מכסים

מכסים - המשך: זה מה שכתבה עו"ד ורד כהן בתאריך 3.9.2017:

"יובהר וייצויין, כי נכון להיום פג תוקף הדרישה למס קניה לידיעתכם."
 

seagopro

New member
מכסים

לידיעתכם,המכס שלח לאחרונה שוברי תשלום,
השובר נושא את השם פיקדון,
כשמו כן הוא,.
אין להם סמכות חוקית לגבות את התשלום ולהפיק רשומון יבוא.
החלטת בית המשפטוב תקבע.
 

lonie

New member
ועוד סיפור בעניין המיסוי...

לפני מספר שנים ואני כבר כבן 60 שנים החלטתי לפרוש ולנצל את חסכונותיי הדלים כדי להגשים חלום... לרכוש סירה ולסובב את העולם במשך כמה שנים. ב 2014 עשיתי משיט 30 והקמתי חברה בדלאוור שבארה"ב ובמשך כ 3 שנים ביקרתי 4 פעמים בדרום אפריקה ופעמיים בטורקיה לראות סירות. הדגם שהתאים למטרותיי ולכיסי היתה סירה של PROUT (שאינה מוכרת לשייטים בישראל).
בפברואר ש"ז קנתה החברה הנ"ל פראוט 37 מודל 2002 בשם LIVING DREAMS בצ'יצ'סטר שבדרום אנגליה, ובסוף מרץ טסתי בשנית לאנגליה על מנת לקבל את הסירה.
במשך כחודש וחצי עשיתי רי-פיטינט ובעשירי למאי יצאתי למסע שנמשך למעלה מחודשיים והסתיים בכניסה למרינה באשקלון בתאריך 16.7.17 . על המסע אפשר לכתוב ספר...רמז לגבי תוכנו המאד היפוטטי יהיה שמספר פעמים בדרך אמרתי שצריך לשנות את שמה ל LIVING HELL . בכרתים נקלענו אני וה"קפטן" ששכרתי לסערה החמישית במסע ולאחר מאבק של כ 5 שעות החלטתי לוותר על הביקור המתוכנן ב PORT OF CALL וללהפסיד החזרי מע"מ של למעלה מ 3000 לירות שטרלינג ולשנות קורס לאשקלון. ה"קפטן" שחשש מאד מהלאג הזה לחץ עליי לכוון לטורקיה בנימוק שאוכל לתקן שם את הנזקים בזיל הזול אך אני השבתי שאתקנם בישראל. לצערי לא מצאתי מקום באשקלון ואני עוגן באשדוד.
רק לאחר הגעתי לארץ התברר לי שהחלטת רשויות המס לחסל את ענף השייט בישראל התקבלה בינואר ש"ז, כלומר חודש לפני שהחברה רכשה את הסירה, אך מאחר וממילא לא תיכננתי לשהות בישראל אלא את פרק הזמן הדרוש לתיקונים והכנה למסע הגדול עשיתי חוזה לשלושה חודשים בלבד והתכוונתי לצאת לטורקיה בתאריך 13.10.17 - לפני תום 3 החודשים שיקימו את החזקה שייבאתי סירה ויגרמו להטלת המיסים.
בתאריך 27.9.17 סרתי למשרדי המכס באשדוד למסור את הבקשה להיתר יציאה מהארץ ולאחר שנדחיתי פעמיים בגלל שהפקיד הקובע לא הגיע לעבודה פגשתי אותו היום בבקר והסתבר לי שבין המועד שהגעתי לארץ ועד היום הוחמרו הנהלים באופן ששלשת חודשי ה GRACE במהלכם נחשבת לאורח הפכו לאגדה אורבנית והמדיניות כיום הינה שברגע שחדרת למים הטריטוריילים של מדינתנו האהובה זכית בשותף בשעור של כ 35% ממחיר הסירה.
אין לי גרוש על התחת וברור לי שאצטרך למכור את הסירה כדי לשלם למדינה את המיסים... ואחרי שאחזיר לבתי את ההלוואה שהעניקה לי כדי שאוכל להגשים את החלום... אשאר בלי סירה ועם יתרת חוב קטנה.
אני עדיין מת על המדינה שלנו ( באמת ! ) אבל לא על המימשל המושחת והרקוב שמנהל את חיינו , לא בשביל זה ביליתי את מלחמת יום כיפור ושלום הגליל א' בחזית !
ולסיום מילה לאחד יאיר לפיד שרוצה להיות ראש ממשלה ואוהב להשתמש במילה פופוליזם... חצי מהסירות במרינה באשדוד שוות פחות מ 100,000 ש"ח, חלקן מאוכלסות ע"י אנשים שזו הדירה היחידה שלהם ולא...אין להם רכב...כי הם פשוט עניים ! המס שהטלת צריך להתקרא מס "כבשת הרש" ובהחלט לא "מס העשירים"...
 

