אהלן חברה, מעלה נושא כאוב שעלה פה כמה פעמים....בדיקת\השבחת

אהלן חברה, מעלה נושא כאוב שעלה פה כמה פעמים....בדיקת\השבחת

אסדת הצלה. לא יצא לי הקיץ\הסתו הזה להגיע ללימסול, ונתתי את האסדה שלי לאחד המקומות בארץ....ונעקצתי. כרגע זה רק כואב לי, אבל כדי שלא יכאב גם לאחרים, מעלה רעיון. תיירות אסדות הצלה. האם יש מצב, בעתיד, לארגן כמה חברה שרוצים טיפול לאסדה, ולעשות הפלגה מרוכזת עם כמה אסדות לטיפול מרוכז. אולי לגבות כמה לירות על הטירחה, אני בטוח שיעלה הרבה הרבה פחות ממה שעלי לי. סירה שלי עם אסדות של אחרים או אסדה שלי בסירה של אחר....לא משנה. גירוס במרינה ו\או טיול בהרים בזמן הטיפול באסדות, וזה יכול להיות טיול מושלם ומשתלם.....האם מעשי ????
 
פרטים....כמובן מדובר בעלויות. קבלתי הצעת מחיר של 1200 ש"ח,

שהתברר לי בדיעבד שזה רק עבור פתיחה וסגירה של האסדה. העלתי תהיות בזמן שהאסדה היתה כבר שם, וקבלתי הבטחה שאם צריך להוסיף\להחליף משהו, אז אקבל מחיר מיוחד. והמחיר המיוחד הגיע.....
במסגרת "אנחנו עובדים לפי התקן" זכיתי להחלפת כל העולם ואישתו בתוך האסדה. ובמסגרת "אנחנו קונים את החלקים כמוך בחנויות הציוד הימי.." הגיע המחיר ל סביבות 3000 ש"ח. ללא מע"מ כמובן.
האסדה אגב בת 3 שנים, מפירמה מכובדת.
מחיר סביר ? עקיצה....??
ועוד משהו. באמת שכחתי את הנשמות הטובות שירוצו למס הכנסה.....נקודה למחשבה.
&nbsp
 

seagopro

New member
עקיצה

פתיחה וסגירת אסדה זה תהליך לא קצר, אם עושים אותו לפי הספר
אבל 3000 שח זה כמעט מחיר של אסדה חדשה (4).
א י מניח שחייבו אותך,במיכל חדש,ציוד פירו.מיים, ביסקוויטים,שסתומים,
אחרת אין הסבר למחיר,
בהצלחה
 

gb228

Active member
גם איני נפגעתי בעבר באותה צורה ואכן חוסר הגינות מסוים

תחנת השירות שאליה פניתי (לא עוד) מוסמכת על ידי היצרן ולמעשה, על פי דגם האסדה (יש הבדל בין אלו שמוגדרות ל COASTAL או OFFSHORE) יודעת בדיוק מה בטוח יוחלף ובאיזו כמות, ומה יש סיכוי גבוה שיהיה צורך להחליף - אבל את הנתונים האלו הם שומרים לשלב שאחרי פתיחת ובדיקת האסדה כשהלקוח כבר "שבוי".
די ברור שאם האסדה עברה טיפול לפני 3 שנים (או יותר) אז יהיה צורך להחליף את הסט הפירוטכני - הם לא מציינים את זה. גם ברור להם שאם האסדה מוגדרת OFFSHORE יהיה צורך בסט מורחב - לא מציינים את זה.
די ברור שאם האסדה מעל 10 קרוב לודאי שיהיה צורך לבצע בדיקה הידרוסטטית למיכל - הם לא מציינים את זה.
רוב היצרנים בהוראות מחייבים החלפת ערכת העזרה הראשונה - הם לא מציינים את זה.
ולהבדיל - אחרי שקניתי את הסירה והבאתי אותה לתחנה ביוון התריעו לפני מראש שמכיוון שזו היתה סירת צארטר, רוב הסכויים שיהיה צורך להחליף את שקית האטימה החיצונית. למעשה נתנו פירוט מדויק של מה יוחלף בביטחון רב ומה יש סיכוי שיהיה צריך להחליף - והכל עם מחירים ידועים מראש
 

