עתידה של המרינה שביט בחיפה

טל פש

New member
עתידה של המרינה שביט בחיפה

שאלה לחברי הפורום:
האם מגיע היום שבו הנמל יסגור את המרינה ויזרוק את כולנו לכלבים?
 

טל פש

New member
לפחות כל האנשים שאני מפליג איתם חושבים שזה קרוב.

ברגע שהנמל החדש יתחיל לפעול יתחיל עומס ענקי על הכניסה .
יאכטות וסירות מפרש של צופי ים שיסתובבו שם מאוד יסבכו את העיניינים ויסכנו את כולם.
 

zina71955

New member
נמל ברצלונה גדול למדי והורחב על פי צרכיו הכלכליים. בקצהו

הצפוני יש מרינה שכדי לצאת/להיכנס צריך לעבור אותו לכל אורכו. לא זרקו את המרינה ושוכניה לים. יש עוד נמלים כאלה בעולם. בקרה, משמעת והתנהגות ימאית נאותים יסדירו את התעבורה הימית כהלכה. דהיינו אין כל צורך לסבך את העניינים ולהשליך את המרינה ובאיה. לדוגמא. כיום אתה נכנס ויוצא כחפצך ללא בקרה, ובתעבורה צפופה זה עלול ליצור תסבוכת/סיכון. אם לפני שאתה יוצא/נכנס תבדוק את מצב התעבורה עם תצפית הנמל ותקבל אישור תנועה עם הנחיות אני לא רואה בתנועת היכטות/ספינות דייג כל בעיה. זה מצריך משמעת עצמית וקצת יותר ימאות ובראש וראשונה הבנה יותר טובה של התקנות לצניעת התנגשויות בים. ברור לפי זה שלא תוכל להתנהל כמו היום,
 
היה היה. פתחו את השובר הארוך מאוד מול הכניסה למרינות. כנראה שהבינו את הטעות או שמראש משיקולי נוחיות בבנייה בנו הכל ופתחו אח"כ.
 

zina71955

New member
כן, הייתי שם לפני 20 שנה. אם פתחו את השובר בחלקו הצפוני

היו צריכים לבנות שובר מגן לפתח. זה מראה שהשקיעו הרבה כסף על מנת לשמור את המרינה בתוך הנמל. מכל מקום יש עוד נמלים כאלה, או כאלה שהסמיכות בין הנמל והמרינה מיידית. מכל מקום, אני לא חושב שיש לחנ"י אפשרות חוקית לנפנף את מעגן שביט כלאחר יד לפני שימצא פיתרון למעגן הזה על כל מרכיביו.
 

zina71955

New member
רון, יש google earth . מה שעשו בברצלונה זה חלוקה הגיונית

של הנמל לשני חלקים (בגלל אורכו היו שם בעבר מספר גדול יחסית של תאונות) בחלק הצפוני שוכנת המרינה ופעילויות נוספות של אוניות, כגון אוניות גלנוע. כך שבכל מקרה היכטות יוצאות/נכנסות בסמיכות לתעבורת כלי שייט אחרים.
 
למעלה