גלובליה

New member
כואב לשמוע, אל תוותר על החלום...

 

skipperrider

New member
ה"מקרה" שלך מעורר אצלי המון אמפטיה

ומאשש את החלחלה מהממסד המתעלל באזרחי המדינה היהודית ללא כל עכבות.
היו לי בזמנו כמה וכמה לקחים יקרים סביב נושא יבוא אישי של אופנועים...
באמת שלא רוצה לזרות מלח על מכאוביך...אבל בגילך הכרונולוגי המכובד (81?) אולי היית צריך להכין שעורי בית באופן מקצועי-יסודי הרבה יותר לפ נ י כניסתך להרפתקת הרכישה והחלטה האומללה להגעה ארצה עם היאכטה.
גם אופן הרכישה ותכנון המסע מאנגליה ממעט המידע שציינת אינו מופת של תכנון יסודי ורציני...
אכן הממסד רקוב-מושחת-מתעמר וגונב בכל דרך אופן ואמתלה...אבל האמנם באמת לא ידעת והפנמת זאת כ ל שנות חייך בארץ? תמוה.
ו...לא...שירותך הקרבי המסור לא מעניין אף אחד מפקידי העושק הממלכתיים. ככה זה!
מה שלדעתי נותר לך לעשות הוא לחפש מהר עו"ד מקצועי המתמחה בנושא מיסוי/יבוא ימי ולקוות שיצליח למזער את נזקיך. ו...ג ם שכ"ט שלו לא יהיה זול באם הוא מקצוען.
אולי תמצא גם מעט נחמה בלקחים והתועלת שהמקרה שלך נותן לחולמי החלומות הימיים הבאים אחריך?
יהודי חכם הסביר פעם בעניין אחר את נושא "החלום ושברו" וטען שאין דבר כזה ו...אם יש אזי החלום כנראה שלא נחלם כראוי מלכתחילה...
בהצלחה רבה!
&nbsp
 

zina71955

New member
אני מצטרף אל קודמי באמפטיה ובהערות השוליים.

א. מבין השורות מבצבצת שאלת ההכנה המתאימה, אישית ומקצועית, של הסירה למסע מאנגליה לישראל, ובכלל בהבנת הנושא כולו.
ב. כמי שהפליג בסירה בים התיכון בהפלגות של חודשים במהלך 20 השנים האחרונות, אני מתקשה להבין מה מנע כניסה לכרתים במזג אויר קשה בקורס ממערב למזרח.
ג. עניני המכס פועלים על פי חוקים ותקנות. לא שינויי נהלים. לפיכך אין אפשרות חוקית לשנות תקנות בין לילה. צריך לטפל בנושא בדרך מקצועית. וזה, כאמור לעיל רק באמצעות עו"ד.
ד. שיהיה לך בהצלחה וחגים שמחים בששון ובצהלה לכולם.
 

