ניקוי ברך עירבול בסעפת פליטה - איך?

gb228

Active member
ניקוי ברך עירבול בסעפת פליטה - איך?

ברך מברזל יצוק של מנוע וולוו MD2030.
למיטב ידעתי מנקים עם חומצת מלח אבל אני לא בטוח ומבקש לדעת האמנם ובאיזה ריכוז.
 

zina71955

New member
אם צריךות את ברך הפליטה (מי ים) יש להניח שצריך לנקות גם את

הסעפת. התהליך הפשוט, ללא פירוק הברך, כפי שאני עשיתי אותו הרבה פעמים:
- קונים 4-5 ליטר חומצת מלח בריכוז של 30-32%
- סוגרים את ברז מי הים ומפרקים את הצינור ומחברים לו מאריך שיגיע אל דלי מחוץ למדור המנוע.
- מכינים 3 דליים. 2 ממלאים במים מתוקים ובאחד מרוקנים את החומצה ומדללים אותה בעוד כ 5 ליטר מים מתוקים.
- מתניעים מנוע ומכניסים את צינור היניקה לדלי עם החומצה. אדם אחד צריך להיות בחוץ ולבדוק את יציאת המים.
- כשהדלי מתרוקן מעבירים את צינור היניקה לדליי המים המתוקים
- תדע אם זה הצליח על פי מה שיוצא מפתח הפליטה
- אם צריך חוזרים על התהליך.
- צריך לעבוד כמובן עם כפפות וצריך לקחת בחשבון שיכולה להיות בעייה של זיהום.
 

1שריל

New member
טיפול בברך סוררת

היות ולא ציינת מה הסיבה .יש את הניקוי שהוצע לך מה שנקרא "לייט" במיקרים "קשים" יש צורך בפירוק הברך ניקוי מיכני של הפחמנים שדבקו לצנ"פ .בדיקת עובי דופן במקום בו משתנה הזרימה/בזוית בדיקת מערך כניסת מי הקירור כולל שובר הסיפון שטיפה חומצתית אינה מטפלת בעיבוי והדבקות תוצרי השריפה על הצינור . שנובעת בדרך כלל מעבודה בטורים/סל"ד נמוך על פני זמן במנועי דיזל .או מתנאי עבודה לא תקינים
 

gb228

Active member
קצת פירוט

הברך בת 3. הרכבתי אותה אחרי שהקודמת נהרסה בגלל חוסר תחזוקה של 10 שנים.
לאחרונה התחילו סימפטומים קלים של חסימה ובכל מקרה נראה לי שזה חלק שדורש בדיקה כל שנתיים-שלוש.
כבר פירקתי את הברך ואני רואה שמתחילה הצטברות פיח אבל היא לא נוראה כל כך בינתיים. מצב הברזל נראה עדיין תקין - אנסה להסיר בעדינות בצורה מכנית. האיזור היחיד ללא גישה הוא התווך שבין הצינור הפנימי למעטפת.
טוב שפירקתי כי באותה הזדמנות גיליתי גם בעייה במשקיט - כנראה ידרוש החלפה.
בקריאה במספר פורומים בחו"ל יש דיעה שמתנגדת לניקוי בחומצה בטענה שלא ניתן לבצע סתירה מוחלטת שלה ובטווח הארוך היא פוגעת במתכת - נראה לי שהכוונה היא במצב של טיפול בהשרייה ואולי בשיטה שאילן הציע הסכנה פחותה כי החומצה נוגעת רק בחלקים הפנימיים שבמילא מצופים בפיח.
לא נראה שיש בעיה הנובעת מתפעול לא תקין של המנוע - מאז שהתקנתי פנלים סולארים לפני כשנתיים לא הנעתי מנוע אפילו פעם אחת לצורך טעינה ומרבית שעות המנוע הן בסל"ד של הפלגה.
 

zina71955

New member
לפי מה שאתה מתאר נראה לי שהברך רק בתחילתו של התהליך.

ובודאי שבמצב זה גם הסעפת חייבת בניקוי. אם מבצעים את הניקוי שהיצעתי כל 2-3 שנים זה משאיר מערכת פליטה נקייה. השטיפה במים מתוקים באה לנטרל את השפעת החומצה.ההידרוכלורית. לניקוי טוב יותר יש חומצה מנטרלת ששכחתי את שמה. כרגע. תוכל לברר באותו מקום שבו תקנה את החומצה ההידרוכלורית. ניקוי מכני עלול לפגוע במתכת ולגרום נזק מצטבר.
 

gb228

Active member
לא ברור לי איך הניקוי בחומצה משפיע על הסעפת

הרי הסעפת היא החלק משסתומי הפליטה ועד הברך, ורק החל משם יש מגע עם החומצה.
ייתכן והתכוונת למחליף החום שהוא זה שדרכו עוברים מי הים בדרכם לברך?
 

zina71955

New member
צודק. כוונתי הייתה לאותם מעברים במחליף החום דרכם עוברים מי

הים. זו למעשה מעין סעפת. אם יש סתימה בברך, יש סכנה שבדרך יסתמו/יוקטן הקוטר של מעברים אלה. או אז חומצה הידרוכלורית לא תנקה אותם וצריך פשוט לחוררם מחדש.
 

