צבע מומלץ לסימון שרשרת העוגן? כזה שיחזיק עונה אחת לפחות?

gb228

Active member
קצת תלוי בשיטת במיספור

בתור אלקטרונאי החלטתי לסמן את השרשרת שלי לפי קוד ערכים של נגדים (לכל ספרה יש צבע). קניתי מיכלי ספריי בצעים המתאימים ובכל 10 מטר צבעתי מקטע של כ 1 מטר עם הצבע המתאים.
זה מספיק בולט, חד משמעי והעובדה שצבוע על פני אורך של מטר מבטיחה שלא יתפספס וגם אם הצבע נשחק עם הזמן נשאר מספיק כדי לזהות.

באופן כללי אני מוצא שכל צבע פוליאוריטני (ספריי או מברשת) מחזיק מעמד לפחות עונה
 

tillerman

New member
יש צבע יסוד לצביעה על גילוון, כך זה יחזיק יותר

כמו כל צביעה ההכנה לפני חשובה כדי לקבל תוצאה טובה .
צריך לשטוף את השרשרת במים מתוקים, לנקות את המקומות לסימון עם מברשת פלדה ואז לצבוע יסוד לגלוון ורק אז לצבוע את צבעי הסימון.
כמובן שאפשר לחפף ורק לנקות עם מברשת ולצבוע עם צבעי הסימון, מחזיק עונה בלי בעייה.
 

מאיר ריבא

New member
סימון שרשרת

א. סימונים שרק אתה יודע מה התכוונת לסמן אינם מוצלחים במיוחד - תחשוב על איש צוות המוריד עוגן, אתה בירכתיים ומבקש ממנו לדווח כמה שרשרת כבר ירדה. האם הוא זוכר את מה שהסברת לו כשיצאתם לדרך?
ב. אני חושב שאם צבע אז: ראשית צבע בהיר שייראה היטב גם בלילה.
שנית: סימון פשוט, למשל - פס צבע יחיד בעשרה מטר, שני פסים בעשרים מטר, שלושה בשלושים וכך הלאה. אין מקום רב להתבלבל.
ג. אני מתמש בהצלחה בסימוני פלסטיק צהובים התחובים בתוך חוליות השרשרת. באותה שיטה שתארתי לעיל לגבי הצבע. סימון בודד בעשרה מטרים, שני אינסרטים בעשרים וכך הלאה. כמובן צריך להתקין אינסרטים בהתאם למידת החוליות, אחרת הם נופלים החוצה. מנסיוני, נפלו לי החוצה שני אינסרטים בשמונה שנים! הרבה יותר נוח ויעיל מאשר צבע/ים שיש לחדש לעיתים מזומנות.

 

zina71955

New member
טוב אז

מניסיון של הרבה מאוד מיילים.
א. כפי שנכתב לעיל צריך לטפל בשררשרת קודם לצביעה
ב. הצבע שאני השתמשתי בו היה המרייט
ג. 10 המטרים הראשונים + העוגן צבועים כולם לבן\
ד. כל 10 מטר 2 אזיקונים משני הצדדים על החוליות התואמות. כלומר ב 10 מטר חוליה אחת משני צידי הקו. 20 מטר 4 חוליות משני צידי הקו וכן הלאה.
ה. בין האזיקונים צבע לבן.
ו. את ההסברים על העגינה הסימון וכל השאר אני נותן 10 דקות לפני העגינה ולא בתחילת ההפלגה.
ז. כל זה החזיק לעונה או מחציתה תלוי במספר העגינות
 

קלקסון

New member
תודה רבה למשיבים. ושאלה נוספת לזינה: יש יתרון להמרייט על פני

צבעים אחרים?
 

tillerman

New member
לטובת אנשי צוות אני צובע את מפתח הסימון בצידו הפנימי של מכסה

תא השרשרת.
כמובן תלוי במבנה תא העוגן בסירה, אני מטיל תמיד כשהמכסה פתוח ומאובטח לריילינג כדי שיראו את הסימון,ולטפל במהירות באם יש מעצור כלשהו בזרימת השרשרת.
לא בכל סירה זה ניתן ונוח.
 

gb228

Active member
המרייט נועד למתכת ולשימוש חוץ

כך שהעמידות הבסיסית שלו טובה מאוד (מנסיון עם חלונות ברזל בבית שלי - מעל 10 שנים בתנאי הארץ).
העניין הוא שבשרשרת עיקר השחיקה הוא מכני עקב מגע עם הכננת והמסילה, כך שאני לא בטוח שיש לו ייתרון משמעותי על פני צבע פוליאוריטני אחר, בהנחה של הכנה טובה של פני השטח לפני הצביעה.

יש צבע נוסף מעולה לתנאי חוץ, ומנסיוני אולי אפילו עם "אחיזה" יתר טובה במתכת מאשר המרייט - "אוניקריל" של נירלט. זה צבע פוליאוריטני דו רכיבי ובעיקרון נועד להתזה, אבל מכיוון שאיכות הגימור זה לא מה שמעניין אותך על שרשרת, אין בעייה ליישם עם מברשת. הוא לא זמין במלאי בטמבוריות, אבל הטמבוריה שלי הזמינה לי את הכמות לה הייתי זקוק בלי בעיה.
 

zina71955

New member
ברור שהשחיקה היא מכנית. אבל מצאתי מניסיון שהמרייט עדיף על

רגיל. ביחוד כאשר מדובר בעשרת המטרים הראשוים. זה חשוב מאוד בייחוד בהעלאת עוגן בלילה
 

קלקסון

New member
עשרת המטרים הראשונים אכן החשובים ביותר. שמחתי ללמוד מנסיונך

 
למעלה