איך עובדים עם כננת עוגן כזו?

zina71955

New member
שני אלמנטים ועוד.

א. הידית בעלת 3 הזרועות פותחת/סוגרת את הצמדת ה ג'יפסי שדרכו מופעלת השרשרת.
ב. בדיסקית התחתונה של הג'יפסי יש מיגרעות חד כיווניות שעליהן נסגרת ידית קטנה
ג. במצב הפלגה או בכל מצב בו העוגן לא מופעל יש להוסיף לשרשרת סטופר או קשירה של חבל לסגירת ביטחון.
ד. אם אתה משחרר את הצמדת הג'יפסי ומוציא את השרשרת ממנו הכננת הופכת לדו כיוונית.
 

zina71955

New member
תוסםת

ה. יש להניח שלצורך הטלת עוגן הכננת היא דו כיוונית כשהשרשת על הג'יפסי.
לגבי ד. לעיל המצב שתארתי הוא לצורך מתיחת חבלי התקשרות.
 

יiאב ל

New member
ואם הידית בעלת 3 הזרועות תקועה

ולא מסתובבת? לנסות לסובב בכוח?
 
לא! לפי השאלות אתה לא האחרון שתיפעל את הכננת. שני החלקים של הכננת העליון והתחתון מחוברים בהידוק ע"י ההברגה והאום ב3 הזרועות. המגע בין הציר לתוף השרשרת הוא קונוס, כדי להגדיל את שטח האחיזה. הבעייה שנקודת החיבור "דבוקה" בקורוזיה.
כח חזק מדי (שאתה לא מכיר עדיין) עלול לשבור ולהשאיר לך שם רק 2 מוטות.
נסה
- ספריי שחרור וסבלנות
- דפיקות ממש קלות
- חימום עם ברנר.
 

norulz

New member
יש לי כננת דומה - נראה לי שאתה חייב לפתוח ולטפול במצמד

הידית אמורה לשחרר לחץ מהמצמד הקוני. חצי תחתון מתחת לג'יפסי וחצי עליון בין הג'יפסי לכננת החבל. כננת החבל תמיד מחוברת באופן קשיח לציר. שיחרור המצמד מאפשר למתוח חבל על הכננת העליונה מבלי לסובב את הג'יבסי.

כדי לטפל במצמד, שכמו שרון ציין: כנראה דבוק מקורוזיה, צריך לשחרר את הידית עם שלשת הזרועות. אחרי שמורידים אותה לגמרי אפשר להחליק החוצה את כננת החבל - שים לב שיש שגם מלבני בינה לבין הציר. (שלא יפול למים)
אחרי שהחלק העליון יורד רואים את החצי העליון של המצמד. כאן צריך מידה קטנה של גריז.
לחצי התחתון של המצמד מגיעים כשאר שולפים את הג'יפסי (שאצלו אין שגם לציר) בחצי התחתון צריך גם מעט גריז.
מחברים את הכל בחזרה. עם הג'יבסי מחליק כאשר הידית מצמידה את המצמד - צריך לייבש קצת מהגריז.
אם אצלך יש רק כיוון אחד של המנוע (הרמה) המצמד חייב לפעול אחרת לא תוכל להוריד עוגן.
 
למעלה