seagopro

New member
תברר אצל היצרן.עד כמה שידוע לי,אין תחנה מאושרת לטיפול זודיאק

 

seagopro

New member
עקיצה

שלום לידיד
גילוי נאות, אני בעל עניין .וגם בתחום הזה
אבל,לפני רכישת אסדה ,כמו כל מוצר אחר,יש לברר מי נותן השירות
הייצרן הוא בצד שלך, הוא מעוניין שתהיה מרוצה
בעצם הרכישה התתחתנת עם נותן השירות ולא היצרן,
כדאי לפני הרכישה לבדוק:
1.ממה עשויה האסדה
2.האם היא בעלת תקן 9650.
3.האם היא מכילה את כל הציוד הדרוש להישרדות
4.האם היא בנויה לשהייה בים מעל 24 שעות.
המחיר הוא הפרמטר האחרון
דרך אגב, האסדה שלך, היא בת 3,כלומר המיכל עדיין בתוקף,הפירו,דרוש החלפה, (אפשר להסתפק ב שתי רקטות ).כך שהמחיר שציינת נשמע תמוה,
אולי היתה חבלה באסדה, אוו שהיתה פתיחה .
בהצלחה
 
האסדה שלי היא בתקן 9650. מעל 24 שעות בים, ומכילה את כל

הציוד להשרדות.
אותו מקום שטיפלתי שם טענו שהם מוסמכים לזודיאק. לא היתה שום חבלה ושום פתיחה,
האסדה ישבה במקום שלה היכן שהיצרן אמר שצריכה לשבת מאז הקנייה.
ה "אפשר להסתפק בשתי רקטות" הוא בעייתי. זה גם מה שאני אמרתי, מה גם שיש לי שק המלטות עם סט פירוטכני נוסף מושלם, אבל הם טענו- אם אתה רוצה מאיתנו תעודת הכשר אז אנחנו עובדים לפי התקן, ובפועל שמים בפנים כל מה שהם חושבים שצריך להיות.
אתה לא במצב שיכול להתווכח או להגיד את דעתך.
 
אתה צודק. לנסוע 200 קילומטר ולהפסיד יום עבודה , כי איני סומך

על בעל המלאכה שבחרתי. אם זה מה שאתה מציע אני מעדיף לא לתת לו את העבודה.
אנשים סומכים עלי בעבודה שלי, וגם אני רוצה לסמוך על אנשים בעבודה שלהם, אלא אם כן מישהו בראש על עקיצה חד פעמית....
&nbsp
 

zina71955

New member
"אמרו שהם מוסמכים לזודיאק" זו תמימות מחד והיתממות מאידך.

-זכותך/חובתך, כאשר אתה נותן אסדה לשירות תקופתי לדרוש שנותן השירות יראה לך את תעודת ההסמכה שלו מהיצרן של האסדה שלך. תחנת שירות מחוייבת בתעודות הסמכה מתאימות, אחרת זו תחנת קוקוריקו. אין לי כל ספק שבעיקבות המצב האומלל של נושא השירות לאסדות הצלה (שגם כאן, לרספ"ן לכאורה יש חלק בו), יש מי שמנצל זאת ושייטינו צריכים להיות מודעים לכך ולהתייחס לכך.
 
