טיפים לכניסה לנמל יפו

שקלטון1

New member
טיפים לכניסה לנמל יפו

הי, עברתי פה בפורום על תכתובות קודמות. האם יש עדכון או אזהרה/המלצה לגבי כניסה לנמל יפו? אני עם סירה 2 מטר שוקע.
תודה..
 

4z4gu

New member
נמל יפו

מניסיון של שנים שהיה לי בנמל זה, הכניסה העמוקה יותר היא המערבית. המעבר הוא צר יחסית וכשיש גלים כדאי מאוד להתחשב בתדירות הסבבים שלהם והיכנס מיד לאחר שנגמר סבב. אני משך שנים רכשתי מיומנות בכניסה ולא חששתי להיכנס גם בים גבוה - לא מומלץ למתחילים. קח גם בחשבון שלא תמצא שם מזח לעגינת אורחים, אולם ניתן להיקשר למזח שצמוד לצופי ים (לא בים גבוה). כעיקרון נכנסתי לשם גם עם כלי באורך של 45 פיט עם שוקע של 2 מ' ללא כל בעיה, אבל לעיתים הכניסה נסגרת בחול כמו בכל מרינה. רצוי לטלפן למנהלת הנמל מראש ולברר מה המצב כיום.
 

yanivfain

New member
כניסה לנמל יפו

1. הכניסה ליאכטות היא הכניסה המערבית (שהיא הדרומית יותר). בקצה המזח יש מגדלור ירוק (מצ'וקמק), ומצד שמאל יש סלעים

2. כאשר נכנסים לנמל יפו, צריח המסגד, עוד מגדל והאנטנות של בלומפילד מתיישרות על אותו קו ראיה - כך אתה יודע שאתה בדיוק בנתיב הנכון, ללא מכשולים. ראה תמונה מצורפת. חפש ביוטיוב סרטון של 'מועדון דרך הים הפלגה לנמל יפו'

3. בנמל יפו לא מפנים את החול באופן סדיר ולעתים החלק המערבי של הנמל רדוד מאוד... ולכן לאחר שעוברים את המזח, לא פונים מיד 90' ימינה לכיון ה'תעלה' שמובילה לרציפים אלא עושים קשת רחבה, שהנתיב שלה די קרוב לרציף המזרחי (בית המכס הישן). לפני שבועיים שלושה נכנסתי לנמל, והנתיב הנל היה מסומן במצופים. שמעתי על אנשים שנתקעו בחול ויצאו ברוורס קל. לכן מומלץ לשמור מהירות נמוכה.

בהצלחה

 

gerson1

New member
כניסות ליפו

קיימת כניסה צפונית שלמעשה עוברת במקביל לחוף, לעיתים השוקע המקסימלי (שרטונות) יהיה פחות מ2 מטר
כניסת המסגדים, תכווין מעבר של *122 לשני המסגדים וכך ניתן להיכנס לנמל ממערב, בין הסלעים והשובר הגלים המנדטורי מדרום לבין מדפי הכורכר וסלע אנדרומדה מצפון
לאחרונה הוצבו מעל לבית המכס 2 אורות אדמדמים מנצנצים ואור אדום קבוע (משום מה נראים בלילה סגולים למדי) בתכווין מעבר של 132 מעלות, כך שניתן לא להישען המסגדים, שעדיפים בעיני.
בתוך המעגן עצמו ישנן אורות אדומים בדופן שמאל בכניסה) וירוקים בדופן ימין בכניסה, מנצנצים.
יש להיכנס בקו ישר לכיוון ביתת המכס ואז לפנות למזח החדש ומשם לתעלה
שים לב למד העומק לאורך הדרך.





 
למעלה