1שריל

New member
ניקוי ברך

שוב קימצת בפרטים . התחילה התחממות . התחיל שיניו צבע גזים ? בכל מקרה שמח בשבילך שפירקת ואכן יש לבדיקתך ממצאים . 3 שנים זה זמן סביר "לראות מה קורה" אם הסירה פעילה . לענין נקודתית אם אכן גם המשקיט נמצא לא תקין הייתי "מחדד" את בדיקת צד "הקירור" וניקוי מסיבי שלו כולל בדיקת דרך המים מברז מי ים/סיקוק אל המשאבה ןהיטב מממנה החוצה .אלא אם היתה לך בעבר בעיית אימפלר שגרמה לזרימה מוחלשת ובקיצור לפי מה כתבתה עבור היטב על צד מי הקירור/ים .
 

gb228

Active member
לא התחממות - קשיים בהתנעה

לפני 3 שנים לפני שהחלפתי את הברך היו קשיים בהתנעה וקושי להעלות לטורים גבוהים תחת עומס. אכן כשפורקה הברך התברר שהיא סתומה והרוסה. מיד לאחר ההחלפה שתי התופעות נפתרו.
עכשיו שוב יש קשיים קלים בהתנעה (לא כמו לפני 3 שנים אבל גם לא חלק כמו אחרי ההחלפה) ועדיין לא הפיעו שום בעיות בהעלאה של טורים ולכן החלטתי חהקדים תרופה למכה.
דרך אגב, גם אז כשהברך היתה כמעט סתומה לא היו בעיות של התחממות. אז בתהליך ה"דיבוג" של הבעיה פירקתי (וניקיתי) את כל מערכת הפליטה כולל הסעפת עצמה ומחליף החום.
 

skipperrider

New member
עוד אופציה לניקוי...

לפני שנתיים-שלוש פירקתי את הברך אצלי ע"מ לראות מה מצבה ומצאתי רק פיח קל שניקיתי עם שטיפות בלחץ מים/סבון כלים וקצת גירוד וחיטוט עם כפיס עץ קשה.
לאחרונה צפיתי ביוטיוב בסרטון הממליץ על ריסוס הברך בחומר לניקוי תנורים ושטיפה בלחץ מים כעבור כחצי שעה.במידת הצורך ניתן לחזור מס' פעמים על הפעולה.
אולי תרצה לנסות?
 

1שריל

New member
ברך מסיר שומנים

אכן לתנורים משתמשים בחומר ממוסס שומנים והכוונה היא שומנים . בברך בביצוע מנוע ירודים (כולל הכל. שינוי טמ"פ.יחס אויר/דלק .לחץ גזי השריפה וכי"וב) מתהווה מעין "פלק"שנצמד לצינור שהניקויי שלו בצורה מיכנית בלבד מממיס שומנים לפעמים עוזר " לקבע " אותו אבל לא מפרק אותו. לענין זה משתמשים בשיטה נוספת לדעתי כותבים על זה חלק מהיצרנים שיש צורך בעבודת מנוע מאומצת/סל"ד גבוהה לפרקים כדי למגר התופעה .צריך לחפש פשוט באינטרנט . אני לא המצאתי את הגלגל . אפרופו שימוש במסיר שומנים קיים חומר נהדר לענין זה . נקרא סימפל גרין . עושה לטעמי עבודות ניקיון טובות ובעיקר ידידותי לסביבה (אני לא קשור לספק/יבואן)
 

skipperrider

New member
לשיטתך עם סל"ד גבוה מאד קוראים השייטים בארופה...

Italian tune up
:)
תוצאות הניקוי ביוטיוב נראו ל י משכנעות למדי.
הולך לנסותה בעצמי בפעם הבאה.
 

amikeren

New member
בדקת פלגים לחימום?

אם התופעה היא קשיים בהתנעה. יש לך במנוע 3 פלגים לחימום לפני התנעה.בדקת ששלושתם תקינים? (חורף עכשיו).
בדוק גם את הממסר שמחבר אותם בזמן החימום לפני התנעה
 

gb228

Active member
אם זכור לי נכון - בדקתי

הבעיות התחילו כבר בקיץ ונדמה לי שאז כבר בדקתי והיה תקין - אבדוק שוב כי באמת היתה לי בעיה מסוימת בממסר שגמגם.
 

amikeren

New member
גם אם הממסר מחבר, יש לבדוק ששלושת הפלגים תקינים

מנתקים את הפס המשותף שמחבר אותם.
עם אומטר בודקים כל אחד בנפרד.
 
למעלה