אתה צודק. עד לפני שנתיים היה מוסמך נוסף לזודיאק- מגמ בציפורי

ושם נתתי עד אז. עכשיו יש רק אחד - אותה חברה שנתתי לה, ולא בקשתי לראות תעודת כשרות, האמנתי. אז ???
אם אתה על אי בודד ויש רק מסעדה אחת ואתה אוכל כשר - אז יעזור לך לבקש תעודת כשרות ?
וחוץ מזה - מה זה קשור למחיר ולהתנהלות? אם הם לא מוסמכי זודיאק אבל כן נותנים שרות לאסדות, אז זה בסדר המחיר שנגבה ?
 

zina71955

New member
אז אם תאכל במסעדה הזו ותקבל אוכל קלוקל יש להניח שתקבל כאבי

בטן. המצב הזה ידוע מזה זמן רב. הוא אומר, אין סיבה סבירה לעשות שירות תקופתי בארץ. ומאחר וכל עוד אינך עושה הפלגה בי"ל אינך צריך לפי חוק להחזיק אסדה, הרי שיש לך את האפשרות בהפלגה בי"ל לתכנן אותה כך שתבצע את הדרוש בחו"ל. ואל הקטעהקצר שבין ישראל לקפריסין תתיחס כאל סיכון מחושב. ושילכ כל השרלטנים למיניהם לאבדון.
 

seagopro

New member
לא מדויק.

על גב רשיון השייט שלך מופיע ברשימה אסדה
מה זה סיכון מחושב? אתה תצא מהבית בידיעה שאין לך גלגל רזרבי תקין?לא תשכנע.
אם אתה שייט בודד לך על החישוב המסוכן, נראה אותך מוביל ילדים קטנים ונשים.לא ברור לי.
 

zina71955

New member
יש לך טעות יסודית חביבי. אסדת ההצלה מחוייבת אך ורק במסע בי"ל

והיא אינה. אני מדגיש, היא אינה כלולה ברשימת הבדיקה לכושר שייט. האחריות היא על הסקיפר. ההשוואה שלך אינה רלבנטית. ו - כן, במצב הקיים בארץ בנושא הזה אני בהחלט יכול לשקול הפלגה לקפריסין עם אסדה ללא תעודת בדיקה בתוקף (ולא בלי אסדה) ולעשות שם את הבדיקה התקופתית.
 

zina71955

New member
לא נכון! מה שכתבת ביחס לחובת אסדת ההצלה שגוי לחלוטין .

ורצוי מאוד שלא תהלך אימים על השייטים. לידיעת מי שלא יודע ולרענון הזיכרון. כותב מובאה זו היה אחד מצוות שייטים/ימאים מקצועי אשר לקח על עצמו ביוזמת עבדכם הנאמן, לאחר החלטות שרירותיות של רספ"ן (ולאחר פגישה עם יו"ר ועדת הכלכלה דאז. כחלון), להגיע לידי הסכמות עם רספ"ן על רשימת כושר השייט ומהותה. בצוות היו מטש, איזי סוויסה, עו"ד קיסרי, רון יציב (לסירוגין) ואנוכי. 2 מהצוות הם רבי חובלים ושייטים עשרות שנים. הדיונים היו ממצים ולא תמיד מוסכמים בסופו של דבר ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את הרשימה. אז - ידידי היקר אל תאמר לי מה נכון .
וכעת. קראתי בעיון רב את מה ששלחת לי - תודה רבה. לידיעת הקוראים. האיש מוסמך לתת שירות לסוג מסויים של אסדות הצלה ל 6 אנשים שאותן הוא מוכר. לסוג/מוצר זה בלבד עד 2019 ותו לא. קנית אצלו את המוצר, הוא יתן שירות תקופתי, כל עוד הוא קיים כגוף פעיל. תחנת שירות לאסדות הצלה בד"כ דואגת שיהיו לה אישורי הסמכה ממיגוון רחב של יצרנים, וכאלה הן 2 התחנות בקפריסין.
ולך, רק עוד הערה קטנה. תעודת האישור על פי SOLAS של גרמנישר ללוידס שיש ליצרן הזה היא ל 5 שנים בלבד ותוקפה פג ב 25.09.2016 . שיהיה לך ולקוראים ערב טוב.
 
למעלה