מישהו יודע למה עלתה יאכטה על שובר בת"א? יש מסקנות שנחכים?

Anora

New member
מישהו יודע למה עלתה יאכטה על שובר בת"א? יש מסקנות שנחכים?

לפני איזה שבועיים עלתה יאכטה מאשדוד על שובר הגלים במרינה ת"א. חוץ מכמה תמונות לא פורסם כלום על הסיבות לתאונה הזו (לא ברור, אבל יש איזה שהוא שושו בנושא). לדעתי צריך לחקור כל תאונה ולפרסם את מסקנות על מנת למנוע עד כמה שאפשר תאונות כאלו העתיד.
 

ybs11

New member
מצטרף לשאלה

האם יש גוף ממלכתי כלשהו שאחראי לחקור מקרים מסוג זה? רספן ?
בתעופה יש "חוקר ראשי" של משרד התחבורה, האם יש משהו מקביל לזה בים?
 

ybs11

New member
כנראה מצאתי את התשובה לשאלה


מאתר מבקר המדינה:
http://www.mevaker.gov.il/he/Report...3445b3/7576.pdf?AspxAutoDetectCookieSupport=1

חקירת תאונות ימיות
1 .בתקנות הנמלי (בטיחות השיט), התשמ"ג1982) להל תקנות בטיחות השיט), נקבע כי אחת מסמכויות רספ" היא לחקור תאונות בתחומי הי של מדינת ישראל. כמו כ נקבעה בתקנות בטיחות השיט הגדרה רחבה של תאונות י הכוללת, בי השאר, תאונות שבה אירעה פגיעה חמורה בכלי השיט וכתוצאה ממנה נהרג אד או נפגע פגיעה חמורה, או פגיעה בכושר ההנעה או ההיגוי או השיוט של כלי שיט המשמש להסעת נוסעי או משאות בשכר.

אז כנראה זה ייקח קצת זמן עד שנראה דבר כזה ....
 

zina71955

New member
הנושא הזה לגבי כלי שייט קטנים הוא בעייתי מאוד (לעניות דעתי)

במחוזותינו. במחלקת כל שייט קטנים לא ידוע לי (ואם אני טועה שיתקנו אותי) שיש בכלל איש מקצוע שיודע/מסוגל לחקור כיאות תאונות ימיות. במחלקה הטכנית, שם יש אנשי מקצוע (אך לא ברור מה מיומנותם לגבי מפרשיות או כלי שיט קטנים) זה כנראה לא מעניין אותם. יש לזה, כמובן פיתרון, מינוי גוף חיצוני מקצועי/מיומן בנושא, אך זה לא נעשה. ואם יש מקרה חריג שלגביו יש חקירה, תוצאותיה עלומות ונסתרות במחשכים. למה זה המצב? ככה.
 
מצטרף לתגובה: קראת נכון. בדו"ח המבקר יש הרחבה בעניין חקירת
תאונות ימיות ופרסומן.

באותו משרד תחבורה בדיוק יש חוקר תאונות אויר שמפיץ וחוקר תאונות ועפ"י חוק כל פירסומיו אינם יכולים לשמש ראיות לענייני ביטוח, רשלנות וכיוב'....
 

tillerman

New member
להערכתי זה נובע מניהול מו"מ "דיסקרטי" מול מבטח הסירה.

נודע לי שהיאכטה היתה בדרך להספנה אך לא ידוע לי למה "פיספסה" את הכניסה.
 

zina71955

New member
אכן, כלומר? למרות שחלק לא מבוטל מהתאונות נגרמות כתוצאה מטעות

אנוש. על פי הנוהג הימי הבריטי
each case is dealt with upon it's own merits
ולצורך זה מחוייבת חקירה עניינית, מקצועית ושקופה.
 

lunatick

New member
חקירות

לפני כמה שנים נשברה יכטה סמוך לחופי כפריסין והצוות נטש ואדם אזרח ישראל מת. שאלתי בכלי שיט קטנים אם נערכה חקירה והתשובה היתה ש"הסירה בדגל קנדה והם לא צריכים לחקור".
 

zina71955

New member
הפלגה לבד אינה פחות בטוחה מהפלגה בצוות בכפוף למיומנות של

השייט הבודד. אני מדבר מניסיון אישי.
 
למעלה