המדינה אמר מה שאמר לגבי זה שהרצליה וחיפה פתוחות 24 שעות, העתירה נמחקה.
לסיכום - כאילו לא קרה דבר ונתון לפרשנות לגבי מה זה אומר "פתוחות 24 שעות" (כשבפועל זה אומר - "בתנאי שתיאמת מראש את שעת ההגעה ושילמת עבור השירות")
 

מטש2

New member
גם אני לא משפטן, אבל ההבנה שלי אחרת

פסק דין בהחלט ניתן, לפי בקשתנו - באמת היתה נטייה ראשונית שלא לתת פסק דין. התעקשנו על פסק דין שקובע מפורשות שהמרינות פתוחות 24 שעות.

בהצהרה של המרינות לא כתוב כלום על הודעת מוקדמת. לגבי תשלום זה לא כתוב אבל ייתכן שזו זכותה של מרינה לדרוש

. בג"צ גם הודיע, וזה חשוב, שעל המדינה להודיע לנו- כלומר לשייטים - 30 ימים מראש אם ברצונה לשנות את ההצהרה שנתנה לבג"צ שהמרינות פתוחות 24 שעות. זה כולל במפורש את משיבים 1-4, כלומר הגופים הבאים :

1 .משטרת ישראל
2 .מדינת ישראל משרד הפנים
3 .מדינת ישראל משרד התחבורה
4 .מדינת ישראל המשרד לבטחון הפנים

וזה אומר, לדעתי(ושוב לא כמשפטן), שאם המשטרה מודיעה שהמרינה סגורה - היא עוברת על הוראת בג"צ.
 

Anora

New member
כניסה למרינה

זו לא הפעם הראשונה שאני מגיע כמה שעות לפני הזמן ואף פעם לא מנעו ממני את הכניסה. לטענה השיטור הימי זה מפני שחיל הים לא עשה זיהוי ע"י דבור ולא יכול לעקוב אחרנו לאחר שנכנסנו למרינה. למרות שכן, ביצענו נוהל אימות מול חיל הים וקיבלנו קוד ולמרות שחיל הים בדק אותנו כל כל כמה שעות החל מקו רוחב ביירות, אבל לא טרח להודיע לנו שלא תתאפשר כניסה למרינה לפני הזמן.
מסקנה: נוהל האימות טוב כל עוד חיל הים מסוגל לעקוב אחריך. אם לא הייתי מבצע נוהל האימות חיל הים היה מוציא דבור לזיהוי ואז לא היתה בעיה (כמו בפעמים הקודמות).
למזלנו היה ים שקט ללא רוח וברור שאם היה ים יותר קשה הייתי נכנס ולא מסכן את הצוות.
האזרח הישר לא צריך לסבול מאוזלת ידם של הרשויות. הרשויות צריכות לדעת לעכוף את החוקים ואם יש עבריינים שיעזבו את הרציף שהרשויות יטפלו בהם.
 

רשוי

New member
אילו היית מוסלמי היו מכניסים אותך למרינה הרצליה גם בלילה

 
למעלה