מציאת ספינת תענוגות נטושה

dosfer

New member
מציאת ספינת תענוגות נטושה


אם ובמקרה אדם מוצא ספינת תענוגות ישנה מאוד מעל יותר מ30 שנה, צפה לה במים טריטוראליים, אבל היא ממש מלאת חלודה ושום דבר לא עובד בה ואין בה אף אחד, אפילו אין סירות הצלה..

אז כמה היא שווה בערך?
והאם היא שייכת לאדם שמצא אותה?
 

dosfer

New member
לא אוניית מגדלור, אלא אוניית נופש, אוניית נוסעים מפוארת

או שיותר נכון הייתה מפוארת..
 

zina71955

New member
האחרון, שאני מכיר, שמצא משהוא דומה ירד למצולות כאשר בדק

אפשרות של השתלטות על כלי השיט. זה התפוצץ. אבל, יש מקרים בהם צוות של יכטה נוטש. והכלי ממשיך לצוף. אם תמצא אחד כזה - הוא שלך, (אם תדע כיצד להתלט עליו) וסביר להניח שהוא לא יתפוצץ.
 

מטש2

New member
לא ממש "שלך" אבל תוכל לקבל פיצוי על ה SALVAGE

קצת יותר בפירוט :

אם באמת תצליח למצוא כזה כלי שייט שננטש ולהשתלט עליו, דבר שהיום עם התקשורת המודרנית כמעט לא מתקבל על הדעת , הוא עדיין לא "שלך" אלא שיש לך זכויות משמעותיות. הזכויות הן בדרך כלל קבלת פיצוי כספי על הצלת כלי השייט והשבתו לבעליו (שייתכן שזו כבר חברת הביטוח) ומתבטאות באחוז מסוים משווי כלי השייט. זה ייקבע בבית המשפט או בבוררות. האחוז יכול להיות כל דבר מאפס עד 50, כפי שיחליט בית המשפט, בהתאם להרבה משתנים ביניהם מידת הסכנה שלקחת על עצמך (פיזית או סיכון כלי השייט שלך), הסיכוי שהכלי באמת היה אובד בלי הפעולה שלך, האם היה אפשר להתקשר עם הצוות או הבעלים כדי לקבל רשות , האם זה היה מתפקידך לעזור לכלי השייט (למשל רשויות המרינה) וכיו"ב. למשל לא תוכל לעלות על יאכטה שנמצאת ללא צוות על עוגן ולטעון שהיא שלך ומגיע לך פיצוי. הנושא המשפטי מאד מורכב ויש הרבה תקדימים כמה קיבלו צוותים שהצילו. גם בין אנשי הצוות החלוקה לא אוטומטית וכל אחד מקבל בהתאם לפרמטרים המתאימים.
 
מעניין אם אפשר לכפות salvage אם הספינה ננטשה? בכלל מי אחראי
על ספינה נטושה שצפה בלב ים ושיכולה לגרום די הרבה נזק?
 

zina71955

New member
"הכל תלוי בטיב המילוי" איזה כלי שייט.

אם מדובר ביכטה שנמצאה נטושה ומיטלטלת. זה קורה די הרבה, מכל מיני סיבות שאין טעם לפרטן. לדעתי, מצאת, זכית. ובלבד שתודיע קבל עם ועדה בקשר על המציאה עם כל פרטי המציאה.
אניה ננטשת בשלבי הסיום של טביעתה. או אם טביעתה היא ללא ספק. בין אם יש אנית הצלה בקירבתה, בין אם אין. לפיכך. למצוא אניה נטושה, ללא איש, צפה לה על פני הים, זה מחזה נדיר מאוד שאמור לעורר חששות וחשדות . ראה את מה שכתבתי לעיל. זה מקרה שהיה. הנטישה מתועדת במערכת הקשר וההצלה הגלובלית, כך שיש אפשרות של מעקב שימנע סכנות שייט וינסה להציל את הצוות. באם בכל זאת כלי השייט המשיך לצוף היו מקרים שהוא פשוט הוטבע בתאום עם הגורמים שיש להם קשר עם האוניה. כך, שבפועל, כיום לא קיימת כזו חיה שנקראית אנייה תענוגות או כלשהיא שצפה לה נטושה, ללא בקרה ברחבי הימים .
יש גם נטישות מתוכננות בהסכמה, אלא שאז האוניה לא ממשיכה סתם לצוף ולהיטלטל בים אלא נמסרת לרשותו של בעל עסק סלבייג' מקצועי שמטפל בה בלב ים כדי להשמישה לגרירה. ..
 
למעלה