lonie

New member
למגיבים תודה על האמפטיה

למגיבים תודה על האמפטיה
להערות השוליים אקצר כי מטרתי היתה לספר סיפור שאולי יחסוך צער מאחרים ולא להתווכח עם מי שלא חווה עימי את מצבי האמת... כרונולוגית, לפני כחודש מלאו לי 65 אך פיסית ואני מקווה שגם מנטלית טרם מלאו לי 35 שנה
(ולסקיפריידר-אני במקרה גם רוכב על אופנוע ספורט) פרשתי מעריכת דין לאחר עשרות שנות עיסוק שלא הפכו אותי לעשיר ( בנהלים התכוונתי להוראות דין שהשלטון, עפ"י גחמותיו המשתנות אוכף או מעלים עין בהחלטה של רגע - לא תקין אך אפשרי וקיים ).
באמירה או רמיזה שלא בחנתי את הדברים מראש יש משום היתממות משום שלדוגמא, שלושת החודשים בהם הינך נחשב כאורח "מרוחים" על פני לא מעט כתבות, כולל משפטיות ושני מנהלי מרינה עימם ישבתי פעם אחרונה לפני כשבוע עדיין מאמינים שזה המצב גם היום.
באשר לכרתים, בכל הפרסומים מופיעים שלושה נמלי כניסה בחלק הצפוני של האי, בפועל קיימים יותר וזו הסיבה שבחרתי - לאחר קבלת מידע מטעה, להגיע לנמל הנמצא בחלק הדרום מזרחי של האי KALES FORT - כנקודת יציאה נוחה ללאג האחרון לישראל וקיבלתי מהשוטרים הוראה להגיע ל SITIA שבחלק הצפון מזרחי, כך שההקפה היתה מצד ימין של האי כשרוח של 45 קשר נושבת מצפון מערב עם גלים תואמים...
אגב הערות שוליים אתיר לעצמי לציין שהצטרפתי לפורום ב 2014 ולמדתי דברים רבים מהחברים בו אך נשמרתי מלהגיב או לשאול משום התרשמותי הלגמרי אישית שבין השורות זורמים נהרות של אגו מחד גיסא אך הפורום הנהדר הזה לא השכיל למנף את הכח של החברים בו כדי לפעול נגד הרשויות המסדירות את נושא השייט מאידך גיסא.
שוב תודה למגיבים.
 

zina71955

New member
כמי שמכיר כל סלע בשטח הזה ההסבר שלך לא מבהיר את העניין

אמנם אין "חכם" כיושב רציף, אבל, בחינה שלאחר מעשה תמיד נעשית על ידי "חכמים יושבי רציף." בכל אירוע ובכל תאונה. KALES FORT זה הנמל של העיר IERAPETRA . בסערה צפונית מערבית זה נמל בטוח מאוד. בקטע החוף בין אירפטרה לסיטיה יש מספר נמלי/מפרצי מחסה בטוחים בצפונית מערבית. ו - בסערה צפונית מערבית אם "מגרדים" את החוף מקבלים את הרוח אבל לא את הגלים. כל זאת לפני שמגיעים לפינה הצ/מז של כרתים. אז - מה החיפזון. מחכים יום/יומיים ומגיעים לסיטיה בשובה ונחת. זה שבריר זמן בהפלגה כל כך ארוכה. לצערי, אני חוזר להערות השולים של gb ושלי. וזה המקום להזכיר שיש הבדל תהומי בין הפלגות קצרות על יד הבית לבין הפלגות לטווחים ארוכים רחוק מהבית.
 

מאיר ריבא

New member
שלושת חודשי Grace

מה שאני כותב להלן הוא הערכה שלי ולא וודאות - כאמור, שווה להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום.
חודשי המתנה לפני חיוב במס, מטרתם לאפשר לתיירים להכנס לישראל עם ספינתם ולצאת שוב ללא חיוב מס.
אם אמרת לפקיד המכס שהחברה הזרה המחזיקה בספינה שייכת לך, שלושת החודשים האמורים אינם חלים על הארוע כי אתה אזרח ישראלי. אני מניח שאם היית מוצג במכס כמורשה הפעלה בלבד (סקיפר שהחברה הפקידה את הספינה בידיו) ומכחיש את הבעלות על החברה - שלושת החודשים היו בתוקף. זה היה דורש ממך לענות תשובה שאינה אמת על השאלה של הפקיד - של מי החברה.
 

seagopro

New member
הזהרו בעצות אחיתופל,באם אתה נהנה מהטובין המס חל עליך.

