מבחינת מצבר אחד או שניים יש יתורונות לכאן ולכאן,
אבל לדעתי בסופו של דבר השיקול זה כמה מקום יש לך, אם את רק מחליפה את הישן בחדש, הפתרון הפשוט הוא להחליף מצבר במצבר, אם את חושבת להגדיל את כמות האמפר-שעה, נניח בשביל הדוגמא את רוצה 300 אמפר שעה במקום 180, תבדקי גדלים של מצברים והעלות שלהם, וככה תוכלי להחליט מה מתאים לך מבחינה פיזית בתוך הסירה (כאשר אופטימלית המצברים צריכים להיות צמודים אחד לשני). ככה תוכלי להחליט האם להשאר עם מצבר אחד או שנים או שלושה, גם יכול להיות שיהיה שיקול כספי, אולי מצבר אחד של X יעלה יותר או פחות משניים של חצי X.
מבחינת כמות האמפר שעה, בשלב הראשון תנסי למפות איזה צרכנים יש לך, מכשירים אורות ניווט מקרר תאורה וכו, וכמה כל אחד לוקח לשעת עבודה, לעיתים אפשר למצא את הנתון הזה בעמוד היצרן של כל מכשיר.
גם תנסי לחשוב כמה שעות עובד כל מכשיר במצב של הפלגה, במצב של עגינה וכו, וככה תוכלי לדעת מה בערך הצריכה שלך והאם הגודל של המצבר הנוכחי מספק. (אפשר לנצל מצבר עד בערך 50% מהקיבולת שלו)
לפני שמגדילים את המצברים, הייתי מנסה להיות חסכוני כמה שיותר מבחינת צריכת אנרגיה, אם יש צרכן אחד שהוא בזבזן במיוחד הייתי שוקל להחליף אותו או להפעיל אותו יותר במתינות. אם תהי חסכונית בצריכה יהיה לך גם יותר קל לעבור בהמשך לאנרגיות חלופיות כמו תאים סולרים וגנרטור רוח.