מצבר מנוע חדש - גודל ממולץ?

JustSailing

New member
מצבר מנוע חדש - גודל ממולץ?

אהלן, מצבר המנוע כבר בשלבי גסיסה ואני עתיד להחליפו בקרוב. כרגע מדובר במצבר בן 6 שנים, 100a/h סטנדרטי של רכב/משאית.

אני מעוניין להחליף באותו סוג פשוט מטעמי נוחות ומחיר. לצערי לא הצלחתי למצוא מהו הגודל המומלץ למנוע שלי במדריך.

האם מצבר של 72a/h יספיק להנעה של מנוע 40 כ"ס?

מנוע LOMBARDINI LWD 1404

תודה
 

JustSailing

New member
תודה רבה

זה אמנם לא 44 אלא 70 ומינימום זרם הנעה של 690 אבל ככה מצאתי את העמוד הרלוונטי בספר מנוע אשר כנראה פיספסתי.
&nbsp
שוב תודה על העזרה.
 

לחיים1

New member
לדעתי הרבה היגיון, הבנק שלא בשימוש תמיד יישאר מלא למתנע או

לכל ישום אחר. ואפשר גם להחליף בין הבנקים כדי להחיות את הבנק שבדרך כלל לא בשימוש.
 

לחיים1

New member
אני משער שהיגיון היצרן נעוץ בשימוש זמין ומיידי ביותר

מצברים, (מקורות מתח) כשהאופציות הן בנק אחד, בנק שני ושניהם יחד.
תוף הפרדה מוחלטת גם, באם תיבחר.
 

לחיים1

New member
לדוגמא, הרמת 100 מטר שרשרת עם כננת חשמלית, ב 20 מטר האחרנים

המצברים היתעייפו, ואז באופצייה המדוברת אתה מסובב את הבוחר ל both, מרים את שארית השרשרת ומחזיר חזרה למצב בקודם. האלטרנטור ישלים את החסר אחר כך. אלגנטי מאד לטעמי. משתמש בזה כבר הרבה שנים.
שבת שלום
 

gb228

Active member
בהנטרים, למיטב ידיעתי יש מפסק בורר 1-2-BOTH-OFF

והבעיה בסידור הזה היא שעלול להווצר בטעות מצב שבו משאירים את המפסק במצב BOTH ומצבר ההתנעה יתרוקן - בהפלגת ה SEA TIME שלי לפני הרבה שנים בהאנטר חדשה, שהסקיפר לא הכיר מספיק טוב, זה בדיוק מה שקרה - אחרי הפלגת מפרשים של כ 20 שעות, עם מקרר פועל ומפסק שנשכח במצב BOTH לא ניתן היה להניע את המנוע (ללרנקה נכנסנו בגרירה).
ואם בחרת את המצבר הנכון לכל יעוד (התנעה לעומת צרכנים) אתה לא יכול להחליף בין הבנקים - מצבר התנעה, גם החדש ביותר, ימות אחרי מספר קטן של מחזורי פריקה עמוקה.
 

gb228

Active member
הקיבולת לא כל כך חשובה

מה שחשוב זה הזרם המקסימאלי המוגדר.
באופו כללי כל מצבר התנעה לרכב באזור של 60 א"ש יעשה את העבודה.
אם לא תפרוק אותו בטעות אין סיבה שמצבר איכותי לא ישרת אותך הרבה שנים (מצברבוש משרת אותי כבר 8 שנים)
 

nautidim

New member
חשוב להקפיד גם ששני מצברים התנעה ומיחשור -זהים באמפרג'

 

gb228

Active member
לא נכון!

למעשה הם אפילו יכולים להיות מצברים בטכנולוגיות שונות (כל עוד יש אמצעי טעינה מתאים).
מצבר התנעה לא זקוק לקיבולת (אמפר-שעה) גבוהה אבל צריך לדעת לתת זרם (אמפר) גבוה.
מצבר הבית - בדיוק ההיפך.
 

zina71955

New member
א. gb צודק. ב. לגבי ההפרדה. היא חשובה, אבל, חשוב שיהיה

סוויץ שמאפשר הפרדה/חיבור בין המצברים לפי הצורך .שנה טובה.
 
למעלה