 

מאיר ריבא

New member
עצת אחיתופל

הזהרו בשימוש שמו של אחיתופל לרעה - עצותיו היו טובות, לפחות למי שהוא יעץ לו.
התנ"ך מעיד עליו: "וַעֲצַת אֲחִיתֹפֶל, אֲשֶׁר יָעַץ בַּיָּמִים הָהֵם, כַּאֲשֶׁר יִשְׁאַל-(אִישׁ), בִּדְבַר הָאֱלֹהִים; כֵּן כָּל-עֲצַת אֲחִיתֹפֶל, גַּם-לְדָוִד גַּם לְאַבְשָׁלֹם.
שמו יצא לרעה כי איליו עצותיו היו מתקבלות, אבשלום היה מצליח להדיח את דוד.
 
כמה עצוב. אני מבין שיש כרגע חלון זמן שהתקנה המטומטמת של לפיד

פג תוקפה, קח עו"ד טוב , ולדעתי שכרו יחסוך לך חלק מהתשלומים המיותרים למדינתנו האהובה.
 

gerson1

New member
מספר הבהרות ואפשר לפתור זאת

נושא המיסוי אינו חדש ולא ענינו ב3 החודשים האחרונים
לגבי ההכנה וההחלטות מניסיון נדמה לי שלא נערכת כראוי
לגבי בחירת דגם הסירה NO COMMENT
לגבי הנושא המשפטי באם תיזום פניה למכס ובקשת יציאה, תוך סיכום שאם תיכנס שנית תיכנס לארץ PORT OF ENTRY תשלם את התשלומים המוטלים על כלי השיט באותה עתתוכל לחזור תקבל אישור יציאה(מספר כלי שיט עשו זאת)
במידה ותרצה הבהרות במסר או במייל, ואשתדל לעזור
אפשר לפתור זאת, בעיקר שהכניסה נועדה לביצוע תיקונים בכלי השיט.
כן, אין בהצעה זאת כוונה כלכלית כל שהיא
[email protected]">[email protected]
 

seagopro

New member
ואז המכס מבקש ממך ממש יפה, פיקדון עד לגמר התיקונים,

וראה פלא,הפיקדון בגובה המסים שאתה חייב,
 

gerson1

New member
כמן שנאמר לפני: את המשוכנעים לא ניתן לשכנע-קטע קטן מתהילים

תהילים פרק קטו
א לא לנו יהוה, לא-לנו: כי-לשמך, תן כבוד--על-חסדך, על-אמיתך.
ב למה, יאמרו הגויים: איה-נא, אלוהיהם.
ג ואלוהינו בשמיים-- כול אשר-חפץ עשה.
ד עצביהם, כסף וזהב; מעשה, ידי אדם.
ה פה-להם, ולא ידברו; עיניים להם, ולא יראו.
ו אוזניים להם, ולא ישמעו; אף להם, ולא יריחון.
ז ידיהם, ולא ימישון--רגליהם, ולא יהלכו; לא-יהגו, בגרונם.
ח כמוהם, יהיו עושיהם-- כול אשר-בוטח בהם.
ט ישראל, בטח ביהוה; עזרם ומגינם הוא.
י בית אהרון, בטחו ביהוה; עזרם ומגינם הוא.
יא יראי יהוה, בטחו ביהוה; עזרם ומגינם הוא.
יב יהוה, זכרנו יברך:
יברך, את-בית ישראל; יברך, את-בית אהרון.
יג יברך, יראי יהוה-- הקטנים, עם-הגדולים.
יד יוסף יהוה עליכם; עליכם, ועל בניכם.
טו ברוכים אתם, ליהוה-- עושה, שמיים וארץ.
טז השמיים שמיים, ליהוה; והארץ, נתן לבני-אדם.
יז לא המתים, יהללו-יה; ולא, כל-יורדי דומה.
יח ואנחנו, נברך יה-- מעתה ועד-עולם:
הללו-יה.
 
זה מה שקורה כשמתחילים להטיל מיסים ולשדוד "מאחרים" את כספם.

בסוף האחרים זה אתה ואז הממסד מושחת. כל מי שאי פעם הצביע בבחירות למפלגה שלא הצהירה שתבטל את המיסים בארץ. אשם.
 

shalom158

New member
האם משהו בדק ואכן מס לפיד לא בתוקף להערכתי עדין בתוקף

 
למעלה